Skocz do zawartości

1.2


zefir

Rekomendowane odpowiedzi

> po czym odróżnić 1.2 60 km od 1.2 75 km?? bo jutro jade po szrotach

Jesli silnik z calego samochodu to po kolektorze dolotowym. 60 mialy plastikowy 75 alu. Jesli goly slupek to pierwsze co mi przychodzi to to ze 60 mialy lape silnika mocowana do glowicy a 75 nieco nizej na bloku. Pozatym kanaly dolotowe w glowicy. 75 bedzie miala wieksze. zlosnik.gif

> pojeździć poszukać silnika. A i jeszcze jedno czy 1.2 16V

> podejdzeszło by pod skrzynie z 1.0??

Fire to Fire zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po czym odróżnić 1.2 60 km od 1.2 75 km??

Sądzę, że podstawą powinien być tutaj typ silnika, z tabliczki auta lub z pierwszej części numeru silnika.

176A7.000, 176B4.000 etc. Dane silników z e-data.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po czym odróżnić 1.2 60 km od 1.2 75 km?? bo jutro jade po szrotach

> pojeździć poszukać silnika. A i jeszcze jedno czy 1.2 16V

> podejdzeszło by pod skrzynie z 1.0??

tu czytaj..

Zobacz sobie ten temat, o tym jak z bratem przekładaliśmy 1.2 16v.

I będziesz miał wszystkie odpiowiedzi co do swapa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po czym odróżnić 1.2 60 km od 1.2 75 km?? bo jutro jade po szrotach

> pojeździć poszukać silnika. A i jeszcze jedno czy 1.2 16V

> podejdzeszło by pod skrzynie z 1.0??

Jak już będziesz szukał 16V to może 1.4 16V FIRE. grinser006.gif Będziesz pierwszy w Polsce, a cena za taki piec pewnie podobna, jak 1.2 16V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak już będziesz szukał 16V to może 1.4 16V FIRE. Będziesz pierwszy

> w Polsce, a cena za taki piec pewnie podobna, jak 1.2 16V.

znalezienie 1.4 w cenie 1.2 graniczy z cudem... co dopiero osprzęt +elektronika. Zależy czy robiłbyś na tej z 1.4 czy 1.2. W każdym razie dużo tańsze wychodzi 1.2...niestety icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak już będziesz szukał 16V to może 1.4 16V FIRE. Będziesz pierwszy

> w Polsce, a cena za taki piec pewnie podobna, jak 1.2 16V.

Absolutne minimum za silnik 1.4 16v to 1600zł - goły u świadomych sprzedawców...

Oczywiście da się wyrwać za cenę 1.2, ale trzeba mieć dużo szczęścia... bo jest pewien myk...

Jeśli miałoby to funkcjonować na osprzęcie boscha, to nie zmieści się w 3 tys..... taka cena za hybrydę... Nawet jeśli miałby kompletne PIIFL/stilo/GP/pandę 1.4 16v, to nie odpali tego po przekładce... nie wspominając o wariatorze w nowszych 1.4.

Chyba, że na magnetti, ale wtedy remap albo świnia... z kolei nie ma wielu dobrodziejstw jakie daje bosch... np knock sensor

Ew. odpalać takie coś na megasquircie, ale wiem że u nas nikt się na to nie porwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet jeśli miałby

> kompletne PIIFL/stilo/GP/pandę 1.4 16v, to nie odpali tego po

> przekładce... nie wspominając o wariatorze w nowszych 1.4.

A możesz rozwinąć czemu?

Wychodzi na to, że jeśli ktoś chce mieć szybkie uno to najtaniej wyjdzie 1.6 16v.

Mocowanie silnika opanowana, bez cięcia i spawania samej łapy waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A możesz rozwinąć czemu?

> Wychodzi na to, że jeśli ktoś chce mieć szybkie uno to najtaniej

> wyjdzie 1.6 16v.

> Mocowanie silnika opanowana, bez cięcia i spawania samej łapy

Jest już magistrala CAN, body komputer i komunikacja pomiędzy tymi elementami. Nas z punktu widzenia swapa interesuje tylko sterowanie silnikiem, a niestety tutaj ecu komunikuje się z pozostałymi urządzeniami na pokładzie - centralka airbag, body, immo2, czujniki...

Co do opłacalności, to zgadza się 1.6 16v to najtańsza opcja.

Osobiście uważam, że tu silniki fire lepiej wypadają w takiej konfrontacji - ze względu na znacznie mniejszą wagę, a zrobienie np. takiego 1.2 16v na podobne osiągi wcale nie jest bardzo kosztowne - na elektronice magnetti już na starcie jest 86km - praktycznie standardem jest, że na seryjnym silniku wychodzi 90km. wink.gif Poza tym fire daje możliwość założenia skrzyni 6 biegowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest już magistrala CAN, body komputer i komunikacja pomiędzy tymi

> elementami. Nas z punktu widzenia swapa interesuje tylko

> sterowanie silnikiem, a niestety tutaj ecu komunikuje się z

> pozostałymi urządzeniami na pokładzie - centralka airbag, body,

> immo2, czujniki...

Jednym słowem przekombinowane. I to tak aby "nam" jak najbardziej uprzykrzyć życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest już magistrala CAN, body komputer i komunikacja pomiędzy tymi

> elementami. Nas z punktu widzenia swapa interesuje tylko

> sterowanie silnikiem, a niestety tutaj ecu komunikuje się z

> pozostałymi urządzeniami na pokładzie - centralka airbag, body,

> immo2, czujniki...

> Co do opłacalności, to zgadza się 1.6 16v to najtańsza opcja.

> Osobiście uważam, że tu silniki fire lepiej wypadają w takiej

> konfrontacji - ze względu na znacznie mniejszą wagę, a zrobienie

> np. takiego 1.2 16v na podobne osiągi wcale nie jest bardzo

> kosztowne - na elektronice magnetti już na starcie jest 86km -

> praktycznie standardem jest, że na seryjnym silniku wychodzi

> 90km. Poza tym fire daje możliwość założenia skrzyni 6

> biegowej.

1.2 jakoś do mnie nie przemawia, żeby mogło dorównać 1.6

Ok, można dłubać, modzić itp ale to dopiero są koszty a takie 1.6 od razu ma ponad 100 koni i pięknie ciągnie.

Skrzynia nie jest aż tak droga, poza tym ta z 1.4 powinna pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz tak mówisz - ale kiedyś 1,2 był jak marzenie - czasy

> sie zmieniły

Hola hola 1.2 dalej jest BOSKI, ale nie może dorównać 1.6 - nawet ten 16v.

A tak w ogóle to ja bym chciał 3.2 v6 250 koni i żadne turbo by mi nie było potrzebne rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bredzisz chuopaku bredzisz Samo przerobienie uniaka na 4x4 to juz

> jest nie lada wyczyn. ALe wtedy to juz autko malo uzytkowe.

> Pozatym kto przy takich modach bawi sie w oplacalnosc.

Nie będę odpowiadał temu "przerośniętemu paplarzowi od rzeczowemu" (zresztą i tak mnie ignoruje to nie widzi co piszę) więc napiszę pod Twoim postem co myślę.

A myślę że porównywanie napędu lanci integralki z napędem od pandy 4x4 to tak jak przyrównanie sc van do kamaza - w końcu oba ciężarowe sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To od razu pakowac V8 z Themy 8.32 - moze i slabszy ale dzwieku zadne

> V6 nie podrobi...

w themie tam już jest ciasno przy v8 to w uno mógłby chyba po prostu się nie zmieścić, w końcu wszystko ma swoje kresy możliwości grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bredzisz chuopaku bredzisz Samo przerobienie uniaka na 4x4 to juz

> jest nie lada wyczyn. ALe wtedy to juz autko malo uzytkowe.

> Pozatym kto przy takich modach bawi sie w oplacalnosc.

Widzisz zeby.GIF Ja piszę o normalnym aucie a nie zaś o sportowym wynalazku, który z serią może prócz pewnej części karoserii ma już niewiele wspólnego hehe.gifzlosnik.gifgrinser006.gif Poza tym skoro w Pandzie 4x4 jest silnik 1.1 to pewnie i 1.2 też by mógł spokojnie pracować wpysk.gifhehe.gifzlosnik.gifgrinser006.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzisz Ja piszę o normalnym aucie a nie zaś o sportowym wynalazku,

> który z serią może prócz pewnej części karoserii ma już niewiele

> wspólnego Poza tym skoro w Pandzie 4x4 jest silnik 1.1 to

> pewnie i 1.2 też by mógł spokojnie pracować

z tego co pamietam pande 1 4x4 napedzal silnik 1000 w pandzie 2 montuja 1,2 16V lub 1,3 multijet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.2 jakoś do mnie nie przemawia, żeby mogło dorównać 1.6

> Ok, można dłubać, modzić itp ale to dopiero są koszty a takie 1.6 od

> razu ma ponad 100 koni i pięknie ciągnie.

> Skrzynia nie jest aż tak droga, poza tym ta z 1.4 powinna pasować.

Zawsze powtarzam, że wszystko należy rozpatrywać indywidualnie. wink.gif Dla jednego bardziej opłaca się włożenie 1.6, dla innego coś z fire. Siłą rzeczy patrzę na to subiektywnie i np. w przypadku mojego byłego uniaka bardziej kalkulowało się 1.2, a moc nie będzie odbiegała od 1.6 wink.gif

Cieszy mnie to, że ludzie przekładają, modyfikują ok.gif Fajnie się ogląda pomysły innych, konfrontuje z własnymi koncepcjami - to zawsze w większym gronie przynosi nowe wnioski, tak jak tu na forum.

A skoro już mowa o większych motorach, to powoli do punciaka szykuję pierwsze 2.0 16vT bez rzezbionych półosi i łap wink.gif Chyba że ktoś mnie uprzedzi. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzisz Ja piszę o normalnym aucie a nie zaś o sportowym wynalazku,

> który z serią może prócz pewnej części karoserii ma już niewiele

> wspólnego Poza tym skoro w Pandzie 4x4 jest silnik 1.1 to

> pewnie i 1.2 też by mógł spokojnie pracować

Tyle, że to 4x4 z pandy jest nieprzystosowane pod większe moce i szybko się rozsypie. Lui swego czasu badał ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle, że to 4x4 z pandy jest nieprzystosowane pod większe moce i

> szybko się rozsypie. Lui swego czasu badał ten temat.

Chyba, że icon_rolleyes.gifhmm.gif Myślałem, że te skrzynie podobnie jak konwencjonalne nadają się do zamontowania nieco mocniejszego silnika z racji pewnej rezerwy wytrzymałościowej. Jeśli faktycznie temat był przebadany z wynikiem negatywnym to Panda odpada icon_rolleyes.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a swoją drogą bo w sumie mam w piwnicy 1.1 i zastanawiam się czy by go nie wsadzić zamiast 1.0 , nawet gadałem z mechanikiem bo mam sprzęgło do roboty to przyokazji by wsadził tylko pytanie co oprócz kompa i słupka potrzebuje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w themie tam już jest ciasno przy v8 to w uno mógłby chyba po prostu

> się nie zmieścić, w końcu wszystko ma swoje kresy możliwości

tylko że z napędem od integrale objedziesz z zerowymi umiejętnościami pro kierowce z V8 w unie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko że z napędem od integrale objedziesz z zerowymi umiejętnościami

> pro kierowce z V8 w unie

co 4 to nie dwa zeby.GIF:D swoją drogą mielibyście pomysł co możnaby jako 4x4 użyć jeszcze w unie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.