Skocz do zawartości

Montujemy czujniki parkowania


viking_w

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu postanowiłem założyć czujniki parkowania , po przerzuceniu kilkudziesięciu ofert wybrałem taki zestaw .

Czujki były czarne więc trzeba je pomalować pod kolor wozu . Zdemontowałem klapkę wlewu paliwa i dorobiłem komputerowo lakier .

Czujki pomalowałem dwukrotnie farbą podkładową do plastików ( bardzo cienkie warstwy ) po uprzednim zmatowieniu ( papier 1500 ) i odtłuszczeniu .

282278837-1.jpg

Następnie dwie cieniutkie warstwy kolorowego lakieru i na koniec lakier bezbarwny.

282278837-2.jpg

Kolejnym krokiem było stuningowanie wyświetlacza pokazującego odległość od przeszkód.

Rozłożyłem go na części , zmieniłem miejsce przejścia kabla zasilającego przez obudowę tak żeby nie był widoczny po zamontowaniu , następnie obudowę poszpachlowałem i pomalowałem pod kolor plastikowych elementów wnętrza samochodu . Tu za wzorzec do doboru koloru posłużyła klapka zasłaniająca lampy w klapie bagażnika ( HB )

Nie pozostało nic innego jak zacząć montaż .

Najlepszym miejscem na umieszczenie centralki w HB jest lewy boczek bagażnika , ponieważ idą tamtędy kable z klapy bagażnika w której umieszczone są światła cofania .

Na fotce widać rozebrany boczek , centralkę i rozpiętą kostkę elektryczną . Dwa kabelki w kolorze zielonym są od świateł cofania , w pobliżu znajduje się także wygodny punkt masy karoserii .

282278837-3.jpg

Z Matulem sprawdziliśmy na jakiej wysokości można bezpiecznie wiercić w zderzaku otwory nie przewiercając wzmocnienia zderzaka , wyszło nam że dla otworu fi 22 mm najlepsza będzie wysokość 16 cm od górnej krawędzi zderzaka .

282278837-3A.jpg

Po pomiarach przyszedł czas na wiercenie , wykonałem otwory piloty wiertłem fi 6 mm , żeby upewnić się czy dobrze pomierzyliśmy . Następnie Matul zaczął nawiercać otwory fi 22 mm pod czujniki .

282278837-4.jpg

Krawędzie otworów należy wygładzić nożykiem jak w naszym przypadku lub drobnym pilniczkiem . Czym dokładniej wykonamy tę czynność tym lepiej czujki będą przylegały do powierzchni zderzaka

282278837-5.jpg

Końcowy efekt , czujki zamontowane .

282278837-6.jpg

A tak prezentuje się wyświetlacz , zamontowany do podsufitki przy tylniej szybie .

282278837-7.jpg

Dla zainteresowanych rozstaw czujek w zderzaku .

282278837-6A.jpg

post-48543-14352501662911_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to czekam jak dlugo bedzie ci to dzialac. Bo moja chinszczyzna po 3 miesiacach zaczela pokazywac swoje dane, ale niezgodne z rzeczywistoscia. A wszystko dlatego ze je tez pomalowalem i nie uznano mi reklamacji.

Czekam, bo u mnie lezy z caluski komplet 8 sensorow (przod tyl) firmy Valeo, ale nie zakladam bo sie boje pomalowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A przy okazji mam pytanie. Jaka farba nalezy pomalowac czujnik, aby

> wszystko bylow dalszym ciagu ok?

U mnie malowane podkładem do plastiku , a pod kolor akrylem.

>No to czekam jak dlugo bedzie ci to dzialac. Bo moja chinszczyzna po 3 miesiacach zaczela pokazywac swoje dane, ale niezgodne z rzeczywistoscia. A wszystko dlatego ze je tez pomalowalem i nie uznano mi reklamacji.

Działa już ponad miesiąc i jest ok , w ciasnej wawie takie czujniki to wybawienie . Z drugiej strony jak się popsuje nie będę płakał , nie za takie pieniądze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w specyfikacji tego czujnika zauwazylem ze dziala od okolo 1,5 metra.

> W takim razie gdy zatrzymasz sie na swiatlach a z tylu ktos za

> toba stanie to czujnik bedzie pikal ? czy dziala dopiero jak

> wsteczny wrzucisz ?

Jak wrzucę wsteczny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiś czas temu postanowiłem założyć czujniki parkowania , po

> przerzuceniu kilkudziesięciu ofert wybrałem taki zestaw .

> Czujki były czarne więc trzeba je pomalować pod kolor wozu .

> Zdemontowałem klapkę wlewu paliwa i dorobiłem komputerowo lakier

> .

> Czujki pomalowałem dwukrotnie farbą podkładową do plastików ( bardzo

> cienkie warstwy ) po uprzednim zmatowieniu ( papier 1500 ) i

> odtłuszczeniu .

> Następnie dwie cieniutkie warstwy kolorowego lakieru i na koniec

> lakier bezbarwny.

> Kolejnym krokiem było stuningowanie wyświetlacza pokazującego

> odległość od przeszkód.

> Rozłożyłem go na części , zmieniłem miejsce przejścia kabla

> zasilającego przez obudowę tak żeby nie był widoczny po

> zamontowaniu , następnie obudowę poszpachlowałem i pomalowałem

> pod kolor plastikowych elementów wnętrza samochodu . Tu za

> wzorzec do doboru koloru posłużyła klapka zasłaniająca lampy w

> klapie bagażnika ( HB )

> Nie pozostało nic innego jak zacząć montaż .

> Najlepszym miejscem na umieszczenie centralki w HB jest lewy boczek

> bagażnika , ponieważ idą tamtędy kable z klapy bagażnika w

> której umieszczone są światła cofania .

> Na fotce widać rozebrany boczek , centralkę i rozpiętą kostkę

> elektryczną . Dwa kabelki w kolorze zielonym są od świateł

> cofania , w pobliżu znajduje się także wygodny punkt masy

> karoserii .

> Z Matulem sprawdziliśmy na jakiej wysokości można bezpiecznie

> wiercić w zderzaku otwory nie przewiercając wzmocnienia zderzaka

> , wyszło nam że dla otworu fi 22 mm najlepsza będzie wysokość 16

> cm od górnej krawędzi zderzaka .

> Po pomiarach przyszedł czas na wiercenie , wykonałem otwory piloty

> wiertłem fi 6 mm , żeby upewnić się czy dobrze pomierzyliśmy .

> Następnie Matul zaczął nawiercać otwory fi 22 mm pod czujniki .

> Krawędzie otworów należy wygładzić nożykiem jak w naszym przypadku

> lub drobnym pilniczkiem . Czym dokładniej wykonamy tę czynność

> tym lepiej czujki będą przylegały do powierzchni zderzaka

> Końcowy efekt , czujki zamontowane .

> A tak prezentuje się wyświetlacz , zamontowany do podsufitki przy

> tylniej szybie .

> Dla zainteresowanych rozstaw czujek w zderzaku .

Znajdę chwilkę, to dołożę ten opis do naszych "Porad technicznych" zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiś czas temu postanowiłem założyć czujniki parkowania.....

Dziękuję Ci za inspirację - kupiłem identyczny zestaw do mojego Aveo. Wydaje mi się, że optymalnym miejscem do montażu wyświetlacza jest właśnie krawędź podsufitki.

W jaki sposób przymocowałeś wyświetlacz?

Czy dużo jest pracy z demontażem boku i podsufitki ( myślę, że w Aveo wygląda to podobnie, jak w Lacetti)?

Jeszcze drobna uwaga - myślę, że zaszła jakaś pomyłka z tym wymiarem 16 cm od krawędzi zderzaka - jakoś na zdjęciu wygląda na dużo mniej...a może się mylę ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat, bo podczas montażu natrafiłem na mały problem natury "estetycznej".

Czy kolega czynił jakieś specjalne zabiegi, żeby panel ładnie przylegał przodem do podsufitki ?

U mnie jakoś załączone blaszki nie za bardzo chcą go trzymać. Jakbym ich nie wyginał, to podczas przekładania przez krawędź podsufitki i tak się rozegną i panel odstaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odświeżę temat, bo podczas montażu natrafiłem na mały problem natury

> "estetycznej".

> Czy kolega czynił jakieś specjalne zabiegi, żeby panel ładnie

> przylegał przodem do podsufitki ?

> U mnie jakoś załączone blaszki nie za bardzo chcą go trzymać. Jakbym

> ich nie wyginał, to podczas przekładania przez krawędź

> podsufitki i tak się rozegną i panel odstaje.

U mnie nie jest zamontowany za pomocą blaszek . Panel jest przerobiony i przykręcony do podsufitki za pomocą dwóch śrubek cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.