szlachcic Napisano 16 Maja 2009 Udostępnij Napisano 16 Maja 2009 Hej Kombinuje nad montazem alternatora 120A do Astry F. Silnik X16SZR Czy to sie da poskladac? Mocowania pasuja? O taki altek: klikac tu Pomozecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 16 Maja 2009 Udostępnij Napisano 16 Maja 2009 Witam Podepnę się pod temat. Najprawdopodobniej padł mi alternator objawy to świszczenie oraz świecąca się kontrolka nawet po zgaszeniu samochodu. Czy regeneracja alternatora w takim przypadku jest kosztowna czy lepiej szukać czegoś na podmianę. alternator to delco remy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 16 Maja 2009 Udostępnij Napisano 16 Maja 2009 > Witam > Podepnę się pod temat. Najprawdopodobniej padł mi alternator objawy > to świszczenie oraz świecąca się kontrolka nawet po zgaszeniu > samochodu. Czy regeneracja alternatora w takim przypadku jest > kosztowna czy lepiej szukać czegoś na podmianę. alternator to > delco remy znajdź boscha z takim samym mocowaniem i kołem pasowym. Na szrocie nie wiecej niż 100-150 zł. na allegro pewnie też coś będzie. To będze najlepsza opcja zakładając że pewne minimalne pojęcie o mechanice masz i wymienisz sobie sam / kolega ci to zrobi za piwko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 16 Maja 2009 Udostępnij Napisano 16 Maja 2009 > znajdź boscha z takim samym mocowaniem i kołem pasowym. Na szrocie > nie wiecej niż 100-150 zł. na allegro pewnie też coś będzie. > To będze najlepsza opcja zakładając że pewne minimalne pojęcie o > mechanice masz i wymienisz sobie sam / kolega ci to zrobi za > piwko. Dokładnie masz rację W szczególności ze o boschach dobrze się wypowiadają na forum pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 16 Maja 2009 Udostępnij Napisano 16 Maja 2009 Ja mam dwa altki Delco (jeden, 70A, po 205 kkm zaczal szumiec lozyskami-szczotki w polowie zuzyte, ladna bieznia,lezy i czeka na naprawe, podmienilem na Delco 100A i tez daje rade). Wiec reguly nie ma. Kolo pasowe tez nei stwarza problemu, jak bedzie inne to zalozysz od swojego alternatora Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szlachcic Napisano 17 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2009 > Ja mam dwa altki Delco (jeden, 70A, po 205 kkm zaczal szumiec > lozyskami-szczotki w polowie zuzyte, ladna bieznia,lezy i czeka > na naprawe, podmienilem na Delco 100A i tez daje rade). > Wiec reguly nie ma. > Kolo pasowe tez nei stwarza problemu, jak bedzie inne to zalozysz od > swojego alternatora > Pozdrawiam Dzieki za odpowiedz. Mi chodzi o to czy gorne mocowanie alternatora, czy jest takie samo? Nie ma go na zdjeciu. Dolne wyglada tak samo. Desperacko chce wsadzic alternator 120A - nie 100, nie 70 - ten ostatni mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 17 Maja 2009 Udostępnij Napisano 17 Maja 2009 Przejrzalem liczne fotki alternatorow i bedzie pasowal. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szlachcic Napisano 17 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2009 > Przejrzalem liczne fotki alternatorow i bedzie pasowal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 17 Maja 2009 Udostępnij Napisano 17 Maja 2009 > Dzieki za odpowiedz. > Mi chodzi o to czy gorne mocowanie alternatora, czy jest takie samo? > Nie ma go na zdjeciu. Dolne wyglada tak samo. > Desperacko chce wsadzic alternator 120A - nie 100, nie 70 - ten > ostatni mam. Mam, kilka pytań do kolegi: - trochę głupie ale w sumie nie jestem pewny do końca - czy montaż mocniejszego alternatora nie będzie stawiał większych oporów paskowi klinowemu?? (wydaje mi się że nie ale kurnia chciałbym się upewnić) - czy wraz ze zwiększeniem alternatora nie będziesz musiał wymienić akumulator na większy pojemnościowo co by starego nie przeładowywać?? PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hostii Napisano 17 Maja 2009 Udostępnij Napisano 17 Maja 2009 Widze że sprzęt grający się założyło ... ile w sumie watów zainstalaowałeś ? Ja kupiłem Alternator od AII Bosch 100A ale czekam na niego, mam nadzieje że styknie.Bo na moim Delco światła przygasają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 17 Maja 2009 Udostępnij Napisano 17 Maja 2009 > Mam, kilka pytań do kolegi: > - trochę głupie ale w sumie nie jestem pewny do końca - czy montaż > mocniejszego alternatora nie będzie stawiał większych oporów > paskowi klinowemu?? (wydaje mi się że nie ale kurnia chciałbym > się upewnić) będzie, ale tylko w chwilach dużego ładowania (tuż po odpaleniu albo jak właczysz baaardzo dużo odbiorników) > - czy wraz ze zwiększeniem alternatora nie będziesz musiał wymienić > akumulator na większy pojemnościowo co by starego nie > przeładowywać?? zdecydowanie nie. Od tego jest reglator napięcia. Istnieją na świecie sprzęty z akumulatorami rzędu 200Ah i alternatorami 40A jak i zdarzają się alternatory +100A ładujcące akumulatory 50Ah. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 17 Maja 2009 Udostępnij Napisano 17 Maja 2009 jesli ktos ma obawy co do obciazenia alternatora, moze sobie zalozyc na ten agregat sprzeglo jednokierunkowe (takowe wystepuje w alternatorach zamontowanych do silnikow VW TDI-ogranicza obciazenie alternatora wynikajace z kinematyki calego ukladu-rozne obciazenia poszczegolnych elementow). Takowe sprzeglo kosztuje jednak ok. 350 PLN. Kwestie mozna rozwazyc indywidualnie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_j Napisano 18 Maja 2009 Udostępnij Napisano 18 Maja 2009 > jesli ktos ma obawy co do obciazenia alternatora, moze sobie zalozyc > na ten agregat sprzeglo jednokierunkowe (takowe wystepuje w > alternatorach zamontowanych do silnikow VW TDI-ogranicza > obciazenie alternatora wynikajace z kinematyki calego > ukladu-rozne obciazenia poszczegolnych elementow). Takowe > sprzeglo kosztuje jednak ok. 350 PLN. Kwestie mozna rozwazyc > indywidualnie. Taa, tak zwana "frajlaufszajba" hehe. Chyba pierwsza rzecz ktora sie psuje w tedeikach (i wszedzie gdzie toto jest zainstalowane) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szlachcic Napisano 18 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2009 > Widze że sprzęt grający się założyło ... ile w sumie watów > zainstalaowałeś ? A przyczyna 120A to kombinacje z podgrzewaczem plynu przed nagrzewnica. Moc w tej chwili przekorczyla 2kW - prad 180A. Nowy akumulator 74Ah nie daje rady. Ciekawostke wam powiem. Rozrusznik w X16SZR podczas rozruchu pobiera... tylko 105A. Malo, co? Tez sie zdziwilem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 18 Maja 2009 Udostępnij Napisano 18 Maja 2009 > Ciekawostke wam powiem. Rozrusznik w X16SZR podczas rozruchu > pobiera... tylko 105A. Malo, co? Tez sie zdziwilem. Jakbyś miał dostep do miernika, który rysuje wykres zmian mierzonych wartości, to zobaczyłbyś jaki prąd pobiera rozrusznik zanim ruszy kołem zamachowym i go rozpędzi. Potem to i owszem, pobiera około 100A, bo ma lekko. Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 18 Maja 2009 Udostępnij Napisano 18 Maja 2009 > Taa, tak zwana "frajlaufszajba" hehe. Chyba pierwsza rzecz ktora sie > psuje w tedeikach (i wszedzie gdzie toto jest zainstalowane) Wiem ze sie psuje (czesto), a konsekwencja jest rowniez uszkodzony napinacz paska wieloklinowego (tez kosztuje ok 300 PLN). Podalem wariant dla watpiacych, niestety najbardziej kosztowny w obsludze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 18 Maja 2009 Udostępnij Napisano 18 Maja 2009 A jaki podgrzewacz zastosowales? Moze oparty na swiecach zarowych, takich jak w TDI (jest tam taki fajny krociec cieczy po prawej stronie glowicy z trzema swiecami, zwany przez nas "jezem"). Pytam z ciekawosci. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szlachcic Napisano 19 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2009 > A jaki podgrzewacz zastosowales? Moze oparty na swiecach zarowych, > takich jak w TDI (jest tam taki fajny krociec cieczy po prawej > stronie glowicy z trzema swiecami, zwany przez nas "jezem"). > Pytam z ciekawosci. > Pozdrawiam Byl tu watek od podgrzewaczu. Jakis koles robi to na obrabiarkach. 3 swiece zarowe w aluminiowej obudowie z kruccami. Dostepne na alledrogo. Ja doszedlem do stanu, w ktorym mam zamontowane 3 takie podgrzewacze, razem 9 swiec zarowych, 180A pradu Dopiwro taka extrema zdaje sie jakos dzialac - znaczy na zimnym silniku z nagrzewnicy leci troche cieple. Zanim to ustrojstwo zalozylem ladowalem akumulator co tydzien, teraz to za malo - za bardzo sie rozladowuje. Dziala, ale dlugo tak nie pociagnie, wiekszy alternator mi potrzeba. Niezly mam z tym ubaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janni Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Cześć, zastanawiam się nad założeniem do swojej astry z silnikiem x14xe alternatora 120A od Zafiry bądź inszej Omegi Czy ktoś z Kolegów przećwiczył takiego swap'a od czasu ostatnich postów w tym wątku? Niestety sprzedający na Allegro wykręcają się sianem na prośbę o porównanie tego co na półce leży Pozdrawiam, Janek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beathles Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Mi ostatnio - czerwiec /lipice padł alternator ,próba jego naprawienia spełzła na niczym bo mechanik takie podzespoły wstawiał ze cały czas był z nim problem, więc wstawił mi alternator o oznaczeniu CA 1053 . Wyczytałem że ma to 100A i jak na razie od montażu jest wszystko ok .Nie mam żadnych problemów z ładowaniem i oby tak jak najdłużej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janni Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 Cześć, informuję wszem i wobec że udało mi się założyć alternator 120A do silnika x14xe z 1997r w miejsce padłego 70A - miałem kłopot jedynie z górnym mocowaniem, wymagało podcięcia diaxem w dwóch trzech miejscach. Pozdrawiam, Janek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maoie Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 A po co taki wielki ? 70-ka nie starczała ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.