qbatbg Napisano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2009 witam szukalem szukajka ale nic nie znalazłem, a więc problem jest taki ze moje CCS sie przegrzewa nawet w trasie mam ponad 90stopni( około 110) a jak chwile w korku to wskazówka prawie do 130 dochodzi ale kontrolka czerwona nie swieci niedawno mialem wymieniana pompe płynu chłodzacego i to od tej pory tak mam. Czy ktos moze mi powiedziec gdzie szukac przyczyny wszystkie węże sa gorace uklad jest dobrze odpowietrzony chlodnica tez cała goraca termostat poszcza tak okolo 70-80 stopni wentylator chodzi jak szalony. Boje sie go przegrzac bo miałem wszyskie zimeringi wymieniane bo puszczały a podobno jak sie silnik przegrzeje to znowu moze szlak trafic gume na zimeringach i znów bedzie lac olejem. Prosze o jakąs rade i z góry dziekuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyx Napisano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2009 > witam szukalem szukajka ale nic nie znalazłem, a więc problem jest > taki ze moje CCS sie przegrzewa nawet w trasie mam ponad > 90stopni( około 110) a jak chwile w korku to wskazówka prawie > do 130 dochodzi ale kontrolka czerwona nie swieci niedawno > mialem wymieniana pompe płynu chłodzacego i to od tej pory tak > mam. Czy ktos moze mi powiedziec gdzie szukac przyczyny > wszystkie węże sa gorace uklad jest dobrze odpowietrzony > chlodnica tez cała goraca termostat poszcza tak okolo 70-80 > stopni wentylator chodzi jak szalony. Boje sie go przegrzac bo > miałem wszyskie zimeringi wymieniane bo puszczały a podobno jak > sie silnik przegrzeje to znowu moze szlak trafic gume na > zimeringach i znów bedzie lac olejem. > Prosze o jakąs rade i z góry dziekuje. Mozę termostat zdechł. Może lipna pompa wody i nie wyrabia. Zaczął bym od termostatu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbatbg Napisano 24 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2009 > Mozę termostat zdechł. > Może lipna pompa wody i nie wyrabia. > Zaczął bym od termostatu. witam tez myslałem ze termostat moze sie zgred jeden nie do konca otwiera i chamuje troche przepływ i z tad takie cyrki. I tu mam pytanie czy ja moge termostat całkiem wyciagnąc na okres prpby ( wakacji) wiem bedzie sie dłuzej nagrzewał ale lepiej tak niz jakby miał sie przegrzewac. Druga sprawa słyszałem ze nie kazdy termostat mozna wyjąc to zalezy podobno czy ma jeden grzybek czy dwa taki z jednym podobno mozna wyjąc a z dwoma nie. i w końcu trzecia sprawa bo tez podobno moze czujnik takie jaja pokazywac i chcialem sie zapytac o który konkretnie chodzi o ten co jest wkrecony w kolektor ssący??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2009 > witam szukalem szukajka ale nic nie znalazłem, a więc problem jest > taki ze moje CCS sie przegrzewa nawet w trasie mam ponad > 90stopni( około 110) a jak chwile w korku to wskazówka prawie > do 130 dochodzi ale kontrolka czerwona nie swieci niedawno > mialem wymieniana pompe płynu chłodzacego i to od tej pory tak > mam. Czy ktos moze mi powiedziec gdzie szukac przyczyny > wszystkie węże sa gorace uklad jest dobrze odpowietrzony > chlodnica tez cała goraca termostat poszcza tak okolo 70-80 > stopni wentylator chodzi jak szalony. Boje sie go przegrzac bo > miałem wszyskie zimeringi wymieniane bo puszczały a podobno jak > sie silnik przegrzeje to znowu moze szlak trafic gume na > zimeringach i znów bedzie lac olejem. > Prosze o jakąs rade i z góry dziekuje. uszczelka pod głowicą poszła i sie przegrzewa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daro89 Napisano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2009 > uszczelka pod głowicą poszła i sie przegrzewa dokładnie ! ostatnio u siebie miałem to samo wymiana pomogła. ?Uszczelka poszła w 2 miejscach przez właśnie przegrzanie 2krotne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2009 > dokładnie ! > ostatnio u siebie miałem to samo wymiana pomogła. ?Uszczelka poszła w > 2 miejscach przez właśnie przegrzanie 2krotne typowyy objaw - zajezdzic termostat w cc nie jest łatwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2009 chłodnica może mieć już kanały pozapychane mam to samo u siebie temperatura potrafiła dojść przy ostrej jeździe nawet do 110 na wskaźniku termostat wymieniony płyn też pompa wody jakieś około 30tyż i została tylko chłodnica w moim przypadku i ja na nią stawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbatbg Napisano 24 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2009 > chłodnica może mieć już kanały pozapychane > mam to samo u siebie temperatura potrafiła dojść przy ostrej jeździe > nawet do 110 na wskaźniku > termostat wymieniony płyn też pompa wody jakieś około 30tyż i została > tylko chłodnica w moim przypadku i ja na nią stawiam nieno ja swoim jechałem sobie spokojnie wczoraj w trasce 90-100km/h i lapał około 110stopni całą droge a stało sie tak od mometu wymiany rozadu i pompy wody wczesniej tak nie było niewiem moze pompa ma mniej łopatek i nie wyrabia ale zeby az tak w trasie sie nagrzał to nigdy nie miałe po miescie tak samo czy w korku czy w trasie to około 110stopni mało kiedy spadnie do normalnych 90stopni. czy to napewno UPG bo nie kopci na bialo ani płynu mi nic nie ubywa nie widac typowych objawow UPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2009 > nieno ja swoim jechałem sobie spokojnie wczoraj w trasce 90-100km/h i > lapał około 110stopni całą droge a stało sie tak od mometu > wymiany rozadu i pompy wody wczesniej tak nie było niewiem moze > pompa ma mniej łopatek i nie wyrabia ale zeby az tak w trasie > sie nagrzał to nigdy nie miałe po miescie tak samo czy w korku > czy w trasie to około 110stopni mało kiedy spadnie do normalnych > 90stopni. czy to napewno UPG bo nie kopci na bialo ani płynu mi > nic nie ubywa nie widac typowych objawow UPG Sprawdź i oczyść podłączenie kabelka na czujniku temperatury na głowicy. Jak będzie zaśniedziałe może powodować błędy odczytu temperatury. Może tylko wskaźnik źle pokazuje, a temperatura jest Ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2009 podmień czujnik od kogoś innego albo podjedź na kompa i zobacz jak jest rzeczywiście temperatura przypomniało mi się że jak u mnie takie błędy wyskakiwały to potem padł czujnik i zaczął pokazywać stale 130 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MADAR Napisano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2009 > witam szukalem szukajka ale nic nie znalazłem, a więc problem jest > taki ze moje CCS sie przegrzewa nawet w trasie mam ponad > 90stopni( około 110) a jak chwile w korku to wskazówka prawie > do 130 dochodzi ale kontrolka czerwona nie swieci niedawno > mialem wymieniana pompe płynu chłodzacego i to od tej pory tak > mam. Czy ktos moze mi powiedziec gdzie szukac przyczyny > wszystkie węże sa gorace uklad jest dobrze odpowietrzony > chlodnica tez cała goraca termostat poszcza tak okolo 70-80 > stopni wentylator chodzi jak szalony. Boje sie go przegrzac bo > miałem wszyskie zimeringi wymieniane bo puszczały a podobno jak > sie silnik przegrzeje to znowu moze szlak trafic gume na > zimeringach i znów bedzie lac olejem. > Prosze o jakąs rade i z góry dziekuje. Zaczalbym od tego czy czujnik wskazuje wlasciwa temp. bo dlubanie w glowicy jest troche kosztowniejsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbatbg Napisano 25 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2009 > podmień czujnik od kogoś innego albo podjedź na kompa i zobacz jak > jest rzeczywiście temperatura > przypomniało mi się że jak u mnie takie błędy wyskakiwały to potem > padł czujnik i zaczął pokazywać stale 130 Panowie a co to oznacza jak sie nagrzał pojezdziłem chwile po miescie miał temperaturke około 110stopni zgasiłem go juz podblokiem chciałem delikatnie korek odkrecić zeby nie buchnęło a słyszałem bulgotanie takie jakby w nagrzewnicyczy to sie płyn zagotował ( w co wątpie bo to takie chwilowe) czy jest faktycznie zle odpowietrzony, czy to niestety UPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MADAR Napisano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2009 > Panowie a co to oznacza jak sie nagrzał pojezdziłem chwile po miescie > miał temperaturke około 110stopni zgasiłem go juz podblokiem > chciałem delikatnie korek odkrecić zeby nie buchnęło a słyszałem > bulgotanie takie jakby w nagrzewnicyczy to sie płyn zagotował ( > w co wątpie bo to takie chwilowe) czy jest faktycznie zle > odpowietrzony, czy to niestety UPG Ja bym go jeszcze raz dobrze odpowietrzyl , pare min roboty , a jedno mialbys pewne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbatbg Napisano 25 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2009 > Ja bym go jeszcze raz dobrze odpowietrzyl , pare min roboty , a jedno > mialbys pewne zauwazyłem jeszcze taką przypadlość na pracujacym silniku na wskazówce około 110stopni odkrecam delikatnie korek ze zbiorniczka zeby upuscic cisnienie cisnienie zeszło odkrecam całkiem korek i nic zadnych babelków ani nic i za chwile zaczyna poziom płynu rosnąc wiec zakreciłem zeby gejzera nie robic pod blokiem i bulgotanie czasem slychac niewiem moze sie w głowicy płyn gotuje czy cos?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AZI ST Napisano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2009 > zauwazyłem jeszcze taką przypadlość na pracujacym silniku na > wskazówce około 110stopni odkrecam delikatnie korek ze > zbiorniczka zeby upuscic cisnienie cisnienie zeszło odkrecam > całkiem korek i nic zadnych babelków ani nic i za chwile zaczyna > poziom płynu rosnąc wiec zakreciłem zeby gejzera nie robic pod > blokiem i bulgotanie czasem slychac niewiem moze sie w głowicy > płyn gotuje czy cos?? Źle odpowietrzony i tyle..... A panowie, bo do końca się nie znam, a jak z pompą wody jest w tych autach??? może pompę szlag trafił.... miałem tak w audisi i po wymianie pompy odpowietrzałem chyba z 100 razy i dopiero ktoś wpadł na pomysł żeby co jakiś czas odkręcić korek w zbiorniczku i odpowietrzy się samo.... tylko w audi jest inny układ i samoodpowietrzający się a kolega korek wymienił??? choć wątpię że to wina zwaorka w koreczku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MADAR Napisano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2009 > zauwazyłem jeszcze taką przypadlość na pracujacym silniku na > wskazówce około 110stopni odkrecam delikatnie korek ze > zbiorniczka zeby upuscic cisnienie cisnienie zeszło odkrecam > całkiem korek i nic zadnych babelków ani nic i za chwile zaczyna > poziom płynu rosnąc wiec zakreciłem zeby gejzera nie robic pod > blokiem i bulgotanie czasem slychac niewiem moze sie w głowicy > płyn gotuje czy cos?? To chyba jednak glowica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MADAR Napisano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2009 > To chyba jednak glowica - przynajmniej u mnie tak było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbatbg Napisano 25 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2009 > > To chyba jednak glowica - przynajmniej u mnie tak było oooooooooooo nie no to furka idzie spac na jakis miesiąc bo cieniutko z kasą a inne wydatki niestety mam bo jezdzic z tym to stanowczo nie da rady chyba ze by mi na silniku nie zalezało mam racje?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AZI ST Napisano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2009 > oooooooooooo nie no to furka idzie spac na jakis miesiąc bo > cieniutko z kasą a inne wydatki niestety mam > bo jezdzic z tym to stanowczo nie da rady chyba ze by mi na silniku > nie zalezało mam racje?? Jeśli głowica to nie jeździć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbatbg Napisano 25 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2009 > Jeśli głowica to nie jeździć a ile moze kosztowac zrobienie glowicy i czy prócz wymiany samiej uszczelki trzeba cos robic planowac czy cos. nie znam sie na tym dlatego pytam zeby mi jakis fachman nie wciskał kitu i nie zdzierał kasy chce zeby było dobrze zrobione. A to pech ehhhhhhhhhhhhh przezuce sie na miesiąc na rower albo do agenta mamusi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AZI ST Napisano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2009 niech się fachury wypowiedzą, bo ja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gieniu Napisano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2009 > czy prócz wymiany samiej > uszczelki trzeba cos robic planowac czy cos. głowice "zabielić", nowa upg, nowa uszczelka pod dekielek zaworów, nowy pasek, nowy napinacz, nowa pompa wody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbatbg Napisano 25 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2009 > głowice "zabielić", nowa upg, nowa uszczelka pod dekielek zaworów, > nowy pasek, nowy napinacz, nowa pompa wody caly roząąd był wimieniany jakis miesiąc temu moze zrobiłem z 1000kilometrow musze na prawde rozżąd wymieniac od nowa????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MADAR Napisano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2009 > caly roząąd był wimieniany jakis miesiąc temu moze zrobiłem z > 1000kilometrow musze na prawde rozżąd wymieniac od nowa????? To jak rozrząd jest swieży to zostaw , pomyslalbym natomiast nad wymianą uszczelniaczy itp , zeby przy jednej robocie miec wszystko na jakiś czas z głowy i tylko jezdzic. Ja jakieś 2 lata temu w Warszawie za taka robote + kpl. rozrazd dałem ok 700 Niech mechanik obluka przy okazji w jakim stanie jest BROK - to taki kapselek ktory orginalny kosztuje ok 7 zeta , a jak jest w nim mikro dziurka to powoli wycieka płyn chłodzący i potem robota bedzie sporo drozsza , a tak to za jednym razem sie zrobi. Pozdrowienia dla kol. Gienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbatbg Napisano 30 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2009 Panowie wymieniłem UPG okazało sie ze była zepsuta wymieniony termostat normalnie w silniku wszystko gra gitara a dale sie grzeje na postoju powuzej 90stopni jak go w trasie przycisne tak 120km/h to 110stopni. chlodnica jest cała goraca pomozcie gdzie szukac przyczyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2009 > Panowie wymieniłem UPG okazało sie ze była zepsuta wymieniony > termostat normalnie w silniku wszystko gra gitara a dale sie > grzeje na postoju powuzej 90stopni jak go w trasie przycisne > tak 120km/h to 110stopni. chlodnica jest cała goraca pomozcie > gdzie szukac przyczyny To ze chłodnica jest ciepła nie znaczy ze działa jak trzeba, jeżeli nigdy nie była wymieniana to 99% jest zamulona i drożna może w 50%, chłodnice na allegro wyrwiesz poniżej 100zl. A w kwestii uszczelki to wiesz jak była uszkodzona? Głowica rozumiem tylko zabielona wiec nie była sprawdzana na szczelność a w ekstremum funkcji może się okazać ze ma mikropęknięcia. Dorobić można dodatkowy włącznik wiatraka bo może czujnik nie załącza jak trzeba. Jeszce inna ekstremalna dosyć sytuacja może być zły montaż pompy wody czyli mechanior zapodał za dużo silikonu na uszczelnienie i uszczelniło nie to co trzeba i poleciało w silnik. Przyczyn kilka może być ale zaczął bym od spięcia na krótko wentylatora przed kolejna jazda (wyciągasz wtyczkę robisz zworę i się kreci) jak to nie pomoże wyjąć chłodnicę i zobaczyć czy nie przytyła parę kg, w ekstremalnych sytuacjach ustawiasz nawiew na maks gorące powietrze wentylator na maxa i fundując sobie ta mini saunę zbijasz temp silnika (mi padł went tydzień temu i tak chwilowo jeżdżę). Tak czy inaczej pamiętaj ze nagrzewnica to tez chłodnica i może uratować sytuacje. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbatbg Napisano 30 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2009 > To ze chłodnica jest ciepła nie znaczy ze działa jak trzeba, jeżeli > nigdy nie była wymieniana to 99% jest zamulona i drożna może w > 50%, chłodnice na allegro wyrwiesz poniżej 100zl. > A w kwestii uszczelki to wiesz jak była uszkodzona? Głowica rozumiem > tylko zabielona wiec nie była sprawdzana na szczelność a w > ekstremum funkcji może się okazać ze ma mikropęknięcia. > Dorobić można dodatkowy włącznik wiatraka bo może czujnik nie załącza > jak trzeba. > Jeszce inna ekstremalna dosyć sytuacja może być zły montaż pompy wody > czyli mechanior zapodał za dużo silikonu na uszczelnienie i > uszczelniło nie to co trzeba i poleciało w silnik. > Przyczyn kilka może być ale zaczął bym od spięcia na krótko > wentylatora przed kolejna jazda (wyciągasz wtyczkę robisz zworę > i się kreci) jak to nie pomoże wyjąć chłodnicę i zobaczyć czy > nie przytyła parę kg, w ekstremalnych sytuacjach ustawiasz > nawiew na maks gorące powietrze wentylator na maxa i fundując > sobie ta mini saunę zbijasz temp silnika (mi padł went tydzień > temu i tak chwilowo jeżdżę). > Tak czy inaczej pamiętaj ze nagrzewnica to tez chłodnica i może > uratować sytuacje. > pozdr. witam jutro to wszystko posprawdzam głowica była planowana ale chłodnicy narazie nie wymienie bo cieniutko z kasa wymienie czujnik od wentylatora i zobaczymy w ostatecznosci ta chłodnica nie szczesna a czy do wyjecia chlodnicy musze zdiac przedni zderzak bo kiedys juz ja wyjmowalem ale wtedy mialewm zdiety zxderzak a nie chce mi sie z pasowaniem go na miejsce bawic a upg była uszkodzona tak ze kompresja waliła do płynu na chyba 1 albo 4 cylindrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CoBeR Napisano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2009 jak sprawidzic czy chłodnica jest drożna ? bo moja to chyba ma juz 10 l i chyba przez to mi sie grzeje autko jak ocenic czy ja wymienic? nie cieknie ale temp łapie szybko:( i w trasie mam 90 a w miesicie wiecej idzie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2009 dać radę to da ale jak ja miał bym to robić to wolał bym ją wyjąć dla swojej wygody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelo2222 Napisano 1 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 Sory, ale tutaj zapytam jaką chłodnicę kupić do 1.1 spi bo w sklepie mają 3 rodzaje do tego silnika jednego producenta oczywiście czyli valeo. Są różne długości i grubości, czy brać największą ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbatbg Napisano 1 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 > Sory, ale tutaj zapytam jaką chłodnicę kupić do 1.1 spi bo w sklepie > mają 3 rodzaje do tego silnika jednego producenta oczywiście > czyli valeo. Są różne długości i grubości, czy brać największą ? Witam mi sie wydaje ze najlepiej wziąść o najwiekszych wymiarach zewnetrznych a jak najcieńszą bo wtedy chyba wieksza powierzchnią oddaje ciepło no ale musi Ci pasowac do uchwytów no i z drugiej strony nawet jak bedzie wieksza chlodnica to nic nie da jak na przyklad jej część bedzie zaslonieta załózmy zdeżakiem w którym nie ma wycietego wlotu. Ja soobie kupie najwiekszą jak mi tylko do uchwytów podejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 1 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 > mi sie wydaje ze najlepiej wziąść o najwiekszych wymiarach > zewnetrznych a jak najcieńszą bo wtedy chyba wieksza > powierzchnią oddaje ciepło im wiekszy i grubszy radiator, tym ma wieksza powierzchnie. Twoja teoria nie jest prawdziwa. > no ale musi Ci pasowac do uchwytów no przeciez byla mowa, ze sa to do cento... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelo2222 Napisano 1 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 A czy można odwrotnie wpiąć wtyczkę zasilającą wentylator ? To znaczy nie będzie dmuchał na chłodnicę tylko odwrotnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matts Napisano 1 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 > A czy można odwrotnie wpiąć wtyczkę zasilającą wentylator ? To znaczy > nie będzie dmuchał na chłodnicę tylko odwrotnie Raczej nie bo tam masz chyba prowadzenie. I pasuje tylko w 1 stronę o ile dobrze pamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MADAR Napisano 1 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 > A czy można odwrotnie wpiąć wtyczkę zasilającą wentylator ? To znaczy > nie będzie dmuchał na chłodnicę tylko odwrotnie nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbatbg Napisano 1 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 > jak sprawidzic czy chłodnica jest drożna ? > bo moja to chyba ma juz 10 l i chyba przez to mi sie grzeje autko jak > ocenic czy ja wymienic? nie cieknie ale temp łapie szybko:( > i w trasie mam 90 a w miesicie wiecej idzie:) Witam juz wszystko wymienione prócz chlodnicy ale kurcze nie chce sie pchac bardzo w koszty i tu moje pytanie bo w sklepie mi powiedzieli zebym wlał odkamieniacz do układów chlodzenia. i tu moje pytanie czy ktos to kiedys stosował i czy to cos dało i czy nie zaszkodzi naprzykład uszczelce pod glowica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelo2222 Napisano 1 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 Lepiej nie stosować odkamieniaczy bo można jeszcze bardziej zepsuć lepiej nową chłodnicę i będzie wiadomo czy UPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbatbg Napisano 1 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 > Lepiej nie stosować odkamieniaczy bo można jeszcze bardziej zepsuć > lepiej nową chłodnicę i będzie wiadomo czy UPG wlasnie upg byla wymieniana w sumie wszystko prócz chłodnicy bylo wymienione i dale sie grzeje no moze troszke mniej chyba ze ja panikuje teraz mi w trasie niby 90stopni trzyma ale w miescie w korkach to 110 i dopiero w trasie spada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 1 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 a co może być przyczyną przegrzewania się w jeździe miejskiej i na postoju a jak przybutuję w trasie ostro to spada do 80 stopni... chłodnica już nie wyrabia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 1 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2009 moim zdaniem to norma wentylator włącza się przy 90 do 94 stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hellfire Napisano 2 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 > Witam mi sie wydaje ze najlepiej wziąść o najwiekszych wymiarach > zewnetrznych a jak najcieńszą bo wtedy chyba wieksza > powierzchnią oddaje ciepło no ale musi Ci pasowac do uchwytów no > i z drugiej strony nawet jak bedzie wieksza chlodnica to nic nie > da jak na przyklad jej część bedzie zaslonieta załózmy zdeżakiem > w którym nie ma wycietego wlotu. > Ja soobie kupie najwiekszą jak mi tylko do uchwytów podejdzie. Nie ma co kombinować - zwykła chłodnica od CC wystarcza do wychłodzenia silnika 1.2 w warunkach rajdowych, więc raczej to nie to jest u Ciebie problemem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hellfire Napisano 2 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 > witam jutro to wszystko posprawdzam głowica była planowana ale > chłodnicy narazie nie wymienie bo cieniutko z kasa wymienie Możesz ją spróbować udrożnić - zdemontuj, przepłukaj w jedną i drugą stronę, najlepiej jakimś płynem do odkamieniania, ale uważaj, jeżeli chłodnica jest ALU, to niektóre środki nie nadają się do tego (np. "kret" do zlewów się nie nadaje). Sprawdź też drożność wszystkich przewodów. > czujnik od wentylatora i zobaczymy w ostatecznosci ta chłodnica > nie szczesna a czy do wyjecia chlodnicy musze zdiac przedni > zderzak bo kiedys juz ja wyjmowalem Ze zdjętym zderzakiem będzie dużo wygodniej, ale da się to zrobić bez zdejmowania. Czujnik od wentylatora możesz po prostu zewrzeć (np. jakimś dodatkowym wyłącznikiem) i wentylator będzie chodził cały czas. Ale jeżeli przegrzewa Ci się przy 120km/h, to to fałszywy trop - przy takiej prędkości masz idealny przepływ powietrza również bez wentylatora. A pompa wody w jakim tam jest stanie? Bo to też tak co 100-150kkm wypada wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hellfire Napisano 2 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 > a co może być przyczyną przegrzewania się w jeździe miejskiej i na > postoju a jak przybutuję w trasie ostro to spada do 80 stopni... > chłodnica już nie wyrabia? Niewłączający się wentylator, a więc albo się zablokował, albo silnik, termowyłącznik, bezpiecznik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 2 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 > Niewłączający się wentylator, a więc albo się zablokował, albo > silnik, termowyłącznik, bezpiecznik. Wentylator chodzi.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hellfire Napisano 2 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 > Wentylator chodzi.. Więc może być niewydolna pompa wody - tłumaczyłoby to dlaczego jak jedziesz na wysokich obrotach to chłodzi, a na wolnych się przegrzewa. Zastanawia jeszcze to że mówisz że temperatura spada do 80C - nie powinna tak spadać. Może termostat się zaciął w lekko otwartej pozycji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbatbg Napisano 3 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2009 > Możesz ją spróbować udrożnić - zdemontuj, przepłukaj w jedną i drugą > stronę, najlepiej jakimś płynem do odkamieniania, ale uważaj, > jeżeli chłodnica jest ALU, to niektóre środki nie nadają się do > tego (np. "kret" do zlewów się nie nadaje). > Sprawdź też drożność wszystkich przewodów. > Ze zdjętym zderzakiem będzie dużo wygodniej, ale da się to zrobić bez > zdejmowania. > Czujnik od wentylatora możesz po prostu zewrzeć (np. jakimś > dodatkowym wyłącznikiem) i wentylator będzie chodził cały czas. > Ale jeżeli przegrzewa Ci się przy 120km/h, to to fałszywy trop - przy > takiej prędkości masz idealny przepływ powietrza również bez > wentylatora. > A pompa wody w jakim tam jest stanie? Bo to też tak co 100-150kkm > wypada wymienić. witam pompa wody była wymieniona na orginalna łącznie z całym rozżadem UPG wymieniona termostat tez wymienionyi jak go zapale to chocby chodził nawet i 4 godziny sam spokojnie na wolnych obrotach to trzyma 90pare stopni czujnik wentylatora wymieniony bo wentylator wlanczal sie jak chcial teraz jest lepiej no ale jak jezdze po miescie i stane w korku to lapie 110 stopni dopiero jak rusze to zaczyna sie chłodzic. chyba jednak chłodnica nie wyrabia bo juz wszystko wymienione oprócz niej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 3 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2009 Kurczaczek naprawdę kombinujesz i bronisz się przed wymiana, biorąc pod uwagę cenę chłodnicy Valeo ok 200zl to taka chodniczka kosztuje grosze: http://www.allegro.pl/item671382047_fiat_cinquecento_seicento_900_chlodnica_wody_nowa.html PS. parę dni temu kopiłem CCS (w średnim stanie na części) i tam tez jest zabity wiatrak w drodze do domu zrobiłem szybki tuning i spryskiwacz tylnej szyby teraz spryskuje chłodnice +ogrzewanie na maksa i nawet w korku 100st nie przekracza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbatbg Napisano 3 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2009 > Kurczaczek naprawdę kombinujesz i bronisz się przed wymiana, biorąc > pod uwagę cenę chłodnicy Valeo ok 200zl to taka chodniczka > kosztuje grosze: > http://www.allegro.pl/item671382047_fiat_cinquecento_seicento_900_chlodnica_wody_nowa.html > PS. parę dni temu kopiłem CCS (w średnim stanie na części) i tam tez > jest zabity wiatrak w drodze do domu zrobiłem szybki tuning i > spryskiwacz tylnej szyby teraz spryskuje chłodnice +ogrzewanie > na maksa i nawet w korku 100st nie przekracza hehe to Mcgiver z Ciebie kolego ja juz wtopiłem 500zł na usuniecie tej usterki i nie mam kasy dla tego bronie sie przed wymianą chłodnicy kupiłem dziś środek do odkamieniania i sprobóje co mi zależy jak nic nie da albo zeżre chłodnice to i tak do wymiany a jak pomoże to będe się bardzo cieszył bo 20zł a 200zł to na dzień dzisiejszy dla mnie mega różnica:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 3 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2009 napisz po tym czyszczeniu jak się to skończyło to może i ja bym zainwestował i spróbował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jihadcento19 Napisano 4 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2009 > hehe to Mcgiver z Ciebie kolego ja juz wtopiłem 500zł na usuniecie > tej usterki i nie mam kasy dla tego bronie sie przed wymianą > chłodnicy kupiłem dziś środek do odkamieniania i sprobóje co mi > zależy jak nic nie da albo zeżre chłodnice to i tak do wymiany a > jak pomoże to będe się bardzo cieszył bo 20zł a 200zł to na > dzień dzisiejszy dla mnie mega różnica:D weź nie kombinuj tylko wymień tą chłodnicę bo za jakiś czas znowu UPG się odezwie i znowu wydasz sporą kasę a tak to w 200zł lekko się zamykasz z nową chłodnicą i bańką borygo a i jeszcze jedna ważna sprawa - próbowałeś odpowietrzać układ chłodzenia?? Może chłodnica jest ok tylko gdzieś się jakiś bąbel powietrzny zrobił i nie ma ochoty wyjść... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.