Skocz do zawartości

Syczenie z klimatyzacji?


darrkus

Rekomendowane odpowiedzi

To moje pierwsze auto z klimatyzacją dlatego pytam bo jestem zielony w tym temacie. Klima została nabita bo wogóle nie chodziła. Niby wszystko ok, majster powiedział że jest w 100 % szczelna. Działa ale... po jej włączeniu z nawiewów pojawia się dość głośne syczenie. Czy tak powinno być? No i temperatura nie jest zadowalająca , było ok 20 stopni na dworze a po włączeniu klimy na full i tak mi było gorąco w samochodzie. Powiedzcie co i jak wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To moje pierwsze auto z klimatyzacją dlatego pytam bo jestem zielony

> w tym temacie. Klima została nabita bo wogóle nie chodziła. Niby

> wszystko ok, majster powiedział że jest w 100 % szczelna. Działa

> ale... po jej włączeniu z nawiewów pojawia się dość głośne

> syczenie. Czy tak powinno być? No i temperatura nie jest

> zadowalająca , było ok 20 stopni na dworze a po włączeniu klimy

> na full i tak mi było gorąco w samochodzie. Powiedzcie co i jak

Jak syczy, to mało czynnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie już tylko dopiero , bo klima nabita dwa dni temu Przez małą

> ilość czynnika wydajność spadnie nie?

Wydajność jak wydajność, ale jak wyfrunie wszystko, to powinna w ogóle się nie włączać spręzarka (chyba wszystkie klimy mają takie zabezpiecznie?).

Uzupełnij czynnikiem z barwnikiem i się okaże. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mowili że jest szczelna w 100 %

no to mieli racje w 99%

ale ten 1% to nieszczelnosc przez ktora przez 2 dni zwial Ci prawie caly czynnik

jesli czynnik byl ze srodkiem reagujacym na UV to jedz na lampke - wyjdzie gdzie leci ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> toż to syczenie to była by nieszczelność?

nie

syczenie to mala ilosc czynnika przechodzaca przez zawor rozprezny. Ksiazkowy przyklad prawie pustego ukladu...

Prawda jest taka, ze praktycznie nie da sie poznac czy uklad jest szczelny bez wpuszczania barwnika (chyba ze uklad ma dziure wielkosci piesci wink.gif - wtedy to widac na sprawdzeniu szczelnosci)

Jesli nie bylo barwnika, to trzeba nabic jeszcze raz z jego uzyciem - pojezdzic az znowu wyleci i poswiecic.

Koszty moga byc rozne - od paru zl jesli rozszczelnilo sie na gumowych oringach do paruset zlotych jak masz np nieszczelny skraplacz (wiecej to w SC nie bedzie kosztowac) + nabicie

Wiekszosc zakladow jak naprawisz to u nich to nie liczy drugi raz nabicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie, przecież to też zależy od temperatury zewnętrznej.

> Inaczej jest w +30 a inaczej w +15 stopniach. Prawda ?

jeszcze sporo zalezy od wilgotnosci powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> syczenie zależy od wilgotności powietrza

pad.gif

poddaje sie...

czestotliwosc zalaczania sie sprezarki zalezy zarowno od wilgotnosci powietrza jak i temperatury.

EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poddaje sie...

> czestotliwosc zalaczania sie sprezarki zalezy zarowno od wilgotnosci

> powietrza jak i temperatury.

> EOT

Jak by nie było zazwyczaj jedno idzie w parze z drugim zlosnik.gif

Co do barwnika to wpuszcza sie go teraz praktycznie zawsze.

A gdy klient ma juz pustą i nie było barwnika to pierwsze co sie robi to sprawdza szczelność azotem i po ok 30min widać jak wielki jest ubytek ,wszystko po to by nie wpuszczać bezsensu czynnika waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poddaje sie...

> czestotliwosc zalaczania sie sprezarki zalezy zarowno od wilgotnosci

> powietrza jak i temperatury.

> EOT

Ja również poddaję się. Czy ciśnienie w układzie w stanie spoczynku zależy od wilgotności powietrza, czy temperatury grinser006.gif

Wiadomo, ze skuteczność chłodzenia będzie mniejsza przy dużej wilgotności, ale chodzi tutaj o same zjawisko "syczenia" ok.gif

Jak jest cieplej to to syczenie po prostu nie będzie słyszalne.

Jak zimniej to łatwiej jest nam to usłyszeć.

Podsumowując, same syczenie nie jest wyznacznikiem, że w układzie jest za mało czynnika chłodzącego.

Jeżeli się mylę to proszę mnie sprostować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podsumowując, same syczenie nie jest wyznacznikiem, że w układzie

> jest za mało czynnika chłodzącego.

> Jeżeli się mylę to proszę mnie sprostować.

jesli slychac wyrazne syczenie z miejsca gdzie jest zawor rozprezny to czynnika nie ma juz prawie w ogole. Nie ma znaczenia czy jest cieplej czy zimniej bo bedzie syczalo caly czas.

Co do zwyklych dzwiekow natury (przelewanie / lekkie syczenie) to bedzie pojawiac sie tym czesciej im czesciej zalaczy sie sprezarka. Im cieplej lub wilgotniej tym czesciej bedzie pracowac.

Czyli krotko mowiac jesli syczy na rozpreznym = malo czynnika

syczy, bulgocze = normalne dzwieki klimy

Jesli kiedykolwiek slyszales pierwszy przypadek to wiesz, ze nie da sie tego porownac z normalnymi dzwiekami jakie wydaje klima. Sa po prostu o niebo glosniejsze niz normalne dzialanie klimy (ktora chyba slysza tylko audiofile albo jak ktos wylacza silnik z uchem przylozonym do deski rozdzielczej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli slychac wyrazne syczenie [...]

Jak znalezc ten zawor ? Bo u mnie slychac (ale na 100% nie wiem czy to klima) na zewnatrz, po zgaszeniu silnika taki gasnacy syk przez kilka sekund. W poprzednich autach tego nie mialem - albo nie bylo akurat slychac i troche mnie to niepokoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak znalezc ten zawor ? Bo u mnie slychac (ale na 100% nie wiem czy

> to klima) na zewnatrz, po zgaszeniu silnika taki gasnacy syk

> przez kilka sekund. W poprzednich autach tego nie mialem - albo

> nie bylo akurat slychac i troche mnie to niepokoi.

nie przejmowalbym sie.

na ogol jest pod deska ale to zalezy od fantazji producenta.

Generalnie po zgaszeniu silnika slychac torche wiecej niz wtedy kiedy pracuje. U mnie za to slychac bulgotanie przez chwile po zgaszeniu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie przejmowalbym sie.

ok.gif

> na ogol jest pod deska ale to zalezy od fantazji producenta.

> Generalnie po zgaszeniu silnika slychac torche wiecej niz wtedy kiedy

> pracuje. U mnie za to slychac bulgotanie przez chwile po

> zgaszeniu silnika

Czyli spoko, troche sie martwilem bo w Octavii nic nie bylo slychac poza wentylatorami, a w Foce to syczenie, juz sie balem, ze znow sie sztrucel sypnal, a nie chce juz w niego nic ladowac - ma rok przejezdzic, a potem z klifow do oceanu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie przejmowalbym sie.

> na ogol jest pod deska ale to zalezy od fantazji producenta.

> Generalnie po zgaszeniu silnika slychac torche wiecej niz wtedy kiedy

> pracuje. U mnie za to slychac bulgotanie przez chwile po

> zgaszeniu silnika

no właśnie u mnie zaczynają się niepokojące rzeczy dziać.. syczenie+bulgotanie w okolicy deski po prawej stronie ale co najważniejsze wczoraj podczas niewielkiego upału stwierdziłem, że klima NIE CHŁODZI! frown.giffrown.giffrown.gif

jaki może być najczarniejszy scenariusz? wystarczy nabicie za 150 zł czy to może być poważna awaria za pare tysięcy zł bo i o takich przypadkach się słyszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie u mnie zaczynają się niepokojące rzeczy dziać..

> syczenie+bulgotanie w okolicy deski po prawej stronie ale co

> najważniejsze wczoraj podczas niewielkiego upału stwierdziłem,

> że klima NIE CHŁODZI!

> jaki może być najczarniejszy scenariusz? wystarczy nabicie za 150 zł

> czy to może być poważna awaria za pare tysięcy zł bo i o takich

> przypadkach się słyszy?

najpierw bulgotalo a teraz nie chlodzi czy bulgocze i nie chlodzi?

sprawdz bezpieczniki i przekazniki na dobry poczatek. Jesli auto ma wbudowany test klimy to odpal - moze diagnostyka sypnie jakims bledem. A zepsute moze byc wszystko od bezpiecznika za pare groszy po skraplacz/sprezarke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najpierw bulgotalo a teraz nie chlodzi czy bulgocze i nie chlodzi?

> sprawdz bezpieczniki i przekazniki na dobry poczatek. Jesli auto ma

> wbudowany test klimy to odpal - moze diagnostyka sypnie jakims

> bledem. A zepsute moze byc wszystko od bezpiecznika za pare

> groszy po skraplacz/sprezarke

wcześniej bulgotało i syczało ale klima chłodziła, teraz bulgocze i syczy ale nie chłodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> normalne ze syczy po włączeniu - po prostu sie wszystko przy zmianie

> temperatury rozpręża/spręża itp

Popieram smile.gif

moja manualka tez syczy i chłodzi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mowili że jest szczelna w 100 %

95% macherów od klimy sprawdza "szczelność " na próżni która tak na prawdę ma za zadanie sprawić iż wilgoć wyparuje z układu.

Nie jest to w żaden sposób wiarygodny pomiar.

Trzeba pamiętać że klima pracuje na ciśnieniu nie na próżni.

Aby sprawdzić szczelność trzeba wwalić ok 10 bar w układ klimy azotu i patrzeć na manometrach czy nie ucieka.

Jak ucieka walimy czynnik z kontrastem i patrzymy gdzie.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 95% macherów od klimy sprawdza "szczelność " na próżni która tak na

> prawdę ma za zadanie sprawić iż wilgoć wyparuje z układu.

To sa " nabijacze" wulkanizacja i itd najczęściej waytogo.gif

> Nie jest to w żaden sposób wiarygodny pomiar.

> Trzeba pamiętać że klima pracuje na ciśnieniu nie na próżni.

Dokładnie tak smile.gif

> Aby sprawdzić szczelność trzeba wwalić ok 10 bar w układ klimy azotu

> i patrzeć na manometrach czy nie ucieka.

> Jak ucieka walimy czynnik z kontrastem i patrzymy gdzie.

> Pozdro.

10-15bar i po 1/2h wiadomo czy i ile ucieka można wtedy ocenić czy dzióre znajdzie sie na azocie czy trzeba napełnić i barwnik waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.