Sapphire Napisano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 Wie ktoś może jaki gwint ma ten czujnik i czy we wszystkich silnikach gwint będzie taki sam? Mam czujnik ciśnienia pod wskazówkę z gotowym już trójnikiem i chcę sprawdzić czy ten trójnik będzie miał przypadkiem odpowiedni gwint Mój czujnik jest wkręcony z tyłu bloku od ściany grodziowej silnika więc wolałbym się tam nie dobierać gdyby miało się okazać, że gwint nie będzie mi pasował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 M14x1,5 z tego co się orientuje to standard dla FIATa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 2 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 > M14x1,5 z tego co się orientuje to standard dla FIATa No to mam tylko nadzieję, że wprowadzili ten standard jeszcze za czasów Autobianchi itp jak mój silnik powstawał dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 > No to mam tylko nadzieję, że wprowadzili ten standard jeszcze za > czasów Autobianchi itp jak mój silnik powstawał dzięki oj chyba nie końca akurat 900 ma chyba inny gwint jak znajdę to napiszę jaki. pozdr edit: m12x1,5 Strona Pepeja w podwieszonym wątku Twoim przyjacielem http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=54 pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 2 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 > oj chyba nie końca > akurat 900 ma chyba inny gwint > jak znajdę to napiszę jaki. > pozdr Ojoj daj znać koniecznie, bo jak zrobie trójnik na M14x1,5 to będzie kicha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 2 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 > edit: m12x1,5 > Strona Pepeja w podwieszonym wątku Twoim przyjacielem > http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=54 > pozdr Dzięki Ci wielkie Dobry Człowieku Znam dobrze ta strone, ale teraz mi nie wpadło do glowy tam szukac... Wytłumacz mi tylko jeśli możesz jedną rzecz czemu tam pod 903 jest silnik 994 Trend/Sting skoro to ja mam oryginalnego Stinga 903? I wszędzie gdzie patrzyłem Sting to było 903 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 > Dzięki Ci wielkie Dobry Człowieku Znam dobrze ta strone, ale teraz > mi nie wpadło do glowy tam szukac... sam ksero katalogu EPSa robiłem w tym celu. > Wytłumacz mi tylko jeśli możesz jedną rzecz czemu tam pod 903 jest > silnik 994 Trend/Sting skoro to ja mam oryginalnego Stinga 903? > I wszędzie gdzie patrzyłem Sting to było 903 odmian i kombinacji uno na różne rynki było multum więc nie wiem pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 O widzisz czyli Fiat nie jest taki oczywisty. Sapphire sorki za wprowadzenie w błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 > O widzisz czyli Fiat nie jest taki oczywisty. Sapphire sorki za > wprowadzenie w błąd. jest 900 to silnik stary ja świat (fiat 850) i stąd jeszcze stary rozmiar gwintu. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 2 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 > sam ksero katalogu EPSa robiłem w tym celu. Jak widać w każdej chwili może się przydać > odmian i kombinacji uno na różne rynki było multum więc nie wiem > pozdr W sumie też racja. Po prostu się zastanawiałem czy skoro mam Stinga to może jednak mam M14 ale tak jak pisałeś niżej silnik jest starą konstrukcją więc na pewno nie będzie tam M14. Dla mnie to lepiej, bo trójnik mam na M12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 2 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 > O widzisz czyli Fiat nie jest taki oczywisty. Sapphire sorki za > wprowadzenie w błąd. Spoko loko. W końcu Ty się obracasz w nowszych silnikach, a nie w starych motopompach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 3 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 Mam jeszcze kolejne pytanko Mam czujnik, na którym nie ma żadnych numerów serii, a jest tylko Quote: 4M 0-0,8Mpa 73-03 Spotkał się ktoś z takim czujnikiem? Od czego on może być i czy będzie pasował jeśli jest 0-0,8Mpa a ja zegary mam też od 0 do 8 z przeciwnej strony jest napisane Quote: PAFAL Made in Poland Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 W Polonezie też był czujnik ciśnienia oleju, nie wiem tylko czy zakres działania ten sam, bo tam było na liczniku był zakres 0...0,8 (jednostki nie było, ale pewnie MPa), za to w licznikach UT jest 0...8 ale wyraźnie napisane że to bary. Poza tym polska produkcja, więc może to od Poloneza BTW niektóre części pasują od Poloneza, ja mam linkę prędkościomierza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 > Poza tym polska > produkcja, więc może to od Poloneza > BTW niektóre części pasują od Poloneza, ja mam linkę prędkościomierza Jakbym wiedzial,ze pasuje to bym sobie taka kupil i mial jej na zapas,a kupilem sjakas niby do MKI i zajebiaszczo jest -w ..uj krotka i teraz,zeby zegary wyjac/przechylic linke musze odkrecac przy skrzyni,bo nie mam jak reki wsadzic,zeby przy predkosciomierzu odpiac( a nawet jak odepne to juz jej nie zaloze ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 Dlatego linki kupuje się na długość. Bo zawsze jest kilka rodzajów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 3 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 > W Polonezie też był czujnik ciśnienia oleju, nie wiem tylko czy > zakres działania ten sam, bo tam było na liczniku był zakres > 0...0,8 (jednostki nie było, ale pewnie MPa), za to w licznikach > UT jest 0...8 ale wyraźnie napisane że to bary. Poza tym polska > produkcja, więc może to od Poloneza > BTW niektóre części pasują od Poloneza, ja mam linkę prędkościomierza Szczerze mówiąc diabli wiedzą tata to kiedyś kupił, żeby założyć do swojej poprzedniej Skody 100S i jakoś mu nie wyszło i do tej pory leżał, aż w końcu trafił do Uniaka z tego co sobie przypominał to mógł być nawet od STAR-a Ale teraz powiedzcie mi Panowie taką rzecz. Jak to się mówi "nie miała baba kłopotu to sobie założyła czujnik ciśnienia oleju" Niech mi ktoś wytłumaczy jak powinno się kształtować ciśnienie oleju podczas pracy silnika? Bo w tej chwili mam mniej więcej tak: Pkt.1. Pierwsze odpalenie silnika z czujnikiem. Silnik zimny nie jeżdżony ze 3 godziny. Zegar pokazuje 1 bar na samym zapłonie, a po odpaleniu silnika leci na 5 bar i tak trzyma cały czas. Pkt.2. Krótka przejażdżka autem. Wskazania zegara takie same jak poprzednio. Pkt.3. Dalsza jazda. Silnik się rozgrzewa do ok 80-90st. Olej do ok 70st. Ciśnienie zaczyna chodzić w przedziale 3-5bar. Pkt.4. Drugie załączenie wentylatora czyli silnik już w temperaturze normalnej pracy. Olej zaczyna dochodzić do ok 80 może 90st. Ciśnienie zaczyna chodzić w coraz większym zakresie. Najpierw od ok 2bar na luzie do ok 5 czasem 5,5bar podczas jazdy, aż do osiągnięcia ok 1 bar na luzie. Mam nadzieję, że to normalne zachowanie rozgrzewającego się oleju, bo dopiero co robiłem remont silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 <ciach> na mój gust czujnik jest trzepnięty. generalnie czujniki z Poldka mają to do siebie ze są mało dokładne... po włączeniu zapłonu powinien pokazywać 0 a nie 1bar ewentualnie wskazówka jest źle ustawiona. generalnie czujniki z Poldka mają to do siebie ze są mało dokładne... zrób test - podłącz opornik okolo 330 omów - wskaźnik powinien pokazywać zero. następnie opornik około 10 omów - powinno być 8 barów. wartości oporów podaje z pamięci więc nie strzelać jak cuś będzie nie tak a i dla jasności - 10 barów to 1 MPa. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 3 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 > na mój gust czujnik jest trzepnięty. > generalnie czujniki z Poldka mają to do siebie ze są mało dokładne... o ile to poldek > po włączeniu zapłonu powinien pokazywać 0 a nie 1bar tez tak myslałem > ewentualnie wskazówka jest źle ustawiona. może > generalnie czujniki z Poldka mają to do siebie ze są mało dokładne... > zrób test - podłącz opornik okolo 330 omów - wskaźnik powinien > pokazywać zero. > następnie opornik około 10 omów - powinno być 8 barów. > wartości oporów podaje z pamięci więc nie strzelać jak cuś będzie > nie tak Jak będę miał chwile to się pobawię. tylko gdzie to podlaczyc? w szereg miedzy czujnik a zegary? Puki co tata ma pożyczyc zewnetrzny czujnik do mierzenia cisnienia oleju w silnikach i wtedy zobaczymy. > a i dla jasności - 10 barów to 1 MPa. czyli gdyby był ok to powinien wskazywać tak jak trzeba bo jest 0-0,8Mpa, a wskażnik 0-8bar > pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 > Jakbym wiedzial,ze pasuje to bym sobie taka kupil i mial jej na > zapas,a kupilem sjakas niby do MKI i zajebiaszczo jest -w ..uj > krotka i teraz,zeby zegary wyjac/przechylic linke musze odkrecac > przy skrzyni,bo nie mam jak reki wsadzic,zeby przy > predkosciomierzu odpiac( a nawet jak odepne to juz jej nie > zaloze ) Nie wiem jak z długością (bo ja mam Mk1 i tam po prostu zdejmuje się ten "daszek" i jest dostęp z tyłu do licznika) za to cena jest na pewno bardziej przystępna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2009 > Mam nadzieję, że to normalne zachowanie rozgrzewającego się oleju, bo > dopiero co robiłem remont silnika Generalnie rzecz biorąc to po rozgrzaniu ciśnienie oleju nieco spada, no i oczywiście zależy też od obrotów silnika (ciśnienie rośnie wraz ze wzrostem obrotów). Poza tym ciśnienie zależy od pompy, stanu silnika itp. W zasadzie to rozbieżności we wskazaniach w przypadku różnych uniaków są tak duże, że trudno powiedzieć, które są prawidłowe (dodaj jeszcze do tego pewną niedokładność samego czujnika i wskaźnika). Generalnie taki wskaźnik to czasem sprawia tylko same problemy i denerwuje użytkownika auta. Bywa i tak, że wolałbym samą kontrolkę: nie świeci się - jest w porządku. A jak jest wskaźnik, to człowiek się zastanawia, czy aby na pewno wszysko jest tak jak należy EDIT: Nie znam włoskiego, ale wydaje mi się, że instrukcja od UT Mk1 mówi, że ciśnienie oleju powinno być pomiędzy 3,4 a 4,9 bara. Dalej jest jeszcze mowa o 2 barach, ale o co chodzi to nie mam zielonego pojęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 >tylko gdzie to podlaczyc? w > szereg miedzy czujnik a zegary? tym opornikiem zastąpisz czujnik (w którym też jest element oporowy ), aby sprawdzić działanie wskaźnika. więc w szereg ale zamiast czujnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 4 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 > Nie wiem jak z długością (bo ja mam Mk1 i tam po prostu zdejmuje się > ten "daszek" i jest dostęp z tyłu do licznika) za to cena jest > na pewno bardziej przystępna Jego też kiedyś było MkI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 4 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 > Generalnie rzecz biorąc to po rozgrzaniu ciśnienie oleju nieco spada, > no i oczywiście zależy też od obrotów silnika (ciśnienie rośnie > wraz ze wzrostem obrotów). Poza tym ciśnienie zależy od pompy, > stanu silnika itp. W zasadzie to rozbieżności we wskazaniach w > przypadku różnych uniaków są tak duże, że trudno powiedzieć, > które są prawidłowe (dodaj jeszcze do tego pewną niedokładność > samego czujnika i wskaźnika). Generalnie taki wskaźnik to czasem > sprawia tylko same problemy i denerwuje użytkownika auta. Bywa i > tak, że wolałbym samą kontrolkę: nie świeci się - jest w > porządku. A jak jest wskaźnik, to człowiek się zastanawia, czy > aby na pewno wszysko jest tak jak należy Też teraz tak mam ale skoro już mam zegary od UT`a to chce żeby wszystkie wskaźniki działały i kropka > EDIT: Nie znam włoskiego, ale wydaje mi się, że instrukcja od UT Mk1 > mówi, że ciśnienie oleju powinno być pomiędzy 3,4 a 4,9 bara. To ja tak mam dopóki olej nie przekroczy chyba 80st. ale jakby nie patrzeć T to zupełnie inny silnik niż moja 903, wiec i rozbieżności pewnie będą duże:mm: > Dalej jest jeszcze mowa o 2 barach, ale o co chodzi to nie mam > zielonego pojęcia Wrzuć tutaj ten text to się pobawię jakimiś translatorami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 4 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 > tym opornikiem zastąpisz czujnik (w którym też jest element oporowy > ), aby sprawdzić działanie wskaźnika. więc w szereg ale zamiast > czujnika. A ja myślałem, że to czujnik mam sprawdzić No dobra, tylko że czujnik mam wkręcony w bloki od niego idzie jeden kabelek do zegarów to jak mam podpiąć ten opornik? Z jednej strony w zegary, a z drugiej przytknąć bo silnika? sorki jeśli to głupie pytanie, ale nigdy nie robiłem takich testów. EDIT: A tak wogóle to co ja mam wpiąć?? To czy to ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 > Z jednej strony w > zegary, a z drugiej przytknąć bo silnika? tak, dokładnie (no do masy ogólnie, nie musi być konkretnie silnik ), bo czujnik podaje masę z bloku silnika poprzez rezystancję o zmiennej wartości wprost do zegarów. > sorki jeśli to głupie > pytanie, ale nigdy nie robiłem takich testów. spoko, kto pyta, ten nie wie > EDIT: > A tak wogóle to co ja mam wpiąć?? To czy to ? wg mnie to drugie "to" powinno wystarczyć no i jest 25 razy tańsze od pierwszego "tego" i dalej: Quote: skoro już mam zegary od UT to czujnik od poloneza (w domyśle produkowany na potrzeby polskiego przemysłu motoryzacyjnego na długo przed powstaniem poloneza i do poloneza tylko zaadaptowany) - wg mnie - nie będzie poprawnie współpracować z nimi. chociażby te wskazania 1atm przy włączonym zapłonie - to już sugeruje, że coś jest nie tak. zgodnie z tym, co napisał paweł_78 aby przy włączonym zapłonie zamiast 1atm dostać zero powinieneś eksperymentalnie dobrać odpowiedni opornik. ale tu moja skromna uwaga: to poprawi jedynie wskazania zera przy unieruchomionym silniku, za prawidłowe wskazania ciśnienia podczas pracy silnika nie ręczę. absolutnie, nie dam sobie uciąć ani reki, ani nogi ani innego wypustka ciała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 4 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 > tak, dokładnie (no do masy ogólnie, nie musi być konkretnie silnik ), > bo czujnik podaje masę z bloku silnika poprzez rezystancję o > zmiennej wartości wprost do zegarów. aha > spoko, kto pyta, ten nie wie > wg mnie to drugie "to" powinno wystarczyć no i jest 25 razy tańsze od > pierwszego "tego" Taką miałem nadzieję > i dalej: Quote: > skoro już mam zegary od UT > to czujnik od poloneza (w domyśle produkowany na potrzeby polskiego > przemysłu motoryzacyjnego na długo przed powstaniem poloneza i > do poloneza tylko zaadaptowany) - wg mnie - nie będzie poprawnie > współpracować z nimi. chociażby te wskazania 1atm przy włączonym > zapłonie - to już sugeruje, że coś jest nie tak. zgodnie z tym, > co napisał paweł_78 aby przy włączonym zapłonie zamiast 1atm > dostać zero powinieneś eksperymentalnie dobrać odpowiedni > opornik. ale tu moja skromna uwaga: to poprawi jedynie wskazania > zera przy unieruchomionym silniku, za prawidłowe wskazania > ciśnienia podczas pracy silnika nie ręczę. absolutnie, nie dam > sobie uciąć ani reki, ani nogi ani innego wypustka ciała. Czy on dobrze pokazuje to zobaczę miernikiem, bo dziś albo jutro będę miał odpowiedni do testów A jak mi zostanie na zapłonie ta 1 to kij jej w oko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 > o ile to poldek > tez tak myslałem > może > Jak będę miał chwile to się pobawię. tylko gdzie to podlaczyc? w > szereg miedzy czujnik a zegary? Puki co tata ma pożyczyc > zewnetrzny czujnik do mierzenia cisnienia oleju w silnikach i > wtedy zobaczymy. zamiast czujnika - czyli pomiędzy kabelek idący do czujnik a masę silnika. > czyli gdyby był ok to powinien wskazywać tak jak trzeba bo jest > 0-0,8Mpa, a wskażnik 0-8bar > > pozdr pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 4 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 > zamiast czujnika - czyli pomiędzy kabelek idący do czujnik a masę > silnika. > pozdr Romano już mi wyjaśnił Ale powiedz mi inna rzecz. Jakie jeszcze czujniki pasują do Uniaka? Bo ten ze strony Pepeja z Lancii znalazłem nowy za 180zł, a używki na Allegro niet... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 > Romano już mi wyjaśnił > Ale powiedz mi inna rzecz. Jakie jeszcze czujniki pasują do Uniaka? > Bo ten ze strony Pepeja z Lancii znalazłem nowy za 180zł, a > używki na Allegro niet... wszelkie z samochodów fiat - lancia wyskalowane do 8 bar. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 4 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 > wszelkie z samochodów fiat - lancia wyskalowane do 8 bar. > pozdr Coś w ten deseń? Tylko nie jest napisane jaka skala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 > Coś w ten deseń? Tylko nie jest napisane jaka skala poszukaj zegarów od takiego auta to zobaczysz jaka jest skala. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 4 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 > poszukaj zegarów od takiego auta to zobaczysz jaka jest skala. > pozdr Przeszukałem wszystkie aukcje z zegarami i autami z tym silnikiem i nic no nic. Jutro przetestuje ten czujnik co mam i zobaczymy co wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 > Wrzuć tutaj ten text to się pobawię jakimiś translatorami Dałem w pliku tekstowym unicode, bo tu bezpośrednio to się trochę wykrzaczało Jak otworzysz plik w przeglądarce to zmień na kodowanie UTF-8, albo zapisz sobie po prostu na dysku i powinien się normalnie otworzyć Jak już przetłumaczysz to daj znać, też chcę poczytać co tam napisali BTW to jednak francuski a nie włoski, pomerdało mi się bo nie znam żadnego z nich 282671306-wskaznik.txt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 4 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 Proszę bardzo Nie jest to może jakoś profesjonalnie zrobione, ale zawsze coś. Dorzuciłem angielski, bo w razie gdybym się gdzieś pomylił to łatwiej będzie mnie poprawić Quote: Manometre de l'huile moteur (bar) Engine oil pressure gauge (bar) Wskaźnik ciśnienia oleju (w barach) Le moteur etant chaud, la pression de l'huile varie en moyene de 3,4 a 4,9 bars. The engine being hot, the oil pressure varies on average from 3,4 to 4,9 bars. Kiedy silnik jest rozgrzany ciśnienie powinno oscylowac pomiędzy 3,4 a 4,9 bar Le moteur etant tres chaud et tournant au ralenti, l'aiuguille de l'instrument descend legerement en dessous de la ligne indiquant la valeur de 2 bars. The engine being very hot and idling, switches instrument goes down slightly in lower part of the line indicating the value from 2 bars. Kiedy silnik jest rozgrzany i na biegu jałowym to wskaźnik wędruje powoli w dół do wartości 2 bar Ce fait ne doit pas donner de soucis si, en accelerant meme legerement, l'aiuguille tend a remonter vers des valeurs superieures. This fact should not give concern if, while accelerating even slightly, needle tends to go up towards higher values. Ten fakt nie powinien wywoływać obaw jeśli podczas przyspieszania nawet lekkiego(delikatnego) wskazówka podąża w stronę wyższych wartości Apres un demarrage du moteur dans un milieu tres froid, l'aiguille tend a depasser les valeurs normales de pression: ne pas accelerer brusquement, mais attendre que la pression se stabilise. After a starting of the engine in a very cold medium, needle tends to exceed the normal values of pressure: not to accelerate abruptly, but to wait until the pressure is stabilized. Po uruchomieniu silnika w bardzo zimnych (warunkach ) wskazówka przekroczy normalne wartości ciśnienia. Nie wolno mocno przyśpieszać, ale poczekać dopóki ciśnienie się nie ustabilizuje A l'exception des cas mentionnes, une pression excessive ou insuffisante de l'huile exige l'extinction immédiate du moteur et l'intervention du Ressau Apres-vente FIAT. With exception of the cases mentioned, an excessive or insufficient oil pressure requires immediate extinction of the engine and intervention of Réssau Apres-vente FIAT. Z wyjątkiem wspomnianych przypadków, nadmierne albo niedostateczne ciśnienie oleju wymaga interwencji Réssau Apres-vente FIAT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 No proszę i wszystko jasne W sumie to i tak myślałem (no jedynie nie byłem pewien co do tych 2 barów). W takim razie mój silnik jest we wzorowej kondycji W każdym razie w przypadku silnika 903 trzeba nieco wziąć poprawkę na inną jego konstrukcję w porównaniu do UT no i czujnik z Poloneza (czy nie wiadomo czego, bo w końcu i tak nie ustaliliśmy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 4 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2009 > No proszę i wszystko jasne W sumie to i tak myślałem (no jedynie nie > byłem pewien co do tych 2 barów). W takim razie mój silnik jest > we wzorowej kondycji Gratuluje może kiedyś i ja sie dorobie fajnego UT MkI > W każdym razie w przypadku silnika 903 trzeba nieco wziąć poprawkę na > inną jego konstrukcję w porównaniu do UT no i czujnik z Poloneza Dokładnie. Mogą byc różnice w wartościach. Ale tak jak pisałem, jutro sprawdze silnik i czujnik i zobaczymy co wyjdzie > (czy nie wiadomo czego, bo w końcu i tak nie ustaliliśmy) Tez fakt. Tak jak mówil mój tata to moze byc nawet czujnik ze STAR`a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 5 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2009 No i testy porobione. Na silniku wyszło, że ciśnienie ma max do ok 4bar przy oleju rozgrzanym do temp ok 80st. Natomiast na luzie było ok 1,5-2bar. Wskazówkę na zegarze przesunąłem odrobinkę w lewo i teraz po zapłonie mam już nie 1, a ok 0,5bar natomiast wskazania są o ok 0,5-1 bar wyższe niż realne, więc jest ok. Teraz tylko zostało sprawdzić ciśnienie na cylindrach czy wreszcie znów ma swoje normalne ciśnienie mam nadzieję, że tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.