Skocz do zawartości

Czujnik ciśnienia oleju.


Sapphire

Rekomendowane odpowiedzi

Wie ktoś może jaki gwint ma ten czujnik i czy we wszystkich silnikach gwint będzie taki sam? Mam czujnik ciśnienia pod wskazówkę z gotowym już trójnikiem i chcę sprawdzić czy ten trójnik będzie miał przypadkiem odpowiedni gwint hmm.gif Mój czujnik jest wkręcony z tyłu bloku od ściany grodziowej silnika więc wolałbym się tam nie dobierać gdyby miało się okazać, że gwint nie będzie mi pasował crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> M14x1,5 z tego co się orientuje to standard dla FIATa

No to mam tylko nadzieję, że wprowadzili ten standard jeszcze za czasów Autobianchi itp jak mój silnik powstawał zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif dzięki waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to mam tylko nadzieję, że wprowadzili ten standard jeszcze za

> czasów Autobianchi itp jak mój silnik powstawał dzięki

oj chyba nie końca

akurat 900 ma chyba inny gwint

jak znajdę to napiszę jaki.

pozdr

edit: m12x1,5

Strona Pepeja w podwieszonym wątku Twoim przyjacielem http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=54

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> edit: m12x1,5

> Strona Pepeja w podwieszonym wątku Twoim przyjacielem

> http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=54

> pozdr

Dzięki Ci wielkie Dobry Człowieku jump.gif Znam dobrze ta strone, ale teraz mi nie wpadło do glowy tam szukac...

Wytłumacz mi tylko jeśli możesz jedną rzecz hmm.gif czemu tam pod 903 jest silnik 994 Trend/Sting skoro to ja mam oryginalnego Stinga 903? hmm.gif I wszędzie gdzie patrzyłem Sting to było 903 hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki Ci wielkie Dobry Człowieku Znam dobrze ta strone, ale teraz

> mi nie wpadło do glowy tam szukac...

sam ksero katalogu EPSa robiłem w tym celu.

> Wytłumacz mi tylko jeśli możesz jedną rzecz czemu tam pod 903 jest

> silnik 994 Trend/Sting skoro to ja mam oryginalnego Stinga 903?

> I wszędzie gdzie patrzyłem Sting to było 903

odmian i kombinacji uno na różne rynki było multum więc nie wiem zeby.GIF

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sam ksero katalogu EPSa robiłem w tym celu.

Jak widać w każdej chwili może się przydać zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

> odmian i kombinacji uno na różne rynki było multum więc nie wiem

> pozdr

W sumie też racja. Po prostu się zastanawiałem czy skoro mam Stinga to może jednak mam M14 hmm.gif ale tak jak pisałeś niżej silnik jest starą konstrukcją więc na pewno nie będzie tam M14. Dla mnie to lepiej, bo trójnik mam na M12 zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O widzisz czyli Fiat nie jest taki oczywisty. Sapphire sorki za

> wprowadzenie w błąd.

Spoko loko. W końcu Ty się obracasz w nowszych silnikach, a nie w starych motopompach zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze kolejne pytanko zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Mam czujnik, na którym nie ma żadnych numerów serii, a jest tylko

Quote:

4M 0-0,8Mpa 73-03


Spotkał się ktoś z takim czujnikiem? Od czego on może być i czy będzie pasował jeśli jest 0-0,8Mpa a ja zegary mam też od 0 do 8 hmm.gif z przeciwnej strony jest napisane

Quote:

PAFAL Made in Poland


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polonezie też był czujnik ciśnienia oleju, nie wiem tylko czy zakres działania ten sam, bo tam było na liczniku był zakres 0...0,8 (jednostki nie było, ale pewnie MPa), za to w licznikach UT jest 0...8 ale wyraźnie napisane że to bary. Poza tym polska produkcja, więc może to od Poloneza ok.gif

BTW niektóre części pasują od Poloneza, ja mam linkę prędkościomierza grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza tym polska

> produkcja, więc może to od Poloneza

> BTW niektóre części pasują od Poloneza, ja mam linkę prędkościomierza

Jakbym wiedzial,ze pasuje to bym sobie taka kupil i mial jej na zapas,a kupilem sjakas niby do MKI i zajebiaszczo jest irked.gif-w ..uj krotka i teraz,zeby zegary wyjac/przechylic linke musze odkrecac przy skrzyni,bo nie mam jak reki wsadzic,zeby przy predkosciomierzu odpiac( a nawet jak odepne to juz jej nie zaloze angryfire.gif) sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Polonezie też był czujnik ciśnienia oleju, nie wiem tylko czy

> zakres działania ten sam, bo tam było na liczniku był zakres

> 0...0,8 (jednostki nie było, ale pewnie MPa), za to w licznikach

> UT jest 0...8 ale wyraźnie napisane że to bary. Poza tym polska

> produkcja, więc może to od Poloneza

> BTW niektóre części pasują od Poloneza, ja mam linkę prędkościomierza

Szczerze mówiąc diabli wiedzą zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif tata to kiedyś kupił, żeby założyć do swojej poprzedniej Skody 100S i jakoś mu nie wyszło i do tej pory leżał, aż w końcu trafił do Uniaka zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif z tego co sobie przypominał to mógł być nawet od STAR-a zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Ale teraz powiedzcie mi Panowie taką rzecz. Jak to się mówi "nie miała baba kłopotu to sobie założyła czujnik ciśnienia oleju" zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Niech mi ktoś wytłumaczy jak powinno się kształtować ciśnienie oleju podczas pracy silnika? Bo w tej chwili mam mniej więcej tak:

Pkt.1.

Pierwsze odpalenie silnika z czujnikiem. Silnik zimny nie jeżdżony ze 3 godziny. Zegar pokazuje 1 bar na samym zapłonie, a po odpaleniu silnika leci na 5 bar i tak trzyma cały czas.

Pkt.2.

Krótka przejażdżka autem. Wskazania zegara takie same jak poprzednio.

Pkt.3.

Dalsza jazda. Silnik się rozgrzewa do ok 80-90st. Olej do ok 70st. Ciśnienie zaczyna chodzić w przedziale 3-5bar.

Pkt.4.

Drugie załączenie wentylatora czyli silnik już w temperaturze normalnej pracy. Olej zaczyna dochodzić do ok 80 może 90st. Ciśnienie zaczyna chodzić w coraz większym zakresie. Najpierw od ok 2bar na luzie do ok 5 czasem 5,5bar podczas jazdy, aż do osiągnięcia ok 1 bar na luzie.

Mam nadzieję, że to normalne zachowanie rozgrzewającego się oleju, bo dopiero co robiłem remont silnika zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<ciach>

na mój gust czujnik jest trzepnięty.

generalnie czujniki z Poldka mają to do siebie ze są mało dokładne...

po włączeniu zapłonu powinien pokazywać 0 a nie 1bar

ewentualnie wskazówka jest źle ustawiona.

generalnie czujniki z Poldka mają to do siebie ze są mało dokładne...

zrób test - podłącz opornik okolo 330 omów - wskaźnik powinien pokazywać zero.

następnie opornik około 10 omów - powinno być 8 barów.

wartości oporów podaje z pamięci więc nie strzelać jak cuś będzie nie tak

a i dla jasności - 10 barów to 1 MPa.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na mój gust czujnik jest trzepnięty.

> generalnie czujniki z Poldka mają to do siebie ze są mało dokładne...

o ile to poldek zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

> po włączeniu zapłonu powinien pokazywać 0 a nie 1bar

tez tak myslałem hmm.gif

> ewentualnie wskazówka jest źle ustawiona.

może hmm.gif

> generalnie czujniki z Poldka mają to do siebie ze są mało dokładne...

> zrób test - podłącz opornik okolo 330 omów - wskaźnik powinien

> pokazywać zero.

> następnie opornik około 10 omów - powinno być 8 barów.

> wartości oporów podaje z pamięci więc nie strzelać jak cuś będzie

> nie tak

Jak będę miał chwile to się pobawię. tylko gdzie to podlaczyc? w szereg miedzy czujnik a zegary? Puki co tata ma pożyczyc zewnetrzny czujnik do mierzenia cisnienia oleju w silnikach i wtedy zobaczymy.

> a i dla jasności - 10 barów to 1 MPa.

czyli gdyby był ok to powinien wskazywać tak jak trzeba bo jest 0-0,8Mpa, a wskażnik 0-8bar

> pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakbym wiedzial,ze pasuje to bym sobie taka kupil i mial jej na

> zapas,a kupilem sjakas niby do MKI i zajebiaszczo jest -w ..uj

> krotka i teraz,zeby zegary wyjac/przechylic linke musze odkrecac

> przy skrzyni,bo nie mam jak reki wsadzic,zeby przy

> predkosciomierzu odpiac( a nawet jak odepne to juz jej nie

> zaloze )

Nie wiem jak z długością (bo ja mam Mk1 i tam po prostu zdejmuje się ten "daszek" i jest dostęp z tyłu do licznika) za to cena jest na pewno bardziej przystępna biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam nadzieję, że to normalne zachowanie rozgrzewającego się oleju, bo

> dopiero co robiłem remont silnika

Generalnie rzecz biorąc to po rozgrzaniu ciśnienie oleju nieco spada, no i oczywiście zależy też od obrotów silnika (ciśnienie rośnie wraz ze wzrostem obrotów). Poza tym ciśnienie zależy od pompy, stanu silnika itp. W zasadzie to rozbieżności we wskazaniach w przypadku różnych uniaków są tak duże, że trudno powiedzieć, które są prawidłowe (dodaj jeszcze do tego pewną niedokładność samego czujnika i wskaźnika). Generalnie taki wskaźnik to czasem sprawia tylko same problemy i denerwuje użytkownika auta. Bywa i tak, że wolałbym samą kontrolkę: nie świeci się - jest w porządku. A jak jest wskaźnik, to człowiek się zastanawia, czy aby na pewno wszysko jest tak jak należy grinser006.gif

EDIT: Nie znam włoskiego, ale wydaje mi się, że instrukcja od UT Mk1 mówi, że ciśnienie oleju powinno być pomiędzy 3,4 a 4,9 bara. Dalej jest jeszcze mowa o 2 barach, ale o co chodzi to nie mam zielonego pojęcia niewiem.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak z długością (bo ja mam Mk1 i tam po prostu zdejmuje się

> ten "daszek" i jest dostęp z tyłu do licznika) za to cena jest

> na pewno bardziej przystępna

Jego też kiedyś było MkI zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie rzecz biorąc to po rozgrzaniu ciśnienie oleju nieco spada,

> no i oczywiście zależy też od obrotów silnika (ciśnienie rośnie

> wraz ze wzrostem obrotów). Poza tym ciśnienie zależy od pompy,

> stanu silnika itp. W zasadzie to rozbieżności we wskazaniach w

> przypadku różnych uniaków są tak duże, że trudno powiedzieć,

> które są prawidłowe (dodaj jeszcze do tego pewną niedokładność

> samego czujnika i wskaźnika). Generalnie taki wskaźnik to czasem

> sprawia tylko same problemy i denerwuje użytkownika auta. Bywa i

> tak, że wolałbym samą kontrolkę: nie świeci się - jest w

> porządku. A jak jest wskaźnik, to człowiek się zastanawia, czy

> aby na pewno wszysko jest tak jak należy

Też teraz tak mam zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif ale skoro już mam zegary od UT`a to chce żeby wszystkie wskaźniki działały i kropka zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

> EDIT: Nie znam włoskiego, ale wydaje mi się, że instrukcja od UT Mk1

> mówi, że ciśnienie oleju powinno być pomiędzy 3,4 a 4,9 bara.

To ja tak mam dopóki olej nie przekroczy chyba 80st. zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif ale jakby nie patrzeć T to zupełnie inny silnik niż moja 903, wiec i rozbieżności pewnie będą duże:mm:

> Dalej jest jeszcze mowa o 2 barach, ale o co chodzi to nie mam

> zielonego pojęcia

Wrzuć tutaj ten text to się pobawię jakimiś translatorami zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tym opornikiem zastąpisz czujnik (w którym też jest element oporowy

> ), aby sprawdzić działanie wskaźnika. więc w szereg ale zamiast

> czujnika.

A ja myślałem, że to czujnik mam sprawdzić zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif No dobra, tylko że czujnik mam wkręcony w bloki od niego idzie jeden kabelek do zegarów to jak mam podpiąć ten opornik? Z jednej strony w zegary, a z drugiej przytknąć bo silnika? hmm.gif sorki jeśli to głupie pytanie, ale nigdy nie robiłem takich testów.

EDIT:

A tak wogóle to co ja mam wpiąć?? zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gifTo czy to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z jednej strony w

> zegary, a z drugiej przytknąć bo silnika?

tak, dokładnie (no do masy ogólnie, nie musi być konkretnie silnik smile.gif), bo czujnik podaje masę z bloku silnika poprzez rezystancję o zmiennej wartości wprost do zegarów.

> sorki jeśli to głupie

> pytanie, ale nigdy nie robiłem takich testów.

spoko, kto pyta, ten nie wie biglaugh.gifzlosnik2.gif

> EDIT:

> A tak wogóle to co ja mam wpiąć?? To czy to ?

wg mnie to drugie "to" powinno wystarczyć no i jest 25 razy tańsze od pierwszego "tego"

i dalej:

Quote:

skoro już mam zegary od UT


to czujnik od poloneza (w domyśle produkowany na potrzeby polskiego przemysłu motoryzacyjnego na długo przed powstaniem poloneza hehe.gif i do poloneza tylko zaadaptowany) - wg mnie - nie będzie poprawnie współpracować z nimi. chociażby te wskazania 1atm przy włączonym zapłonie - to już sugeruje, że coś jest nie tak. zgodnie z tym, co napisał paweł_78 aby przy włączonym zapłonie zamiast 1atm dostać zero powinieneś eksperymentalnie dobrać odpowiedni opornik. ale tu moja skromna uwaga: to poprawi jedynie wskazania zera przy unieruchomionym silniku, za prawidłowe wskazania ciśnienia podczas pracy silnika nie ręczę. absolutnie, nie dam sobie uciąć ani reki, ani nogi ani innego wypustka ciała. biglaugh.gifrotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, dokładnie (no do masy ogólnie, nie musi być konkretnie silnik ),

> bo czujnik podaje masę z bloku silnika poprzez rezystancję o

> zmiennej wartości wprost do zegarów.

aha zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

> spoko, kto pyta, ten nie wie

ok.gif

> wg mnie to drugie "to" powinno wystarczyć no i jest 25 razy tańsze od

> pierwszego "tego"

Taką miałem nadzieję zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

> i dalej: Quote:

> skoro już mam zegary od UT

> to czujnik od poloneza (w domyśle produkowany na potrzeby polskiego

> przemysłu motoryzacyjnego na długo przed powstaniem poloneza i

> do poloneza tylko zaadaptowany) - wg mnie - nie będzie poprawnie

> współpracować z nimi. chociażby te wskazania 1atm przy włączonym

> zapłonie - to już sugeruje, że coś jest nie tak. zgodnie z tym,

> co napisał paweł_78 aby przy włączonym zapłonie zamiast 1atm

> dostać zero powinieneś eksperymentalnie dobrać odpowiedni

> opornik. ale tu moja skromna uwaga: to poprawi jedynie wskazania

> zera przy unieruchomionym silniku, za prawidłowe wskazania

> ciśnienia podczas pracy silnika nie ręczę. absolutnie, nie dam

> sobie uciąć ani reki, ani nogi ani innego wypustka ciała.

Czy on dobrze pokazuje to zobaczę miernikiem, bo dziś albo jutro będę miał odpowiedni do testów ok.gif A jak mi zostanie na zapłonie ta 1 to kij jej w oko zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o ile to poldek

> tez tak myslałem

> może

> Jak będę miał chwile to się pobawię. tylko gdzie to podlaczyc? w

> szereg miedzy czujnik a zegary? Puki co tata ma pożyczyc

> zewnetrzny czujnik do mierzenia cisnienia oleju w silnikach i

> wtedy zobaczymy.

zamiast czujnika - czyli pomiędzy kabelek idący do czujnik a masę silnika.

> czyli gdyby był ok to powinien wskazywać tak jak trzeba bo jest

> 0-0,8Mpa, a wskażnik 0-8bar

> > pozdr

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zamiast czujnika - czyli pomiędzy kabelek idący do czujnik a masę

> silnika.

> pozdr

Romano już mi wyjaśnił waytogo.gif

Ale powiedz mi inna rzecz. Jakie jeszcze czujniki pasują do Uniaka? Bo ten ze strony Pepeja z Lancii znalazłem nowy za 180zł, a używki na Allegro niet...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Romano już mi wyjaśnił

> Ale powiedz mi inna rzecz. Jakie jeszcze czujniki pasują do Uniaka?

> Bo ten ze strony Pepeja z Lancii znalazłem nowy za 180zł, a

> używki na Allegro niet...

wszelkie z samochodów fiat - lancia wyskalowane do 8 bar.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poszukaj zegarów od takiego auta to zobaczysz jaka jest skala.

> pozdr

Przeszukałem wszystkie aukcje z zegarami i autami z tym silnikiem i nic sciana.gif no nic. Jutro przetestuje ten czujnik co mam i zobaczymy co wyjdzie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wrzuć tutaj ten text to się pobawię jakimiś translatorami

Dałem w pliku tekstowym unicode, bo tu bezpośrednio to się trochę wykrzaczało grinser006.gif Jak otworzysz plik w przeglądarce to zmień na kodowanie UTF-8, albo zapisz sobie po prostu na dysku i powinien się normalnie otworzyć wink.gif

Jak już przetłumaczysz to daj znać, też chcę poczytać co tam napisali grinser006.gif BTW to jednak francuski a nie włoski, pomerdało mi się bo nie znam żadnego z nich spineyes.gif

282671306-wskaznik.txt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif Nie jest to może jakoś profesjonalnie zrobione, ale zawsze coś. Dorzuciłem angielski, bo w razie gdybym się gdzieś pomylił to łatwiej będzie mnie poprawić zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Quote:

Manometre de l'huile moteur (bar)

Engine oil pressure gauge (bar)

Wskaźnik ciśnienia oleju (w barach)

Le moteur etant chaud, la pression de l'huile varie en moyene de 3,4 a 4,9 bars.

The engine being hot, the oil pressure varies on average from 3,4 to 4,9 bars.

Kiedy silnik jest rozgrzany ciśnienie powinno oscylowac pomiędzy 3,4 a 4,9 bar

Le moteur etant tres chaud et tournant au ralenti, l'aiuguille de l'instrument descend legerement en dessous de la ligne indiquant la valeur de 2 bars.

The engine being very hot and idling, switches instrument goes down slightly in lower part of the line indicating the value from 2 bars.

Kiedy silnik jest rozgrzany i na biegu jałowym to wskaźnik wędruje powoli w dół do wartości 2 bar

Ce fait ne doit pas donner de soucis si, en accelerant meme legerement, l'aiuguille tend a remonter vers des valeurs superieures.

This fact should not give concern if, while accelerating even slightly, needle tends to go up towards higher values.

Ten fakt nie powinien wywoływać obaw jeśli podczas przyspieszania nawet lekkiego(delikatnego) wskazówka podąża w stronę wyższych wartości

Apres un demarrage du moteur dans un milieu tres froid, l'aiguille tend a depasser les valeurs normales de pression: ne pas accelerer brusquement, mais attendre que la pression se stabilise.

After a starting of the engine in a very cold medium, needle tends to exceed the normal values of pressure: not to accelerate abruptly, but to wait until the pressure is stabilized.

Po uruchomieniu silnika w bardzo zimnych (warunkach
hmm.gif
) wskazówka przekroczy normalne wartości ciśnienia. Nie wolno mocno przyśpieszać, ale poczekać dopóki ciśnienie się nie ustabilizuje

A l'exception des cas mentionnes, une pression excessive ou insuffisante de l'huile exige l'extinction immédiate du moteur et l'intervention du Ressau Apres-vente FIAT.

With exception of the cases mentioned, an excessive or insufficient oil pressure requires immediate extinction of the engine and intervention of Réssau Apres-vente FIAT.

Z wyjątkiem wspomnianych przypadków, nadmierne albo niedostateczne ciśnienie oleju wymaga interwencji Réssau Apres-vente FIAT


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę i wszystko jasne grinser006.gif W sumie to i tak myślałem (no jedynie nie byłem pewien co do tych 2 barów). W takim razie mój silnik jest we wzorowej kondycji biglaugh.gif

W każdym razie w przypadku silnika 903 trzeba nieco wziąć poprawkę na inną jego konstrukcję w porównaniu do UT no i czujnik z Poloneza (czy nie wiadomo czego, bo w końcu i tak nie ustaliliśmy) grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No proszę i wszystko jasne W sumie to i tak myślałem (no jedynie nie

> byłem pewien co do tych 2 barów). W takim razie mój silnik jest

> we wzorowej kondycji

Gratuluje waytogo.gif może kiedyś i ja sie dorobie fajnego UT MkI zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

> W każdym razie w przypadku silnika 903 trzeba nieco wziąć poprawkę na

> inną jego konstrukcję w porównaniu do UT no i czujnik z Poloneza

Dokładnie. Mogą byc różnice w wartościach. Ale tak jak pisałem, jutro sprawdze silnik i czujnik i zobaczymy co wyjdzie ok.gif

> (czy nie wiadomo czego, bo w końcu i tak nie ustaliliśmy)

Tez fakt. Tak jak mówil mój tata to moze byc nawet czujnik ze STAR`a zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i testy porobione. Na silniku wyszło, że ciśnienie ma max do ok 4bar przy oleju rozgrzanym do temp ok 80st. Natomiast na luzie było ok 1,5-2bar. Wskazówkę na zegarze przesunąłem odrobinkę w lewo i teraz po zapłonie mam już nie 1, a ok 0,5bar zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif natomiast wskazania są o ok 0,5-1 bar wyższe niż realne, więc jest ok. Teraz tylko zostało sprawdzić ciśnienie na cylindrach czy wreszcie znów ma swoje normalne ciśnienie zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif mam nadzieję, że tak icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.