Skocz do zawartości

terkotanie w okolicach lewego nawiewu bocznego


mrarek

Rekomendowane odpowiedzi

po odpaleniu słychać głośne terkotanie gdzieś pod plastikiem w okolicach lewego bocznego nawiewu. trwa to z 4-5 sekund i ustaje.

podobnie jest podczas przełączenia na obieg wewnętrzny i powrotu z niego... coś słyszałem o jakimś silniczku recyrkulacji...

miał ktoś coś podobnego, czy już mam zacząć się martwić tym nabytkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po odpaleniu słychać głośne terkotanie gdzieś pod plastikiem w

> okolicach lewego bocznego nawiewu. trwa to z 4-5 sekund i

> ustaje.

> podobnie jest podczas przełączenia na obieg wewnętrzny i powrotu z

> niego... coś słyszałem o jakimś silniczku recyrkulacji...

> miał ktoś coś podobnego, czy już mam zacząć się martwić tym nabytkiem

pewnie zebatka poszła , mozesz sprawdzić ,czy słychać jak otwiera i zamyka obieg wewn/zewn , na słuch sprawdzisz czy inaczej szumu ,jezeli nie ma róznicy to silniczek zamykania a dokładnie zębatka sie uszkodziła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po odpaleniu słychać głośne terkotanie gdzieś pod plastikiem w

> okolicach lewego bocznego nawiewu. trwa to z 4-5 sekund i

> ustaje.

> podobnie jest podczas przełączenia na obieg wewnętrzny i powrotu z

> niego... coś słyszałem o jakimś silniczku recyrkulacji...

> miał ktoś coś podobnego, czy już mam zacząć się martwić tym nabytkiem

Ja tak miałem w meganie, ale nic tym nie zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie zebatka poszła , mozesz sprawdzić ,czy słychać jak otwiera i

> zamyka obieg wewn/zewn , na słuch sprawdzisz czy inaczej szumu

> ,jezeli nie ma róznicy to silniczek zamykania a dokładnie

> zębatka sie uszkodziła

na obiegu wewnętrznym też terkocze ale obieg wewnętrzny jest, bo słychać, że inczej szumi... aha co ważne i już pisałem - "trzaska" 4-5 sekund i cisza. stało się to nagle tongue.gif

jak to naprawić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przejsciowki czyli I po FL to byly w sumie dopracowane

> A scenic II to wlasnie sie zaczelo

szkurrr... już poczytałem, ze w kilku modelach to występuje np. megan też buu.gif

najgorsze, ze to gówno ciężko wydostać tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra rada... Nie ruszaj tego kokpitu... France lubia niektore rzeczy

> zrobic na zatrzaski i mozesz sobie narobic bigosu...

ale większy bigos mam, jak słucham tego chrupania zlosnik.gif

czego jak czego, ale tak głęboko nie zamierzałem grzebać już na starcie mojej eksploatacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale większy bigos mam, jak słucham tego chrupania

> czego jak czego, ale tak głęboko nie zamierzałem grzebać już na

> starcie mojej eksploatacji

Spoko ,jakbys uslyszal jak przy odpalaniu terkotalo kolo zmiennych faz to wogole by Ci szczena opadla hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po odpaleniu słychać głośne terkotanie gdzieś pod plastikiem w

> okolicach lewego bocznego nawiewu. trwa to z 4-5 sekund i

> ustaje.

> podobnie jest podczas przełączenia na obieg wewnętrzny i powrotu z

> niego... coś słyszałem o jakimś silniczku recyrkulacji...

> miał ktoś coś podobnego, czy już mam zacząć się martwić tym nabytkiem

mam dokładnie to samo w vectrze i na razie nic nie robię.

...żeby nie było, że to jakaś francuska przypadłość zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

no i stało się - 23 marca 2012 chłopaki naprawili mi silniczek smile.gif

niespodziewanym sumptem stała sie rzecz niesłychana. kolega z innego forum podczas naszego kieleckiego spota stwierdził, że ma ze sobą jego uszkodzony silniczek, a rzekomo mój terkota inaczej. więc stwierdził, że zamienimy zębatki w silniczku, ba napewno u mnie inna się uszkodziła. tak więc padło hasło - rwiemy deskę!

deska wyrwana w 10 minut, wyjęty silniczek i zonk - uszkodzona ta sama zębatka. no to pechunio wielkie mad.gif

wymyśliłem, że trzeba wstawić ten ząbek z milimetrowej blachy i jak najgłębiej go osadzić w kółeczku. senior spotkania zrobił to perfekcyjnie.

silniczek poskładany i działa bez zastrzeżeń

brałem udział w odkręceniu tej najgorszej śruby silniczka. nie wyobrażam sobie, jak to można zrobić bez zdjęcia deski :blink:

20120324007.jpg

c0d086bb89934d73.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>

> deska wyrwana w 10 minut,

jakis manual? Jak to zrobić? Cała deska? Jak na foto?

. nie wyobrażam sobie, jak to można zrobić

> bez zdjęcia deski :blink:

A można? grinser006.gif

Rozumiem, że jak mi stale cos terkocze ale w środkowym nawiewie, to jakiś paproch? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Gdzie ten silniczek jest?

> można go wydostać bez rozbierania deski??

kolego powiem Ci tak:

widząc już dwa razy, jak chłopaki wybebeszyli deskę i wymieniali silniczek, to ja NIE WIDZĘ możliwości jego wymiany bez demontażu deski.

aczkolwiek znam szpeców, którzy robią to BEZ demontażu deski. zupełnie nie wiem, jak im się to udaje zdemontować, wymienić i zakręcić wkrętami.

silniczek jest tutaj

c0d086bb89934d73.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolego powiem Ci tak:

> widząc już dwa razy, jak chłopaki wybebeszyli deskę i wymieniali silniczek, to ja NIE WIDZĘ

> możliwości jego wymiany bez demontażu deski.

> aczkolwiek znam szpeców, którzy robią to BEZ demontażu deski. zupełnie nie wiem, jak im się to

> udaje zdemontować, wymienić i zakręcić wkrętami.

> silniczek jest tutaj

No właśnie zdążyłem pszeszperać porady techniczne na forum Renault SC i nie jestem zbudowany tym, co tam na ten temat znalazłem... grinser006.gif

Zastanawia mnie tylko to, że u mnie to terkotanie jest przez cały czas i na wszystkich biegach. Podejrzewałem jakiś paproch, ale coś to za regularne jak na liścia np...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak stuka cały czas to coś wpadło w wiatrak - zrywaj podszybie i masz dostęp do wiatraka - 5 minut

> roboty.

> silniczek toto nie będzie

Uff.

Podszybie, czyli na zewnątrz? Wycieraczki trzeba ściągnąć pewnie? Tak jak to czyszczenia odpływów z podszybia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie ok.gif

ramiona trza zdjąć, ale żadnych przyrządów nie używaj jeno klucz do nakrętki i dłonie - nacisnąć na ramię i zeskoczy ok.gif

później już tylko nakrętki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie

> ramiona trza zdjąć, ale żadnych przyrządów nie używaj jeno klucz do nakrętki i dłonie - nacisnąć na

> ramię i zeskoczy

> później już tylko nakrętki...

Podziękował ok.gif

Będziemy dłubać w sobotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po odpaleniu słychać głośne terkotanie gdzieś pod plastikiem w okolicach lewego bocznego nawiewu.

> trwa to z 4-5 sekund i ustaje.

> podobnie jest podczas przełączenia na obieg wewnętrzny i powrotu z niego... coś słyszałem o jakimś

> silniczku recyrkulacji...

> miał ktoś coś podobnego, czy już mam zacząć się martwić tym nabytkiem

Odpiąć zasilanie silniczka recyrkulacji na obiegu otwartym i po bólu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpiąć zasilanie silniczka recyrkulacji na obiegu otwartym i po bólu

no niestety NIE. jeździłem tak ponad rok, miałem wyłącznik.

masakra - obieg wewnętrzny też jest potrzebny ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no niestety NIE. jeździłem tak ponad rok, miałem wyłącznik.

> masakra - obieg wewnętrzny też jest potrzebny

Do czego ten wewnętrzny potrzebny ? Chyba , że mieszkasz w pobliży kopalni siarki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zwalniam albo wyprzedzam

jak stoisz za IKARUSEM bądź 20-to letnim szmelcwagenem przepalającym olej na skrzyżowaniu to napewno oslabiony.gif

> włączam klimę

obieg wewnętrzny schładza wnętrze SZYBCIEJ niż samo włączenie klimy. nie próbowałeś nigdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak stoisz za IKARUSEM bądź 20-to letnim szmelcwagenem przepalającym olej na skrzyżowaniu to

> napewno

2 minuty można wytrzymać

> obieg wewnętrzny schładza wnętrze SZYBCIEJ niż samo włączenie klimy. nie próbowałeś nigdy?

Być może. Mimo to odłączenie silniczka było mniej czaso - i pracochłonne niż naprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2 minuty można wytrzymać

już nie mam tego problemu. wytrzymam i 10 minut. komfort jest bezcenny

> Być może. Mimo to odłączenie silniczka było mniej czaso - i pracochłonne niż naprawa

teraz już inaczej na to patrzę i na pewno nie będę czekał tak długo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - jedziesz za smrodem - włączasz

> - chcesz szybko schłodzić wnętrze - włączasz

> choćby więc do powyższego jest niezbędny

Tak żeby nie skłamac to w zeszłym roku użyłem tego przycisku może raz zlosnik.gif Chyba odepne i jak ktoś wspomniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak żeby nie skłamac to w zeszłym roku użyłem tego przycisku może raz Chyba odepne i jak ktoś

> wspomniał.

no cóż - może nie umiesz go używać. w obiegu zamkniętym auto dużo szybciej się schładza (latem) lub nagrzewa (zima).

o smrodkach nie wspominam zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.