pepe75 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Witam uniakową brać. Mam problemik, pacjent to uno 1,4 z 94 roku przebieg hmm wg licznika 165 tys. Ostatnio gdy się zagrzeje zaczyna się żarzyć kontrolka ciśnienia oleju. Dzieje się to tylko na wolnych obrotach, jak wyłącze silnik i praktycznie momentalnie włączę to kontrolka gaśnie. i znowu odzywa się po kilku minutach. Olej w silniku- to 10W40 czasem lotos, ostatnio castrol, kiedyś był Mobil Co teraz? zmienić olej? na jaki? jak zdiagnozować co padło, silnik pracuje normalnie nic w nim dziwnie nie stuka, można spokojnie na autostradzie 150-160 licznikowe jechać. może jakiegoś motodoktorka zapodac? a może czekac az cos zupełnie padnie i wtedy szukać nowego (starego) silnika co radzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > Witam uniakową brać. > Mam problemik, pacjent to uno 1,4 z 94 roku przebieg hmm wg licznika > 165 tys. > Ostatnio gdy się zagrzeje zaczyna się żarzyć kontrolka ciśnienia > oleju. Dzieje się to tylko na wolnych obrotach, jak wyłącze > silnik i praktycznie momentalnie włączę to kontrolka gaśnie. i > znowu odzywa się po kilku minutach. > Olej w silniku- to 10W40 czasem lotos, ostatnio castrol, kiedyś był > Mobil > Co teraz? zmienić olej? na jaki? > jak zdiagnozować co padło, silnik pracuje normalnie nic w nim dziwnie > nie stuka, można spokojnie na autostradzie 150-160 licznikowe > jechać. > może jakiegoś motodoktorka zapodac? > a może czekac az cos zupełnie padnie i wtedy szukać nowego (starego) > silnika > co radzicie? na początek zmienić czujnik od kontrolki a nie panikować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pepe75 Napisano 8 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > na początek zmienić czujnik od kontrolki a nie panikować spróbuję, chyba nawet mam jakiś tam w garażu, ide zmienić bo to chwila jutro zdam relację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 jak zarży się kontrolka przy wolnych obrotach to jest za małe ciśnienie oleju. Sprawdzałeś poziom oleju? Czy nie jest za mało?Czy obroty silnika są w normie czy nie za niskie? Sprawdził bym też połączenia elektryczne przy czujniku czy dobrze kontaktują.Ale najprawdopodobniej czas zmienić olej na mineralny. Jak to nie pomoże to zabrałbym się za pompę oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 > Witam uniakową brać. > Mam problemik, pacjent to uno 1,4 z 94 roku przebieg hmm wg licznika > 165 tys. > Ostatnio gdy się zagrzeje zaczyna się żarzyć kontrolka ciśnienia > oleju. Dzieje się to tylko na wolnych obrotach, jak wyłącze > silnik i praktycznie momentalnie włączę to kontrolka gaśnie. i > znowu odzywa się po kilku minutach. > Olej w silniku- to 10W40 czasem lotos, ostatnio castrol, kiedyś był > Mobil > Co teraz? zmienić olej? na jaki? > jak zdiagnozować co padło, silnik pracuje normalnie nic w nim dziwnie > nie stuka, można spokojnie na autostradzie 150-160 licznikowe > jechać. > może jakiegoś motodoktorka zapodac? > a może czekac az cos zupełnie padnie i wtedy szukać nowego (starego) > silnika > co radzicie? żadnych motodoktorów zmierzyć ciśnienie zewnętrznym zegarem (na zimno i na gorąco) , potem decydować co i jak. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 pytanie kiedy byl wymieniany olej, czasami stary olej tak robi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 > pytanie kiedy byl wymieniany olej, czasami stary olej tak robi masz na myśli że po za dużym przebiegu czy że stary jest wiekowo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pepe75 Napisano 9 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 > żadnych motodoktorów > zmierzyć ciśnienie zewnętrznym zegarem (na zimno i na gorąco) , potem > decydować co i jak. > pozdr czujnik raczej sprawny - podmieniem na inny i też konrolka po zagrzaniu silnika się świeci na wolnych, w piątek jestem umówiony na pomioar manometrem, zobaczymy co wykaże. olej jest świerzy ok 1000km, i na pewno dobry ( z pewnego źródła) zaprzyjaźniony mechanik sądzi że prawdopodobnie pompa zaczyna siadać lub przytkał się smok - jest to mozliwe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pepe75 Napisano 13 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2009 czujnik na który podmieniłem też był uwalony, w piatek byłem na pomiarze cisnienia oleju, i wsio ok, wkręciłem nowy ze sklepu czujniczek za 20 zł i wszystko gra. Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZEFU Napisano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2009 > czujnik raczej sprawny - podmieniem na inny i też konrolka po > zagrzaniu silnika się świeci na wolnych, > w piątek jestem umówiony na pomioar manometrem, zobaczymy co wykaże. > olej jest świerzy ok 1000km, i na pewno dobry ( z pewnego źródła) > zaprzyjaźniony mechanik sądzi że prawdopodobnie pompa zaczyna siadać > lub przytkał się smok - jest to mozliwe? ano całkiem możliwe,w moim kiedyś zapalała sie kontrolka tylko "na zakrętach" i też kombinowałem jak łysy.......... ...miałem wycieki na uszczelce miski olejowej,więc wzięłem sie za wymiane i przy okazji znalazłem przyczyne zapalającej sie kontrolki dolna część smoka walała sie po misce gdzieś kiedyś pewnie przywaliłem i sie połamał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturobielsko Napisano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2009 Podepnę się do tematu. Co może być przyczyna wystrzelenia korka wlewu oleju?też mi się kontrolka świeciła a po otwarciu maski mało zawału nie dostałem bo wszystko zażygane.Gdzie szukać przyczyny co by się to nie powtórzyło? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2009 >Ale najprawdopodobniej czas zmienić olej na mineralny. W jakim celu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2009 > Podepnę się do tematu. > Co może być przyczyna wystrzelenia korka wlewu oleju?też mi się > kontrolka świeciła a po otwarciu maski mało zawału nie dostałem > bo wszystko zażygane.Gdzie szukać przyczyny co by się to nie > powtórzyło? pozdrawiam Nie jestem expertem.... Ale tak myśląc logicznie to albo po prostu przypadek albo korek wysadziło bo pojawiło się ciśnienie. Ciśnienie mogło się pojawić przez zapchaną odmę? albo może przez UPG. Tyle mi do głowy przyszło. Niech ktoś mądry poprawi.... Paaaaaaweeeeeł....! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2009 Tak jak kolega wyżej sprawdziłbym czy odma się nie zatkała i sprawdziłbym poziom oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturobielsko Napisano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2009 > Tak jak kolega wyżej sprawdziłbym czy odma się nie zatkała i > sprawdziłbym poziom oleju Teraz poziom jest za niski bo olej wylądował na silniku,chłodnicy i wszystkim dookoła.Czy mogło stać się tak że oleju było za dużo i wystrzeliło korek?Czy odma to ta rurka z silnika do filtra powietrza?pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caliber2001 Napisano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2009 > Czy odma to ta rurka z silnika do filtra > powietrza? Dokładnie ta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturobielsko Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > Dokładnie ta podziękował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.