Skocz do zawartości

ciśnienie oleju HELP


pepe75

Rekomendowane odpowiedzi

Witam uniakową brać.

Mam problemik, pacjent to uno 1,4 z 94 roku przebieg hmm wg licznika 165 tys.

Ostatnio gdy się zagrzeje zaczyna się żarzyć kontrolka ciśnienia oleju. Dzieje się to tylko na wolnych obrotach, jak wyłącze silnik i praktycznie momentalnie włączę to kontrolka gaśnie. i znowu odzywa się po kilku minutach.

Olej w silniku- to 10W40 czasem lotos, ostatnio castrol, kiedyś był Mobil

Co teraz? zmienić olej? na jaki?

jak zdiagnozować co padło, silnik pracuje normalnie nic w nim dziwnie nie stuka, można spokojnie na autostradzie 150-160 licznikowe jechać.

może jakiegoś motodoktorka zapodac?

a może czekac az cos zupełnie padnie i wtedy szukać nowego (starego) silnika

co radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam uniakową brać.

> Mam problemik, pacjent to uno 1,4 z 94 roku przebieg hmm wg licznika

> 165 tys.

> Ostatnio gdy się zagrzeje zaczyna się żarzyć kontrolka ciśnienia

> oleju. Dzieje się to tylko na wolnych obrotach, jak wyłącze

> silnik i praktycznie momentalnie włączę to kontrolka gaśnie. i

> znowu odzywa się po kilku minutach.

> Olej w silniku- to 10W40 czasem lotos, ostatnio castrol, kiedyś był

> Mobil

> Co teraz? zmienić olej? na jaki?

> jak zdiagnozować co padło, silnik pracuje normalnie nic w nim dziwnie

> nie stuka, można spokojnie na autostradzie 150-160 licznikowe

> jechać.

> może jakiegoś motodoktorka zapodac?

> a może czekac az cos zupełnie padnie i wtedy szukać nowego (starego)

> silnika

> co radzicie?

na początek zmienić czujnik od kontrolki a nie panikować zakrecony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na początek zmienić czujnik od kontrolki a nie panikować

spróbuję, chyba nawet mam jakiś tam w garażu, ide zmienić bo to chwila jutro zdam relację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zarży się kontrolka przy wolnych obrotach to jest za małe ciśnienie oleju. Sprawdzałeś poziom oleju? Czy nie jest za mało?Czy obroty silnika są w normie czy nie za niskie? Sprawdził bym też połączenia elektryczne przy czujniku czy dobrze kontaktują.Ale najprawdopodobniej czas zmienić olej na mineralny. Jak to nie pomoże to zabrałbym się za pompę oleju. smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam uniakową brać.

> Mam problemik, pacjent to uno 1,4 z 94 roku przebieg hmm wg licznika

> 165 tys.

> Ostatnio gdy się zagrzeje zaczyna się żarzyć kontrolka ciśnienia

> oleju. Dzieje się to tylko na wolnych obrotach, jak wyłącze

> silnik i praktycznie momentalnie włączę to kontrolka gaśnie. i

> znowu odzywa się po kilku minutach.

> Olej w silniku- to 10W40 czasem lotos, ostatnio castrol, kiedyś był

> Mobil

> Co teraz? zmienić olej? na jaki?

> jak zdiagnozować co padło, silnik pracuje normalnie nic w nim dziwnie

> nie stuka, można spokojnie na autostradzie 150-160 licznikowe

> jechać.

> może jakiegoś motodoktorka zapodac?

> a może czekac az cos zupełnie padnie i wtedy szukać nowego (starego)

> silnika

> co radzicie?

żadnych motodoktorów

zmierzyć ciśnienie zewnętrznym zegarem (na zimno i na gorąco) , potem decydować co i jak.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żadnych motodoktorów

> zmierzyć ciśnienie zewnętrznym zegarem (na zimno i na gorąco) , potem

> decydować co i jak.

> pozdr

czujnik raczej sprawny - podmieniem na inny i też konrolka po zagrzaniu silnika się świeci na wolnych,

w piątek jestem umówiony na pomioar manometrem, zobaczymy co wykaże.

olej jest świerzy ok 1000km, i na pewno dobry ( z pewnego źródła)

zaprzyjaźniony mechanik sądzi że prawdopodobnie pompa zaczyna siadać lub przytkał się smok - jest to mozliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik na który podmieniłem też był uwalony, w piatek byłem na pomiarze cisnienia oleju, i wsio ok, wkręciłem nowy ze sklepu czujniczek za 20 zł i wszystko gra.

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czujnik raczej sprawny - podmieniem na inny i też konrolka po

> zagrzaniu silnika się świeci na wolnych,

> w piątek jestem umówiony na pomioar manometrem, zobaczymy co wykaże.

> olej jest świerzy ok 1000km, i na pewno dobry ( z pewnego źródła)

> zaprzyjaźniony mechanik sądzi że prawdopodobnie pompa zaczyna siadać

> lub przytkał się smok - jest to mozliwe?

ano całkiem możliwe,w moim kiedyś zapalała sie kontrolka tylko "na zakrętach" i też kombinowałem jak łysy..........

...miałem wycieki na uszczelce miski olejowej,więc wzięłem sie za wymiane i przy okazji znalazłem przyczyne zapalającej sie kontrolki icon_eek.gif dolna część smoka walała sie po misce spineyes.gif

gdzieś kiedyś pewnie przywaliłem i sie połamał sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podepnę się do tematu.

> Co może być przyczyna wystrzelenia korka wlewu oleju?też mi się

> kontrolka świeciła a po otwarciu maski mało zawału nie dostałem

> bo wszystko zażygane.Gdzie szukać przyczyny co by się to nie

> powtórzyło? pozdrawiam

hmm.gif

Nie jestem expertem.... Ale tak myśląc logicznie to albo po prostu przypadek albo korek wysadziło bo pojawiło się ciśnienie.

Ciśnienie mogło się pojawić przez zapchaną odmę? albo może przez UPG. Tyle mi do głowy przyszło. Niech ktoś mądry poprawi....

Paaaaaaweeeeeł....! cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jak kolega wyżej sprawdziłbym czy odma się nie zatkała i

> sprawdziłbym poziom oleju

Teraz poziom jest za niski bo olej wylądował na silniku,chłodnicy i wszystkim dookoła.Czy mogło stać się tak że oleju było za dużo i wystrzeliło korek?Czy odma to ta rurka z silnika do filtra powietrza?pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.