Sim86 Napisano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2009 Mam pytanie, co do zacisku hamulca, nabyłem takowy używany, oczyściłem go z zewnątrz i teraz chciałbym nasmarować Go od środka i wymienić gumę przy tłoku którą jest sfatygowana. Jak wyciągnąć ten tłok co dociska klocek hamulcowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djskorpion Napisano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2009 Między tłoczek a zacisk wsadz kawałek drewna a w otwór gdzie był przewód hamulcowy wtłocz powietrze ze sprężarki.. Powinno wyjść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2009 > Mam pytanie, co do zacisku hamulca, nabyłem takowy używany, > oczyściłem go z zewnątrz i teraz chciałbym nasmarować Go od > środka i wymienić gumę przy tłoku którą jest sfatygowana. Jak > wyciągnąć ten tłok co dociska klocek hamulcowy? zacisk w imadło i złapać mocno żabami/morsami - kręcić i ciągnąć aż wyjdzie a jeśli nie dasz rady to zalej płynem zacisk i podłącz pod przewód hamulcowy i naciśnij pedał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djskorpion Napisano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2009 IMHO za dużo pitolenia przy tym.. Ale może niech się inni wypowiedzą.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2009 > IMHO za dużo pitolenia przy tym.. Ale może niech się inni > wypowiedzą.. jakie tam pitolenie - najprostrza metoda nie wymaga powietrza, samochodu tylko imadło i szczypce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadet Napisano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2009 tylko imadło szczypce i nie zapomnij porysować ścianki tłoczka(Jak dla mnie to jest metoda dla ludzi którzy zamiast mózgu używają młotka). powietrze lub płyn hamulcowy wtedy wszystko będzie tak jak należy.pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2009 > tylko imadło szczypce i nie zapomnij porysować ścianki tłoczka(Jak > dla mnie to jest metoda dla ludzi którzy zamiast mózgu używają > młotka). możesz mnie nie obrażać bo akurat tak się składa, że wyciągałem szczypcami i o dziwo nic nie zostało uszkodzone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2009 > tylko imadło szczypce i nie zapomnij porysować ścianki tłoczka(Jak > dla mnie to jest metoda dla ludzi którzy zamiast mózgu używają > młotka). powietrze lub płyn hamulcowy wtedy wszystko będzie tak > jak należy.pozdro Jak to majster kiedyś do mnie mówił, "nic na siłę wszystko młotkiem" Może i masz rację jeżeli ktoś się bardzo niedelikatnie imadłem posłuży, zwłaszcza w okolicy miejsca na uszczelkę, ale żeby to zepsuć to trzeba już naprawdę się postarać. Ryski na tłoku w żaden sposób nie będą przeszkadzać w właściwej jego pracy, natomiast rysy w cylindrze zacisku to już co innego , tylko że posługując się imadłem nie ma możliwości zarysowania zacisku wewnątrz. Zarysowanie w takim wypadku nastąpi tylko w przypadku silnego zapiaszczenia zacisku, ale w takim przypadku czy tłok wyciągniesz hydrolem ew. sprężonym powietrzem czy imadłem to bez różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djskorpion Napisano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2009 A szybka wymaga tylko sprężonego powietrza.. Czas operacji ok 5 sek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2009 > A szybka wymaga tylko sprężonego powietrza.. Czas operacji ok 5 sek jeśli ktoś posiada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djskorpion Napisano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2009 A to już inna para kaloszy To w takim razie pozostaje umiarkowana siła + mózg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sim86 Napisano 22 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2009 Więc są 3 sposoby 1. imadło + kleszcze 2.sprężone powietrze 3.zamontowanie do auta Pytanie takie co do powietrza, czy wystarczy kompresor do pompowania kół? Samoróbka z butlą to i ciśnienie ma całkiem niezłe. A jak wygląda sprawa z gumową uszczelką? Idzie ją dokupić w sklepie samą? To coś takiego o tu ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djskorpion Napisano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2009 > Więc są 3 sposoby > 1. imadło + kleszcze > 2.sprężone powietrze > 3.zamontowanie do auta > Pytanie takie co do powietrza, czy wystarczy kompresor do pompowania > kół? Samoróbka z butlą to i ciśnienie ma całkiem niezłe. > A jak wygląda sprawa z gumową uszczelką? Idzie ją dokupić w sklepie > samą? To coś takiego o tu ?? Spokojnie kompresor wystarczy Idzie dokupić,chociaż lepiej kupić cały zestaw naprawczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GMarcin Napisano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2009 Proponuje przed którymkolwiek ze sposobów poczyścić troche wylot cylindra, jako że zacisk jest zrobiony z szajs-metalu i pokrywa się białym nalotem, który skutecznie blokuje wyjęcie a nawet zahamowanie auta. Tak więc wyjmujemy uszczelkę, pryskamy WD40 i skrobiemy małym śrubokręcikiem W zestawie naprawczym dobrze, żeby był smar do wciśnięcia pod uszczelkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2009 > Więc są 3 sposoby > 1. imadło + kleszcze > 2.sprężone powietrze > 3.zamontowanie do auta sposób 4: smarownica, chociaż to odmiana sposobu 2. > Pytanie takie co do powietrza, czy wystarczy kompresor do pompowania > kół? Samoróbka z butlą to i ciśnienie ma całkiem niezłe. zależy, jak bardzo tłoczek jest zapieczony: u mnie 6atm nie wystarczyło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikZ Napisano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2009 > u mnie 6atm nie > wystarczyło... U mnie tak samo i musiałem podłączyć się pod pompę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sim86 Napisano 23 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2009 > Więc są 3 sposoby > 1. imadło + kleszcze > 2.sprężone powietrze > 3.zamontowanie do auta Użyłem sposobu nr.1 i już mam wszystko rozłożone, zestaw naprawczy zamówiłem i po świętach odbiorę. Więc na nowy rok powinienem mieć już "nowy" zacisk z przodu i mam nadzieje że to już rozwiąże moje problemy z hamulcami. Dzięki wszystkim za radę !! Wypiję Wasze zdrowie Jeszcze pytanie..jaki smar kupić jakby nie było Go w zestawie? Bo jeden kolega wspomniał o nim. Czy może to nie konieczne jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajos120 Napisano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2009 > Użyłem sposobu nr.1 i już mam wszystko rozłożone, zestaw naprawczy > zamówiłem i po świętach odbiorę. Więc na nowy rok powinienem > mieć już "nowy" zacisk z przodu i mam nadzieje że to już > rozwiąże moje problemy z hamulcami. > Dzięki wszystkim za radę !! Wypiję Wasze zdrowie > Jeszcze pytanie..jaki smar kupić jakby nie było Go w zestawie? Bo > jeden kolega wspomniał o nim. Czy może to nie konieczne jest? specjalny smar do tłoczków i cylinderków http://moto.allegro.pl/item830939004_smar_do_tloczkow_i_cylinderkow_pulsar_najtaniej.html u mnie w zwykłym sklepie 5 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2009 > Więc na nowy rok powinienem > mieć już "nowy" zacisk z przodu i mam nadzieje że to już > rozwiąże moje problemy z hamulcami. tak z ciekawości: zacisk lewy? u mnie taka operacja ratująca życie się nie powiodła, mimo polerowania tłoczka, nowych gumek i innych zabiegów - zgon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sim86 Napisano 23 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2009 Lewy.. zatarł się chyba albo coś. Na stacji diagnostycznej powiedzieli mi że, albo zapowietrzony albo do wymiany. Gdy próbowałem odkręcić bo połowa zaworka została w zacisku więc trza było wiertać i gwintować a teraz mam tam śrubę+taśmę silikonową do uszczelnienia. Dlatego przytaszczyłem z szrotu inny i daję mu drugie życie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2009 Ja bym rozruszał ten który masz założony. Przeźroczysty smar do tłoczków dał u mnie rewelacyjne efekty. Kosztuje 5zł. Wycisnąłem 1-1,5cm tłoczka posmarowałem obficie i wcisnąłem imadełkiem. Czynność powtórzyłem jeszcze kilka razy. I się poprawiło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2009 > Ja bym rozruszał ten który masz założony. > Przeźroczysty smar do tłoczków dał u mnie rewelacyjne efekty. > Kosztuje 5zł. > Wycisnąłem 1-1,5cm tłoczka posmarowałem obficie i wcisnąłem > imadełkiem. Czynność powtórzyłem jeszcze kilka razy. I się > poprawiło. Chyba jednak już lepiej zrobić raz a konkretnie, rozebrać wszystko, wyczyścić, przesmarować i złożyć. Twój sposób to tylko doraźne rozwiązanie, bo za niedługi czas pewnie znowu zacznie się zapiekać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2009 > Chyba jednak już lepiej zrobić raz a konkretnie, rozebrać wszystko, > wyczyścić, przesmarować i złożyć. > Twój sposób to tylko doraźne rozwiązanie, bo za niedługi czas pewnie > znowu zacznie się zapiekać. Rozwiązanie na około rok. To fakt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2009 ale nawet to jest jak najbardziej wskazane zajrzeć raz na rok do hamulców i poświęcić te 2 godziny na wyczyszczenie i ewentualną wymianę klocków. Wtedy wiesz, że masz sprawne hamulce i cię nie zawiodą p.s. ja zazwyczaj przy wymianie opon na letnie robię taki przegląd i dzięki temu wszystko działa jak należy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2009 > ale nawet to jest jak najbardziej wskazane zajrzeć raz na rok do > hamulców i poświęcić te 2 godziny na wyczyszczenie i ewentualną > wymianę klocków. Wtedy wiesz, że masz sprawne hamulce i cię nie > zawiodą > p.s. ja zazwyczaj przy wymianie opon na letnie robię taki przegląd i > dzięki temu wszystko działa jak należy Można i co rok robić taki przegląd, ale powiem Ci z własnego doświadczenia, że jak rozebrałem całe zaciski na części pierwsze (oryginalne od Uno) wszystko wyczyściłem nasmarowałem i nawet złożyłem na starych gumkach, to przez ponad 4 lata, aż do zdjęcia chodziły idealnie. Gdy zakładałem zaciski od Palio, z ciekawości rozebrałem jeden zacisk i był w super stanie, tłoczek lekko chodził i w środku wszystko było cacy. Pewnie jeszcze kilka lat by działały bezproblemowo. Inna sprawa jeżeli chodzi o prowadnice. To gó&^% , co je jakiś niepełnosprytny zaprojektował, to dobrze jest raz na rok wyczyścić i przesmarować, żeby jako tako działało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.