Skocz do zawartości

Zacisk hamulca..


Sim86

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, co do zacisku hamulca, nabyłem takowy używany, oczyściłem go z zewnątrz i teraz chciałbym nasmarować Go od środka i wymienić gumę przy tłoku którą jest sfatygowana. Jak wyciągnąć ten tłok co dociska klocek hamulcowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie, co do zacisku hamulca, nabyłem takowy używany,

> oczyściłem go z zewnątrz i teraz chciałbym nasmarować Go od

> środka i wymienić gumę przy tłoku którą jest sfatygowana. Jak

> wyciągnąć ten tłok co dociska klocek hamulcowy?

zacisk w imadło i złapać mocno żabami/morsami - kręcić i ciągnąć aż wyjdzie

a jeśli nie dasz rady to zalej płynem zacisk i podłącz pod przewód hamulcowy i naciśnij pedał zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko imadło szczypce i nie zapomnij porysować ścianki tłoczka(Jak dla mnie to jest metoda dla ludzi którzy zamiast mózgu używają młotka). powietrze lub płyn hamulcowy wtedy wszystko będzie tak jak należy.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko imadło szczypce i nie zapomnij porysować ścianki tłoczka(Jak

> dla mnie to jest metoda dla ludzi którzy zamiast mózgu używają

> młotka).

możesz mnie nie obrażać bo akurat tak się składa, że wyciągałem szczypcami i o dziwo nic nie zostało uszkodzone smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko imadło szczypce i nie zapomnij porysować ścianki tłoczka(Jak

> dla mnie to jest metoda dla ludzi którzy zamiast mózgu używają

> młotka). powietrze lub płyn hamulcowy wtedy wszystko będzie tak

> jak należy.pozdro

Jak to majster kiedyś do mnie mówił, "nic na siłę wszystko młotkiem" hahaha.gif

Może i masz rację jeżeli ktoś się bardzo niedelikatnie imadłem posłuży, zwłaszcza w okolicy miejsca na uszczelkę, ale żeby to zepsuć to trzeba już naprawdę się postarać.

Ryski na tłoku w żaden sposób nie będą przeszkadzać w właściwej jego pracy, natomiast rysy w cylindrze zacisku to już co innego , tylko że posługując się imadłem nie ma możliwości zarysowania zacisku wewnątrz. Zarysowanie w takim wypadku nastąpi tylko w przypadku silnego zapiaszczenia zacisku, ale w takim przypadku czy tłok wyciągniesz hydrolem ew. sprężonym powietrzem czy imadłem to bez różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc są 3 sposoby

1. imadło + kleszcze

2.sprężone powietrze

3.zamontowanie do auta

Pytanie takie co do powietrza, czy wystarczy kompresor do pompowania kół? Samoróbka z butlą to i ciśnienie ma całkiem niezłe.

A jak wygląda sprawa z gumową uszczelką? Idzie ją dokupić w sklepie samą? To coś takiego o tu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc są 3 sposoby

> 1. imadło + kleszcze

> 2.sprężone powietrze

> 3.zamontowanie do auta

> Pytanie takie co do powietrza, czy wystarczy kompresor do pompowania

> kół? Samoróbka z butlą to i ciśnienie ma całkiem niezłe.

> A jak wygląda sprawa z gumową uszczelką? Idzie ją dokupić w sklepie

> samą? To coś takiego o tu ??

Spokojnie kompresor wystarczy biglaugh.gif

Idzie dokupić,chociaż lepiej kupić cały zestaw naprawczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje przed którymkolwiek ze sposobów poczyścić troche wylot cylindra, jako że zacisk jest zrobiony z szajs-metalu i pokrywa się białym nalotem, który skutecznie blokuje wyjęcie a nawet zahamowanie auta.

Tak więc wyjmujemy uszczelkę, pryskamy WD40 i skrobiemy małym śrubokręcikiem smile.gif W zestawie naprawczym dobrze, żeby był smar do wciśnięcia pod uszczelkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc są 3 sposoby

> 1. imadło + kleszcze

> 2.sprężone powietrze

> 3.zamontowanie do auta

sposób 4: smarownica, chociaż to odmiana sposobu 2. hehe.gif

> Pytanie takie co do powietrza, czy wystarczy kompresor do pompowania

> kół? Samoróbka z butlą to i ciśnienie ma całkiem niezłe.

zależy, jak bardzo tłoczek jest zapieczony: u mnie 6atm nie wystarczyło... boje_sie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc są 3 sposoby

> 1. imadło + kleszcze

> 2.sprężone powietrze

> 3.zamontowanie do auta

Użyłem sposobu nr.1 i już mam wszystko rozłożone, zestaw naprawczy zamówiłem i po świętach odbiorę. Więc na nowy rok powinienem mieć już "nowy" zacisk z przodu i mam nadzieje że to już rozwiąże moje problemy z hamulcami.

Dzięki wszystkim za radę !! Wypiję Wasze zdrowie 20.GIF

Jeszcze pytanie..jaki smar kupić jakby nie było Go w zestawie? Bo jeden kolega wspomniał o nim. Czy może to nie konieczne jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Użyłem sposobu nr.1 i już mam wszystko rozłożone, zestaw naprawczy

> zamówiłem i po świętach odbiorę. Więc na nowy rok powinienem

> mieć już "nowy" zacisk z przodu i mam nadzieje że to już

> rozwiąże moje problemy z hamulcami.

> Dzięki wszystkim za radę !! Wypiję Wasze zdrowie

> Jeszcze pytanie..jaki smar kupić jakby nie było Go w zestawie? Bo

> jeden kolega wspomniał o nim. Czy może to nie konieczne jest?

specjalny smar do tłoczków i cylinderków http://moto.allegro.pl/item830939004_smar_do_tloczkow_i_cylinderkow_pulsar_najtaniej.html u mnie w zwykłym sklepie 5 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc na nowy rok powinienem

> mieć już "nowy" zacisk z przodu i mam nadzieje że to już

> rozwiąże moje problemy z hamulcami.

tak z ciekawości: zacisk lewy? hmm.gif u mnie taka operacja ratująca życie się nie powiodła, mimo polerowania tłoczka, nowych gumek i innych zabiegów - zgon. czacha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy.. zatarł się chyba albo coś. Na stacji diagnostycznej powiedzieli mi że, albo zapowietrzony albo do wymiany. Gdy próbowałem odkręcić bo połowa zaworka została w zacisku więc trza było wiertać i gwintować a teraz mam tam śrubę+taśmę silikonową do uszczelnienia. Dlatego przytaszczyłem z szrotu inny i daję mu drugie życie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym rozruszał ten który masz założony.

Przeźroczysty smar do tłoczków dał u mnie rewelacyjne efekty.

Kosztuje 5zł.

Wycisnąłem 1-1,5cm tłoczka posmarowałem obficie i wcisnąłem imadełkiem. Czynność powtórzyłem jeszcze kilka razy. I się poprawiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym rozruszał ten który masz założony.

> Przeźroczysty smar do tłoczków dał u mnie rewelacyjne efekty.

> Kosztuje 5zł.

> Wycisnąłem 1-1,5cm tłoczka posmarowałem obficie i wcisnąłem

> imadełkiem. Czynność powtórzyłem jeszcze kilka razy. I się

> poprawiło.

Chyba jednak już lepiej zrobić raz a konkretnie, rozebrać wszystko, wyczyścić, przesmarować i złożyć. waytogo.gif

Twój sposób to tylko doraźne rozwiązanie, bo za niedługi czas pewnie znowu zacznie się zapiekać. oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba jednak już lepiej zrobić raz a konkretnie, rozebrać wszystko,

> wyczyścić, przesmarować i złożyć.

> Twój sposób to tylko doraźne rozwiązanie, bo za niedługi czas pewnie

> znowu zacznie się zapiekać.

Rozwiązanie na około rok. To fakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nawet to jest jak najbardziej wskazane zajrzeć raz na rok do hamulców i poświęcić te 2 godziny na wyczyszczenie i ewentualną wymianę klocków. Wtedy wiesz, że masz sprawne hamulce i cię nie zawiodą smile.gif

p.s. ja zazwyczaj przy wymianie opon na letnie robię taki przegląd i dzięki temu wszystko działa jak należy 270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale nawet to jest jak najbardziej wskazane zajrzeć raz na rok do

> hamulców i poświęcić te 2 godziny na wyczyszczenie i ewentualną

> wymianę klocków. Wtedy wiesz, że masz sprawne hamulce i cię nie

> zawiodą

> p.s. ja zazwyczaj przy wymianie opon na letnie robię taki przegląd i

> dzięki temu wszystko działa jak należy

Można i co rok robić taki przegląd, ale powiem Ci z własnego doświadczenia, że jak rozebrałem całe zaciski na części pierwsze (oryginalne od Uno) wszystko wyczyściłem nasmarowałem i nawet złożyłem na starych gumkach, to przez ponad 4 lata, aż do zdjęcia chodziły idealnie. Gdy zakładałem zaciski od Palio, z ciekawości rozebrałem jeden zacisk i był w super stanie, tłoczek lekko chodził i w środku wszystko było cacy. Pewnie jeszcze kilka lat by działały bezproblemowo.

Inna sprawa jeżeli chodzi o prowadnice. To gó&^% angryfire.gifsciana.gifwrrr.giffurious.gif, co je jakiś niepełnosprytny zaprojektował, to dobrze jest raz na rok wyczyścić i przesmarować, żeby jako tako działało. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.