grand1 Napisano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2009 Od czasu gdy wymienilem plyn chlodniczy temp ciagle sie 3ma 60C 70 C nie jest ona za niska ? Wlasciwa to ciagle ok 80 C .Zadko kiedy zagrzeje sie do 80C tylko gdy dluzej stoje a zeby wskazowka wskoczyla na 60 C to musze zrobic na zimnym z 4 km a 3km gdy mu kituje wczesniej 3mala sie temp ok 80C nawet w mrozy . Co o tzm myslicie macie podobnie ? . Wiem ze temp jest ok ale jesli jest za niska to tez zle wiec pytam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2009 Na moje oko termostat do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ortes Napisano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2009 > Od czasu gdy wymienilem plyn chlodniczy temp ciagle sie 3ma 60C 70 C > nie jest ona za niska ? Wlasciwa to ciagle ok 80 C .Zadko kiedy > zagrzeje sie do 80C tylko gdy dluzej stoje a zeby wskazowka > wskoczyla na 60 C to musze zrobic na zimnym z 4 km a 3km gdy mu > kituje wczesniej 3mala sie temp ok 80C nawet w mrozy . > Co o tzm myslicie macie podobnie ? . > Wiem ze temp jest ok ale jesli jest za niska to tez zle wiec pytam . Zatkaj sobie chłodnice kartonem . U mnie pomogło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 27 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 No bez jaj termostat ? Gdyby to był termostat to na postoju by sie nie miał prawa właczyć wentylator a juz nie gadam zeby doszlo do 80 C . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 masz niedomknięty termostat na zimnym i dlatego się niedogrzewa mylisz pojęcie termostatu a włącznika wentylatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 u mnie w najwieksze mrozy temperatura dobija do 80*C, w upały również Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 u mnie w okolicy 90, ale przy -20 wskaźnik pokazywał podczas jazdy między 80 a 85 termostat jest bardzo ważny zarówno w upały jak i w zimne dni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 > u mnie w okolicy 90, ale przy -20 wskaźnik pokazywał podczas jazdy > między 80 a 85 > termostat jest bardzo ważny zarówno w upały jak i w zimne dni u mnie do 90 i powyżej to na postoju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 27 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 > u mnie do 90 i powyżej to na postoju No ja jak jade to mam ciagle 70-80C na poczatkiu ok 70 C a gdy stoje np światła to stoi ok 80 C dodaje ze po wymianie plynu ta temp tak spadła , może po prostu dostał lepszego chłodzenia szczególnie że temp jest teraz w okolicy -4 - 8 C . A puzniej jak juz zrobie z 6km to oscyluje ok 70-80 C . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 Opiszę Ci mój przypadek. Termostat ze starości chyba zblokował się albo coś w jednej pozycji. Silnik szybko się nagrzewał, ale temp. zatrzymywała się w okolicach 65-75 stopni. Podczas jazdy taka się utrzymywała, ale na postoju czy w korku podskakiwała i włączał się wentylator, ale wystarczyło, że przejadę kawałek z prędkością >40km/h i znowu miałem 70-80 stopni. Po wymianie termostatu, silnik nieco wolniej się nagrzewa (w sumie nie wiem czemu, chłodnica i płyn są nowe), ale teraz normalnie trzyma 90 stopni podczas jazdy, a jeżeli się zatrzymam to powoli rośnie i potem włącza się wentylator. Na trasie też trzyma praktycznie 90 stopni. Jedynie w te mrozy gdzie było -10 do -15 to na trasie miał jakiś 80 stopni, no ale w mieście normalnie dochodził do 90. Wnioski wyciągnij sobie sam. Ja też myślałem, że mój termostat jest ok, ale po wymianie wiem, że jednak tak nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 wymień termostat to nie majątek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 > puzniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 27 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 a to ze termos jest ciagle odtwartu dajmy na to 40 % bo sie zacioł i jest temp za niska to moze miec wieksze spalanie uniacz ? . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 > a to ze termos jest ciagle odtwartu dajmy na to 40 % bo sie zacioł i > jest temp za niska to moze miec wieksze spalanie uniacz ? . Jak najbardziej. Silnik nie ma optymalnej temp. pracy i wtrysk wzbogaca mieszankę, bo odbiera to, jako fazę rozgrzewania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 > a to ze termos jest ciagle odtwartu dajmy na to 40 % bo sie zacioł i > jest temp za niska to moze miec wieksze spalanie uniacz ? . tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 27 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 A nastepne pytanko czy termostat jest po to by wlaczac duzy obieg, w czasie jazdy by caly obieg byl ciagle po zagrzaniu silnika i wtedy musi byc temp ok 90C by byl otwarty i ciagle byl duzy obieg w czasie jazdy po zagrzaniu czy po to by otwierac duży obieg by schłodzic temp gdy stan podchodzi pod 90 C. A pytam przez to bo qumpel ma Kie cEed nową i termo działa właściwie i jego temp jest ciagle równa 90 C czy gazuje czy nie dlatego cos mi nie pasowało że ja ciagle w Uniaczu mam ok 1/4 70-85 C . Krótko mówiac w czasie jazdy termostat ma byc caly czas otwarty by byl pelny obieg czy otwiera sie tylko wtedy gdy silnik jest zagrozony wieksza temp niz 90C ? i wtedy dobiero schładza w 100% . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GMarcin Napisano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 Termostat ma sie otwierać po przekroczeniu określonej temperatury, tak, aby utrzymać właściwą na bloku silnika. Jeśli w czasie jazdy temperatura spada, ma się zamknąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 proponuję poczytać sobie coś o samochodach, polecam 'Mechanik Samochodowy' Tadeusza Rychtera i podobne temu książki termostat jak sama nazwa wskazuje reguluje temperaturę jak jest silnik zimny, to termostat jest zamkniety, a kiedy temp. płynu chłodzącego wzrośnie powyzej danej wartości, to się zaczyna otwierać i zbyt gorący płyn trafia do duzego obiegu i chłodnicy, a kiedy temp. się zmienijszy, to się termostat zamyka i tak w kółko na okrągło jeśli temp. płynu w chłodnicy przekroczy pewną wartość, to włacza się wentylator uruchamiany sygnałem z czujnika w chłodnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 Termostat działa tak jak napisał Ci kolega wyżej. Nawet jak masz -20, to wtedy termostat tak właściwie przepuszcza tylko małą część płynu na chłodnicę, nawet gdy silnik już ma swoją temp. bo jest po prostu zimno i powietrze zimne szybko wychładza chłodnicę. Co do Kii ceed to jest inna bajka. W Uno wskaźnik temp. działa liniowo, w nowszych autach jest on tak zaprojektowany, że nie działa liniowo. Daję przykłądowe dane, żebyś zrozumiał o co kaman gdy temp. zawiera się np. od 0 do 80 stopni to wskaźnik pokazuje rzeczywistą temperaturę płynu. Gdy temp. płynu jest w przedziale 80-100 stopni to wskaźnik pokazuje cały czas 90 stopni, a gdy temp przekroczy 100 stopni to wtedy znowu pokazuje realną temp. i wskazanie wzrasta liniowo względem rzeczywistej temp płynu. Kurczę mam nadzieję, że w miarę jasno to napisałem. Podsumowując, wskaźnik w Uno jest bardziej dokładny i cały czas pokazuje temp. płynu jaka jest. W nowszych autach już tak nie jest. Jak się nagrzeje to pokazuje 90 stopni, a w rzeczywistości temp. może się nieco zmieniać w okolicach 90. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 w tym cedzie to nawet kolega nie wie kiedy ma wieksza temp od 90 bo zapewne wskaznik jest nieliniowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 Trochę głupio, ale to chyba po to żeby zbytnio nie absorbować użytkownika auta Kiedyś kierowcy wiedzieli więcej o swoich autach, dziś to już nawet zdarzają się przypadki wzywania kogoś do zmiany koła... Ja tam wolę jak działa liniowo, wtedy dokładnie widać co i jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
loop18 Napisano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 mam fiata uno rok 2000 i wogle mi sie nie grzeje jest w nim zimno nawet po przejechaniu 40 km moze mi ktos pomoze?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 > mam fiata uno rok 2000 i wogle mi sie nie grzeje jest w nim zimno > nawet po przejechaniu 40 km > moze mi ktos pomoze?? pomagamy ci już w osobnym wątku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 27 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 A wiec tak jak napisalem temp max do 80 C idzie gdy stane a gdy jade max 75C a żeby wskoczył na 60C musze zrobic z 4 km nawet cisnąc mu w gaz . Stawiacie Panowie że termo do wymiany ? normalnie powinno sie 3mac temp ok połowy skali tak ? 100 C ? . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2009 normalnie to między 85 a 95*C, przy ciężkich mrozach może byćniżej, bo zimne powietrze w komorze silnika też zrobi swoje obecnie jeśli masz niższą temperature, to zacznij od termostatu, dorogi nie jest, a jeden problem zawsze z głowy pamiętaj, żebyś kupił uszczelkę pod termostat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2009 > A wiec tak jak napisalem temp max do 80 C idzie gdy stane a gdy jade > max 75C a żeby wskoczył na 60C musze zrobic z 4 km nawet cisnąc > mu w gaz . Stawiacie Panowie że termo do wymiany ? tak, zdecydowanie do wymiany > normalnie > powinno sie 3mac temp ok połowy skali tak ? 100 C ? . w jednych wskaźnikach połowa to 100*, w innych tylko 90*, ale generalnie ~90* powinno pokazywać po paru kilometrach i taka temperatura jest optymalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.