Skocz do zawartości

dane z euroscana prośba o interpretacje


drimar2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dawno mnie nie było na forum ale odpuściłem sobie na jakiś czas problem dużego spalania mojej bravy 1.6 (ok 16l na setke) załozyłem w międzyczasie gaz i tak jeździłem na gazie takie samo spalanie ale ponieważ gaz tańszy to tak jeździłem. Teraz postanowiłem wreszcie coś z tym zrobić i zakupiłem euroskana. zrobiłem analizę parametrów wzorując się na parametrach zamieszczonych na forum i największe różnice występują w inject.time , engine load map . Prosiłbym jednak was o ocenienie tych parametrów i poradzenie co może być przyczyna tak wysokiego spalania. Euroskan pokazuje również błąd sondy jak go wykasuje to i tak zaraz powraca. chciałbym zrobić reset adaptacji ale jak klikam na engine unlock to chce jakiś kod i nic dalej nie przechodzi. Przepraszam za tyle pytań ale zależy mi na tym aucie i chciałbym w końcu rozwiązać problem tego spalania.

INJECT.TIME.CYL 1 -- 4.7 - 5 ms na gazie do 8.06

INJECT.TIME.CYL 2 -- 4,7 - 5 ms na gazie do 8.06

INJECT.TIME.CYL 3 -- 4,7 - 5 ms na gazie do 8.06

INJECT.TIME.CYL 4 -- 4,7 - 5 ms na gazie do 8.06

INJECTION TIME -- 4,7 - 5 ms na gazie do 8.06

IDLE RPM DESIRE -- 848 rpm

ENGINE LOAD -- 145,7 mg/i

SPARK ADVANCE -- 0.8 deg.

TIMING CYL.1 -- 0.8 deg.

TIMING CYL.2 -- 0.8 deg.

TIMING CYL.3 -- 0.8 deg.

TIMING CYL.4 -- 0.8 deg.

ENGINE SPED -- 825~850 rpm

COIL 1 CHARGE -- 1.63 ms

COIL 2 CHARGE -- 1.63 ms

ECU SUPPLY -- 13.8 volt

INJECTION TIMING -- 300.9 deg.

CANISTER VALVE -- 24 %

IDLE ACTUAD -- 25-26 % (actual vol.)

IDLE ACT.BASE ADJ. -- 0 steps

IDLE ACT.FINE ADJ -- 1~2 steps

THROTTLE POSITION -- -0.5~1,5 deg.

O2 SENSOR VOLTAGE -- 396-401 mV

ENGINE TEMPERATURE -- 91 °C

AIR TEMPERATURE -- 34 °C

BARO PRESURE -- 724 mmHg

MAP -- 375 mmHg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaką sondę polecacie czy tylko oryginał czy może macie sprawdzony jakiś zamiennik obecnie mam założoną uniwersalna ngk ale widać sie nie sprawdziła. Mam pytanie bo czytałem gdzieś że ta wartość MAP ma byc około 260mm/Hg a u mnie jest aż 375 mmHg i że może to być spowodowane zepsutym Map sensorem albo przestawionym rozrządem co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaką sondę polecacie czy tylko oryginał czy może macie sprawdzony

> jakiś zamiennik obecnie mam założoną uniwersalna ngk ale widać

> sie nie sprawdziła.

widocznie podróba... albo zepsuta od samego początku...

> MAP ma byc około 260mm/Hg a u mnie jest aż 375 mmHg i że może to

> być spowodowane zepsutym Map sensorem albo przestawionym

> rozrządem co o tym sądzicie?

260 to tylko na papierze w laboratorium... na razie zrób sondę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaką sondę polecacie czy tylko oryginał czy może macie sprawdzony

> jakiś zamiennik obecnie mam założoną uniwersalna ngk ale widać

> sie nie sprawdziła. Mam pytanie bo czytałem gdzieś że ta wartość

> MAP ma byc około 260mm/Hg a u mnie jest aż 375 mmHg i że może to

> być spowodowane zepsutym Map sensorem albo przestawionym

> rozrządem co o tym sądzicie?

uniwersalne to mialem conajmniej ze 2 - obie padaly srednio po 1000km, aktualnie mam uzywke wyciagnieta z mitsubishi carisma 1.6 16v (pasuje bez przerobek) i dziala po dzisiejszy dzien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kabel sygnałowy

nic nie rozumiem. Dedykowane sie wpina i juz. Cos tam bylo do kombinowania? No i oczywiście jak pisałem, nigdy nie lutowac. Boszzz z całym szacunkiem robicie coś przy autach nie mając pojęcia o zasadzie działania choćby danych elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nic nie rozumiem.

Trudno...

>Dedykowane sie wpina i juz. Cos tam bylo do

> kombinowania?

Widocznie coś było...

> No i oczywiście jak pisałem, nigdy nie lutowac.

Nadal nie napisałeś dlaczego więc słucham...

> Boszzz z całym szacunkiem robicie coś przy autach nie mając

> pojęcia o zasadzie działania choćby danych elementów.

Z całym szacunkiem, ale wagon kaszy i wagon chleba musisz jeszcze zjeść aby pisać tutaj takie rzeczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trudno...

> Widocznie coś było...

> Nadal nie napisałeś dlaczego więc słucham...

Sonda cyrkonowa dziła na zasadzie przepływu tlenu z wewnątrz sondy do spalin tym samym wytwarzając napięcie. Potrzebuje powietrza referencyjnego do swojego działania pobieranego właśnie przewodem sygnałowym. Zalutowanie prowadzi do zatkania przepływu i błędnych odczytów.

> Z całym szacunkiem, ale wagon kaszy i wagon chleba musisz jeszcze

> zjeść aby pisać tutaj takie rzeczy...

Naprawdę...? crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sonda cyrkonowa dziła na zasadzie przepływu tlenu z wewnątrz sondy do

> spalin tym samym wytwarzając napięcie. Potrzebuje powietrza

> referencyjnego do swojego działania pobieranego właśnie

> przewodem sygnałowym.

hahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifhahaha.gifboje_sie.gif

łojesu, ale średniowiecze yikes.gifyikes.gifyikes.gifyikes.gif

> Zalutowanie prowadzi do zatkania przepływu

> i błędnych odczytów.

pad.gif

> Naprawdę...?

teraz już na serio faint.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda

no i?

Masz napisane o przewodnictwie jonowym - jony tlenu z wewnątrz sondy przepływaja na zewnątrz i to generuje napiecie na elektrodach.

Może bardziej ludzkim jezykiem:

http://www.ngkntk.pl/Zasada_dzialania_sondy_lambda.1343.0.html

Czekam na wyjaśnienie gdzie wcześniej napisałem głupotę co spowodowało Twoja salwe śmiechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "Potrzebuje powietrza referencyjnego do swojego działania pobieranego

> właśnie przewodem sygnałowym."

Sondy cyrkonowe palcowe (kubkowe) tak właśnie działają i tego potrzebują. Nie wiem dokładnie jak to jest przy planarnych.

Zauważ że masz przepływ jonów tlenu z wewnątrz sondy na zewnątrz. To jak ten tlen dopływa do wnętrza sondy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sondy cyrkonowe palcowe (kubkowe) tak właśnie działają i tego

> potrzebują. Nie wiem dokładnie jak to jest przy planarnych.

> Zauważ że masz przepływ jonów tlenu z wewnątrz sondy na zewnątrz. To

> jak ten tlen dopływa do wnętrza sondy?

Chyba nie przewodem sygnałowym cooooo? hehe.gif

Tlen przecież jest w spalinach... Przewodem sygnałowym płynie prąd z ogniwa sondy do komputera...

Pozwól, że zacytuję klasyka"

Quote:

Boszzz z całym szacunkiem robicie coś przy autach nie mając pojęcia o zasadzie działania choćby danych elementów.


hehe.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba nie przewodem sygnałowym cooooo?

> Tlen przecież jest w spalinach... Przewodem sygnałowym płynie prąd z

> ogniwa sondy do komputera...

> Pozwól, że zacytuję klasyka"

> Quote:

> Boszzz z całym szacunkiem robicie coś przy autach nie mając pojęcia

> o zasadzie działania choćby danych elementów.

Szanowny kolego, podpowiem Ci że od prawie 3 lat prowadzę szkolenia m in z sond lambda. Obserwując setki mechaników nie wiedzą jak działa sonda. Dlatego pozwalam sobie na takie uwagi bo Twoja wypowiedź świadczy, że też nie wiesz. Jak sonda moze brać tlen ze spalin jeżeli jest jego mniej niż w powietrzu którym oddychamy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szanowny kolego, podpowiem Ci że od prawie 3 lat prowadzę szkolenia m

> in z sond lambda.

Czytając Twoje teorie naprawdę bardzo trudno mi jest w to uwierzyć...

> Obserwując setki mechaników nie wiedzą jak

> działa sonda. Dlatego pozwalam sobie na takie uwagi bo Twoja

> wypowiedź świadczy, że też nie wiesz. Jak sonda moze brać tlen

> ze spalin jeżeli jest jego mniej niż w powietrzu którym

> oddychamy??

łomatko! boje_sie.gif

Twierdzisz, że sonda nie mierzy ilości tlenu w spalinach tylko w atmosferze? zlosnik.gif

Na chemii zdaje się też nie uważałeś... Ogniwo galwaniczne wiesz jak działa?

A to już jest zupełny kocopoł...:

"Sonda cyrkonowa działa na zasadzie przepływu tlenu z wewnątrz sondy do spalin tym samym wytwarzając napięcie.

Przepływ jonów tlenu do spalin? boje_sie.gif TO się nazywa dziura w układzie wydechowym...

"Potrzebuje powietrza referencyjnego do swojego działania pobieranego właśnie przewodem sygnałowym."

Kolego... Widziałeś w kablu powietrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytając Twoje teorie naprawdę bardzo trudno mi jest w to uwierzyć...

Naprawdę?

> łomatko!

> Twierdzisz, że sonda nie mierzy ilości tlenu w spalinach tylko w

> atmosferze?

Mierzy ilość jonów przepływających przez element cyrkonowy kolego.

> Na chemii zdaje się też nie uważałeś... Ogniwo galwaniczne wiesz jak

> działa?

> A to już jest zupełny kocopoł...:

> "Sonda cyrkonowa działa na zasadzie przepływu tlenu z wewnątrz sondy

> do spalin tym samym wytwarzając napięcie.

> Przepływ jonów tlenu do spalin? TO się nazywa dziura w układzie

> wydechowym...

> "Potrzebuje powietrza referencyjnego do swojego działania pobieranego

> właśnie przewodem sygnałowym."

> Kolego... Widziałeś w kablu powietrze?

Tak widziałem.

Zerknij sobie na to: http://www.ngkntk.pl/E-Learning_NGK.3572.0.html dział o sondach. Sądzisz że najwiekszy producent sond na świecie pokazywałby i uczył rzeczy nieprawdziwe?

Jeżeli to co piszę jest błędem wytłumacz mi jak działa taka sonda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Naprawdę?

> Mierzy ilość jonów przepływających przez element cyrkonowy kolego.

> Tak widziałem.

> Zerknij sobie na to: http://www.ngkntk.pl/E-Learning_NGK.3572.0.html

> dział o sondach. Sądzisz że najwiekszy producent sond na świecie

> pokazywałby i uczył rzeczy nieprawdziwe?

> Jeżeli to co piszę jest błędem wytłumacz mi jak działa taka sonda.

"sond uniwersalnych sie nigdy nie lutuje. Dalczego? Bo potrzebuja tlenu!! "

skoro lutowanie przewodu sygnałowego uważasz za złe, bo w stalowym przewodzie idzie powietrze to sam zastanów się jakie to umysłowe średniowiecze... Widocznie Twoje wypowiedzi najwyraźniej biorą się z nieznajomości budowy samej sondy a nie z braku wiedzy o zasadzie jej działania...

Więc co ja mam Ci tłumaczyć kiedy od trzech lat wciskasz ludziom takie androny i jeszcze podpierasz się swoim lichym autorytetem próbując wmówić nam to samo...

Tylko błagam nie pisz tutaj więcej takich andronków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cytat: System pomiaru tlenu za pomocą sondy cyrkonowej składa się z

> ogrzewanej celi

> pomiarowej, kontrolera elektronicznego oraz jednostki pneumatycznej

> dostarczającej

> powietrze referencyjne.

> http://www.envag.com.pl/pdf/powietrze/1.2.6.1_sonda_cyrkonowa.pdf

"Sondy cyrkonowe stosowane są do oznaczania stężenia tlenu w spalinach

pochodzących z procesów spalania"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z mojej strony EOT, natomiast polecam Ci skonsultuj się z kimś, kto zna budowę sondy cyrkonowej by wytłumaczył Ci jak działa. I nie zarzucaj mi nieznajomości tematu bo to nieprawda. Doszkól się ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z mojej strony EOT, natomiast polecam Ci skonsultuj się z kimś, kto

> zna budowę sondy cyrkonowej by wytłumaczył Ci jak działa. I nie

> zarzucaj mi nieznajomości tematu bo to nieprawda. Doszkól się

Po jaką cholerę mam się konsultować? Żeby wysłuchiwać takie dyrdymały o lutowaniu przewodów jakie tutaj sadzisz? Że po zalutowaniu wtyczki sonda nie będzie miała powietrza? icon_eek.gifrotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "Sondy cyrkonowe stosowane są do oznaczania stężenia tlenu w

> spalinach

> pochodzących z procesów spalania"

są, prawda, nikt nie zaprzecza. A widzisz wyżej coś o powietrzu referencyjnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rób sobie co chcesz, mozesz ją montować choćby na sznurówlki. Ale nie

> zarzucaj mi niewiedzy jeżeli sam nie masz żadnych danych

> dotyczących pracy sondy.

Przepraszam... Nie mogłem się powstrzymać po stwierdzeniu, że nie można lutować kabla, bo sonda potrzebuje tlenu... zresztą nadal nie mogę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rób sobie co chcesz, mozesz ją montować choćby na sznurówlki. Ale nie

> zarzucaj mi niewiedzy jeżeli sam nie masz żadnych danych

> dotyczących pracy sondy.

Bardzo zaciekawił mnie temat. Mówiłeś coś o prowadzeniu szkoleń. Mógłbyś tak w sktócie opowiedzieć o so chodzi z tym lutowaniem przewodów i tlenem pobieranym przez sondę.

Podobno człowiek uczy sie całe życie a ja bym chciał też sie czegoś nowego dowiedzieć. blagam.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam za wiele wspólnego z firma w której pracuje rozi, ale generalnie ujmując pracuje w branży... Brałem udział w kilku szkoleniach o sondach i wszyscy twierdzą to samo.... to samo co pisze rozi... chyba cos w tym jest... hmm.gif

Znam równiez setki warsztatów, a w tym kilka zajmujących sie wyłącznie układami sterowania i tez twierdzą to samo...

chyba mylisz się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra no to ja się wtrącę bo zaraz nie wytrzymiem.

Kabla nie można lutować bo powietrze nie ma jak się dostać. Ale czy połączenie lutowane jest na tyle hermetyczne że nie ma jak tego powietrza zassać? IMHO nie!

A teraz moje super inteligientne pytanie:

W jaki sposób sonda zasysa powietrze na jednolitym odcinku kabla skoro całość jest zamknięta hermetycznie na odcinku sonda - gniazdo?

Albo jestem tak słabo wyedukowany albo Wam na tych szkoleniach jakieś kity wciskają żeby sprzedawać więcej produktów z gotowym wtykiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Brałem udział w kilku szkoleniach o sondach

> i wszyscy twierdzą to samo.... to samo co

> pisze rozi... chyba cos w tym jest...

To było szkolenie z sond przemysłowych czy stosowanych w motoryzacji ?

> Znam równiez setki warsztatów, a w tym kilka zajmujących sie

> wyłącznie układami sterowania i tez twierdzą to samo...

> chyba mylisz się...

Zanim znowu zacznie się dalsza polemika , czekam na posta z firmowym schematem na którym jest zaznaczony kanał doprowadzający powietrze referencyjne wspólnym przewodem sygnałowym - czyli elektrycznym - do sondy lambda stosowanej w silnikach spalinowych ...

PS.

Też miałem swego czasu sporo do czynienia z sondami cyrkonowymi w wykonaniu przemysłowym i nie da się ukryć że różnią się one budową od tych samochodowych , chociażby powyższym tak istotnym w tej dyskusji szczegółem smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.