drimar2 Napisano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 Witam dawno mnie nie było na forum ale odpuściłem sobie na jakiś czas problem dużego spalania mojej bravy 1.6 (ok 16l na setke) załozyłem w międzyczasie gaz i tak jeździłem na gazie takie samo spalanie ale ponieważ gaz tańszy to tak jeździłem. Teraz postanowiłem wreszcie coś z tym zrobić i zakupiłem euroskana. zrobiłem analizę parametrów wzorując się na parametrach zamieszczonych na forum i największe różnice występują w inject.time , engine load map . Prosiłbym jednak was o ocenienie tych parametrów i poradzenie co może być przyczyna tak wysokiego spalania. Euroskan pokazuje również błąd sondy jak go wykasuje to i tak zaraz powraca. chciałbym zrobić reset adaptacji ale jak klikam na engine unlock to chce jakiś kod i nic dalej nie przechodzi. Przepraszam za tyle pytań ale zależy mi na tym aucie i chciałbym w końcu rozwiązać problem tego spalania. INJECT.TIME.CYL 1 -- 4.7 - 5 ms na gazie do 8.06 INJECT.TIME.CYL 2 -- 4,7 - 5 ms na gazie do 8.06 INJECT.TIME.CYL 3 -- 4,7 - 5 ms na gazie do 8.06 INJECT.TIME.CYL 4 -- 4,7 - 5 ms na gazie do 8.06 INJECTION TIME -- 4,7 - 5 ms na gazie do 8.06 IDLE RPM DESIRE -- 848 rpm ENGINE LOAD -- 145,7 mg/i SPARK ADVANCE -- 0.8 deg. TIMING CYL.1 -- 0.8 deg. TIMING CYL.2 -- 0.8 deg. TIMING CYL.3 -- 0.8 deg. TIMING CYL.4 -- 0.8 deg. ENGINE SPED -- 825~850 rpm COIL 1 CHARGE -- 1.63 ms COIL 2 CHARGE -- 1.63 ms ECU SUPPLY -- 13.8 volt INJECTION TIMING -- 300.9 deg. CANISTER VALVE -- 24 % IDLE ACTUAD -- 25-26 % (actual vol.) IDLE ACT.BASE ADJ. -- 0 steps IDLE ACT.FINE ADJ -- 1~2 steps THROTTLE POSITION -- -0.5~1,5 deg. O2 SENSOR VOLTAGE -- 396-401 mV ENGINE TEMPERATURE -- 91 °C AIR TEMPERATURE -- 34 °C BARO PRESURE -- 724 mmHg MAP -- 375 mmHg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 O2 SENSOR VOLTAGE -- 396-401 mV sonda nie żyje... reszta dobra albo wymuszona przez pseudo ubogą mieszankę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drimar2 Napisano 28 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 dzięki a co sądzisz o tak wysokiej wartości Map i inject.time czy może to być spowodowane sondą na gazie sonda jest emulowana a wartości są jeszcze wyższe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejocik Napisano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 troche za wysoko ci wrzuca czasy wtryskow na lpg - ale to moze byc rowniez wina padu sondy lambda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drimar2 Napisano 28 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 jaką sondę polecacie czy tylko oryginał czy może macie sprawdzony jakiś zamiennik obecnie mam założoną uniwersalna ngk ale widać sie nie sprawdziła. Mam pytanie bo czytałem gdzieś że ta wartość MAP ma byc około 260mm/Hg a u mnie jest aż 375 mmHg i że może to być spowodowane zepsutym Map sensorem albo przestawionym rozrządem co o tym sądzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 > jaką sondę polecacie czy tylko oryginał czy może macie sprawdzony > jakiś zamiennik obecnie mam założoną uniwersalna ngk ale widać > sie nie sprawdziła. widocznie podróba... albo zepsuta od samego początku... > MAP ma byc około 260mm/Hg a u mnie jest aż 375 mmHg i że może to > być spowodowane zepsutym Map sensorem albo przestawionym > rozrządem co o tym sądzicie? 260 to tylko na papierze w laboratorium... na razie zrób sondę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejocik Napisano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 > jaką sondę polecacie czy tylko oryginał czy może macie sprawdzony > jakiś zamiennik obecnie mam założoną uniwersalna ngk ale widać > sie nie sprawdziła. Mam pytanie bo czytałem gdzieś że ta wartość > MAP ma byc około 260mm/Hg a u mnie jest aż 375 mmHg i że może to > być spowodowane zepsutym Map sensorem albo przestawionym > rozrządem co o tym sądzicie? uniwersalne to mialem conajmniej ze 2 - obie padaly srednio po 1000km, aktualnie mam uzywke wyciagnieta z mitsubishi carisma 1.6 16v (pasuje bez przerobek) i dziala po dzisiejszy dzien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2010 > uniwersalne to mialem conajmniej ze 2 - obie padaly srednio po > 1000km, Mam nadzieje ze przy montazu przewodow nikt nie lutowal? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejocik Napisano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2010 > Mam nadzieje ze przy montazu przewodow nikt nie lutowal? nie nie - wszystko bylo porobione na zlaczki nie wymagajace lutowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2010 > Mam nadzieje ze przy montazu przewodow nikt nie lutowal? bo co? ja lutowałem i działają bez zarzutu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejocik Napisano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2010 > bo co? > ja lutowałem i działają bez zarzutu... w uniwersalnych sondach mozna lutowac - to o czym kolega wspomnial to chodzi o dedykowane sondy gdzie nie wolno mieszac przy kablach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2010 > w uniwersalnych sondach mozna lutowac - to o czym kolega wspomnial to > chodzi o dedykowane sondy gdzie nie wolno mieszac przy kablach lutowałem dedykowaną... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2010 > lutowałem dedykowaną... co lutowałeś w dedykowanej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2010 sond uniwersalnych sie nigdy nie lutuje. Dalczego? Bo potrzebuja tlenu!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2010 > sond uniwersalnych sie nigdy nie lutuje. Dalczego? Bo potrzebuja > tlenu!! a co to ma do rzeczy??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2010 > co lutowałeś w dedykowanej? kabel sygnałowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2010 > a co to ma do rzeczy??? Co ma do czego?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2010 > kabel sygnałowy nic nie rozumiem. Dedykowane sie wpina i juz. Cos tam bylo do kombinowania? No i oczywiście jak pisałem, nigdy nie lutowac. Boszzz z całym szacunkiem robicie coś przy autach nie mając pojęcia o zasadzie działania choćby danych elementów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2010 > nic nie rozumiem. Trudno... >Dedykowane sie wpina i juz. Cos tam bylo do > kombinowania? Widocznie coś było... > No i oczywiście jak pisałem, nigdy nie lutowac. Nadal nie napisałeś dlaczego więc słucham... > Boszzz z całym szacunkiem robicie coś przy autach nie mając > pojęcia o zasadzie działania choćby danych elementów. Z całym szacunkiem, ale wagon kaszy i wagon chleba musisz jeszcze zjeść aby pisać tutaj takie rzeczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gwpraca Napisano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2010 > Z całym szacunkiem, ale wagon kaszy i wagon chleba musisz jeszcze zjeść aby pisać tutaj takie rzeczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 > Trudno... > Widocznie coś było... > Nadal nie napisałeś dlaczego więc słucham... Sonda cyrkonowa dziła na zasadzie przepływu tlenu z wewnątrz sondy do spalin tym samym wytwarzając napięcie. Potrzebuje powietrza referencyjnego do swojego działania pobieranego właśnie przewodem sygnałowym. Zalutowanie prowadzi do zatkania przepływu i błędnych odczytów. > Z całym szacunkiem, ale wagon kaszy i wagon chleba musisz jeszcze > zjeść aby pisać tutaj takie rzeczy... Naprawdę...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 kolega taki skory do braw... proszę, uzasadnij dlaczego lutowanie nie wpływa na pracę sondy cyrkownowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 > Sonda cyrkonowa dziła na zasadzie przepływu tlenu z wewnątrz sondy do > spalin tym samym wytwarzając napięcie. Potrzebuje powietrza > referencyjnego do swojego działania pobieranego właśnie > przewodem sygnałowym. łojesu, ale średniowiecze > Zalutowanie prowadzi do zatkania przepływu > i błędnych odczytów. > Naprawdę...? teraz już na serio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 > kolega taki skory do braw... proszę, uzasadnij dlaczego lutowanie nie > wpływa na pracę sondy cyrkownowej bo stalowych przewodów się tak łatwo nie lutuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 > łojesu, ale średniowiecze > teraz już na serio w takim razie słucham jak działa taka sonda. Słucham na poważnie bez żartów. Chętnie dowiem się czegoś nowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 > bo stalowych przewodów się tak łatwo nie lutuje... to też. I pomijam sprawy opornościowe na lutowanych przewodach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 > w takim razie słucham jak działa taka sonda. Słucham na poważnie bez > żartów. Chętnie dowiem się czegoś nowego. http://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 > to też. I pomijam sprawy opornościowe na lutowanych przewodach. są pomijalne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 > http://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda no i? Masz napisane o przewodnictwie jonowym - jony tlenu z wewnątrz sondy przepływaja na zewnątrz i to generuje napiecie na elektrodach. Może bardziej ludzkim jezykiem: http://www.ngkntk.pl/Zasada_dzialania_sondy_lambda.1343.0.html Czekam na wyjaśnienie gdzie wcześniej napisałem głupotę co spowodowało Twoja salwe śmiechu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 > Czekam na wyjaśnienie gdzie wcześniej napisałem głupotę co > spowodowało Twoja salwe śmiechu. "Potrzebuje powietrza referencyjnego do swojego działania pobieranego właśnie przewodem sygnałowym." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 > "Potrzebuje powietrza referencyjnego do swojego działania pobieranego > właśnie przewodem sygnałowym." Sondy cyrkonowe palcowe (kubkowe) tak właśnie działają i tego potrzebują. Nie wiem dokładnie jak to jest przy planarnych. Zauważ że masz przepływ jonów tlenu z wewnątrz sondy na zewnątrz. To jak ten tlen dopływa do wnętrza sondy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 > Sondy cyrkonowe palcowe (kubkowe) tak właśnie działają i tego > potrzebują. Nie wiem dokładnie jak to jest przy planarnych. > Zauważ że masz przepływ jonów tlenu z wewnątrz sondy na zewnątrz. To > jak ten tlen dopływa do wnętrza sondy? Chyba nie przewodem sygnałowym cooooo? Tlen przecież jest w spalinach... Przewodem sygnałowym płynie prąd z ogniwa sondy do komputera... Pozwól, że zacytuję klasyka" Quote: Boszzz z całym szacunkiem robicie coś przy autach nie mając pojęcia o zasadzie działania choćby danych elementów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 > Chyba nie przewodem sygnałowym cooooo? > Tlen przecież jest w spalinach... Przewodem sygnałowym płynie prąd z > ogniwa sondy do komputera... > Pozwól, że zacytuję klasyka" > Quote: > Boszzz z całym szacunkiem robicie coś przy autach nie mając pojęcia > o zasadzie działania choćby danych elementów. Szanowny kolego, podpowiem Ci że od prawie 3 lat prowadzę szkolenia m in z sond lambda. Obserwując setki mechaników nie wiedzą jak działa sonda. Dlatego pozwalam sobie na takie uwagi bo Twoja wypowiedź świadczy, że też nie wiesz. Jak sonda moze brać tlen ze spalin jeżeli jest jego mniej niż w powietrzu którym oddychamy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 > Szanowny kolego, podpowiem Ci że od prawie 3 lat prowadzę szkolenia m > in z sond lambda. Czytając Twoje teorie naprawdę bardzo trudno mi jest w to uwierzyć... > Obserwując setki mechaników nie wiedzą jak > działa sonda. Dlatego pozwalam sobie na takie uwagi bo Twoja > wypowiedź świadczy, że też nie wiesz. Jak sonda moze brać tlen > ze spalin jeżeli jest jego mniej niż w powietrzu którym > oddychamy?? łomatko! Twierdzisz, że sonda nie mierzy ilości tlenu w spalinach tylko w atmosferze? Na chemii zdaje się też nie uważałeś... Ogniwo galwaniczne wiesz jak działa? A to już jest zupełny kocopoł...: "Sonda cyrkonowa działa na zasadzie przepływu tlenu z wewnątrz sondy do spalin tym samym wytwarzając napięcie. Przepływ jonów tlenu do spalin? TO się nazywa dziura w układzie wydechowym... "Potrzebuje powietrza referencyjnego do swojego działania pobieranego właśnie przewodem sygnałowym." Kolego... Widziałeś w kablu powietrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 > Czytając Twoje teorie naprawdę bardzo trudno mi jest w to uwierzyć... Naprawdę? > łomatko! > Twierdzisz, że sonda nie mierzy ilości tlenu w spalinach tylko w > atmosferze? Mierzy ilość jonów przepływających przez element cyrkonowy kolego. > Na chemii zdaje się też nie uważałeś... Ogniwo galwaniczne wiesz jak > działa? > A to już jest zupełny kocopoł...: > "Sonda cyrkonowa działa na zasadzie przepływu tlenu z wewnątrz sondy > do spalin tym samym wytwarzając napięcie. > Przepływ jonów tlenu do spalin? TO się nazywa dziura w układzie > wydechowym... > "Potrzebuje powietrza referencyjnego do swojego działania pobieranego > właśnie przewodem sygnałowym." > Kolego... Widziałeś w kablu powietrze? Tak widziałem. Zerknij sobie na to: http://www.ngkntk.pl/E-Learning_NGK.3572.0.html dział o sondach. Sądzisz że najwiekszy producent sond na świecie pokazywałby i uczył rzeczy nieprawdziwe? Jeżeli to co piszę jest błędem wytłumacz mi jak działa taka sonda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 cytat: System pomiaru tlenu za pomocą sondy cyrkonowej składa się z ogrzewanej celi pomiarowej, kontrolera elektronicznego oraz jednostki pneumatycznej dostarczającej powietrze referencyjne. http://www.envag.com.pl/pdf/powietrze/1.2.6.1_sonda_cyrkonowa.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 > Naprawdę? > Mierzy ilość jonów przepływających przez element cyrkonowy kolego. > Tak widziałem. > Zerknij sobie na to: http://www.ngkntk.pl/E-Learning_NGK.3572.0.html > dział o sondach. Sądzisz że najwiekszy producent sond na świecie > pokazywałby i uczył rzeczy nieprawdziwe? > Jeżeli to co piszę jest błędem wytłumacz mi jak działa taka sonda. "sond uniwersalnych sie nigdy nie lutuje. Dalczego? Bo potrzebuja tlenu!! " skoro lutowanie przewodu sygnałowego uważasz za złe, bo w stalowym przewodzie idzie powietrze to sam zastanów się jakie to umysłowe średniowiecze... Widocznie Twoje wypowiedzi najwyraźniej biorą się z nieznajomości budowy samej sondy a nie z braku wiedzy o zasadzie jej działania... Więc co ja mam Ci tłumaczyć kiedy od trzech lat wciskasz ludziom takie androny i jeszcze podpierasz się swoim lichym autorytetem próbując wmówić nam to samo... Tylko błagam nie pisz tutaj więcej takich andronków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 > cytat: System pomiaru tlenu za pomocą sondy cyrkonowej składa się z > ogrzewanej celi > pomiarowej, kontrolera elektronicznego oraz jednostki pneumatycznej > dostarczającej > powietrze referencyjne. > http://www.envag.com.pl/pdf/powietrze/1.2.6.1_sonda_cyrkonowa.pdf "Sondy cyrkonowe stosowane są do oznaczania stężenia tlenu w spalinach pochodzących z procesów spalania" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 z mojej strony EOT, natomiast polecam Ci skonsultuj się z kimś, kto zna budowę sondy cyrkonowej by wytłumaczył Ci jak działa. I nie zarzucaj mi nieznajomości tematu bo to nieprawda. Doszkól się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 > z mojej strony EOT, natomiast polecam Ci skonsultuj się z kimś, kto > zna budowę sondy cyrkonowej by wytłumaczył Ci jak działa. I nie > zarzucaj mi nieznajomości tematu bo to nieprawda. Doszkól się Po jaką cholerę mam się konsultować? Żeby wysłuchiwać takie dyrdymały o lutowaniu przewodów jakie tutaj sadzisz? Że po zalutowaniu wtyczki sonda nie będzie miała powietrza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 > "Sondy cyrkonowe stosowane są do oznaczania stężenia tlenu w > spalinach > pochodzących z procesów spalania" są, prawda, nikt nie zaprzecza. A widzisz wyżej coś o powietrzu referencyjnym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 > są, prawda, nikt nie zaprzecza. A widzisz wyżej coś o powietrzu > referencyjnym? a jaki ma to związek z lutowaniem końcówki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 Rób sobie co chcesz, mozesz ją montować choćby na sznurówlki. Ale nie zarzucaj mi niewiedzy jeżeli sam nie masz żadnych danych dotyczących pracy sondy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 > Rób sobie co chcesz, mozesz ją montować choćby na sznurówlki. Ale nie > zarzucaj mi niewiedzy jeżeli sam nie masz żadnych danych > dotyczących pracy sondy. Przepraszam... Nie mogłem się powstrzymać po stwierdzeniu, że nie można lutować kabla, bo sonda potrzebuje tlenu... zresztą nadal nie mogę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 > Rób sobie co chcesz, mozesz ją montować choćby na sznurówlki. Ale nie > zarzucaj mi niewiedzy jeżeli sam nie masz żadnych danych > dotyczących pracy sondy. Bardzo zaciekawił mnie temat. Mówiłeś coś o prowadzeniu szkoleń. Mógłbyś tak w sktócie opowiedzieć o so chodzi z tym lutowaniem przewodów i tlenem pobieranym przez sondę. Podobno człowiek uczy sie całe życie a ja bym chciał też sie czegoś nowego dowiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michalcc Napisano 4 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Nie mam za wiele wspólnego z firma w której pracuje rozi, ale generalnie ujmując pracuje w branży... Brałem udział w kilku szkoleniach o sondach i wszyscy twierdzą to samo.... to samo co pisze rozi... chyba cos w tym jest... Znam równiez setki warsztatów, a w tym kilka zajmujących sie wyłącznie układami sterowania i tez twierdzą to samo... chyba mylisz się... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 4 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Dobra no to ja się wtrącę bo zaraz nie wytrzymiem. Kabla nie można lutować bo powietrze nie ma jak się dostać. Ale czy połączenie lutowane jest na tyle hermetyczne że nie ma jak tego powietrza zassać? IMHO nie! A teraz moje super inteligientne pytanie: W jaki sposób sonda zasysa powietrze na jednolitym odcinku kabla skoro całość jest zamknięta hermetycznie na odcinku sonda - gniazdo? Albo jestem tak słabo wyedukowany albo Wam na tych szkoleniach jakieś kity wciskają żeby sprzedawać więcej produktów z gotowym wtykiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 4 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 > Brałem udział w kilku szkoleniach o sondach > i wszyscy twierdzą to samo.... to samo co > pisze rozi... chyba cos w tym jest... To było szkolenie z sond przemysłowych czy stosowanych w motoryzacji ? > Znam równiez setki warsztatów, a w tym kilka zajmujących sie > wyłącznie układami sterowania i tez twierdzą to samo... > chyba mylisz się... Zanim znowu zacznie się dalsza polemika , czekam na posta z firmowym schematem na którym jest zaznaczony kanał doprowadzający powietrze referencyjne wspólnym przewodem sygnałowym - czyli elektrycznym - do sondy lambda stosowanej w silnikach spalinowych ... PS. Też miałem swego czasu sporo do czynienia z sondami cyrkonowymi w wykonaniu przemysłowym i nie da się ukryć że różnią się one budową od tych samochodowych , chociażby powyższym tak istotnym w tej dyskusji szczegółem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 6 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2010 zasysa właśnie z wtyczki. Pamiętajmy że mówimy o wielkościach atomowych nie o przeciągu jak w odkurzaczu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 6 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2010 Niestety ani NGK ani Bosch nie mają akurat schematu przedstawiającego że przepływ jest przez przewód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.