Skocz do zawartości

F1 2009/2010 - porównania


Andon

Rekomendowane odpowiedzi

to chyba przez tego płetwala wydaje się że tam jest więcej zmian.

zresztą to i tak jakieś półtwory i półprodukty. każdy jeszcze teraz będzie zmieniał i dodawał jakieś pakiety aero. więc to tak na prawdę tylko na potrzeby mediów takie zdjęcia, uśmiechy, miny itp... cfaniak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oto pierwsze

> skala w porównaniach może się nieco różnić

Ja mam pytanie odnośnie wymiarów bolidu, bo Renault w porównaniu z resztą dotychczas zaprezentowanych konstrukcji wydaje się być sporo krótszy: czy są jakieś graniczne wymiary bolidu, chodzi głównie o szerokość i długość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam pytanie odnośnie wymiarów bolidu, bo Renault w porównaniu z

> resztą dotychczas zaprezentowanych konstrukcji wydaje się być

> sporo krótszy: czy są jakieś graniczne wymiary bolidu, chodzi

> głównie o szerokość i długość.

szczerze mówiąc to nie ma pojęcia jak to jest.

kubica mówił, że ma najkrótszego wink.gif i z ciekawości porównałem sobie go innymi i tak:

Renault 5050mm

Virgin 5500mm

reszta nie podaje albo podaje 4800mm także te 4800mm to chyba będzie regulaminowa granica hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc kubica nie ma najkrótszego? kto ma krótszy? hmm.gif

Nie jest tak, że im krótszy, tym gorzej zachowuje się na prostej, ale lepiej w zakrętach? hmm.gif

wie może ktoś jak to się ma do rozmiarów zeszłorocznych? Są krótsze czy dłuzsze? Pytam w kontekście bezpieczeństwa - jeśli są krótsze niż rok lub dwa lata temu, to gdzie Kubica chowa sobie nogi? spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a więc kubica nie ma najkrótszego? kto ma krótszy?

> Nie jest tak, że im krótszy, tym gorzej zachowuje się na prostej, ale

> lepiej w zakrętach?

> wie może ktoś jak to się ma do rozmiarów zeszłorocznych? Są krótsze

> czy dłuzsze? Pytam w kontekście bezpieczeństwa - jeśli są

> krótsze niż rok lub dwa lata temu, to gdzie Kubica chowa sobie

> nogi?

są (powinny być) dłuższe choćby ze względu na konieczność wsadzenia sporo większego zbiornika paliwa, a przestrzeń bagażowa (monocoque) jest bez zmian

lecz jeśli renufka ma mniej paliwożerny silnik to może zastosować mniejszy zbiornik i tym samym cały bolid może być krótszy od reszty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a więc kubica nie ma najkrótszego? kto ma krótszy?

Apokalipsa..., do czego to doszło, żeby się przechwalać, kto ma najkrótszego oink.gif

A tak całkiem poważnie, to chyba nie koniecznie krótszy znaczy lepszy. Może w zakrętach jest bardziej zwinny, ale chyba łatwiej zbalansować dłuższy bolid (masa działa na dłuższym ramieniu) hmm.gif

Chociaż z drugiej strony dłuższy bolid pewnie jest cięższy i mniej masy pozostaje na sam balast. Sam już się w tym pogubiłem co lepsze.

A najważniejsza pewnie i tak będzie aerodynamika, a na tym to się już kompletnie nie znam, czy dłuższy jest lepszy, czy na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szczerze mówiąc to nie ma pojęcia jak to jest.

> kubica mówił, że ma najkrótszego i z ciekawości porównałem sobie go

> innymi i tak:

> Renault 5050mm

> Virgin 5500mm

> reszta nie podaje albo podaje 4800mm także te 4800mm to chyba będzie

> regulaminowa granica

Znalazłem w sieci coś takiego: "Wymiary nadwozia są dość szczegółowo określone przepisami, choć brakuje w nich wytycznych dotyczących na przykład długości, wysokości czy rozstawu osi samochodu. Precyzyjnie określona jest na przykład szerokość 180 centymetrów oraz wiele dodatkowych wymiarów, jak na przykład maksymalna szerokość tylnej części nadwozia przed i za tylną osią (odpowiednio 140 i 100 cm), przedni i tylny zwis nadwozia (odpowiednio 120 i 60 cm od osi)."

Nie wiem na ile wszystkie informacje są aktualne (dotyczą chyba sezonu 2008), ale jedno jest raczej pewne - długość bolidu jest dowolna waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli dobrze pamiętam to 15 kg

tylko o 15 kg? W jaki sposób chcą objechać 70 okrążeń bez tankowania? będą jeździć na niskich obrotach, zrezygnowali z jakiegoś pakietu bezpieczeństwa, czy każą się odchudzać kierowcom bądź co uważam za lepsze rozwiązanie jeśli chodzi o redukcję wagi - wsadzą jako kierowców dzieci 5cio letnie? icon_rolleyes.gif

a tak na poważnie - czy aż tak silniki się zmieniły, że będą palić dużo mniej, czy jak? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko o 15 kg? W jaki sposób chcą objechać 70 okrążeń bez tankowania?

> będą jeździć na niskich obrotach, zrezygnowali z jakiegoś

> pakietu bezpieczeństwa, czy każą się odchudzać kierowcom bądź co

> uważam za lepsze rozwiązanie jeśli chodzi o redukcję wagi -

> wsadzą jako kierowców dzieci 5cio letnie?

> a tak na poważnie - czy aż tak silniki się zmieniły, że będą palić

> dużo mniej, czy jak?

Chodzi raczej o masę minimalną, bo maksymalna na starcie będzie sporo większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko o 15 kg? W jaki sposób chcą objechać 70 okrążeń bez tankowania?

> będą jeździć na niskich obrotach, zrezygnowali z jakiegoś

> pakietu bezpieczeństwa, czy każą się odchudzać kierowcom bądź co

> uważam za lepsze rozwiązanie jeśli chodzi o redukcję wagi -

> wsadzą jako kierowców dzieci 5cio letnie?

> a tak na poważnie - czy aż tak silniki się zmieniły, że będą palić

> dużo mniej, czy jak?

min waga bolidu z kierowcą na koniec wyścigu ma być 620kg (w poprzednim sezonie 605kg /z tego co pamiętam/ i to jest to 15kg ) czyli na start trzeba doliczyć paliwo.

w zeszłym roku mogli tankować w wyścigu czyli mieli paliwa w najlepszych wypadkach na 1/2 wyścigu. teraz jest zakaz tankowania w czasie trwania wyścigu

znając spalanie, wagę paliwa i dystans do przejechania można policzyć ile waży na starcie

to już chyba jasno napisałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> min waga bolidu z kierowcą na koniec wyścigu ma być 620kg (w

> poprzednim sezonie 605kg /z tego co pamiętam/ i to jest to 15kg

> ) czyli na start trzeba doliczyć paliwo.

> w zeszłym roku mogli tankować w wyścigu czyli mieli paliwa w

> najlepszych wypadkach na 1/2 wyścigu. teraz jest zakaz

> tankowania w czasie trwania wyścigu

> znając spalanie, wagę paliwa i dystans do przejechania można policzyć

> ile waży na starcie

> to już chyba jasno napisałem

Ciekawie będzie właśnie ze zbalansowaniem bolidu, bo z pełnym zbiornikiem rozkład masy będzie całkiem inny jak z pustym. Jak bolid będzie się prowadził dobrze po starcie, to na koniec mogą być problemy, jak zbalansują pod pusty zbiornik, to początek wyścigu może być dość dramatyczny grinser006.gif.

Czyli drugie pytanie się nasuwa: czy można będzie korygować balans po kwalifikacjach? Bo jak nie, to wszystkie zespoły będą raczej ustawiać optymalny balans dla pustego samochodu na kwalifikacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawie będzie właśnie ze zbalansowaniem bolidu, bo z pełnym

> zbiornikiem rozkład masy będzie całkiem inny jak z pustym. Jak

> bolid będzie się prowadził dobrze po starcie, to na koniec mogą

> być problemy, jak zbalansują pod pusty zbiornik, to początek

> wyścigu może być dość dramatyczny .

> Czyli drugie pytanie się nasuwa: czy można będzie korygować balans po

> kwalifikacjach? Bo jak nie, to wszystkie zespoły będą raczej

> ustawiać optymalny balans dla pustego samochodu na kwalifikacje.

pewnie nie bo maszyna staje w parku zamkniętym i koniec zmian

ale podobna sprawa będzie z oponami ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie nie bo maszyna staje w parku zamkniętym i koniec zmian

> ale podobna sprawa będzie z oponami

Tak sobie poczyniłem pewne obliczenia:

bolid F1 pali ok. 70l/100km, wyścig liczy ok. 310 km więc spala ok. 217 litrów paliwa, co w przeliczeniu na kilogramy daje ok. 155 kg

To mniej więcej masa dwóch dodatkowych pasażerów na tylnym siedzeniu, czyli sporo.

Kwestia ograniczenia spalania będzie więc w tym roku dużo ważniejsza, niż w latach ubiegłych i nawet kilka procent różnicy będzie bardzo ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> crystal clear

> to jest minimalna waga, a maks waga jest ustalona, której bolid

> zatankowany z kierowcom nie może przekroczyć?

a po co miała by być? jeśli ktoś się ścigać bolidem 2T to proszę bardzo hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odchudzanie drivera było po to, żeby tą "zdobytą" wagę użyć do

> balansowania fury

aaa, no to nie zrozumiałem - myślałem, że w zeszłym roku weszły przepisy, które dyktowały maks wage bolidu i dlatego wszyscy mieli różnego rodzaju problemy icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie będzie tak, że zamiast wjeżdżać na tankowania, auta będą

> wjeżdzały aby poprawić ustawienia aerodynamiczne na daną wage

Będą poprawiać podczas zmiany kół ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a reno podobno "mało" pali

Ciekawy jestem jak to wychodzi z bilansu ( Moc/masa/paliwo ).... czy lepiej miec mniejszej mocy silnik spalajacy mniej paliwa i zabrac mnie tego paliwa na pokład, czy lepiej na maxa dowalic mocy a co za tym idzie paliwa do baków.... zaraz sie okaże, ze DISLE będa montować o pojemnosci 1,2 litra hehe.gif i tankowac po 15 litrów paliwa na cały wyscig zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki w F1 mają odpowiednie mapy paliwowe - kierowca np. w zeszłym sezonie podczas jazdy za SC ustawiał silnik na mapie eco zlosnik.gif (w tym sezonie będzie odwrotnie - będzie chciał zużyć jak najwięcej paliwa). Więc generalnie jest pewien zakres w którym można uzyskać pożądane optimum. W qualu jednak będzie potrzebna pełna moc a tutaj np. silniki Renault nie są w czołówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.