Andon Napisano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2010 oto pierwsze skala w porównaniach może się nieco różnić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kevlar1 Napisano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2010 Albo mi się wydaje, albo większe wizualne różnice są w McLarenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andon Napisano 29 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2010 > Albo mi się wydaje, albo większe wizualne różnice są w McLarenie. a przednie skrzydło jakieś kosmoskie zrobili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kevlar1 Napisano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2010 > a przednie skrzydło jakieś kosmoskie zrobili A wszystko po to żeby Button mógł dojeżdżać do mety na drugim miejscu. Tuż za Robertem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2010 > a przednie skrzydło jakieś kosmoskie zrobili no będą mieli więcej rzeczy do urwania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 4 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 > no będą mieli więcej rzeczy do urwania To sie rozsypie na 1000 kawałków ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bot Napisano 4 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 to chyba przez tego płetwala wydaje się że tam jest więcej zmian. zresztą to i tak jakieś półtwory i półprodukty. każdy jeszcze teraz będzie zmieniał i dodawał jakieś pakiety aero. więc to tak na prawdę tylko na potrzeby mediów takie zdjęcia, uśmiechy, miny itp... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 5 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 > oto pierwsze > skala w porównaniach może się nieco różnić Ja mam pytanie odnośnie wymiarów bolidu, bo Renault w porównaniu z resztą dotychczas zaprezentowanych konstrukcji wydaje się być sporo krótszy: czy są jakieś graniczne wymiary bolidu, chodzi głównie o szerokość i długość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andon Napisano 5 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 > Ja mam pytanie odnośnie wymiarów bolidu, bo Renault w porównaniu z > resztą dotychczas zaprezentowanych konstrukcji wydaje się być > sporo krótszy: czy są jakieś graniczne wymiary bolidu, chodzi > głównie o szerokość i długość. szczerze mówiąc to nie ma pojęcia jak to jest. kubica mówił, że ma najkrótszego i z ciekawości porównałem sobie go innymi i tak: Renault 5050mm Virgin 5500mm reszta nie podaje albo podaje 4800mm także te 4800mm to chyba będzie regulaminowa granica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 5 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 a więc kubica nie ma najkrótszego? kto ma krótszy? Nie jest tak, że im krótszy, tym gorzej zachowuje się na prostej, ale lepiej w zakrętach? wie może ktoś jak to się ma do rozmiarów zeszłorocznych? Są krótsze czy dłuzsze? Pytam w kontekście bezpieczeństwa - jeśli są krótsze niż rok lub dwa lata temu, to gdzie Kubica chowa sobie nogi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andon Napisano 5 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 > a więc kubica nie ma najkrótszego? kto ma krótszy? > Nie jest tak, że im krótszy, tym gorzej zachowuje się na prostej, ale > lepiej w zakrętach? > wie może ktoś jak to się ma do rozmiarów zeszłorocznych? Są krótsze > czy dłuzsze? Pytam w kontekście bezpieczeństwa - jeśli są > krótsze niż rok lub dwa lata temu, to gdzie Kubica chowa sobie > nogi? są (powinny być) dłuższe choćby ze względu na konieczność wsadzenia sporo większego zbiornika paliwa, a przestrzeń bagażowa (monocoque) jest bez zmian lecz jeśli renufka ma mniej paliwożerny silnik to może zastosować mniejszy zbiornik i tym samym cały bolid może być krótszy od reszty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 5 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 > a więc kubica nie ma najkrótszego? kto ma krótszy? Apokalipsa..., do czego to doszło, żeby się przechwalać, kto ma najkrótszego A tak całkiem poważnie, to chyba nie koniecznie krótszy znaczy lepszy. Może w zakrętach jest bardziej zwinny, ale chyba łatwiej zbalansować dłuższy bolid (masa działa na dłuższym ramieniu) Chociaż z drugiej strony dłuższy bolid pewnie jest cięższy i mniej masy pozostaje na sam balast. Sam już się w tym pogubiłem co lepsze. A najważniejsza pewnie i tak będzie aerodynamika, a na tym to się już kompletnie nie znam, czy dłuższy jest lepszy, czy na odwrót. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 5 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 tak jak piszesz - dłuższy pewnie będzie szybszy bo na prostej będzie go łatwiej zbalansować a krótszy będzie lepszy w zakrętach - co lepsze, nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 5 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 > są (powinny być) dłuższe choćby ze względu na konieczność wsadzenia > sporo większego zbiornika paliwa, a przestrzeń bagażowa > (monocoque) jest bez zmian a o ile w ogóle są cięższe od zeszłorocznych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andon Napisano 5 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 > a o ile w ogóle są cięższe od zeszłorocznych? jeśli dobrze pamiętam to 15 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 5 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 > szczerze mówiąc to nie ma pojęcia jak to jest. > kubica mówił, że ma najkrótszego i z ciekawości porównałem sobie go > innymi i tak: > Renault 5050mm > Virgin 5500mm > reszta nie podaje albo podaje 4800mm także te 4800mm to chyba będzie > regulaminowa granica Znalazłem w sieci coś takiego: "Wymiary nadwozia są dość szczegółowo określone przepisami, choć brakuje w nich wytycznych dotyczących na przykład długości, wysokości czy rozstawu osi samochodu. Precyzyjnie określona jest na przykład szerokość 180 centymetrów oraz wiele dodatkowych wymiarów, jak na przykład maksymalna szerokość tylnej części nadwozia przed i za tylną osią (odpowiednio 140 i 100 cm), przedni i tylny zwis nadwozia (odpowiednio 120 i 60 cm od osi)." Nie wiem na ile wszystkie informacje są aktualne (dotyczą chyba sezonu 2008), ale jedno jest raczej pewne - długość bolidu jest dowolna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 5 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 > jeśli dobrze pamiętam to 15 kg tylko o 15 kg? W jaki sposób chcą objechać 70 okrążeń bez tankowania? będą jeździć na niskich obrotach, zrezygnowali z jakiegoś pakietu bezpieczeństwa, czy każą się odchudzać kierowcom bądź co uważam za lepsze rozwiązanie jeśli chodzi o redukcję wagi - wsadzą jako kierowców dzieci 5cio letnie? a tak na poważnie - czy aż tak silniki się zmieniły, że będą palić dużo mniej, czy jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 5 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 > tylko o 15 kg? W jaki sposób chcą objechać 70 okrążeń bez tankowania? > będą jeździć na niskich obrotach, zrezygnowali z jakiegoś > pakietu bezpieczeństwa, czy każą się odchudzać kierowcom bądź co > uważam za lepsze rozwiązanie jeśli chodzi o redukcję wagi - > wsadzą jako kierowców dzieci 5cio letnie? > a tak na poważnie - czy aż tak silniki się zmieniły, że będą palić > dużo mniej, czy jak? Chodzi raczej o masę minimalną, bo maksymalna na starcie będzie sporo większa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andon Napisano 5 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 > tylko o 15 kg? W jaki sposób chcą objechać 70 okrążeń bez tankowania? > będą jeździć na niskich obrotach, zrezygnowali z jakiegoś > pakietu bezpieczeństwa, czy każą się odchudzać kierowcom bądź co > uważam za lepsze rozwiązanie jeśli chodzi o redukcję wagi - > wsadzą jako kierowców dzieci 5cio letnie? > a tak na poważnie - czy aż tak silniki się zmieniły, że będą palić > dużo mniej, czy jak? min waga bolidu z kierowcą na koniec wyścigu ma być 620kg (w poprzednim sezonie 605kg /z tego co pamiętam/ i to jest to 15kg ) czyli na start trzeba doliczyć paliwo. w zeszłym roku mogli tankować w wyścigu czyli mieli paliwa w najlepszych wypadkach na 1/2 wyścigu. teraz jest zakaz tankowania w czasie trwania wyścigu znając spalanie, wagę paliwa i dystans do przejechania można policzyć ile waży na starcie to już chyba jasno napisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 5 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 > min waga bolidu z kierowcą na koniec wyścigu ma być 620kg (w > poprzednim sezonie 605kg /z tego co pamiętam/ i to jest to 15kg > ) czyli na start trzeba doliczyć paliwo. > w zeszłym roku mogli tankować w wyścigu czyli mieli paliwa w > najlepszych wypadkach na 1/2 wyścigu. teraz jest zakaz > tankowania w czasie trwania wyścigu > znając spalanie, wagę paliwa i dystans do przejechania można policzyć > ile waży na starcie > to już chyba jasno napisałem Ciekawie będzie właśnie ze zbalansowaniem bolidu, bo z pełnym zbiornikiem rozkład masy będzie całkiem inny jak z pustym. Jak bolid będzie się prowadził dobrze po starcie, to na koniec mogą być problemy, jak zbalansują pod pusty zbiornik, to początek wyścigu może być dość dramatyczny . Czyli drugie pytanie się nasuwa: czy można będzie korygować balans po kwalifikacjach? Bo jak nie, to wszystkie zespoły będą raczej ustawiać optymalny balans dla pustego samochodu na kwalifikacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andon Napisano 5 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 > Ciekawie będzie właśnie ze zbalansowaniem bolidu, bo z pełnym > zbiornikiem rozkład masy będzie całkiem inny jak z pustym. Jak > bolid będzie się prowadził dobrze po starcie, to na koniec mogą > być problemy, jak zbalansują pod pusty zbiornik, to początek > wyścigu może być dość dramatyczny . > Czyli drugie pytanie się nasuwa: czy można będzie korygować balans po > kwalifikacjach? Bo jak nie, to wszystkie zespoły będą raczej > ustawiać optymalny balans dla pustego samochodu na kwalifikacje. pewnie nie bo maszyna staje w parku zamkniętym i koniec zmian ale podobna sprawa będzie z oponami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 5 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 > pewnie nie bo maszyna staje w parku zamkniętym i koniec zmian > ale podobna sprawa będzie z oponami Tak sobie poczyniłem pewne obliczenia: bolid F1 pali ok. 70l/100km, wyścig liczy ok. 310 km więc spala ok. 217 litrów paliwa, co w przeliczeniu na kilogramy daje ok. 155 kg To mniej więcej masa dwóch dodatkowych pasażerów na tylnym siedzeniu, czyli sporo. Kwestia ograniczenia spalania będzie więc w tym roku dużo ważniejsza, niż w latach ubiegłych i nawet kilka procent różnicy będzie bardzo ważne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andon Napisano 5 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 > Kwestia ograniczenia spalania będzie więc w tym roku dużo ważniejsza, > niż w latach ubiegłych i nawet kilka procent różnicy będzie bardzo ważne. a reno podobno "mało" pali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 5 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 > to już chyba jasno napisałem crystal clear to jest minimalna waga, a maks waga jest ustalona, której bolid zatankowany z kierowcom nie może przekroczyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andon Napisano 5 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 > crystal clear > to jest minimalna waga, a maks waga jest ustalona, której bolid > zatankowany z kierowcom nie może przekroczyć? a po co miała by być? jeśli ktoś się ścigać bolidem 2T to proszę bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 5 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 > niż w latach ubiegłych i nawet kilka procent różnicy będzie > bardzo ważne. pewnie będzie tak, że zamiast wjeżdżać na tankowania, auta będą wjeżdzały aby poprawić ustawienia aerodynamiczne na daną wage Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 5 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 > a po co miała by być? jeśli ktoś się ścigać bolidem 2T to proszę > bardzo czy w zeszłym sezonie nie było maks wagi, co skutkowało min. odchudzaniem się kierowców, czy coś mieszam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andon Napisano 5 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 > czy w zeszłym sezonie nie było maks wagi, co skutkowało min. > odchudzaniem się kierowców, czy coś mieszam? odchudzanie drivera było po to, żeby tą "zdobytą" wagę użyć do balansowania fury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 5 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 > odchudzanie drivera było po to, żeby tą "zdobytą" wagę użyć do > balansowania fury aaa, no to nie zrozumiałem - myślałem, że w zeszłym roku weszły przepisy, które dyktowały maks wage bolidu i dlatego wszyscy mieli różnego rodzaju problemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 5 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 > pewnie będzie tak, że zamiast wjeżdżać na tankowania, auta będą > wjeżdzały aby poprawić ustawienia aerodynamiczne na daną wage Będą poprawiać podczas zmiany kół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 8 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2010 > a reno podobno "mało" pali Ciekawy jestem jak to wychodzi z bilansu ( Moc/masa/paliwo ).... czy lepiej miec mniejszej mocy silnik spalajacy mniej paliwa i zabrac mnie tego paliwa na pokład, czy lepiej na maxa dowalic mocy a co za tym idzie paliwa do baków.... zaraz sie okaże, ze DISLE będa montować o pojemnosci 1,2 litra i tankowac po 15 litrów paliwa na cały wyscig Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 8 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2010 Silniki w F1 mają odpowiednie mapy paliwowe - kierowca np. w zeszłym sezonie podczas jazdy za SC ustawiał silnik na mapie eco (w tym sezonie będzie odwrotnie - będzie chciał zużyć jak najwięcej paliwa). Więc generalnie jest pewien zakres w którym można uzyskać pożądane optimum. W qualu jednak będzie potrzebna pełna moc a tutaj np. silniki Renault nie są w czołówce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.