Skocz do zawartości

KIA VENGA - sprzedaz chwilowo wstrzymana


TOMMY_B

Rekomendowane odpowiedzi

Quote:

Przyczyną zawieszenia sprzedaży jest wadliwa konstrukcja plastikowego elementu, który mógłby powodować przecieranie się pasów pasów bezpieczeństwa. W Polsce akcja naprawcza dotyczy około 200 aut

Ostrożności nigdy za wiele. Po fatalnej wpadce Toyoty, wszyscy starają się dmuchać na zimne. Przynajmniej Koreańczycy, którzy zgłosili problem z pasami bezpieczeństwa w nowej Kii Venga. Tak naprawdę, model ten niedawno trafił do klientów, dlatego akcja serwisowa z pewnością nie będzie tak spektakularna, jak w przypadku Toyoty.

Z powodu usterki, terminy odbiorów wydłużą się maksymalnie o dwa tygodnie. W Polsce akcja dotyczy tylko 200 aut z czego większość trafiła już do dealerów jako samochody demonstracyjne. Jedynie kilkanaście egzemplarzy z tej puli odebrali klienci. Czynności związane z usunięciem usterki będą trwały około 10 min.

Czy rzeczywiście był to aż taki błąd konstrukcyjny, aby nie mógł poczekać do pierwszego przeglądu gwarancyjnego?


co poradzic zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chodzi o 4 osobową ciężarówkę...nie pamiętam czy to akurat "N1"

No to o N1.

Niestety nie znam polityki cenowej dla floty, jaką ma KIA, ale obstawiam, że nie będzie to auto nader popularne w dużych flotach.

Ale już dla "smolbiznesu" to czemu nie - jak masz kupić żonie na dojazdy do sklepu auto full osobowe, albo N-1, o 22% tańsze w zakupie i przy dystrybutorze, to czemu nie...

To, że w naszym kraju przepisy podatkowe są chore i uważa się, że jeżeli ktoś prowadzi działalność gospodarczą to od razu jest tuzem i "niech płacą, kurfisyny" to niestety jedna z gorszych cech naszego pieknego, nadwiślańskiego kraju, gdzie samochód jest przede wszystkim przedłużaczem :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pierwszy przyklad z brzegu - za "ciezarowke" importer nie placi

> akcyzy Wiec auto powinno byc tansze.... ale nie - jeszcze chca

> doplat "za kratke"

> M.

Hmmm...

Nie będę się wykłócał, bo nie mam 100% pewnego info, ale ZTCW to akcyza nie dotyczy tylko wersji z 1 rzędem siedzeń, lub powyżej 3,5 t DMC.

Tak więc N1 się nie załapie na ten temat..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszą, że B hmm.gif ale miejsca wewnątrz jest więcej niż wielu kompaktach. Do tego wymiary zewnętrze tylko o 2-3-5 cm mniejsze od większości kompaktów. Nie wiem skąd motopismaki czerpią natchnienie bo chyba nie z obiektywnych danych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Venga to jaka to klasa ? Jest wieksza od Soula ?

> Pzdr

Venga i Soul to jest ta sama klasa. Koncernowii chodziło o to że Soul ma być dla młodzieży ( naklejki, wybór kolorystyczny wnętrza) a Venga ma być dla statecznych osób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skąd takie dane? solu jest wewnątrz większy niż większość kompaktów (nie mówię o bagazniku)

jakim cudem jest więc klasie B do której na siłę wszyscy wciągają vengę?. icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Note a to gabarytowo praktycznie identiko co Venga. I też każdy pismak wciąga go do innej klasy - niektórzy nawet do minivanów. 893goodvibes.gif

Tak czy siak miejsca szczególnie w tyle tyle co w aucie klasy średniej (Mondeo, Passat itp.) lub więcej - ale klasy osobnej nie ma, więc pismaki piszą co popadnie.

Formalnie to mikrovan na bazie auta klasy B - czyli miejsca w środku prawie jak w Passacie, a z zewnątrz jak Picanto/Micra. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Formalnie to mikrovan na bazie auta klasy B - czyli miejsca w środku

> prawie jak w Passacie, a z zewnątrz jak Picanto/Micra.

No cos za cos - siedzi sie mniej wygodnie z tylu a i bagaznik smiesznej pojemnosci w porownaniu z paskiem.

Choc ja tak nawet wole - widocznosc jest super, bo duzo szkla, a passat to tak troche jak czolg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No cos za cos - siedzi sie mniej wygodnie z tylu a i bagaznik

> smiesznej pojemnosci w porownaniu z paskiem.

I tak i nie - wsadzam do tyłu dzieci, kanapę na maksa do przodu i bagażnik niewiele mniejszy od Passata smile.gif Z tym że w takim układzie to dorosłym by tam faktycznie było ciasno smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tak i nie - wsadzam do tyłu dzieci, kanapę na maksa do przodu i

> bagażnik niewiele mniejszy od Passata Z tym że w takim układzie

> to dorosłym by tam faktycznie było ciasno

No i sam sobie przeczysz - bo wtedy juz nie masz z tylu tyle miejsca co passat - wrecz masz go tam tyle co w seicento zeby.GIF

A bagaznik w pasku ma cos pod 600 litrow o ile pamietam - tyle za nic nie wycisniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny ten note - chciałem.. ale mojej starej się nie podobał foch.gif

Tyle miejsca za taką niewielka kasę to nikt nie oferuje z wyj. vengi właśnie.

ostatnio bylo wchyba w AMS porównanie vengi z ... clio i fabia hahaha.gif

co za bazsens rotfl.gif

zamiast właśnie z notem i np. z merivą czy coltem porównać screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakim cudem jest więc klasie B do której na siłę wszyscy wciągają

> vengę?.

Odpowiedź jest banalnie prosta -> bo tak sobie wymyślił PRODUCENT.

Nie rozumiem powszechnego biadolenia, że "ojej, wpakowali auto x do klasy y, chyba zgłupli pismacy/SAMAR'owcy/koledzy spod budki z piwem".

Wszelcy powyżsi, no może poza kolegami spod budki z piwem bazują na tym, co pisze producent. A że producenci mają rozmaite pomysły, to insza inszość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie to moga sobie pisac,,, zanim kupie i tak sam zbadam organoleptycznie i mam w nosie co oni napiszą. a trzeba przyznać, ze często bzdury biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niczym nie zaprzeczam - mówię o faktach.

No wlasnie nie - najpierw piszesz, ze masz miejsca tyle co w pasku (ja w matrycy mam go nawet wiecej zeby.GIF).

Na co ja odpisuje, ze za to tyci bagaznik (znowu - matryca w wersji minimalnej ma bagaznik wiekszy od note zeby.GIF)

Na co Ty, ze jak chcesz to masz bagaznik wieeeelki (znowu - matryca w wersji max ma 550 zeby.GIF)

No ale wtedy za nic nie masz miejsca tyle co w pasku!

To sie zdecyduj.

Wiadomo, ogromna zaleta tych kombinowanych vanow jest, ze mozna sobie oblicze auta zmieniac jak sie chce. Ale NIGDY nie osiagnie sie obu celow na raz - duzo miejsca w kabinie + duzy bagaznik. A to pasek ma w standardzie.

c.b.d.u. 270751858-jezyk.gif

> A Passat z którym porównałem ma ok. 500 l bagażnika, Note max. ma coś

> ok. 450 l - więc różnica nie jest aż taka duża.

No to ze starociem jakims porownywales. B6 ma 565 l jako sedan (kombi jeszcze wiecej)

P.S. Gwoli sprawiedliwosci - matryca jest zbudowana na plycie kompakta, nie B klasy jak note - wiec oczywistym jest, ze miejsca oferuje wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No miejsca więcej, tak - ale nie na nogi. grinser006.gif

A bagażnik to mam i duży i mały - zależnie jak kanapę ustawię. Oczywiście z 565 l nie ma porównania - w poprzednim aucie miałem podobną wartość. Tyle że było ono o jakieś pół metra dłuższe od Note, a bagażnik li tylko jakieś 100 l większy. hehe.gif

Wracając do klas pojazdów - wydaje mi się, że producent ściśle nie określa klasy pojazdów i stąd takie "kwiatki", że np. SuperB jest wrzucana do klasy raz C, a raz D - zależy kto ma zwyciężyć "w teście". clown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.