Skocz do zawartości

Olej-pomylka


knapior89

Rekomendowane odpowiedzi

wsio ok. Nie ma żadego stresu*

* chyba, że ten minerał to jakiś superol/ selektol etc.

Ale jeśli spełnia przynajmniej normę SJ (o ile lałeś do benzyniaka) albo CF (jeśli diesel) to zapomnij o sprawie ok.gif A znaczna większość minerałów to spełnia.

Ps

nie napisałeś jeszcze do jakiego auta była ta dolewka.

Jeśli do jakiegoś starszego, powiedzmy wyprodukowanego jeszcze w minionym wieku, to nawet od minerała o jakości nieco niższej niż napisąłem powyżej nic się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mogę ci powiedzieć, z 99% pewnością, że różna, bo 15w40 i 10w40.

> Ale co z tego?

No to, ze po co mieć jakąś wypadkowa dwóch różnych olejów w silniku. Lepiej syf wymienić i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to, ze po co mieć jakąś wypadkowa dwóch różnych olejów w silniku.

> Lepiej syf wymienić i już.

to nie jest żaden syf. Ot olej silnikowy o lepkości ~12w40.

Po co wymieniać coś, co jest dobre.

Z resztą na olejach jest wyraźny napis, iż mieszają się ze sobą, to raz.

Ponadto każdy olej speniający normę bodajze SJ (albo nawet niższą, pewny nie jestem) MUSI być mieszalny z innymi olejami silnikowymi, to dwa

A po trzecie: co to jest semisyntetyk, eśli nie mieszanka syntetyka z minerałem? Teraz będzie trochę większy odsetek minerała. Też mi tragedia hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie sprawa wyglada tak Ojciec jezdzil na polsyntetyku a dolal

> mineralnego moze sie cos stac? od zmieszania tych dwoch olei?

nic się nie stało, przy najbliższej wymianie niech zmieni na taki jak powinien być. Nie ma przeciwskazań żeby przechodzić z minerału na półsyntetyk czy syntetyk smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajna dolewka

Niektóre auta mają między znakami min a max na bagnecie właśnie 2 litry.

Ale rzeczywiście producenci zalecają jednorazową dolewkę rzędu 0.5 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nic się nie stało, przy najbliższej wymianie niech zmieni na taki jak

> powinien być. Nie ma przeciwskazań żeby przechodzić z minerału

> na półsyntetyk czy syntetyk

a nie przypadkiem w 2 strone? Z syntetyka przez półsyntetyk do minerała idea.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W obie strony, o ile silnik to nie kompletny złom dyszący resztkami

> sił.

I ma gumę uszczelek młodszą niż koniec lat 80-tych.

Wtedy jeszcze zdarzały się uszczelki które się rozpuszczały przez estry w oleju syntetycznym. Stąd wzięły się legendy o tym, aby nie przechodzić z minerala na syntetyk, bo się silnik rozszczelni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.