knapior89 Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 Panowie sprawa wyglada tak Ojciec jezdzil na polsyntetyku a dolal mineralnego moze sie cos stac? od zmieszania tych dwoch olei? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > Panowie sprawa wyglada tak Ojciec jezdzil na polsyntetyku a dolal > mineralnego moze sie cos stac? od zmieszania tych dwoch olei? jak dobry minerał to nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
knapior89 Napisano 12 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > jak dobry minerał to nic wlal 2 litry siakis castrol czy cos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 wsio ok. Nie ma żadego stresu* * chyba, że ten minerał to jakiś superol/ selektol etc. Ale jeśli spełnia przynajmniej normę SJ (o ile lałeś do benzyniaka) albo CF (jeśli diesel) to zapomnij o sprawie A znaczna większość minerałów to spełnia. Ps nie napisałeś jeszcze do jakiego auta była ta dolewka. Jeśli do jakiegoś starszego, powiedzmy wyprodukowanego jeszcze w minionym wieku, to nawet od minerała o jakości nieco niższej niż napisąłem powyżej nic się nie stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > jak dobry minerał to nic a jak "zly" to co sie stanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > Panowie sprawa wyglada tak Ojciec jezdzil na polsyntetyku a dolal > mineralnego moze sie cos stac? od zmieszania tych dwoch olei? a lepkość ta sama? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > a lepkość ta sama? Mogę ci powiedzieć, z 99% pewnością, że różna, bo 15w40 i 10w40. Ale co z tego? Niczemu to nie przeszkadza, tymbardziej, że lato idzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > Mogę ci powiedzieć, z 99% pewnością, że różna, bo 15w40 i 10w40. > Ale co z tego? No to, ze po co mieć jakąś wypadkowa dwóch różnych olejów w silniku. Lepiej syf wymienić i już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > No to, ze po co mieć jakąś wypadkowa dwóch różnych olejów w silniku. > Lepiej syf wymienić i już. to nie jest żaden syf. Ot olej silnikowy o lepkości ~12w40. Po co wymieniać coś, co jest dobre. Z resztą na olejach jest wyraźny napis, iż mieszają się ze sobą, to raz. Ponadto każdy olej speniający normę bodajze SJ (albo nawet niższą, pewny nie jestem) MUSI być mieszalny z innymi olejami silnikowymi, to dwa A po trzecie: co to jest semisyntetyk, eśli nie mieszanka syntetyka z minerałem? Teraz będzie trochę większy odsetek minerała. Też mi tragedia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > wlal 2 litry siakis castrol czy cos Fajna dolewka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > Panowie sprawa wyglada tak Ojciec jezdzil na polsyntetyku a dolal > mineralnego moze sie cos stac? od zmieszania tych dwoch olei? nic się nie stało, przy najbliższej wymianie niech zmieni na taki jak powinien być. Nie ma przeciwskazań żeby przechodzić z minerału na półsyntetyk czy syntetyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > Fajna dolewka w MB 2.0 benzyna wchodzi 9 litrow wiec dolewka 2 l nie jest az tak dziwna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > Fajna dolewka Niektóre auta mają między znakami min a max na bagnecie właśnie 2 litry. Ale rzeczywiście producenci zalecają jednorazową dolewkę rzędu 0.5 litra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > Ale rzeczywiście producenci zalecają jednorazową dolewkę rzędu 0.5 > litra. a co to ma na celu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > a co to ma na celu Nie wiem, Tak pisali w instrukcji do jakiegoś auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > wlal 2 litry siakis castrol czy cos Zadaj pytanie czy coś się stało jak brakowało 2L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rexio Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > nic się nie stało, przy najbliższej wymianie niech zmieni na taki jak > powinien być. Nie ma przeciwskazań żeby przechodzić z minerału > na półsyntetyk czy syntetyk a nie przypadkiem w 2 strone? Z syntetyka przez półsyntetyk do minerała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > a nie przypadkiem w 2 strone? Z syntetyka przez półsyntetyk do > minerała W obie strony, o ile silnik to nie kompletny złom dyszący resztkami sił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > W obie strony, o ile silnik to nie kompletny złom dyszący resztkami > sił. I ma gumę uszczelek młodszą niż koniec lat 80-tych. Wtedy jeszcze zdarzały się uszczelki które się rozpuszczały przez estry w oleju syntetycznym. Stąd wzięły się legendy o tym, aby nie przechodzić z minerala na syntetyk, bo się silnik rozszczelni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 13 Marca 2010 Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 > Nie wiem, Tak pisali w instrukcji do jakiegoś auta. Glownie po to zeby nie wlac za duzo za jednym razem i nie przelac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 13 Marca 2010 Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 > a nie przypadkiem w 2 strone? Z syntetyka przez półsyntetyk do > minerała nie dobrze napisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.