Skocz do zawartości

E46 diesel 2.0 opinie


WoWo001

Rekomendowane odpowiedzi

> zadbane 2.0 136 jeździ lepiej jak 2.0 benzyna a wersja diesla po lifcie to już potrafi...

> ale i tak lepiej szukać 3.0d bo spalanei tylko 1 - 1,5 l więcej i ma 6 garów

No ale eksploatacja 3.0d to nie tylko te 4-6zł więcej za paliwo na 100km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale jak stać kogoś kupić bmw e46 to musi sie liczyć z wydatkiem...

No więc właśnie po to wprowadzili różnorodną gamę silników, aby te wydatki były różne w zależności od potrzeb/zamożności. 2.0d jest tańszy od 3.0d w eksploatacji. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no za sprzęgło trzeba liczyć i dwumas pewno przy okazji...

> ale jak stać kogoś kupić bmw e46 to musi sie liczyć z wydatkiem...

> to nie poczciwe e36 gdzie zawieszenie w cenie daewoo...

niby tak ale kolega zdaje sobie sprawe ile takie sprzeglo wytrzymuje?? w porownaniu do innych aut...... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale i tak lepiej szukać 3.0d bo spalanei tylko 1 - 1,5 l więcej

na trasie przy rozsądnym posługiwaniu sie pedałem gazu można osiągnąć taka różnice ok.gif

ale w mieście zapomnij... a juz nie wspomnie o zakorkowanym miescie np Kraków tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na trasie przy rozsądnym posługiwaniu sie pedałem gazu można osiągnąć taka różnice

> ale w mieście zapomnij... a juz nie wspomnie o zakorkowanym miescie np Kraków

mi w Londynie wychodzi okolo 8-9litrow.. oczywiscie miasto wink.gif

a u ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi w Londynie wychodzi okolo 8-9litrow.. oczywiscie miasto

> a u ciebie?

Kraków:

2.0 - 7,5l

3,0 - 12-13l tyle ze e39 w automacie czyli powiedzny ze litr mozna odjąć względem manualna tongue.gif

Łódź i mniejsze korki:

3.0 e39 manual przy jezdzie kapeluszniczej około 10l

w/g komputera ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kraków:

> 2.0 - 7,5l

> 3,0 - 12-13l tyle ze e39 w automacie czyli powiedzny ze litr mozna odjąć względem manualna

> Łódź i mniejsze korki:

> 3.0 e39 manual przy jezdzie kapeluszniczej około 10l

> w/g komputera

to sporawo yikes.gif zaskoczyles mnie po maxie tym spalaniem....

u mnie komp pokazuje galony na mile wink.gif hehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 miał kilka wersji od 90 do 150KM

szukaj 320d ale po FL czyli te 150KM wersje

palą różnie jednym 7 drugim 9, mi w zimie 8 przy 160KM Iparę giftów dostałem z fabryki), niewątpliwie dobrze jest to zawirusować bo bmw to ciężki klocek i dopiero po programie czuje się że to chce przyśpieszać

po kupnie trzeba się liczyć z pewnymi czasami niemałymi wydatkami bo to dobre silniki i nikt bez powodu ich nie sprzedaje zazwyczaj jest w nich coś do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a o co kaman z tym sprzęgłem, bo mi się e46 w klekledieslu gdzieś na odległych horyzontach

> zakupowych pojawia?

nie mam pojęcia, jeśli wymiana sprzęgła jest do zrobienia to nie rozumiem co za problem. Sprzęgło kosztuje chyba ok 500 zeta, wymiana 300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przeważnie sprzęgło ludzi odstrasza i szybko sprzedają

Ale co, tam jakieś hiper esktra inne sprzęgło jest za 5000zł, że ludzi odstrasza? Przecież sprzęgło w każdym aucie może paść i średnio można liczyć 1000zł za naprawę manuala. Przy kupnie auta za 20-40k to chyba nie jest duży koszt eksploatacyjny, z którym było-nie było trzeba się liczyć. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy obecnych cenach e46 nie jest samochodem dla ludzi z pokaźnym portfelem... dla przykładu mój kolega ma rente, kupił sobie 2.0d i jeździł tak długo aż się doszło do wymiany tarcz + sprżegła... - sprzedał bo STAĆ go nie było - za duży wydatek na raz... hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy obecnych cenach e46 nie jest samochodem dla ludzi z pokaźnym portfelem... dla przykładu mój

> kolega ma rente, kupił sobie 2.0d i jeździł tak długo aż się doszło do wymiany tarcz +

> sprżegła... - sprzedał bo STAĆ go nie było - za duży wydatek na raz...

zabijaja mnie tacy ludzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dokładnie. A to jeszcze takie fajne autko jest.

dlatego ja nawet nie mowie niektorym ze ja potrafie nawet srubki w ASO kupowac (np.do mocowania spryskow ostatnio) i wiele innych rzeczy, bo by na mnie patrzy jak na idiote, bo przeciez da sie cos wygrzebac i dopasowac grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlatego ja nawet nie mowie niektorym ze ja potrafie nawet srubki w ASO kupowac (np.do mocowania

> spryskow ostatnio) i wiele innych rzeczy, bo by na mnie patrzy jak na idiote, bo przeciez da

> sie cos wygrzebac i dopasowac

Hehe, śrubki to i ja w Oplu kupuję czasami. biglaugh.gif Ogólnie przy niektórych częściach nawet nie zaglądam na Allegro tylko od razu lecę do ASO, bo mam na miejscu i co oryginał to oryginał, a przy kwotach 20-30zł za pierdółki więcej zabulę za przesyłkę i jeszcze czekać trzeba na przesyłkę. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w coupe to chyba dalej najładniejszy samochód - ale 5 - 6 tyś naj.. naj,,, mniej od sedana i

> nagle robi sie drogo

choć jeżdżę e36 coupe, to e46 coupe już jakiś zbyt obły jest - bryła sedana podoba mi się zdecydowanie bardziej.

Szkoda jednak że nie ma sztywności konstrukcji z kupejki frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mam pojęcia, jeśli wymiana sprzęgła jest do zrobienia to nie rozumiem co za problem. Sprzęgło

> kosztuje chyba ok 500 zeta, wymiana 300

myślę, że co najmniej 700zł, wymiana 300-400, a do tego zalecają wymianę dwumasy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega zastanawia się na zakupem auta jak w opisie. Ten wariant z mocą 136 PS bodajże....

> Czy ten motor ma łańcuch? Jak wypada w porównaniu do 1.9 TDI z Audi A4 z podobnego rocznika???

jesli e46 z dieslem to tylko po lifcie czyli od listopada 2001;

poza wygladem zew. auta, zmieniono takze silnik-jest juz CR, moc 150KM... ale nie o konie chodzi tylko o to , ze silnik 136KM, ktory byl przed liftem jest dosc awaryjny;

bylem posiadaczem e46 w wersji 150KM wiec temat przerabialem;

dodatkowo w wersji po lifcie poprawiono mocowanie tylnego zawieszenia- w skroce chodzi o to, ze we wczesniejszych wersjach byly przypadki pekniec podlogi/wyrwania mocowan zawieszenia z podlogi (przy ostrzejszej jezdzie)

i tak na koniec-jak sie zdecyduje kolega na BMW to radze kupowac sprawdzone sztuki-tzn: jesli auto bylo kupione w DE, Austrii , PL i bylo serwisowane w ASO to bardzo latwo mozna to zweryfikowac po VIN w serwisie BMW;

nie kupowac najtanszych -bo bedzie jezdzil po serwisach $$$

Jak BMW to tylko sprawdzone-inaczej skarbonka bez dna;

pzd K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli e46 z dieslem to tylko po lifcie czyli od listopada 2001;

> poza wygladem zew. auta, zmieniono takze silnik-jest juz CR, moc 150KM... ale nie o konie chodzi

> tylko o to , ze silnik 136KM, ktory byl przed liftem jest dosc awaryjny;

pierwsze słysze, żeby cechą silnika 136KM była awaryjność. Już wiecej słyszałem o częstych padach turbin w 150 KM

> bylem posiadaczem e46 w wersji 150KM wiec temat przerabialem;

> dodatkowo w wersji po lifcie poprawiono mocowanie tylnego zawieszenia- w skroce chodzi o to, ze we

> wczesniejszych wersjach byly przypadki pekniec podlogi/wyrwania mocowan zawieszenia z podlogi

> (przy ostrzejszej jezdzie)

też pierwsze słysze o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis takowa kupowałem dal kolegi

2004 coupe 150km 2.0d m-pakiet

jazda fajniusia na prostej i na równym zakrecie bez kolein na koleinach zeby wypadaja 18 fela +mpakiet

vmax troche słaby - 212km i koniec

0-100 ok 9,5s

głosnosc silnika rewelka - cisza jak w benzynie

przejechałem nia 200km po trasie agresywnie spalanie ok 7-7,5l ale non stop na kazdym biegiu podłoga grinser006.gif

a kupiona dopiero 8 sztuka wiec ciezko znalez grinser006.gif

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C12512510

na zdjeciach gorzej wyglada niz na zywo grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pierwsze słysze, żeby cechą silnika 136KM była awaryjność. Już wiecej słyszałem o częstych padach

> turbin w 150 KM

> też pierwsze słysze o tym.

tez tak to czytałem ale nie chciało mi sie odpisywać ze pierwsze słyszę tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko o to , ze silnik 136KM, ktory byl przed liftem jest dosc awaryjny;

Jedyna wieksza awaryjność to pompa wtryskowa (vp44 taka sama jak np. w oplu dti), pozatym reszta na powiomie normalnych diesli - czyli wtryski turbo itd.

> wczesniejszych wersjach byly przypadki pekniec podlogi/wyrwania mocowan zawieszenia z podlogi

> (przy ostrzejszej jezdzie)

To prawda, jednakże nie koniecznie zalezy to od ostrzejszej jazdy - raczej od obciązeń i załadunku poza dopuszczalny

Ogolnie jezdze m47 wlasnie wersja 136km, zrobiona na ponad 150km i 320nm jakies 70tys praktycznie kompletnie bezawaryjnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pierwsze słysze, żeby cechą silnika 136KM była awaryjność. Już wiecej słyszałem o częstych padach

> turbin w 150 KM

> też pierwsze słysze o tym.

nie za bardzo mam czas googlowac aby podac konkretne artykuły- sugeruje rozpoznac temat, wtedy moze usłyszysz...

tak jak wspomnial kolega ZeT -m.in. pompy wtryskowe lubia padac;

silnik 136km byl takze montowany w roverach; mam kolege, ktory pracowalw serwisie i troche sylszalem o tym silniku;

mozna kupic zajechanego 136km jak i 150km;

chodzi o to ze ta druga wersja jest b.dopracowana;

reasumujac-jesli mam komus polecic e46 z 2.0D to bede polecal wersje po liftingu 150KM;

nie chce sie spierac; jak ktos chce sie bawic to jego sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.