Skocz do zawartości

Czy wejdą?


sikoku

Rekomendowane odpowiedzi

> Witajcie. Z kącika obok zapytam - czy do sienki wejdą 185/65/14?

> Czy ta guma nie będzie za wysoka?

> Będę zobowiązany.

nie będzie za wysoka... ja jeżdżę na 175/70 i jest jeszcze dużo luzu... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie. Z kącika obok zapytam - czy do sienki wejdą 185/65/14?

> Czy ta guma nie będzie za wysoka?

> Będę zobowiązany.

Ale ma sens taki duży profil? nie lepiej 185/60? - to wtedy średnicą powinno być podobne do 175/65?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Witajcie. Z kącika obok zapytam - czy do sienki wejdą 185/65/14?

> Czy ta guma nie będzie za wysoka?

> Będę zobowiązany.

jeśli sienka jest z silnikiem 1.6 od razu zakładaj 195 szerokości z niskim profilem... mam fabryczne 175 i na mokrym mam regularny "taniec na lodzie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do śniegu to zgodze sie ze im węższa- tym lepiej

> na mokre natomiast to po prostu trzeba opony z bieznikiem, który odprowadza jak najwiecej wody

no i jak ma czym odporwadzac to ma mniejszy styk z podlozem. Wiekszy nacisk na cm2.

Widze u siebie po kaszlu, na seryjnej 135 dobrze jezdzil po mokrym, a na 155 juz mi tyłkiem zamiata, a bierznik kierunkowy i niby aquaplaningowi mialo zapobiegac czy jak się to zwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie prawda ;-) jak masz dobra opone to na mokrym tez sie zajebiscie lata

Nie prawda 270751858-jezyk.gif

Jak masz dobrą oponę to też najlepsza będzie dopasowana do auta.

Dasz za szeroką to się aquaplaning będzie robił - zawsze smile.gif

Jak masz lipną to dopasowane też będą uciekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiedziałbym, ze to nie jest zależne od szerokosci, tylko od bieznika, i stanu opony

... i amortyzatorów i wahaczy itd itd

mam nóweczki fuldy 270751858-jezyk.gif a szerokość ma znaczenie - jakbym wiedział jak to się zachowa to od razu wkładałbym 195...

mój ojciec ma w połowę mniejszym aucie 195/50 i jeździ to jak po szynach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... i amortyzatorów i wahaczy itd itd

> mam nóweczki fuldy a szerokość ma znaczenie - jakbym wiedział jak to się zachowa to od razu

> wkładałbym 195...

> mój ojciec ma w połowę mniejszym aucie 195/50 i jeździ to jak po szynach...

Czyli na zwykłą seryjną felgę 14" wejdą 195/ ? na ile smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... i amortyzatorów i wahaczy itd itd

pierdzielenie

> mój ojciec ma i jeździ to jak po szynach...

i pewnie pali jak lokomotywa, ze juz nie wspomne o hałasie

gdyby to miało jakies wieksze znaczenie, to fabryka by tak montowała, a skoro inzynierowie tak wymyslili, to po co ich poprawiac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pierdzielenie

> i pewnie pali jak lokomotywa, ze juz nie wspomne o hałasie

> gdyby to miało jakies wieksze znaczenie, to fabryka by tak montowała, a skoro inzynierowie tak

> wymyslili, to po co ich poprawiac?

Auto buduje sie na zasadzie kompromisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pierdzielenie

> i pewnie pali jak lokomotywa, ze juz nie wspomne o hałasie

> gdyby to miało jakies wieksze znaczenie, to fabryka by tak montowała, a skoro inzynierowie tak

> wymyslili, to po co ich poprawiac?

podam na swoim przykladzie

-spalanie nie wzroslo

-opon w ogole nie slychac zlosnik.gif

i zmiana na szersza i nizsza opone nawet na seryjnym zawieszeniu daje na prawde bardzo duzo, wiec jak dla mnie ma to duze znaczenie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, to ja wam dam inny przykład, jakze prawdziwy:

załóz sobie do roweru opone 1.5 slicka lub semi slicka 2.25- na której sie szybciej zmęczysz?

to samo jest z autem- na szerszej oponie MUSI wiecej spalic

pozatym Ty szuro chyba nie jezdzisz nigdy w 5 osób i z pełnym bagaznikiem?

wg mnie siena to jest auto rodzinne i nigdy nie bedzie wyscigówką, wiec po co robic rzeczy, które do takich zmian prowadzą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pierdzielenie

takie samo jak w przypadku szerokości vs spalanie,

> i pewnie pali jak lokomotywa, ze juz nie wspomne o hałasie

nie pali jak lokomotywa - to seryjne oponki devil.gif

> gdyby to miało jakies wieksze znaczenie, to fabryka by tak montowała, a skoro inzynierowie tak

> wymyslili, to po co ich poprawiac?

mówisz o inżynierach z włoch? tego kraju gdzie mają znacznie lepsze drogi od naszych? i tam gdzie rzadziej pada deszcz i śnieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> siena to jest auto rodzinne i nigdy nie bedzie wyscigówką, wiec po co robic rzeczy, które

> do takich zmian prowadzą?

nie jestem rajdowcem, ale muszę się mocno ograniczać jak popada lekki deszczyk... raczej nie tak to powinno działać,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że aquaplannig występuje częściej przy szerszej oponie - więc nie wiem o czy mmówicie smile.gif

Na pewno lepiej szeroka opona się klei na suchym, ale to nie dotyczy mokrej, lub bardzo mokrej nawierzchni. Porównajcie se tą samą oponę w różnej szerokości.

Weź też pod uwagę że zmieniając tak bardzo profil (podałeś 195 ale w sumie nie podałeś wysokości) zmieniłeś też prawdopodobnie obwód opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dokładnie

jezdze od kilku lat różnymi autami, czesto dosc szybko i jakos nigdy nie miałem problemów z hamowaniem- po prostu tak jak napisałem wyzej bieznik ma znaczenie i stan opony.

niech sobie koledzy poczytają i kupią opony, które dobrze wypadają w testach na mokrym i w rozmiarze przewidzianym dla danego samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Weź też pod uwagę że zmieniając tak bardzo profil (podałeś 195 ale w sumie nie podałeś wysokości)

> zmieniłeś też prawdopodobnie obwód opony.

Chodzi o opone 195/50 R15. Różnica w obwodzie opony to 7mm. Błąd we wskazaniu prędkości 1,2% Jesteś wstanie zauważyć to jadąc autem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Weź też pod uwagę że zmieniając tak bardzo profil (podałeś 195 ale w sumie nie podałeś wysokości)

> zmieniłeś też prawdopodobnie obwód opony.

mówię o odpowiedniku, więc profil będzie baaaaaardzo zbliżony - mniej więcej tak jak było wspomniane wcześniej o 1%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie nie kupie bo byłby nie wygodny. Tylko co to ma do opon w aucie??

Dokładnie to samo.

Powiedz że kupiłeś se kapcia dla lansu oblo po to żeby poszaleć na suchym to Ci damy spokój, ale nie kłóć się że szerokie lepsze na deszcz jak wszyscy wiedzą że szybciej powodują aquaplanning - nawet w szkole takich rzeczy uczą smile.gif

W zime też jakoś wszyscy chcą węższe opony...

Ja w tym sezonie zakupiłem fuldy ecocontrol i jak na razie ładnie jeżdżą, zobaczymy jak będzie ciepło i mokro, ale myślę że będą dużo lepsze od passio kóre miałem poprzednio smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi o opone 195/50 R15. Różnica w obwodzie opony to 7mm. Błąd we wskazaniu prędkości 1,2% Jesteś

> wstanie zauważyć to jadąc autem??

Myślałem że piszesz o R14 a to jest różnica 1cm w wysokości profilu opony czyli więcej by się zmienił obwodzik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślałem że piszesz o R14 a to jest różnica 1cm w wysokości profilu opony czyli więcej by się

> zmienił obwodzik.

W wyciągu z homologaji auta jest opona 175/65 R14. Różnica, którą podałem (7mm i 1.2%) odnoosi się właśnie do tej opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie to samo.

No nie dokońca się zgadzam ale ok.

> Powiedz że kupiłeś se kapcia dla lansu oblo po to żeby poszaleć na suchym to Ci damy spokój

Jezdze głównie po miescie. Do pracy, na zakupy, do rodziny.... I nie widze jakiegoś specjalnego powodu aby nie założyć opon, które nie sa przesadnie szerokie (195). Jak spada deszcze trzeba uważać i tyle. Nie ma znaczenia jaką masz opone. Po za tym poruszam się z tzw. prędkościa patrolową. Nie jechałem nigdy po mieście szybciej niż 120km/h.

, ale

> nie kłóć się że szerokie lepsze na deszcz jak wszyscy wiedzą że szybciej powodują aquaplanning

1. Czy ja się kłóce?

2. Czy ja zaprzeczam, że tak nie jest?

> - nawet w szkole takich rzeczy uczą

Ja w szkole uczyłem się o impedancji, reaktancji i kodzie paskowym rezystorów.

> W zime też jakoś wszyscy chcą węższe opony...

> Ja w tym sezonie zakupiłem fuldy ecocontrol i jak na razie ładnie jeżdżą, zobaczymy jak będzie

> ciepło i mokro, ale myślę że będą dużo lepsze od passio kóre miałem poprzednio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No nie dokońca się zgadzam ale ok.

No masz racje nie dokłądnie - może nawet być wygodniej na szerszych wink.gif

> Jezdze głównie po miescie. Do pracy, na zakupy, do rodziny.... I nie widze jakiegoś specjalnego

> powodu aby nie założyć opon, które nie sa przesadnie szerokie (195). Jak spada deszcze trzeba

> uważać i tyle. Nie ma znaczenia jaką masz opone. Po za tym poruszam się z tzw. prędkościa

> patrolową. Nie jechałem nigdy po mieście szybciej niż 120km/h.

Uważać trzeba zawsze ok.gif a nasze auta jakiej by opony nie miały i tak nigdy bardzo bezpieczne nie były

> , ale

> 1. Czy ja się kłóce?

> 2. Czy ja zaprzeczam, że tak nie jest?

Nie kłócisz, ale z toku wypowiedzi sugerujesz wink.gif

> Ja w szkole uczyłem się o impedancji, reaktancji i kodzie paskowym rezystorów.

Witam w klubie zeby.GIF ja to samo, ale kolega za to był na transporcie wink.gif a drugi wykłada mechanike samochodową wink.gif kilku dziwnych teori sie już nasłuchałem wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No masz racje nie dokłądnie - może nawet być wygodniej na szerszych

Nie ma jak ciepłe bambosze.

> Uważać trzeba zawsze a nasze auta jakiej by opony nie miały i tak nigdy bardzo bezpieczne nie

> były

Nie ma czegoś takiego jak bezpieczne auto. W każdym trzeba uważać.

> Nie kłócisz, ale z toku wypowiedzi sugerujesz

No kazdy ma swoje racje, zdanie itd. Po to jest forum żeby wymieniać się opiniami. Jeśli wprowadzam wbłąd to przepraszam.

> Witam w klubie ja to samo, ale kolega za to był na transporcie a drugi wykłada mechanike

> samochodową kilku dziwnych teori sie już nasłuchałem

Ano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to skoro masz 2 rodzaje opon na aucie, to nie dziwie sie, ze nie jestes w stanie go dobrze

> prowadzic

sory ale co ty pierdo*** ?? nie doszywaj sobie wlasnych ideologii a tym bardziej nie przypisuj komus tego co nie powiedzial sciana.gif Chyba ze masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem to co innego smile.gif bo chyba wyraznie napisalem ze na szerszych kapciach jezdzi mi sie duzo lepiej w kazdych warunkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba Ty masz problem z poprawnym pisaniem

przeciez kilka postów wyzej napisałeś, ze masz rainsporty i rallye 550- czyli jak mam to rozumieć, co? jedne masz na zime, a drugie na lato? bo ja domyslam sie, ze na jednej osi masz jedne, a na drugiej inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to chyba Ty masz problem z poprawnym pisaniem

> przeciez kilka postów wyzej napisałeś, ze masz rainsporty i rallye 550- czyli jak mam to rozumieć,

> co? jedne masz na zime, a drugie na lato? bo ja domyslam sie, ze na jednej osi masz jedne, a

> na drugiej inne

moj post nie dotyczyl 2 rodzajow opon a twojego stwierdzenia --> "nie dziwie sie, ze nie jestes w stanie go dobrze

prowadzic"

zapewniam cie ze na obecnym etapie moja siena prowadzi sie z 10 razy lepiej od twojej ok.gifzlosnik.gif

a co do 2 rodzajow opon to jak masz 2 opony dobre a 2 zjechane to kupujesz 4 nowe tak ? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapewniam cie ze na obecnym etapie moja siena prowadzi sie z 10 razy lepiej od twojej

hehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gif

> a co do 2 rodzajow opon to jak masz 2 opony dobre a 2 zjechane to kupujesz 4 nowe tak ?

jak jezdze od 15 lat, to jeszcze nigdy nie miałem tak, zeby 2 były zajechane a 2 dobre. co sezon zakładam odwrotnie przód z tyłem i zuzywają sie jednakowo. zresztą na oponach sie nie oszczedza, tak jak na butach i czy są dobre, czy nie, kupuje nowe co 5 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co to za porównanie sieny do porsche, co?

> zresztą nie chodziło mi o inne szerokosci, tylko o rodzaj bieznika

jakie by to porównanie nie było, wolę szersze oponki niż węższe, na których bez przerwy się ślizgam,

wracając do porównań - fabryczne opony w ibizie z 2009 roku z silnikiem 1.4 tdi 70 koni, mają 195 szerokości - jak taka ibiza ma się do sieny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakie by to porównanie nie było, wolę szersze oponki niż węższe, na których bez przerwy się

> ślizgam,

> wracając do porównań - fabryczne opony w ibizie z 2009 roku z silnikiem 1.4 tdi 70 koni, mają 195

> szerokości - jak taka ibiza ma się do sieny?

zaraz sie od specjalistow dowiesz ze powinny tam byc 145 z uno rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.