mpek Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 Witajcie. Poczytałem troche i wiem, że panuje tu opinia, że najlepiej benzyna 1,6 lub 1,8 a dci jest złe Da się to bezproblemowo zagazować? Chciałbym zanabyć coś z rocznika 2002-2003 i nie wiem czego mogę się spodziewać. Jakie koszty rozrządu itp. rzeczy po kupnie? Będę dźwięczny za porady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymek Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 > benzyna 1,6 lub 1,8 a dci jest złe Mam dci i jest OK wszystko zależy na jaki egzemplarz trafisz. 1,6 jest strasznie mułowaty.. za słaby do tego auta. > Da się to bezproblemowo zagazować? renufki świetnie się gazują. > Chciałbym zanabyć coś z rocznika 2002-2003 i nie wiem czego mogę się spodziewać. > Jakie koszty rozrządu itp. rzeczy po kupnie? Rozrząd ok 300-500 + robocizna (tez 300-500) W tych rocznikach warto wsłuchać się w tylną belkę czy nie tłucze (naprawa ok 500-600zł) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 10 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 > Mam dci i jest OK o masz Tyle ze przy awarii turbiny ból jest niesamowity $ > wszystko zależy na jaki egzemplarz trafisz. No też właśnie > 1,6 jest strasznie mułowaty.. za słaby do tego auta. > renufki świetnie się gazują. To dobrze, bo planuje gaz. Ceny NoPb zwalają teraz z nóg. Teraz mam Astre 1,6 i uważam, że 101KM to trochę mało. > Rozrząd ok 300-500 + robocizna (tez 300-500) > W tych rocznikach warto wsłuchać się w tylną belkę czy nie tłucze (naprawa ok 500-600zł) Przy naszych drogach ( we Włocławku zwłaszcza) to normalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam14 Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 > Witajcie. > Poczytałem troche i wiem, że panuje tu opinia, że najlepiej > benzyna 1,6 lub 1,8 a dci jest złe 1,6 tak jak kolega pisze to muł i brakuje mu mocy jak na taką masę. 1,8 daje radę i spala koło 10 litrów gazu dci kosztuje jeśli poprzednik nie dbał o pojazd. > Da się to bezproblemowo zagazować? poza ide reszta gazuje się przednio i naprawde fajnie znosi gaz > Chciałbym zanabyć coś z rocznika 2002-2003 i nie wiem czego mogę się spodziewać. Jakie koszty > rozrządu itp. rzeczy po kupnie? Rozrząd w 1,8 ori w łodzi kosztował ~300zł za komplet, do tego wymiana w zależności od mechanika. Gumki w zawieszeniu do laguny są niedrogie i łatwo wymienialne. Z moich obserwacji wynika, że koszty utrzymania laguny sa na przeciętnym poziomie i nic mnie nie zaskoczyło. Ale to oczywiście zależy od egzemplarza. > Będę dźwięczny za porady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 10 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 > 1,6 tak jak kolega pisze to muł i brakuje mu mocy jak na taką masę. 1,8 daje radę i spala koło 10 > litrów gazu dci kosztuje jeśli poprzednik nie dbał o pojazd. > poza ide reszta gazuje się przednio i naprawde fajnie znosi gaz > Rozrząd w 1,8 ori w łodzi kosztował ~300zł za komplet, do tego wymiana w zależności od mechanika. > Gumki w zawieszeniu do laguny są niedrogie i łatwo wymienialne. Z moich obserwacji wynika, że > koszty utrzymania laguny sa na przeciętnym poziomie i nic mnie nie zaskoczyło. Ale to > oczywiście zależy od egzemplarza. Widziałem ładną dci ale chyba wezme benzyne ze wzgledu na gaz. Już opla mogłem zagazować bo ponad 50kkm zrobiłem i na pewno bym zarobił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymek Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 3 lata temu jak kupowałem swoją to też szukałem 1,8, trafiło się 1,9dCi i teraz powiem Ci że jestem zadowolony. Turbina... tak poleciało. Ale byłem przygotowany na taki wydatek. Od tamtej pory, żadnej awarii aby mnie w trasie zatrzymała. Koszt eksploatacji jest bardzo zbliżony między lpg a dieslem no i mam zasięg w trasie ok 1200km. 99% moich tankowań to jest stacja na osiedlu przez 3lata!! Zasięg auta wystarcza na wyjazd i powrót w Polsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 A tak z ciekaowsci to ile zaplaciles za naprawe turbiny? Regeneracje pewnie z 1-1,5tys i spokoj na kolejne 150-200tys. Koszty tego sa czesto porownywalen z wymiana rozrzadu a robi sie z tego niewiadomo jaka tragedie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymek Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 Turbawka mi padła jakieś 3 lata temu (przebieg na liczniku ok 170tyś km), poszukałem na necie sklepów sprzedających/regenerujących turbiny. Jako że jestem z Wawy to od razu wiedziałem że tanio nie będzie W sklepie dali mi namiar na warsztat gdzie odholowałem auto i oni się wszystkim zajęli, czyli demontaż/montaż, zakup w sklepie (regenerowana fabrycznie), czyszczenie Ic i rur. Cena 2000zł. Auto stało 1 dzień w warsztacie. Gwarancja 1 rok bez limitu km. Mechanik opowiadał, że renówki tak często przyjeżdżają do niego co i toyoty i bmw i inne marki. żywotność turba zależy od kierującego i serwisującego (wymiana oleju max po 15tyś km) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iqsebcio Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 Hola! Sprawdzić czy wysprzęglik nie leje... Pozdro! S. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodomela Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 > Witajcie. > Poczytałem troche i wiem, że panuje tu opinia, że najlepiej > benzyna 1,6 lub 1,8 a dci jest złe no ale nikt Ci nie napisał że skrzynia 6 to zło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 11 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 > no ale nikt Ci nie napisał że skrzynia 6 to zło A czemu to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 > A czemu to? Te skrzynie sie chyba dosyc mocno sypaly, ale z tego co kojarze to raczej w wersji 2,2dci. Pzdr, Maciej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymek Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 Skrzynia się może uszkodzić jak wycieknie z niej olej, lub przy wymianie oleju wlali tam coś innego jak Elfa i to są główne przyczyny awarii. Ta sama skrzynia występuje w Traficu i tam ma znacznie większe obciążenia niż w osobowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 4 Października 2010 Udostępnij Napisano 4 Października 2010 Witam, odświeżę trochę posta. Tak jak kolega mpek potrzebuje parę podpowiedzi cenowych i gdzie zaglądać, co sprawdzać by zbić cenę Laguny 2001-2005. Pacjent to tylko 3.0v6 automat inne wersje silnikowe nie wchodzą w grę. Może ktoś posiada na forum takową wersję i może coś powiedzieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
merino1 Napisano 4 Października 2010 Udostępnij Napisano 4 Października 2010 Ludzie mam już drugą Lagunę od nowości więc mogę coś sensownego napisać.Obie miały silniki diesla 1,9 dCI 120 KM każda przejechała około sto pięćdziesiąt tysięcy kilometrów (auta zakup salonowy).A teraz krótki opis pierwsza z roku 2001 było trochę awarii wszystkie usunięte na gwarancji a więć turbina wymieniona,sprzęgło kompletne wymienione, czujniki od kół praktycznie od nowości nie działały co ciekawe silnik te kilometry w dobrej kondycji zaliczył aż do sprzedaży.W 2006 zakupiłem drugą już po lifcie i to już inna bajka auto poprostu bezawaryjne wiem co piszę wymieniłem tylko dwa ksenony.czujnik za 450 pln w silniku kompletny rozrząd wraz z osprzętem i w tym roku tuleje tylnej belki i to wszystko od nowości ,oczywiście auto cały czas serwisowane w serwisie Renault.Co do skrzyń biegów to nie miałem i nie mam z nimi problemu uważam je za idealne i bezawaryjne.Bolączką Lagun to to że są obecnie tanie i kupują je ludzie o niskich dochodach a potem się schody zaczynają bo jest to auto bąć co bąć dość skomplikowane i pan Kaziu czy Franek ma nikłe pojęcie o ich naprawie .A teraz coś dla kupujących czy nie zastanawia was że w Polsce ciężko jest znaleźć sprowadzoną Lagunę z przebiegiem większym jak 200 000 km a na zachodnich ogłoszeniach spotyka się diesle z przebiegiem 400 000 km i więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.