Skocz do zawartości

Uno 1,4 uturbienie


Ortes

Rekomendowane odpowiedzi

Pany, rozmawiałem z kilkoma osobami na OZU o uturbieniu seryjnego 1,4. Silnik zadbany, 100tys przebiegu pierwszy właściciel.

Więc tak, co bym potrzebował skompletować.

I tutaj prośba do Zibiego- napisz proszę co warto a czego nie kompletować (używki, nówki), szacunkowe koszty i od jakich samochodzików.

Pojawiło sie ostatnio kilka tajli na allegro i chciałbym się dowiedzieć od czego zacząć. Tzn na co zwracać szczególnie uwagę.

Poważnie się zastanawiam nad takim projektem i z rozmowy pamiętam,że się to w jakimś stopniu opłaca. Jakie moce i co, żeby je zwiększyć. To że blow off to oczywista oczywistość, ale co wcześniej.

Proszę o konkretne wypowiedzi a nie o dupie matynie.

Marioolka, ty masz wolną dyspnzę zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wersja mega moc docelowo.

> No i czy taki silnik może być jako dawca. wisi bardzo długo już. Czy coś z nim nie tak??

> http://allegro.pl/item1011773106_fiat_uno_turbo_silnik_1_3_1_3_i_e_vat_gwarancja.html

nie ma całego osprzętu

mikroplex, jettronic i cała masa kabli + skrzynia

najłatwiej było by kupić kompletne UT w stanie agonalnym, zrobić silnik i dopiero bawić się w swapa

ew tak jak ja, kupić w stanie jeżdżącym ale z budą w stanie agonalnym i zrobić budę ew na odwrót

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ma całego osprzętu

> mikroplex, jettronic i cała masa kabli + skrzynia

> najłatwiej było by kupić kompletne UT w stanie agonalnym, zrobić silnik i dopiero bawić się w swapa

> ew tak jak ja, kupić w stanie jeżdżącym ale z budą w stanie agonalnym i zrobić budę ew na odwrót

Koszty... mój drogi, koszty. poza tym pisałem--> chcę moje seryjne UT przerabiać, nie swapować. Czytamy ze zrozumieniem tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koszty... mój drogi, koszty. poza tym pisałem--> chcę moje seryjne UT przerabiać, nie swapować.

> Czytamy ze zrozumieniem

Quote:

No i czy taki silnik może być jako dawca. wisi bardzo długo już. Czy coś z nim nie tak??


właśnie, proponuje jeszcze raz to przeczytać

co do uturbiania seryjnego 1.4 to tylko z glacą, może (ale tylko może) uda ci się 100 koni z niego wycisnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Quote:

> No i czy taki silnik może być jako dawca. wisi bardzo długo już. Czy coś z nim nie tak??

> http://allegro.pl/item1011773106_fiat_uno_turbo_silnik_1_3_1_3_i_e_vat_gwarancja.html

> właśnie, proponuje jeszcze raz to przeczytać

> co do uturbiania seryjnego 1.4 to tylko z glacą, może (ale tylko może) uda ci się 100 koni z niego

> wycisnąć

Poczekam na wypowiedź Zibiego. I błąd się wkradł we wcześniejszą wypowiedź, bo miało być, że chce moje seryjne 1,4 przerabiać smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam szpecem nie jestem ale wypadałoby się wypowiedzieć, bo wielu tu nie uturbiało n/a grinser006.gif

Co do 1.4 to mega moc chyba nie pasi do niego (mogę się mylić).

Nie wiem czy nie bezpieczniej (i kto wie, może taniej) od razu motor wymienić albo nie iść w "mega moc"

Wiesz, maxymalne wyżyłowanie takiego silnika to będzie więcej napraw niż jazdy...

Może wystarczy Ci soft "na początek"? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tam szpecem nie jestem ale wypadałoby się wypowiedzieć, bo wielu tu nie uturbiało n/a

> Co do 1.4 to mega moc chyba nie pasi do niego (mogę się mylić).

> Nie wiem czy nie bezpieczniej (i kto wie, może taniej) od razu motor wymienić albo nie iść w "mega

> moc"

> Wiesz, maxymalne wyżyłowanie takiego silnika to będzie więcej napraw niż jazdy...

> Może wystarczy Ci soft "na początek"?

Co rozumiemy przez soft?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 100 lat, 100 lat w koniach mi mów. I z tego co czytam, to do 0,5 można dojść :

ale łatwiej będzie dojść do engine blow

~25 hp topps

ale przy turbo nie tyle chodzi o wzrost ilości koni jak o wzrost momentu obrotowego (torque)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale łatwiej będzie dojść do engine blow

> ~25 hp topps

> ale przy turbo nie tyle chodzi o wzrost ilości koni jak o wzrost momentu obrotowego (torque)

Końmi też nie ma co gardzić zeby.GIF

Ja dmucham 0.5 bez ingerencji w silnik i jest ok (więcej nie będę dmuchał).

1.4 ma mniejszy stopień sprężania więc też nie powinno się nic złego dziać ale tu zawsze trzeba liczyć siły na zamiary, żeby to nie tylko mocne było ale i bezawaryjne, no chyba że to nie jest ważny argument cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Końmi też nie ma co gardzić

> Ja dmucham 0.5 bez ingerencji w silnik i jest ok (więcej nie będę dmuchał).

> 1.4 ma mniejszy stopień sprężania więc też nie powinno się nic złego dziać ale tu zawsze trzeba

> liczyć siły na zamiary, żeby to nie tylko mocne było ale i bezawaryjne, no chyba że to nie

> jest ważny argument

Glaca a ja tak jak mówiliśmy szukałem jakiegoś wzoru kolektora na CENTO 270751858-jezyk.gif Aaaa i turbinka się powoli montuje dla mnie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak dla 1.4 zarzuci 0.5 będzie ok ale to będzie z 90/100 kuni. Pózniej mogą się szopki zacząć

Trzeba przekalkulować co się bardziej opłaci (mówię o wysterowaniu).

Czy pchać jakąś dodatkową elektronikę, czy zmieniać osprzęt na ten z UT czy może... cfaniaczek.gif ładować sekwencję (jeśli w aucie jest butla z przewodami to nowa sekwencja z możliwościami wysterowania uturbionego silnika wyniesie 700 - 1000zł w zależności od rodzaju wtrysków/parownika...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba przekalkulować co się bardziej opłaci (mówię o wysterowaniu).

> Czy pchać jakąś dodatkową elektronikę, czy zmieniać osprzęt na ten z UT czy może... ładować

> sekwencję (jeśli w aucie jest butla z przewodami to nowa sekwencja z możliwościami

> wysterowania uturbionego silnika wyniesie 700 - 1000zł w zależności od rodzaju

> wtrysków/parownika...).

Żadnego gazu. I chcę uturbiać 1,4 na osprzęcie z UT. Stąd pytanie na co zwracać uwagę, co potrzeba bezwzględnie a co nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Graty:

- miska od turbo z spływem lub dorobienie spływu w oryginalnej

- kolektor wydechowy od 1,3t, 1,4t lub punto gt, jak z 1,3 to tylko z turbina

- jakiś IC + rury

- nakładka na wtrysk paliwa, trzeba by było szukać od jakiegoś VW lub Palio.

Do tego niezbedny jest jeszcze komputerek typu ecumaster wraz z mapsensorem przy pomocy którego trzeba by sterowac wtryskiwaczem oraz zapłonem.

Zasilanie turbiny w olej trzeba by zrobić z pod czujnika ciśnienia oleju do kontrolki.

Wywalić lub zaślepić odpowiednio pochłaniacz oparów paliwa oraz odmy idące do wtrysku.

Przy pomocy ecumastera można sterować bezpośrednio wtryskiwaczem paliwa i prawdopodobnie oryginalny wtryskiwacz starczył by do 90-100KM. Trzeba też przy pomocy tego samego urzadzenia sterować zapłonem. Tu sprawa sie troszkę komplikuje ale nie wiele. Wystarczy zamiast cewki od 1,4 dać taką jak w turbo lub dać dodatkowy moduł zapłonowy miedzy cewkę a ecumastera.

Silnik ma CR 9:1 czyli spokojnie mozna w silnik dmuchać ponad 1 bar ale to wymagało by już wiekszych zmian.

Jak dobrze pójdzie to zrobię za jakiś czas może nawet taki soft w 1,4 bo w sumie większość gratów już mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żadnego gazu. I chcę uturbiać 1,4 na osprzęcie z UT. Stąd pytanie na co zwracać uwagę, co potrzeba

> bezwzględnie a co nie.

Nie wszystko da sie w prosty sposób przełożyć. Sa pewne rzeczy których nie da rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nic z tych rzeczy Ci się nie przyda. Mam takich na pęczki w garażu

aha...

No to mnie zasmuciłeś:( A mógłbyś zrobić zestawienie np z linkami do allegro co bym wiedział za czym patrzeć i mógł sobie wydrukować?

Poza mocą chciałbym mieć też autko bezawaryjne. I 100kuców na start (czyli ten cały "soft") by wystarczył.

No i czy rzeczywiście startować do uturbiania 1,4 (bo jest w super stanie) czy lepiej jednak robić swap na 1,3T (ale jak to się finansowo plasuje, bo nie ukrywam, że podczas naszej ostatniej rozmowy mój umysł nie był najświeższy...)

Odnośnie robienia softu-> to może byś na moim tak zrobił smile.gif Wpadłbym do Ciebie z finansami jak coś, coby graty odkupić i byśmy założyli zeby.GIF (tylko ile na to by trzeba było kasiorki...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aha...

> No to mnie zasmuciłeś:( A mógłbyś zrobić zestawienie np z linkami do allegro co bym wiedział za

> czym patrzeć i mógł sobie wydrukować?

> Poza mocą chciałbym mieć też autko bezawaryjne. I 100kuców na start (czyli ten cały "soft") by

> wystarczył.

> No i czy rzeczywiście startować do uturbiania 1,4 (bo jest w super stanie) czy lepiej jednak robić

> swap na 1,3T (ale jak to się finansowo plasuje, bo nie ukrywam, że podczas naszej ostatniej

> rozmowy mój umysł nie był najświeższy...)

Swap wyjdzie drożej bo trzeba wiecej nowych czesci dać. Po za tym tam jest wiecej rzeczy co w takim wieku już siadaja normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Swap wyjdzie drożej bo trzeba wiecej nowych czesci dać. Po za tym tam jest wiecej rzeczy co w takim

> wieku już siadaja normalnie.

Ależ mnie uszczęśliwiła Twoja wypowiedź zeby.GIF A jeszcze popatrz na edycję mojego posta powyżej 270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Swap wyjdzie drożej bo trzeba wiecej nowych czesci dać. Po za tym tam jest wiecej rzeczy co w takim

> wieku już siadaja normalnie.

Co do finansów to policzyliśmy z Drupim, że np. w moim przypadku jakby zsumować kasę wydaną na uturbienie + ewentualną na wystrojenie tego to... to by znalazł jakieś 2.0T i wsadził bez żadnych modyfikacji i by było prawie 200 koni za tą samą kasę sciana.gifsciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ależ mnie uszczęśliwiła Twoja wypowiedź A jeszcze popatrz na edycję mojego posta powyżej

Nie takie proste jak się wydaje. Tak naprawde sterowania wtrykiem i zapłonem nikt jeszcze w uno w ten sposób nie robił i nie wiadmo co wyjdzie. Wtryskiwacz paliwa tez nie wiadomo czy starczy na 100 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do finansów to policzyliśmy z Drupim, że np. w moim przypadku jakby zsumować kasę wydaną na

> uturbienie + ewentualną na wystrojenie tego to... to by znalazł jakieś 2.0T i wsadził bez

> żadnych modyfikacji i by było prawie 200 koni za tą samą kasę

No tak tylko z 2.0T też pewnie było by tak ze trzeba by wymienić pare drobiazgów i jz byś miał 1,5 x tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie takie proste jak się wydaje. Tak naprawde sterowania wtrykiem i zapłonem nikt jeszcze w uno w

> ten sposób nie robił i nie wiadmo co wyjdzie. Wtryskiwacz paliwa tez nie wiadomo czy starczy

> na 100 km

No ale ktoś i od czegoś musi zacząć wink.gif. A że chwilowo mam sporo czasu na wycieczki (gorzej z kwestią finansową) to można by sie pokusić o lekki mod...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany, rozmawiałem z kilkoma osobami na OZU i z rozmowy pamiętam,że się to w jakimś stopniu opłaca.

jeśli nie dostaniesz żadnych części w darze od dobrych ludzi, to się opłaca w tym sensie, że za części musisz sam zapłacić icon_eek.gif no chyba że źle odczytałem sens wypowiedzi... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli nie dostaniesz żadnych części w darze od dobrych ludzi, to się opłaca w tym sensie, że za

> części musisz sam zapłacić no chyba że źle odczytałem sens wypowiedzi...

Jak dobrze poszuka i zrobi dużo sam to pewnie w 1500 się zamknie ze wszystkim.

Za te pieniądze nie zrobisz swapa na 1,3t czy 1,4t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dobrze poszuka i zrobi dużo sam to pewnie w 1500 się zamknie ze wszystkim.

> Za te pieniądze nie zrobisz swapa na 1,3t czy 1,4t.

Nie założy też 100-konnego 1.6 ale ten 90-cio konny nawet taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ortes takiego świstaka zrób

> choć to ponoć jakaś usterka ale takie ćwierkanie osobiście mi się zarąbiście podoba

Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że jest to tzw "źrebak" hmm.gif Bardzo często czytałem o tym na forum FC jak ludzie narzekali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ortes takiego świstaka zrób

> choć to ponoć jakaś usterka ale takie ćwierkanie osobiście mi się zarąbiście podoba

Ponad 500 koni, żeby sobie pojarać gumę spineyes.gif to już lepiej jakby z tych opon ognisko rozpalili, byłoby taniej i więcej dymu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponad 500 koni, żeby sobie pojarać gumę to już lepiej jakby z tych opon ognisko rozpalili, byłoby

> taniej i więcej dymu

jeden lubi zapach pomarańczy drugi jak mu guma wali wink.gif

> to jest surge bov

> a raczej compressor surge

jakiś damage, amrite?

na forum UT poruszałem temat tego bova jak coś to tam jest więcej info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeden lubi zapach pomarańczy drugi jak mu guma wali

> jakiś damage, amrite?

> na forum UT poruszałem temat tego bova jak coś to tam jest więcej info

To brzmi tak jak bardzo mocno zakręcony bov, puszcza i zamyka, puszcza i zamyka i tak na zmianę - stąd parskanie.

Mój puszcza od razu wszystko ale czasem jak łagodnie ujmuje gazu to jest coś podobnego tylko cichutko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To brzmi tak jak bardzo mocno zakręcony bov, puszcza i zamyka, puszcza i zamyka i tak na zmianę -

> stąd parskanie.

> Mój puszcza od razu wszystko ale czasem jak łagodnie ujmuje gazu to jest coś podobnego tylko

> cichutko.

raczej mocno odkręcony tak jak by mu nie wiele wystarczyło do wypuszczenia( tak mi się wydaje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To by wypuszczał szybciej a ten parska i parska bardzo długo.

a przy dokręconym nie wypuścił by dużej ilości powietrza i zaraz się zamknął ? Bo to ćwierkanie brzmi tak jak by stopniowo wyrzucał powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a przy dokręconym nie wypuścił by dużej ilości powietrza i zaraz się zamknął ? Bo to ćwierkanie

> brzmi tak jak by stopniowo wyrzucał powietrze

No właśnie - stopniowo bo jest dokręcony i mało się otwiera.

Odkręcony łatwo się otwiera i od razu wypuszcza dużo powietrza bez parskania.

Tak mi się przynajmniej wydaje a jak jest na prawdę to trzeba by było tych kolesi zapytać co filmik nakręcili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie - stopniowo bo jest dokręcony i mało się otwiera.

> Odkręcony łatwo się otwiera i od razu wypuszcza dużo powietrza bez parskania.

> Tak mi się przynajmniej wydaje a jak jest na prawdę to trzeba by było tych kolesi zapytać co filmik

> nakręcili.

yhymmm..... dobra to kto chętny na dłubanie w bov ? zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.