Skocz do zawartości

astra II kombi kilka pytan


seiko85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie z sasiedniego kacika. Mam dylemat jakie auto wybrac mam kilka typow i w nich jest astra kombi nie jezdze zbyt duzo dlatego mysle nad silnikiem benzynowym jaki najlepszy? Jak z korozja w tych autach. Jakies mankamenty ?BYlbym bardzo wdzieczny za wszelakie wskazowki. Ps na auto mam sume to ok 14tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam panowie z sasiedniego kacika. Mam dylemat jakie auto wybrac mam kilka typow i w nich jest

> astra kombi nie jezdze zbyt duzo dlatego mysle nad silnikiem benzynowym jaki najlepszy? Jak z

> korozja w tych autach. Jakies mankamenty ?BYlbym bardzo wdzieczny za wszelakie wskazowki. Ps

> na auto mam sume to ok 14tys

no ja mam troche mlodszy ale polecam - dosc duze, wygodne, zero korozji (ale to raptem 2006rok - chociaz na opla to i tak sukces), silnik Z16XEP twinport - malo pali (trasa ok 6l). Wykonczenie niestety gliwickie wiec szukaj niemieckiego. GEneralnie bardzo polecam ale z niemiec - chlopcy w gliwicach nie lubia swojej pracy co widac na jakosci wykonania ( zesztą...popytaj kolegi intera... grinser006.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam panowie z sasiedniego kacika. Mam dylemat jakie auto wybrac mam kilka typow i w nich jest

> astra kombi nie jezdze zbyt duzo dlatego mysle nad silnikiem benzynowym jaki najlepszy? Jak z

> korozja w tych autach. Jakies mankamenty ?BYlbym bardzo wdzieczny za wszelakie wskazowki. Ps

> na auto mam sume to ok 14tys

Korozja - tylne nadkola lubią rdzewieć, u mnie też klapa bagażnika, szczególnie przy dyszy spryskiwacza. Auto ma 10 lat, korozja w tych miejscach widoczna, ale blachy nie są oczywiście przeżarte na wylot. Dodam, że auto robione w Niemczech.

Jeżeli nie jeździsz zbyt dużo, a do tego nie jesteś zbyt wysoki, to astra może Ci przypaść do gustu. Ja mam prawie 190cm i za mną niespecjalnie ktoś może usiąść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z benzynowych polecam X16XEL (1.6 16V 101KM, wiec dla kombi bedzie w sam raz) dostepny we wczesniejszych rocznikach więc cenowo się zmieści. Jak dla mnie bezawaryjny, ale trzeba pamiętać o wymianie rozrządu częściej niż zalecane w instrukcji. Mankament to zużycie oleju 0,8l/1000km (ale to raczej przypadłość większości silników Opla). Auto ma 11 lat, korozji prawie wcale (lekko bierze go przy tylnym nadkolu i wewn wlewu paliwa), dodam, że to pierwszy rocznik 1998, prod. Niemcy.

Z większych/kosztowniejszych napraw jakie pamiętam w ostatnich kilku latach była tylko wymiana EGR, skraplacza klimatyzacji, silniczka nawiewu wewnętrznego.

Obecnie mam przejechane ponad 196000km, a stan wewn. i zewn. bez zarzutów i większych śladów zużycia, jedynie po kilku latach auta przyciski klaksonu na kierownicy się przecierają (kiepski materiał), jak komuś przeszkadza to trzeba wymiecić w całości z poduszką powietrzną. Do tego jeszcze wytarty materiał wokół drążka skrzyni biegów (wymieniłem na skórę). Spalanie w 8l/100km w cyklu miejskim. Do tego silnik ładnie chodzi na gazie.

Kombi akurat mam dieselka, ale 4 osobowa rodzina spokojnie pakuje się na wakacje (+wózek w bagażniku). Przy kombi korozji póki co brak (2001, prod. UK)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ja mam troche mlodszy ale polecam - dosc duze, wygodne, zero korozji (ale to raptem 2006rok -

> chociaz na opla to i tak sukces), silnik Z16XEP twinport - malo pali (trasa ok 6l).

> Wykonczenie niestety gliwickie wiec szukaj niemieckiego. GEneralnie bardzo polecam ale z

> niemiec - chlopcy w gliwicach nie lubia swojej pracy co widac na jakosci wykonania (

> zesztą...popytaj kolegi intera... )

potwierdzam: słaba jakość spasowania wewnętrznych elementów jak i zewnętrznych ale nic nie skrzypi nic nie puka - o dziwo bo nowe w niemcach montowane corsy trzeszczą jak oszalałe

ale najgorsze to brak np wyciszenia ściany grodziowej - w praktyce nikomu nie chce się tego uzupełniać ze względu na trudne dojście, kolejna sprawa to brzydka tapicerka siedzeń.

tak że brać niemiecką tym bardziej że twinport 1,6 to leciwy silnik i za niemca był wkładany

ale i gliwickie mają swoje zalety-są młodsze he, he, i często gęsto dobrze serwisowane.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja z benzynowych polecam X16XEL (1.6 16V 101KM, wiec dla kombi bedzie w sam raz)

A ja zdecydowanie nie polecam...najmniej udana jednostka benzynowa w Oplu (pomijajac silnik 1,0, ale to dotyczy Corsy...), niejednokrotnie opisywalem problemy i doswiadczeni koledzy z forum rowniez pisali o pretensjonalnosci owej konstrukcji...

Polecam X18XE1 i X20XEV (silniki benzynowe) ostatecznie X16SZR, osiagi slabe, ale silnik sprawdzony i wytrzymaly..., oraz ich ewolucje, choc mniej ochoczo...

Jezeli Twinport, to tylko Z14XEP (hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego), w X16XEP ich brak, poza tym czestym uszkodzeniem sa zacinajace sie klapy w kolektorze dolotowym...

>Jak dla mnie bezawaryjny, ale trzeba

> pamiętać o wymianie rozrządu częściej niż zalecane w instrukcji.

Miales szczescie...

Wymiana napedu rozrzadu co 60 kkm...

>Mankament to zużycie oleju

> 0,8l/1000km (ale to raczej przypadłość większości silników Opla).

To utarty slogan zwiazany z nieznajomoscia istoty konstrukcji....X16XEL mial problemy z poborem oleju juz w fazie projektowania...Inne, dobrze uzytkowane jednostki szesnastozaworowe (nie piszac juz o osmiozaworowych...) nawet po przebiegu ponad 200 kkm oleju nie pobieraja...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a myślałem że 1,6 twinport jest lepszym wyborem.

Jak pracuje wylacznie na benzynie, to daje rade...przy pracy na zasilaniu alternatywnym (LPG) uzytkownika czeka kosztowna operacja regulowania luzu na zaworach co kilkadziesiat kkm...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Korozja - tylne nadkola lubią rdzewieć, u mnie też klapa bagażnika, szczególnie przy dyszy

> spryskiwacza. Auto ma 10 lat, korozja w tych miejscach widoczna, ale blachy nie są oczywiście

> przeżarte na wylot. Dodam, że auto robione w Niemczech.

> Jeżeli nie jeździsz zbyt dużo, a do tego nie jesteś zbyt wysoki, to astra może Ci przypaść do

> gustu. Ja mam prawie 190cm i za mną niespecjalnie ktoś może usiąść.

Ja właśnie zająłem się tylnym nadkolem, miałem spuchnięty lakier na krawędzi. Jak zacząłem to czyścić to nagle dziury się ujawniły. Wniosek trzeba wyczyścić żeby było widać palacz.gif.

Teraz garażowo to robię więc jak skończe to może zamieszcze foty jak to wyszło domowym sposobem, przy malowaniu pistoletem, będąc nie malarzem smile.gif

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja właśnie zająłem się tylnym nadkolem, miałem spuchnięty lakier na krawędzi. Jak zacząłem to

> czyścić to nagle dziury się ujawniły. Wniosek trzeba wyczyścić żeby było widać .

Mam oczyszczone, dlatego wiem, że dziur na wylot nie ma, ale wżery spore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam panowie z sasiedniego kacika. Mam dylemat jakie auto wybrac mam kilka typow i w nich jest

> astra kombi nie jezdze zbyt duzo dlatego mysle nad silnikiem benzynowym jaki najlepszy? Jak z

> korozja w tych autach. Jakies mankamenty ?BYlbym bardzo wdzieczny za wszelakie wskazowki. Ps

> na auto mam sume to ok 14tys

A ja mam już drugą astrę G Kombi z silnikami benzynowymi.

I. x14xe 1999 sprzedana od 110 tyś do 169 tyś 2,5 roku.

II z16xe 2002 obecnie

I Astra. Zero spalania oleju pomino eksperymentów olejowych przeszedłem z mineralnego na syntetyka. Fakt trochę puściły uszczelnienia na wale od strony rozrządu ale zakorkowane przy wymiane rozrządu.

Oczywiście nie dopatrzyłem poziomu oleju w skrzyni i poleciały łożyska w układzie róźnicowym przy 140 tyś było słychać a przy 155 tyś ludzie na chodnikach słyszeli grinser006.gif (1100 zł przy kompleksowym podejściu + 380 sprzęgło i 400 wysprzęglik hydrauliczny SACHS)

Poza tym bez zastrzeżeń duże pojemne.

II Astra to rodzynek FULL OPCJA. od 80 tyś

CLIMATRONIC, ABS, PODUSZKI, CZUJNIK DESZCZU, CZUJNIK ZMIERZCHU, PODGRZEWANE FOTELE, AUDIO VDO CD XED 441 + ZMIENIARKA, SPRYSKIWACZE LAMP, TEMPONAMT, KOMPUTER POKŁADOWY ITD.

SILNIK o wyższej kulturze pracy niż x14xe elastyczniejszy no i spalania mniejsze. Tylko trzeba uważać bo jak poprzedni właściciel stosuje się według zapisów książki serwisowej to zajedzie silnik. wymiany oleju co 30 tyś a rozrządu co 120 tyś nie wiem jak w polsce ale w niemczech tak jest i można trafić na autko które bierze olej ile widzi.

Ale jak trafisz na dobry egzemplarz zadbany to uciecha wielka.

Części tanie, każdy miechanik naprawi, w razie czego dużo całych podzespołów można tanio kupić z Angola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1,6 8V z małym przebiegiem

tj. X16SZR

mam od 5 lat "efkę" kombi ( sprowadzoną ) z tym silnikiem, obecnie ponad 340 tyś przebiegu, na gazie ok 150 tyś, oleju nie bierze, koszta eksploatacji bardzo niskie (spalanie, wymiana rozrządu)

Osobiście też rozglądam się za astrą g z tym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1,6 8V z małym przebiegiem

> X16SZR

Wspomniale o tej konstrukcji, przy normalnej eksploatacji i regularnej obsludze przezyje kilkaset tysiecy kilometrow, choc do ciezkawego nadwozia kombi troche za malo KM...Z to odwdziecza sie bezawaryjna praca i jest bardzo tani w obsludze i naprawie. Jego ewolucja jest Z16SE (pelny wtrysk), pracuje nieco zwawiej, mankamentem jest elektronicznie sterowana przepustnica, ale tej jednostki z tego powodu bym nie skreslal...

X16SZr baqrdzo dobrze toleruje instalacje LPG III gen., ale do nadwozia kombi proponowalbym X18XE1 lub X20XEV (LPG tylko IV gen.).

pozostaje ubolewac, ze do AG nie montowali juz C20NE lub jego ewolucji...taki dobry silnik...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Jego ewolucja jest Z16XE (pelny

> wtrysk), pracuje nieco zwawiej, mankamentem jest elektronicznie sterowana przepustnica, ale

> tej jednostki z tego powodu bym nie skreslal...

poprawka Z16SE, już jesteś zmęczony wink.gif

a ja z kolei nie polecam X16SZRa jako że ...mam i zrobiłem nim ze 100kkm,

o ile w Fce ten silnik jest fajny to w G on nie jeździ, ten samochód jest po prostu niebezpieczny z tym silnikiem, ani wyprzedzić, ani przyspieszyć, nic, dramat,

gdybym miał znów kupować to minimum X18XE1, a lepiej X20XEV, co z tego że koszty większe, ale jest jakaś przyjemność z jazdy,

SZR jest jak spokojna, grzeczna, ułożona kobieta, przewidywalna ale zero przyjemności devil.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poprawka Z16SE, już jesteś zmęczony

To fakt..po pracach warsztatowych i domowych (wykonczenie mieszkania) mam zazwyczaj dosc...

> a ja z kolei nie polecam X16SZRa jako że ...mam i zrobiłem nim ze 100kkm,

> o ile w Fce ten silnik jest fajny to w G on nie jeździ, ten samochód jest po prostu niebezpieczny z

> tym silnikiem, ani wyprzedzić, ani przyspieszyć, nic, dramat,

To rowniez pisalem, osiagi marne w stosunku do ciezkiego nadwozia...

> gdybym miał znów kupować to minimum X18XE1, a lepiej X20XEV, co z tego że koszty większe, ale jest

> jakaś przyjemność z jazdy,

Dokladnie tak ok.gif

PS. Poprawki kolegow wyedytowalem w poprzednich postach, dziekuje za erraty smile.gif Swiat wedlug Opla to takie XYZ... spineyes.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja z kolei nie polecam X16SZRa jako że ...mam i zrobiłem nim ze 100kkm,

> o ile w Fce ten silnik jest fajny to w G on nie jeździ, ten samochód jest po prostu niebezpieczny z

> tym silnikiem, ani wyprzedzić, ani przyspieszyć, nic, dramat,

Wynika to z tego, że astra g jest nieco większa, cięższa, a skrzynia biegów jest zupełnie inna niż ta w "efce". W moim odczuciu źle dobrana - zestopniowana zwłaszcza 5 bieg jest za krótki.

Miałem okazję jeździć kilkoma oglądanymi egzemlarzami, i też odniosłem wrażenie, że w ag z tym silnikiem brakuje mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wynika to z tego, że astra g jest nieco większa, cięższa, a skrzynia biegów jest zupełnie inna niż

> ta w "efce". W moim odczuciu źle dobrana - zestopniowana zwłaszcza 5 bieg jest za krótki.

> Miałem okazję jeździć kilkoma oglądanymi egzemlarzami, i też odniosłem wrażenie, że w ag z tym

> silnikiem brakuje mocy.

może zestopniowaniem skrzyni chcieli nadrobić braki w stosunku moc/masa? co oczywiście się nie udało bo fizyki nie da się oszukać, auto i tak nie przyspiesza i nie jeździ, a do tego żeby jechać (licznikowe) 130km/h to wówczas ma 4 tys obr/min sciana.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fizyki nie da się oszukać, auto i tak nie przyspiesza i nie jeździ, a do tego żeby

> jechać (licznikowe) 130km/h to wówczas ma 4 tys obr/min

W mojej "efce" kombi przy 120 km/h (oczywiści na 5 biegu) mam 3000 obrotów, jest to optymalna predkość przelotowa dla auta, wówczas spali ok. 8-9 litórw gazu (z klimą)

Kiedyś na autostradzie jechałem przez dłuższy czas 130,140 nawet udało się 150 i więcej to spalił ok. 13 litórów gazu

Ciekawi mnie jak dobrano przełożenia w astrze II z mocniejszymi silnikami, o których jest w tym watku mowa czyli 1.8 i 2.0

Bardzo proszę o wypowiedź posiadaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W mojej "efce" kombi przy 120 km/h (oczywiści na 5 biegu) mam 3000 obrotów, jest to optymalna

no i tu jest przysłowiowy pies pogrzebany, nie pamiętam teraz dokładnie ale 120 mam na V-biegu przy bodaj 3750 obr/min, teraz wyobraź sobie hałas generowany przez silnik a dwa że spalanie odpowiednio też idzie w górę,

> predkość przelotowa dla auta, wówczas spali ok. 8-9 litórw gazu (z klimą)

> Kiedyś na autostradzie jechałem przez dłuższy czas 130,140 nawet udało się 150 i więcej to spalił

> ok. 13 litórów gazu

co do spalania to mogę powiedzieć że G na benzynie przy przelotowej autostradami ok 120km/h w dwie osoby z bagażem i klimatyzacją do HR spala ok 6.8 - 7 l/100km,

> Ciekawi mnie jak dobrano przełożenia w astrze II z mocniejszymi silnikami, o których jest w tym

> watku mowa czyli 1.8 i 2.0

> Bardzo proszę o wypowiedź posiadaczy.

też jest skrócone przełożenie skrzyń w stosunku do V-B, astra G która nie jest przecież cięższa o V-B, osiąga z takim samym silnikiem mniejsze Vmax, V-B z X20XEV ma homologowaną Vmax =218km/h, dlatego spalanie takiego auta przy jeździe 130km/h jest _mniejsze_ niż jazda z tą samą prędkością moją Astrą z X16SZR...

teraz zastanawiam się nad jednym, skrzynie są WR i CR,

różne auta (np F-ka i G) z tymi samymi skrzyniami np F13WR osiągają inne prędkości na poszczególnych biegach przy tych samych prędkościach obrotowych silników, to skąd się to bierze? tzw. przełożenie przekładni głównej czyli mechanizm różnicowy?

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i tu jest przysłowiowy pies pogrzebany, nie pamiętam teraz dokładnie ale 120 mam na V-biegu przy

> bodaj 3750 obr/min, teraz wyobraź sobie hałas generowany przez silnik a dwa że spalanie

> odpowiednio też idzie w górę,

> co do spalania to mogę powiedzieć że G na benzynie przy przelotowej autostradami ok 120km/h w dwie

> osoby z bagażem i klimatyzacją do HR spala ok 6.8 - 7 l/100km,

> też jest skrócone przełożenie skrzyń w stosunku do V-B, astra G która nie jest przecież cięższa o

> V-B, osiąga z takim samym silnikiem mniejsze Vmax, V-B z X20XEV ma homologowaną Vmax =218km/h,

> dlatego spalanie takiego auta przy jeździe 130km/h jest _mniejsze_ niż jazda z tą samą

> prędkością moją Astrą z X16SZR...

> teraz zastanawiam się nad jednym, skrzynie są WR i CR,

> różne auta (np F-ka i G) z tymi samymi skrzyniami np F13WR osiągają inne prędkości na

> poszczególnych biegach przy tych samych prędkościach obrotowych silników, to skąd się to

> bierze? tzw. przełożenie przekładni głównej czyli mechanizm różnicowy?

> brat

Napewno wpływ ma rozmiar kół.

Zakładając że :

Astra G ma 185/65/15 621.5 mm średnica

Astra F ma 175/70/13 575,2 mm średnica

różnica jest 8% to przy prędkości 100 km/h to jest 8 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napewno wpływ ma rozmiar kół.

> Zakładając że :

> Astra G ma 185/65/15 621.5 mm średnica

> Astra F ma 175/70/13 575,2 mm średnica

> różnica jest 8% to przy prędkości 100 km/h to jest 8 km.

Moja "efka" ma felgi 14 cali, astry II, którymi jeździełem również posiadały takie obręcze kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napewno wpływ ma rozmiar kół.

> Zakładając że :

> Astra G ma 185/65/15 621.5 mm średnica

> Astra F ma 175/70/13 575,2 mm średnica

> różnica jest 8% to przy prędkości 100 km/h to jest 8 km.

to nie tłumaczy różnicy prędkości, wręcz przeciwnie, G przy tej samej prędkości obrotowej półosi powinna jechać ...szybciej o te 8%,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak kombi to brac bez zastanawiania. popularne, tanie auto, latwo dostepne czesci

> osobiscie bym szukal jakiegos turbo klekota 1,7 najlepiej izuzu

Nigdy klekota nie mialem i troche sie boje kupowac. W sumie w firmie jezdze klekotem i jest nawet ok. Dlatego chce poznac opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak podłączając się pod wątek kolegi, to który silnik z kombi byście mi polecili do zagazowania? Aktualnie moja F-ka Isuzu ma 82KM i niestety troszkę mi czasem mało w trasie. Tymczasem buda w kombi cięższa, więc chyba wyjściowa powinna się zaczynać koło 100KM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porownaj sobie zakres wystepowania maksymalnego momentu obrotowego (to najbardziej istotny parametr dotyczacy dynamiki auta) i jego wartosc, a pozostaniesz przy dieslu, a nie bedziesz zmienial na zagazowany, mocniejszy silnik benzynowy. Moc maksymalna to nie wszystko...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.