Skocz do zawartości

Zmiana ilości miejsc w samochodzie (+1)


AxiT

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi o samochód cywilny ( nie żadne kratki itd) który w standardzie ma 4 miejsca 2 z przodu i 2 z tyłu. Fura jednak znaczniejszych rozmiarów niż powiedzmy opel Corsa która jest na 5. Ponoć spotykane rodzynki 5 miejscowe ale to pewnie jakieś lewe kombinatorstwo icon_rolleyes.gif

Czy da się zwiększyć LEGALNIE liczbę miejsc siedzących z 2 do 3 na tylnej kanapie. Oczywiście montując dodatkowy pas biodrowy powiedzmy od zbliżonego (powiedzmy większy brat biglaugh.gif) modelu z 5 miejscami.

Jeśli tak to gdzie się udać najpierw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba bedzie trzeba w oplu poprosic o wyciag z homologacje auta na 5 osob (o ile taka ma) i wtedy na stacji diagnostycznej przekwalifikowac (musza byc 5 pasy itd). I pozniej do wydzialu komunikacji zlozyc wniosek u dyrektora (bo pewnie od reki Ci nie wbija). Niewiem czy nie prosciej podjechac na stacje diagnostyczna lub do WK i zapytac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idź do WK.

Tam przypuszczalnie jakaś miła i ładna pani powie Ci, żebyś złożył wniosek o przekwalifikowanie pojazdu, do wniosku pewnie będziesz musiał dołączyć wyciąg z homologacji pojazdu.

Z potwierdzonym przez WK wnioskiem lub jakimś innym zaświadczeniem udajesz się na stację diagnostyczną.

Tam pan diagnosta sprawdzi czy Twój wóz posiada wszystko co jest potrzebne do wożenia większej ilości pasażerów.

Gdy to potwierdzi to wystawia odpowiednie dokumenty i znów udajesz się do WK. Tam przypuszczalnie będziesz musiał zapłacić za nowy DR, bo będzie zmiana ilości miejsc, chyba, że wpiszą to w "adnotacje urzędowe".

To tylko moje przypuszczenia, ale wydaje mi się, że tak to będzie wyglądało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście miałem takie coś jak kupowałem nowy skuter, bez czegoś takiego nie zarejestrujesz nowego pojazdu

mam również wyciąg z homologacji na fakturze zakupu, którą uzyskałem w ASO, gdyż potrzebowałem numerów silnika... ogólnie to pytaj u producenta/dealera pojazdu, powinni mieć coś takiego

a zawiera np dane o maxymalnej ładowności, o spełnieniu norm dopuszczenia do ruchu, typ pojazdu itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kilka razy już tu padło stwierdzenie " wyciąg z homologacji"

> skąd go wytrzasnąć

diler/importer

> co będzie zawierał - jakie info?

dane techniczne wg. ktorych samochod byl homologowany na dany rynek

jesli taka wersja nie wystepowala w odmianie 5os. to chyba Ci sie nie uda ta operacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> diler/importer

> dane techniczne wg. ktorych samochod byl homologowany na dany rynek

> jesli taka wersja nie wystepowala w odmianie 5os. to chyba Ci sie nie uda ta operacja

Proponuję zajrzeć pod kanapę i poszukać fabrycznych otworów kotwiczenia środkowego pasa...

Jeśli nie ma, to marne szanse.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kilka razy już tu padło stwierdzenie " wyciąg z homologacji"

> skąd go wytrzasnąć

> co będzie zawierał - jakie info?

Nie wiem czy Ci to potrzebne. Jeżeli były wersje 5 osobowe, to zapewne Twoja wersja jest przystosowana do przeróbki na 5 osób. I musisz tylko znaleźć SKP, która dokona takiej przeróbki (albo inny uprawniony do zmiany przeznaczenia pojazdu warsztat - lub też sam dokonasz przeróbki w postaci montażu pasa, a ktoś wystawi na to kwit). Mój Galaxy był zarejestrowany na 2 osoby (ciężarowy), ale posiadał 7 foteli i 7 pasów. Po zakupie pojechałem do uprawnionej stacji, wystawili kwit o "przeróbce", potem zrobiłem pełne badanie techniczne i z tym udałem się do WK. Tam dokonano odpowiedniego wpisu w karcie pojazdu i DR. Koszt jaki poniosłem to ok. 400zł w SKP. Kosztu wymiany DR nie liczę, bo auto przerejestrowywałem na siebie po zakupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy Ci to potrzebne. Jeżeli były wersje 5 osobowe, to zapewne Twoja wersja jest

> przystosowana do przeróbki na 5 osób. I musisz tylko znaleźć SKP, która dokona takiej

> przeróbki (albo inny uprawniony do zmiany przeznaczenia pojazdu warsztat - lub też sam

> dokonasz przeróbki w postaci montażu pasa, a ktoś wystawi na to kwit). Mój Galaxy był

> zarejestrowany na 2 osoby (ciężarowy), ale posiadał 7 foteli i 7 pasów. Po zakupie pojechałem

> do uprawnionej stacji, wystawili kwit o "przeróbce", potem zrobiłem pełne badanie techniczne i

> z tym udałem się do WK. Tam dokonano odpowiedniego wpisu w karcie pojazdu i DR. Koszt jaki

> poniosłem to ok. 400zł w SKP. Kosztu wymiany DR nie liczę, bo auto przerejestrowywałem na

> siebie po zakupie.

Właśnie nie wiem czy w nadwoziu 3 d legalnie były 5 osobowe wersje. W 5D na pewno tak, ale te 3d-5 osobowe co są na allegro to nawet pasa biodrowego nie mają. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kilka razy już tu padło stwierdzenie " wyciąg z homologacji"

> skąd go wytrzasnąć

> co będzie zawierał - jakie info?

Dwa lata temu kupowałem dla Żony Fiata Uno od pierwszego właściciela.

Wraz ze wszelkimi dokumentami przekazał wyciąg z homologacji, który był wydawany wraz z samochodem podczas jego zakupu w salonie.

Osobiście nie wiem skąd wytrzasnąć wyciąg z homologacji. Myślę, że jedyna droga to udać się do ASO i tam popytać jak to załatwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie nie wiem czy w nadwoziu 3 d legalnie były 5 osobowe wersje. W 5D na pewno tak, ale te 3d-5

> osobowe co są na allegro to nawet pasa biodrowego nie mają.

A czy w 3D to nie były de facto dwa osobne siedzenia? Może ktoś swapował tylną kanapę z 5D?

Edit: Jednak nie:

43290851_6.jpg

Tylko oparcia osobne. Tak mi kołatało, że coś jest osobno w Sporcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy w 3D to nie były de facto dwa osobne siedzenia? Może ktoś swapował tylną kanapę z 5D?

> Edit: Jednak nie:

> Tylko oparcia osobne. Tak mi kołatało, że coś jest osobno w Sporcie

Dlatego właśnie myślałem żeby w jedną " dziurę" wsadzić pas, a w drugą zatrzask i jechać gdzieś na podbicie papierów i do WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego właśnie myślałem żeby w jedną " dziurę" wsadzić pas, a w drugą zatrzask i jechać gdzieś na

> podbicie papierów i do WK.

Tylko, że od pewnego czasu, wszystkie miejsca z tyłu muszą mieć pełne pasy, nie tylko biodrowe. Niektóre autka po tym okresie zrobiły się 4 miejscowe. Seicento do pewnego roku było 5 miejscowe, a później 4 miejscowe. Panda też miała początkowo pas biodrowy, a później dołożyli mocowanie pod pełny pas. Czyli od chyba czterech lat pas biodrowy jest niedopuszczalny w nowo rejestrowanych pojazdach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko, że od pewnego czasu, wszystkie miejsca z tyłu muszą mieć pełne pasy, nie tylko biodrowe.

> Niektóre autka po tym okresie zrobiły się 4 miejscowe. Seicento do pewnego roku było 5

> miejscowe, a później 4 miejscowe. Panda też miała początkowo pas biodrowy, a później dołożyli

> mocowanie pod pełny pas. Czyli od chyba czterech lat pas biodrowy jest niedopuszczalny w nowo

> rejestrowanych pojazdach.

w nowo rejestrowanych pewnie tak, ale froata będzie 10 letnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.