Skocz do zawartości

Niepokojący dźwięk przy większym booście


woj76

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, jak wchodzę na wyżyny swojej sprężarki (0,7 bara) przy (prawie) do końca otwartej przepustnicy, wydobywa się dźwięk taki powiedziałbym metaliczno-szelesząco-trący. I nie wiem co to jest. Mam obawy co do stukowego, ale w logu jest czyściutko, z AFR ani EGT nie ma żadnych anomali, jak widać na załączonym shocie (ten ząbek na AFR jest jeszcze w podciśnieniu i jest to kwestia nie do końca jeszcze ustawionej mapy). Widać, że coś jest na rzeczy (wibracje albo wstrząsy), bo czujnik temp oleju, który ma szemrane podłączenie dostaje fioła.

Pomysły ?

EDIT: aha, ten czujnik wariuje też przy mniejszym booście regularnie. I wiem też, że wydech w jednym miejscu może się gdzieś obijać, robi to czasem na wolnych też.

post-66042-14352509319334_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, jak wchodzę na wyżyny swojej sprężarki (0,7 bara) przy (prawie) do końca otwartej

> przepustnicy, wydobywa się dźwięk taki powiedziałbym metaliczno-szelesząco-trący. I

u mnie jest podobne zachowanie, ale przy troche większym boście. Przy 0.7 jest "cisza" ale przy 1.1 mam taki odgłos jak by brzęczenia śrubek metalowych w jakimś pojemniku, taki rezonans/wibrację jak by wszystkie popychacze zaczęły brzęczeć.... Przyczyny nie znalazłem jeszcze frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co z ciśnieniem oleju?

Pytasz ogólnie, czy chodzi o wykres tylko?

Dobre pytanie confused.gif Nie mam zamontowanego czujnika bo mi się nie mieści tak jak chciałem go zrobić i na razie nie mam pomysłu jak go tam wcisnąć. Ale nie mam powodu nie wierzyć, że wszystko jest tam ok - pompa oleju jest nowa i nie udaje mi się zajarzyć lampki oleju sztucznie zaniżając obroty (dusząc go lekko - w poprzednim silniku to była norma, lampka znaczy się). Turbo ma zalecany przez forumowiczów reduktor 1.2mm.

EDIT: olej póki co jest 10w40, 10w60 czeka na zmianę i dopiero potem będę robił próby na serio, na razie to 0.7 dmuchnąłem może ze 3 razy na bardzo krótko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie jest podobne zachowanie, ale przy troche większym boście. Przy 0.7 jest "cisza" ale przy 1.1

> mam taki odgłos jak by brzęczenia śrubek metalowych w jakimś pojemniku, taki rezonans/wibrację

> jak by wszystkie popychacze zaczęły brzęczeć.... Przyczyny nie znalazłem jeszcze

Moze stuka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oj z tym to różnie bywa... ja sie przekonałem że lepiej jednak pomierzyć ciśnienie indywidualnie

> dla kazdego samochodu

Tylko jak to zmierzyć, żeby nie robić jakiś mega konstrukcji i nie rozbierać pół silnika. Bo domniemam, że chodzi Ci o ciśnienie panujące w T.

Wiem, że na pewno olej gęstszy by się jednal przydał jak napisałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko jak to zmierzyć, żeby nie robić jakiś mega konstrukcji i nie rozbierać pół silnika. Bo

> domniemam, że chodzi Ci o ciśnienie panujące w T.

> Wiem, że na pewno olej gęstszy by się jednal przydał jak napisałem wyżej.

pasowałoby zmodzić sobie taki przyrząd-trójnik z zegarem do pomiaru że "meską" część wkręcasz w turbine, a końcówke przewodu olejowego wkręcasz w jego żenską część o takie cus na szybko. Ja teraz tak sobie zrobiłem tylko że zamiast stałej restrykcji mam zaworek i mam to zrobione na stałe.

284077882-pomiarsmarowania.JPG

post-119985-1435250932143_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pasowałoby zmodzić sobie taki przyrząd-trójnik z zegarem do pomiaru że "meską" część wkręcasz w

> turbine, a końcówke przewodu olejowego wkręcasz w jego żenską część o takie cus na szybko. Ja

> teraz tak sobie zrobiłem tylko że zamiast stałej restrykcji mam zaworek i mam to zrobione na

> stałe.

Dzięki, pomyślę nad tym, aczkolwiek widzę same problemy z miejscem i dobraniem końcówek i innych. Na pewno się da, tylko rzeźba straszna może z tego wyjść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie, raczej brzęczy. Bardziej to taki dzwięk jak byś na podłogę wysypał troche podkładek i onę

> wpadają w rezonans...

No u mnie też to brzmi jak rezonans, ale na prawdę brakuje mi słów jak go opisać. W każdym razie brzmi to tak, że jeżeli to byłby dzwięk wychodzący z turbiny to powinna przy tym pójść w drzazgi momentalnie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No u mnie też to brzmi jak rezonans, ale na prawdę brakuje mi słów jak go opisać. W każdym razie

> brzmi to tak, że jeżeli to byłby dzwięk wychodzący z turbiny to powinna przy tym pójść w

> drzazgi momentalnie :/

chyba mamy to samo...

[edycja] ale u mnie na mierniku ciśnienia oleju nie ma jakiś anomalii. Nie wiem jak ze smarowaniem turbiny, ale olej w niej jest. Poza tym przy 0,7 tego nie było... Do piero 1.1bar powoduję taki efekt... Ja zacznę od zmieny oleju na jakiś racingowy 50 lub 60 bo boje się ze nie wyrabia gęstością (znaczy jest za rzadki)/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już wiem jak to opisać: brzmi to trochę jak przesterowane głośniki w laptopie np. Tak jakby silnik

> był głośnikiem, w który za dużo mocy się puściło.

'

trzeba doładowanie zmniejszyć albo turbo zdemontować zeby.GIF

qwa dokładnie to samo... Dziabnę do tytu zapłon jeszcze na minus w doładowaniu, ale i tak już do tej pory sporo poszedł do tyłu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> '

> trzeba doładowanie zmniejszyć albo turbo zdemontować

> qwa dokładnie to samo... Dziabnę do tytu zapłon jeszcze na minus w doładowaniu, ale i tak już do

> tej pory sporo poszedł do tyłu...

Tylko napraw to szybko bo chce jakiegos test drivea zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już wiem jak to opisać: brzmi to trochę jak przesterowane głośniki w laptopie np. Tak jakby silnik

> był głośnikiem, w który za dużo mocy się puściło.

> EDIT: rozmyślam jeszcze o WG...

cofnij zapłon i zrób testy, jak będzie cały czas tak samo to trzeba szukać gdzieś indziej przyczyny, może coś jest niedokręcone i taki dźwięk wydaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cofnij zapłon i zrób testy, jak będzie cały czas tak samo to trzeba szukać gdzieś indziej

> przyczyny, może coś jest niedokręcone i taki dźwięk wydaje

Już trochę cofnąłem i "wygładziłem" mapę w tej okolicy, test musi zaczekąć na cichszą pogodę zeby.GIF Tak pozatym, to w tej sytuacji jest już chyba brana mapa WOT, którą to też w między czasie edytowałem (nie pytaj po co), przywróciłem do tego co Ty zrobiłeś i wprowadziłem małe korekty, tym razem w odpowiednią stronę, może powinienem jeszcze.

Zaznaczę jeszcze, że przy tych samych obrotach, ale bez boosta jest cisza, tak więc jest to kwestia doładowania chyba jednak.

OT: email Ci działa? Tak tylko pytam wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie jest podobne zachowanie, ale przy troche większym boście. Przy 0.7 jest "cisza" ale przy 1.1

> mam taki odgłos jak by brzęczenia śrubek metalowych w jakimś pojemniku, taki rezonans/wibrację

> jak by wszystkie popychacze zaczęły brzęczeć.... Przyczyny nie znalazłem jeszcze

Miałem cos podobnego przy ponad 0.7 bara na ihi rhb5. Taki pinezkowy dzwiek. Wedlug jednego to stukowe. Huba nie był przekonany czy to stuki bo na ekranie było ok. Jedno jest pewne turbina padla i na t25 nie ma tego dzwieku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem cos podobnego przy ponad 0.7 bara na ihi rhb5. Taki pinezkowy dzwiek. Wedlug jednego to

> stukowe. Huba nie był przekonany czy to stuki bo na ekranie było ok. Jedno jest pewne turbina

> padla i na t25 nie ma tego dzwieku

I też coś w tamtej miałeś wątpliwości ze smarowaniem T, co nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, jak wchodzę na wyżyny swojej sprężarki (0,7 bara) przy (prawie) do końca otwartej

> przepustnicy, wydobywa się dźwięk taki powiedziałbym metaliczno-szelesząco-trący. I nie wiem

> co to jest. Mam obawy co do stukowego, ale w logu jest czyściutko, z AFR ani EGT nie ma

> żadnych anomali, jak widać na załączonym shocie (ten ząbek na AFR jest jeszcze w podciśnieniu

> i jest to kwestia nie do końca jeszcze ustawionej mapy). Widać, że coś jest na rzeczy

> (wibracje albo wstrząsy), bo czujnik temp oleju, który ma szemrane podłączenie dostaje fioła.

> Pomysły ?

> EDIT: aha, ten czujnik wariuje też przy mniejszym booście regularnie. I wiem też, że wydech w

> jednym miejscu może się gdzieś obijać, robi to czasem na wolnych też.

AFR i EGT mogą być ok a jednak może stukać, zjedź zapłonem o 10-15 stopni w WOT i zobacz co się będzie działo, jak będzie to samo to zacznij szukać przyczyny gdzie indziej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie za eksremalnie trochę? Popróbuję

pukanie po 1stopien da Ci odpowiedź jak będzie już za późno, takie obcięcie przy WOT nie spowoduje nic poza spadkiem momentu i daniem Ci odpowiedzi co złego sie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pukanie po 1stopien da Ci odpowiedź jak będzie już za późno, takie obcięcie przy WOT nie spowoduje

> nic poza spadkiem momentu i daniem Ci odpowiedzi co złego sie dzieje.

No więc testy z większym zmodzeniem zapłonu nie wykazały żadnej znaczącej zmiany. Natomiast dalsze testy wykazały, że jest to najprawdopodobniej kwestia doładowania właśnie, bo bez doładowania w tych samych warunkach (prędkość, obroty), jest cisza. Także czeba kminić dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Echhh - sam sobie odpwoieziales co trzeba robic. Nie ma co kminic, tylko zlikwidowac przyczyne

> dzwieku, znaczy wymontowac turbo. Dlaczego masz meic gorzej od innych? Zrob sobie tak, zeby ci

> nie swistalo!

Wogóle myślę nad zdemontowaniem całego silnika i zamontowaniu pedałów od roweru, wtedy wogóle będzie cisza i komfort zeby.GIF

Serio, to świst jest bardzo miły i całkiem głośny, to mi zupełnie nie przeszkadza, ten rezonans brzmi (w mojej głowie) jakby coś miało nieźle się zaraz wysrać. Ale może to tylko ja, może jestem rozpuszczony częstą jazdą tdi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.