woj76 Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 Panowie, jak wchodzę na wyżyny swojej sprężarki (0,7 bara) przy (prawie) do końca otwartej przepustnicy, wydobywa się dźwięk taki powiedziałbym metaliczno-szelesząco-trący. I nie wiem co to jest. Mam obawy co do stukowego, ale w logu jest czyściutko, z AFR ani EGT nie ma żadnych anomali, jak widać na załączonym shocie (ten ząbek na AFR jest jeszcze w podciśnieniu i jest to kwestia nie do końca jeszcze ustawionej mapy). Widać, że coś jest na rzeczy (wibracje albo wstrząsy), bo czujnik temp oleju, który ma szemrane podłączenie dostaje fioła. Pomysły ? EDIT: aha, ten czujnik wariuje też przy mniejszym booście regularnie. I wiem też, że wydech w jednym miejscu może się gdzieś obijać, robi to czasem na wolnych też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 > Panowie, jak wchodzę na wyżyny swojej sprężarki (0,7 bara) przy (prawie) do końca otwartej > przepustnicy, wydobywa się dźwięk taki powiedziałbym metaliczno-szelesząco-trący. I u mnie jest podobne zachowanie, ale przy troche większym boście. Przy 0.7 jest "cisza" ale przy 1.1 mam taki odgłos jak by brzęczenia śrubek metalowych w jakimś pojemniku, taki rezonans/wibrację jak by wszystkie popychacze zaczęły brzęczeć.... Przyczyny nie znalazłem jeszcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 A co z ciśnieniem oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 15 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 > A co z ciśnieniem oleju? Pytasz ogólnie, czy chodzi o wykres tylko? Dobre pytanie Nie mam zamontowanego czujnika bo mi się nie mieści tak jak chciałem go zrobić i na razie nie mam pomysłu jak go tam wcisnąć. Ale nie mam powodu nie wierzyć, że wszystko jest tam ok - pompa oleju jest nowa i nie udaje mi się zajarzyć lampki oleju sztucznie zaniżając obroty (dusząc go lekko - w poprzednim silniku to była norma, lampka znaczy się). Turbo ma zalecany przez forumowiczów reduktor 1.2mm. EDIT: olej póki co jest 10w40, 10w60 czeka na zmianę i dopiero potem będę robił próby na serio, na razie to 0.7 dmuchnąłem może ze 3 razy na bardzo krótko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 > u mnie jest podobne zachowanie, ale przy troche większym boście. Przy 0.7 jest "cisza" ale przy 1.1 > mam taki odgłos jak by brzęczenia śrubek metalowych w jakimś pojemniku, taki rezonans/wibrację > jak by wszystkie popychacze zaczęły brzęczeć.... Przyczyny nie znalazłem jeszcze Moze stuka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 Turbo ma zalep;any > przez forumowiczów reduktor 1.2mm. oj z tym to różnie bywa... ja sie przekonałem że lepiej jednak pomierzyć ciśnienie indywidualnie dla kazdego samochodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 15 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 > Moze stuka? No ja też mam takie małe podejrzenie, póki co pomodziłem lekko zapłon, ale nie mam warunków sprawdzić efektów aktualnie (tak leje, że poza deszczem w środku prawie nic nie słychać). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 15 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 > oj z tym to różnie bywa... ja sie przekonałem że lepiej jednak pomierzyć ciśnienie indywidualnie > dla kazdego samochodu Tylko jak to zmierzyć, żeby nie robić jakiś mega konstrukcji i nie rozbierać pół silnika. Bo domniemam, że chodzi Ci o ciśnienie panujące w T. Wiem, że na pewno olej gęstszy by się jednal przydał jak napisałem wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 > Tylko jak to zmierzyć, żeby nie robić jakiś mega konstrukcji i nie rozbierać pół silnika. Bo > domniemam, że chodzi Ci o ciśnienie panujące w T. > Wiem, że na pewno olej gęstszy by się jednal przydał jak napisałem wyżej. pasowałoby zmodzić sobie taki przyrząd-trójnik z zegarem do pomiaru że "meską" część wkręcasz w turbine, a końcówke przewodu olejowego wkręcasz w jego żenską część o takie cus na szybko. Ja teraz tak sobie zrobiłem tylko że zamiast stałej restrykcji mam zaworek i mam to zrobione na stałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 > Moze stuka? nie, raczej brzęczy. Bardziej to taki dzwięk jak byś na podłogę wysypał troche podkładek i onę wpadają w rezonans... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 15 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 > pasowałoby zmodzić sobie taki przyrząd-trójnik z zegarem do pomiaru że "meską" część wkręcasz w > turbine, a końcówke przewodu olejowego wkręcasz w jego żenską część o takie cus na szybko. Ja > teraz tak sobie zrobiłem tylko że zamiast stałej restrykcji mam zaworek i mam to zrobione na > stałe. Dzięki, pomyślę nad tym, aczkolwiek widzę same problemy z miejscem i dobraniem końcówek i innych. Na pewno się da, tylko rzeźba straszna może z tego wyjść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 15 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 > nie, raczej brzęczy. Bardziej to taki dzwięk jak byś na podłogę wysypał troche podkładek i onę > wpadają w rezonans... No u mnie też to brzmi jak rezonans, ale na prawdę brakuje mi słów jak go opisać. W każdym razie brzmi to tak, że jeżeli to byłby dzwięk wychodzący z turbiny to powinna przy tym pójść w drzazgi momentalnie :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 > No u mnie też to brzmi jak rezonans, ale na prawdę brakuje mi słów jak go opisać. W każdym razie > brzmi to tak, że jeżeli to byłby dzwięk wychodzący z turbiny to powinna przy tym pójść w > drzazgi momentalnie :/ chyba mamy to samo... [edycja] ale u mnie na mierniku ciśnienia oleju nie ma jakiś anomalii. Nie wiem jak ze smarowaniem turbiny, ale olej w niej jest. Poza tym przy 0,7 tego nie było... Do piero 1.1bar powoduję taki efekt... Ja zacznę od zmieny oleju na jakiś racingowy 50 lub 60 bo boje się ze nie wyrabia gęstością (znaczy jest za rzadki)/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 15 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 > chyba mamy to samo... Już wiem jak to opisać: brzmi to trochę jak przesterowane głośniki w laptopie np. Tak jakby silnik był głośnikiem, w który za dużo mocy się puściło. EDIT: rozmyślam jeszcze o WG... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 > Już wiem jak to opisać: brzmi to trochę jak przesterowane głośniki w laptopie np. Tak jakby silnik > był głośnikiem, w który za dużo mocy się puściło. ' trzeba doładowanie zmniejszyć albo turbo zdemontować qwa dokładnie to samo... Dziabnę do tytu zapłon jeszcze na minus w doładowaniu, ale i tak już do tej pory sporo poszedł do tyłu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 > nie, raczej brzęczy. Bardziej to taki dzwięk jak byś na podłogę wysypał troche podkładek i onę > wpadają w rezonans... U guida jest cos takiego tez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 > ' > trzeba doładowanie zmniejszyć albo turbo zdemontować > qwa dokładnie to samo... Dziabnę do tytu zapłon jeszcze na minus w doładowaniu, ale i tak już do > tej pory sporo poszedł do tyłu... Tylko napraw to szybko bo chce jakiegos test drivea Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huba301 Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 > Już wiem jak to opisać: brzmi to trochę jak przesterowane głośniki w laptopie np. Tak jakby silnik > był głośnikiem, w który za dużo mocy się puściło. > EDIT: rozmyślam jeszcze o WG... cofnij zapłon i zrób testy, jak będzie cały czas tak samo to trzeba szukać gdzieś indziej przyczyny, może coś jest niedokręcone i taki dźwięk wydaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 > Tylko napraw to szybko bo chce jakiegos test drivea w sobotę i tak turbo wyjołem bo szukałem przyczyny mechanicznej tego zjawiska Poza tym nawet jak będe w MTG za tydzień to i tak stilo przyjadę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 > w > sobotę i tak turbo wyjołem bo szukałem przyczyny mechanicznej tego zjawiska > Poza tym nawet jak będe w MTG za tydzień to i tak stilo przyjadę zajedz po mnie to zaciagniemy moje sc do MTG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 > zajedz po mnie to zaciagniemy moje sc do MTG tyle kilometrów na lince??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 15 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 > cofnij zapłon i zrób testy, jak będzie cały czas tak samo to trzeba szukać gdzieś indziej > przyczyny, może coś jest niedokręcone i taki dźwięk wydaje Już trochę cofnąłem i "wygładziłem" mapę w tej okolicy, test musi zaczekąć na cichszą pogodę Tak pozatym, to w tej sytuacji jest już chyba brana mapa WOT, którą to też w między czasie edytowałem (nie pytaj po co), przywróciłem do tego co Ty zrobiłeś i wprowadziłem małe korekty, tym razem w odpowiednią stronę, może powinienem jeszcze. Zaznaczę jeszcze, że przy tych samych obrotach, ale bez boosta jest cisza, tak więc jest to kwestia doładowania chyba jednak. OT: email Ci działa? Tak tylko pytam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter01 Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 > u mnie jest podobne zachowanie, ale przy troche większym boście. Przy 0.7 jest "cisza" ale przy 1.1 > mam taki odgłos jak by brzęczenia śrubek metalowych w jakimś pojemniku, taki rezonans/wibrację > jak by wszystkie popychacze zaczęły brzęczeć.... Przyczyny nie znalazłem jeszcze Miałem cos podobnego przy ponad 0.7 bara na ihi rhb5. Taki pinezkowy dzwiek. Wedlug jednego to stukowe. Huba nie był przekonany czy to stuki bo na ekranie było ok. Jedno jest pewne turbina padla i na t25 nie ma tego dzwieku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 15 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 > Miałem cos podobnego przy ponad 0.7 bara na ihi rhb5. Taki pinezkowy dzwiek. Wedlug jednego to > stukowe. Huba nie był przekonany czy to stuki bo na ekranie było ok. Jedno jest pewne turbina > padla i na t25 nie ma tego dzwieku I też coś w tamtej miałeś wątpliwości ze smarowaniem T, co nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 > tyle kilometrów na lince??? sporawo... ale skorzystam z lawety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 > sporawo... ale skorzystam z lawety no to nie będe do Ciebie jechał, zobaczymy się na miejscu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 > no to nie będe do Ciebie jechał, zobaczymy się na miejscu... i pewnie tak bedzie tak czy inaczej czekam na info od szefa MTG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 > i pewnie tak bedzie tak czy inaczej czekam na info od szefa MTG Trza dzwonic do dziada ze zbiorka u niego bo on gdzies sie kajakuje na mazurach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter01 Napisano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 > I też coś w tamtej miałeś wątpliwości ze smarowaniem T, co nie? no miałem wątpliwości czy ten restryktor nie był zbyt mały... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 > Panowie, jak wchodzę na wyżyny swojej sprężarki (0,7 bara) przy (prawie) do końca otwartej > przepustnicy, wydobywa się dźwięk taki powiedziałbym metaliczno-szelesząco-trący. I nie wiem > co to jest. Mam obawy co do stukowego, ale w logu jest czyściutko, z AFR ani EGT nie ma > żadnych anomali, jak widać na załączonym shocie (ten ząbek na AFR jest jeszcze w podciśnieniu > i jest to kwestia nie do końca jeszcze ustawionej mapy). Widać, że coś jest na rzeczy > (wibracje albo wstrząsy), bo czujnik temp oleju, który ma szemrane podłączenie dostaje fioła. > Pomysły ? > EDIT: aha, ten czujnik wariuje też przy mniejszym booście regularnie. I wiem też, że wydech w > jednym miejscu może się gdzieś obijać, robi to czasem na wolnych też. AFR i EGT mogą być ok a jednak może stukać, zjedź zapłonem o 10-15 stopni w WOT i zobacz co się będzie działo, jak będzie to samo to zacznij szukać przyczyny gdzie indziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 16 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 > AFR i EGT mogą być ok a jednak może stukać, zjedź zapłonem o 10-15 stopni w WOT i zobacz co się > będzie działo, jak będzie to samo to zacznij szukać przyczyny gdzie indziej Nie za eksremalnie trochę? Popróbuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 > Nie za eksremalnie trochę? Popróbuję pukanie po 1stopien da Ci odpowiedź jak będzie już za późno, takie obcięcie przy WOT nie spowoduje nic poza spadkiem momentu i daniem Ci odpowiedzi co złego sie dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 16 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 > pukanie po 1stopien da Ci odpowiedź jak będzie już za późno, takie obcięcie przy WOT nie spowoduje > nic poza spadkiem momentu i daniem Ci odpowiedzi co złego sie dzieje. No więc testy z większym zmodzeniem zapłonu nie wykazały żadnej znaczącej zmiany. Natomiast dalsze testy wykazały, że jest to najprawdopodobniej kwestia doładowania właśnie, bo bez doładowania w tych samych warunkach (prędkość, obroty), jest cisza. Także czeba kminić dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 > Także czeba kminić dalej. Echhh - sam sobie odpwoieziales co trzeba robic. Nie ma co kminic, tylko zlikwidowac przyczyne dzwieku, znaczy wymontowac turbo. Dlaczego masz meic gorzej od innych? Zrob sobie tak, zeby ci nie swistalo! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 17 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 > Echhh - sam sobie odpwoieziales co trzeba robic. Nie ma co kminic, tylko zlikwidowac przyczyne > dzwieku, znaczy wymontowac turbo. Dlaczego masz meic gorzej od innych? Zrob sobie tak, zeby ci > nie swistalo! Wogóle myślę nad zdemontowaniem całego silnika i zamontowaniu pedałów od roweru, wtedy wogóle będzie cisza i komfort Serio, to świst jest bardzo miły i całkiem głośny, to mi zupełnie nie przeszkadza, ten rezonans brzmi (w mojej głowie) jakby coś miało nieźle się zaraz wysrać. Ale może to tylko ja, może jestem rozpuszczony częstą jazdą tdi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.