Skocz do zawartości

klimatronik - brak nawiewu


manic

Rekomendowane odpowiedzi

Przejrzałem szukajkę ale nie znalazłem tam rozwiązania mojego problemu (jest dużo o klimatroniku ale głównie o mieszaniu ciepłego i zimnego powietrza). Mój problem polega na tym, że nie wieje mi ze wszystkich nawiewów (wszystkie kratki, nogi, szyba) mimo, że jak zwiększam poziom obrotów wentylatora to słychać że wentylator pracuje natomiast powietrze nigdzie nie leci. Chyba, że ja coś źle nastawiam - po prostu naciskam wentylatorek i strzałkę gdzie ma lecieć.

Acha, czy może mieć na to wpływ niepracująca sprężarka klimy (jest uszkodzona i zdjęty jest pasek z niej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi ze wszystkich nawiewów (wszystkie kratki, nogi, szyba) mimo, że jak zwiększam poziom

> obrotów wentylatora to słychać że wentylator pracuje natomiast powietrze nigdzie nie leci.

Któraś klapa się zawiesiła, albo padł, któryś aktywator, spróbuj kalibracji, jak nie pomoże to trzeba rozebrać.

> Acha, czy może mieć na to wpływ niepracująca sprężarka klimy (jest uszkodzona i zdjęty jest pasek z

> niej)

Nie ma wpływu.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężarka nie ma na to wpływu.

Sprawdź czy działają klapy sterujące nawiewem - wyłącz zupełnie nawiew (sam wiatrak na zero) i przełącz nawiew na szyby, nogi czy twarz -powinieneś słyszeć, jak pracują klapy.

Top wszystko bez radia i na włączonym zapłonie byś słyszał czy w ogóle działa.

Jeszcze jest coś takiego jak kalibracja ale teraz Ci nie powiem za pomocą których dwóch przycisków się to robiło.

Szukajka albo koledzy dopiszą!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój tak ma, że czasami po dłuższej jeździe nie przełącza kierunków nawiewu, pomaga na to szybki

> restart auta (wyłączyć i odpalić ponownie)

U mnie po dłuższej jeździe otwiera się obieg powietrza i dopiero po restarcie można go zamknąć.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak, kalibrację zrobiłem z 5 razy ale nie dało do efektu. Co w takim razie robić? Jak dostać się do tych klap? A czy czasem nie może być to wina zapchanego filtra przeciwpyłkowego - jak się do niego dobrać?

Powiem szczerze, że to dla mnie teraz najważniejszy temat do zrobienia bo idą deszcze i parowanko będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy czasem nie może być to wina zapchanego filtra przeciwpyłkowego

> - jak się do niego dobrać?

W naszym dziale ZTS, jest instrukcja producenta

Wymiana filtra przed zimą nie zaszkodzi, a nawet bardzo pomoże w odparowaniu szybek.

O klapach nic nie powiem, na szczęście mam manualną klimę.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W naszym dziale ZTS, jest instrukcja producenta

> Wymiana filtra przed zimą nie zaszkodzi, a nawet bardzo pomoże w odparowaniu szybek.

> O klapach nic nie powiem, na szczęście mam manualną klimę.....

Dzięki za manual, ale mam pytanie, jak odkręcić te dziwne śrubki co trzymają te plastiki - patrzyłem to jakieś dziwne są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za manual, ale mam pytanie, jak odkręcić te dziwne śrubki co trzymają te plastiki -

> patrzyłem to jakieś dziwne są.

Takie czarne plastikowe z czarnym w środku?

Wciskasz środek i parasolka wychodzi.

Parasolkę(taka czarna z dziurką) na tunelu wyciągasz ciągnąc za obudowę tunelu.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za manual, ale mam pytanie, jak odkręcić te dziwne śrubki co trzymają te plastiki -

> patrzyłem to jakieś dziwne są.

imag0575.th.jpg

Jak te części masz na myśli to jutro wieczorem znajdziesz tu foto ich z drugiej strony.

Tam są jeszcze 2 zatrzaski i kluczowe jest aby koło lewarka to wysunąć w stronę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli co to sa zatrzaski i wyciąga się je z całym plastikiem?

Tak.

> Napiszcie mi jeszcze jak sie dostac do tych klap co pisaliście, gdzie one są, bo coś mi się wydaje,

> że to nie wina filtra pp.

Klapy są wewnątrz nagrzewnicy, żeby się do nich dostać trzeba wyciągnąć nagrzewnicę, żeby wyciągnąć nagrzewnicę trzeba zdemontować całą deskę(dzień roboty i duży słoik śrubek).

Z zewnątrz może uda Ci się dostać do aktywatorów.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli co to sa zatrzaski i wyciąga się je z całym plastikiem?

na 3 foto sa spinki, oprócz nich są jeszcze zatrzaski jak obiecałem jutro będzie ikonka_photo2.gif

> Napiszcie mi jeszcze jak sie dostac do tych klap co pisaliście, gdzie one są,

to jakiś klimatronik odpowie rotfl.gif

>bo coś mi się wydaje, że to nie wina filtra pp.

Pewnie nie wina filtra, ale przed sezonem nie zaszkodzi go wymienić.

Na pewno podniesiesz skuteczność wentylacji, a i umiejętność dostania się tam nabędziesz 20.GIF

edyta:

na 2 foto z instrukcji u mnie są zwykłe spinki ze 126p

na 4 u mnie nie było śrubki, klapkę się przesuwa- jest tylko zatrzask

i jak się złamie filtr widoczny na foto 5 i wpycha go na raty to można pominąć foto 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za to mam inny troszke problem podczas jazdy gdy włanczam na gorące powietrze np: na 23 stopnie to jakiś czas mi grzeje ale to tylko jakiś czas potem tak po 30 może mniej minutach wszystko się odwraca na wyświetlaczu jest 23 stopnie a dmuch zimnym powietrzem tak jagby było ustawione na 16 stopni.Nie wiecie co to może być takiego.

_______________________________________

Stilo 1,2 16V 5D 2002r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Winnym okazał się jednak filtr kabinowy. Po wymianie wieje jak trzeba. Ufff, problem z głowy, a już zastanawiałem się po jakiego .... chciałem klimatronika zlosnik.gif

Dzięki panowie!!! Za chwilę będę męczył Was kolejnymi rzeczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja wróce jeszcze do kalibracji klimatronika, wciskam auto i mono, pokazują sie cyferki i zaczyna pikać, mam trzymać non stop przez jakiś okreslony czas?

po lewej mam 00 na środku 00 po prawej 03, jak puszcze mono i nacisne ponownie to wtedy 03 ustawia sie na 00, jak zaczne kręcić mono góra dół to mogę ustawiać typy nawiewu.

Jak ktoś ma jakąś większa wiedze proszę o info

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja wróce jeszcze do kalibracji klimatronika, wciskam auto i mono, pokazują sie cyferki i zaczyna

> pikać, mam trzymać non stop przez jakiś okreslony czas?

> po lewej mam 00 na środku 00 po prawej 03, jak puszcze mono i nacisne ponownie to wtedy 03 ustawia

> sie na 00, jak zaczne kręcić mono góra dół to mogę ustawiać typy nawiewu.

> Jak ktoś ma jakąś większa wiedze proszę o info

> pozdr

Co do kalibracji. Wciskasz razem auto + mono i trzymasz do momentu jak po obu stronach będziesz miał 00 00. Wtedy puszczasz i silniczki się kalibrują już same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Simon..u mnie jest podobnie...w zimie pomaga włączenie klimy i ustawnienie odpowiedniej temp.

> Pewnie ktoś napisze, że to nie ma sensu, ale uwierzcie działa

Dzieki bardzo ale wiesz zaczyna sie to robic denerwujace i nie wiem co to może byc takiego że tak sie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.