direct3d Napisano 14 Października 2010 Udostępnij Napisano 14 Października 2010 Witam, Lamerskie pytanie ale zapytać nie zaszkodzi: Leję od dawna olej 5W-30 (pełen syntetyk). Ostatnio coraz częściej robię dolewki - z tego znany jest silnik w Focusie 1.6 Kiedyś nie palił nic, później tylko nieco, obecnie z 50-100ml na 1000km ale średnio-ostrzejszej jeździe. Ja nie mówię, że to dużo aczkolwiek czy nie jest to moment do zalania innego oleju ? Czy zmiana na inną lepkość, np. 10W-40 (pełen syntetyk) coś tu zmieni ? Ewentualnie przejście na półsyntetyk w tej klasie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Października 2010 Udostępnij Napisano 14 Października 2010 > Witam, > Lamerskie pytanie ale zapytać nie zaszkodzi: > Leję od dawna olej 5W-30 (pełen syntetyk). Ostatnio coraz częściej robię dolewki - z tego znany > jest silnik w Focusie 1.6 Kiedyś nie palił nic, później tylko nieco, obecnie z 50-100ml na > 1000km ale średnio-ostrzejszej jeździe. Ja nie mówię, że to dużo aczkolwiek czy nie jest to > moment do zalania innego oleju ? > Czy zmiana na inną lepkość, np. 10W-40 (pełen syntetyk) coś tu > zmieni ? Ewentualnie przejście na półsyntetyk w tej klasie ? Coś może poprawić zmiana na 10W30 albo np. Mobil 5W50 - tego mniej ubywa w bardziej zmęczonych silnikach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 14 Października 2010 Udostępnij Napisano 14 Października 2010 > Coś może poprawić zmiana na 10W30 albo np. Mobil 5W50 - tego mniej ubywa w bardziej zmęczonych > silnikach. na 5w50 z pewnością, ale 10w30 skąd wziąłeś? Ogólnie im wyższa druga liczba, tym olej bardziej lepki- mniej chętnie spalany. A więc wszystko, co będzie miało Xw40 powinno być spalane w mniejszych ilosciach, a Xw50 w jeszcze mniejszych (ale należy zaznaczyć, że nie wszystkie silniki lubią tak lepki olej- trza sprawdzic w instrukcji) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Października 2010 Udostępnij Napisano 14 Października 2010 > na 5w50 z pewnością, ale 10w30 skąd wziąłeś? Właśnie 10W30 jest zamiennie zalecany w instrukcjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 14 Października 2010 Udostępnij Napisano 14 Października 2010 > Właśnie 10W30 jest zamiennie zalecany w instrukcjach. że zamiennie- to ok, ale jako sposób na mniejsze branie oleju- nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 14 Października 2010 Udostępnij Napisano 14 Października 2010 Wiele lat temu mialem Hyundai'a Pony. Jak sie wlalo Castrol GTX III to nie bral wcale oleju. Jak sie wlalo dowolny inny olej, to zlopal tak ze nie nadazalem z dolewaniem. Wszystkie 15W30. Wiec nie tylko gestosc, ale i marka/typ oleju zalezy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 15 Października 2010 Udostępnij Napisano 15 Października 2010 > Wiele lat temu mialem Hyundai'a Pony. Jak sie wlalo Castrol GTX III to nie bral wcale oleju. Może przestał wyciekać na skutek spęcznienia uszczelniaczy, albo z innego powodu, bo rodzaj, marka czy nawet typ opleju raczej nie mają wpływu na chęć jego spalania w silniku . Jak już olej dostaje się do komory spalania górą czy dołem, to się spala a różnice w jego ilości jest marginalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 15 Października 2010 Udostępnij Napisano 15 Października 2010 > czy nawet typ opleju raczej nie mają wpływu na chęć jego spalania w silniku . Jak już olej > dostaje się do komory spalania górą czy dołem, to się spala a różnice w jego ilości jest > marginalna. oj nawet nie wiesz, jak się mylisz. Silniki takie dość wyeksploatowane potrafią jednego oleju palić całkiem sporo, a innego prawie wcale. Wg mojej subiektywnej oceny 70% zalezy od lepkości, pozostałe 30% od marki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 15 Października 2010 Udostępnij Napisano 15 Października 2010 > Witam, > Lamerskie pytanie ale zapytać nie zaszkodzi: > Leję od dawna olej 5W-30 (pełen syntetyk). Ostatnio coraz częściej robię dolewki - z tego znany > jest silnik w Focusie 1.6 Kiedyś nie palił nic, później tylko nieco, obecnie z 50-100ml na > 1000km ale średnio-ostrzejszej jeździe. Ja nie mówię, że to dużo aczkolwiek czy nie jest to > moment do zalania innego oleju ? > Czy zmiana na inną lepkość, np. 10W-40 (pełen syntetyk) coś tu > zmieni ? Ewentualnie przejście na półsyntetyk w tej klasie ? Zalej Valvoline 10W60 i spalanie zmniejszy sie drastycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 15 Października 2010 Udostępnij Napisano 15 Października 2010 > Zalej Valvoline 10W60 i spalanie zmniejszy się drastycznie. masz rację, ale zalewać to się powinno albo do silników które mają ciężkie życie (zabawy z samochodem kierowcy ) albo które mają tendencję do brania olejów, ale ni 0,1l/100km, a 0,5l i więcej. Jeśli to jest ford i używa oleju "forda" 5w30 to jest bardzo duże prawdopodobieństwo że jest to olej klasy ACEA A1/A5, a więc olej o bniżonej lepkości wysokotemperaturowej HT/HS + na granicy normy 5W30/5W20. Zalanie oleju klasy A3 5w30 już może pomóc. Więc najrozsądniejsze będzie wlanie oleju 5w40. na oleju 5w50 i 10w60 w stosunku do 5w30 na pewno zauważy się wzrost spalania paliwa (doświadczyłem tego sam + wiele wpisów na forach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 15 Października 2010 Udostępnij Napisano 15 Października 2010 > Więc najrozsądniejsze będzie wlanie oleju 5w40. na oleju 5w50 i 10w60 w stosunku do 5w30 na pewno > zauważy się wzrost spalania paliwa (doświadczyłem tego sam + wiele wpisów na forach) Zgadza sie. Ja tylko zasugerowalem najprostszy sposob. Najrozsadniejszym faktycznie bedzie zalanie jakiegos popularnego 5W40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 15 Października 2010 Udostępnij Napisano 15 Października 2010 zależy w jakim aucie, np w chrysler voyager 3,3 i 3,8 litra zalecany olej to 5w30, są tacy co jeżdżą na lotosie 10w40 i mówią że nic się nie dzieje, ale w tych silnikach jest problem z przegrzewaniem się tylnej głowicy i kiepskie są otwory smarne silnika i kilka osób już robiło remat tylnej głowicy z braku smarowania wałka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 15 Października 2010 Udostępnij Napisano 15 Października 2010 > Silniki takie dość wyeksploatowane potrafią jednego oleju palić > całkiem sporo, a innego prawie wcale. Gdyby tak było, to na rynku zostały by tylko te oleje, których nie ubywa z silników i problem sam by się rozwiązał , a jednak istnieje i ludzie cały czas kupują i dolewają do silników często spore ilości oleju włącznie do przysłowiowego tekstu na stacji "proszę do pełna i piątkę oleju" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 15 Października 2010 Udostępnij Napisano 15 Października 2010 > Gdyby tak było, to na rynku zostały by tylko te oleje, których nie ubywa z silników i problem sam > by się rozwiązał , a jednak istnieje i ludzie cały czas kupują i dolewają do silników często > spore ilości oleju włącznie do przysłowiowego tekstu na stacji "proszę do pełna i piątkę > oleju" niestety nowocześniejsze silniki biorą olej i to znacząco, starsze generacje silników brały oleju mniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.