zielu41 Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 witam wszystkich, mam pytanie co może być pzryczyną głośnej pracy silnika na zimnym silniku, po przejechaniu około 2-3 km problem znika i silnik pracuje normalni. ostatnio wymieniałem termostat i świece żarowe czy mechanik mógł cos niedokręcic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 jaki masz przebieg i jaki olej stosujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielu41 Napisano 20 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2010 przebieg to 165 tys., olej mobil1 10w40 turbodiesel zmieniany 6tys. km temu, wczesniej wszystko było O.K. dopiero po wymianie termostatu tak zaczął głośno chodzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 20 Października 2010 Udostępnij Napisano 20 Października 2010 przy ujemnych temp. może trochę "klepać" zwłaszcza że masz zalany 10w40, a po rozgrzaniu jak dasz na wysokie obroty to też klekocze jeszcze nasuwa mi się taka myśl, że może któryś wtryskiwacz daje taki efekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielu41 Napisano 20 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2010 > na wysokie obroty to też klekocze po rozgrzaniu jest normalnie czyli cicho, tylko że wcześniej było tak przez dosłownie 1 minutę teraz jest około 5 minut licząc bieg jałowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 20 Października 2010 Udostępnij Napisano 20 Października 2010 > po rozgrzaniu jest normalnie czyli cicho, tylko że wcześniej było tak przez dosłownie 1 minutę > teraz jest około 5 minut licząc bieg jałowy Masz mozliwosc podpiecia FES ? Ile masz obrotów na zimnym silniku jak odpalisz rano auto ? Standardowe 850 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielu41 Napisano 20 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2010 > Masz mozliwosc podpiecia FES ? > Ile masz obrotów na zimnym silniku jak odpalisz rano auto ? > Standardowe 850 ? na zimnym mam około 850, a co to jest FES? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 20 Października 2010 Udostępnij Napisano 20 Października 2010 > na zimnym mam około 850, a co to jest FES? FiatECUScan czyli system diagnostyczny jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielu41 Napisano 20 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2010 > Masz mozliwosc podpiecia FES ? > Ile masz obrotów na zimnym silniku jak odpalisz rano auto ? > Standardowe 850 ? dodaje ze odgłos pochodzi z prawej strony silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 20 Października 2010 Udostępnij Napisano 20 Października 2010 > dodaje ze odgłos pochodzi z prawej strony silnika Wymiana termotatu to konieczność wymontowania zaworu EGR oraz chlodnicy spalin. Tutaj szukałbym ew. usterki. Zresztą czy nie masz możliwości oddania auta do serwisu gdzie była dokonywana wymiana termostatu? Fajnie by było abyś nagrał telefonem komórkowym ew. kamerą odgłos pracy silnika. Możesz przesłać mi to na maila, a ja postaram się udostępnić wszystkim aby ułatwić identyfkację usterki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 20 Października 2010 Udostępnij Napisano 20 Października 2010 Panowie, przecież klekot przy niskich temperaturach, tuż po uruchomieniu, klekocze głośniej niż po rozgrzaniu i to żaden ewenement. Każde auto tak ma. Mój też chodzi głośniej teraz po uruchomieniu, a w zimie przy -20 to jego praca po odpaleniu może szokować. Ale to diesel przecież, w dodatku JTD, który do kulturalnych przecie nie należy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 20 Października 2010 Udostępnij Napisano 20 Października 2010 Oczywiście, jednak kolega zielu41 zwrócił uwagę na fakt zwiększonego klekotu po fakcie wymiany termostatu. Stąd ta analiza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 20 Października 2010 Udostępnij Napisano 20 Października 2010 > Oczywiście, jednak kolega zielu41 zwrócił uwagę na fakt zwiększonego klekotu po fakcie wymiany > termostatu. Stąd ta analiza Może autor tematu nie zwrócił uwagi na fakt, że mamy już zaawansowaną jesień i niskie temperatury Faktycznie, jeśli to była by jakaś mechaniczna usterka, to po 2-3 km, jak pisze, objaw nadal by występował, a podobno silnik pracuje normalnie. Ja w swojego już staram się tak dokładnie nie wsłuchiwać, bo szkoda nerwów i pieniędzy Jak na razie pali niedużo, jeździ dobrze i klekocze, jak na JTD przystało Dla świętego spokoju oddałbym auto do mechanika, aby sprawdził go na zimnym silniku czy nie ma żadnych błędów i wsłuchał się w pracę silnika. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 20 Października 2010 Udostępnij Napisano 20 Października 2010 Pytanie jest następujące, czy kolega zielu miał wczesniej do czynienia z klekotami czy zawsze się kulturalną benzynką rozbijał? Jeśli to jego pierwszy klekocik to wg mnie sprawa jasna - trzeba się przyzwyczaić jeśli natomiast miał do czynienia z dieselkami i odgłosy wydają mu się niepokojące to wyprawa do mechanika rozwieje wątpliwości. Pozdrawiam i ide do wyrka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 > termostat i świece żarowe czy mechanik mógł cos niedokręcic? zawsze można czegoś nie dokręcić, ale to by pukało/stukało cały czas. A tak poza tematem kiedy sprawdzany był luz na zaworach ewentualnie jego korekta (na płytkach jest nie ma hydrauliki więc co 60tyś należy kontrolować) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielu41 Napisano 28 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2010 tego stilo mam od 3lat, przejechałem nim 70 tys., także jest to jego trzecia zima i porzednio takich ojawów nie było, nawet podczas ubiegłej gdy było -30. Dolałem preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy i wydaje się być troche ciszej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielu41 Napisano 28 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2010 musze się przyznać ze od kupna luz nie był sprawdzany i nie wiem kiedy poprzedni właściciel go sprawdzał i czy wogóle go srawddzał, a ja przejechałem nim 70tys, ogólnie ma przejechane 165tys.km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
byq Napisano 29 Października 2010 Udostępnij Napisano 29 Października 2010 Własnie przerabiam ten sam problem u siebie. Wczoraj zdjagnozowałem przyczyne po stronie napedu paska wielorowkowego. Polałem wodą i wszystko pieknie ucichło... obstawiam wibrujacy napinacz paska. Zrób test u siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielu41 Napisano 4 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 > Fajnie by było abyś nagrał telefonem komórkowym ew. kamerą odgłos pracy silnika. Możesz przesłać > mi to na maila, a ja postaram się udostępnić wszystkim aby ułatwić identyfkację usterki. oto nagranie klekotu, pierwsze 30 sekund jest nagrane w okolicy prawego koła,drugie nad pokrywą silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 4 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 > Własnie przerabiam ten sam problem u siebie. Wczoraj zdjagnozowałem przyczyne po stronie napedu > paska wielorowkowego. koło 2 masowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 4 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 > oto nagranie klekotu, pierwsze 30 sekund jest nagrane w okolicy prawego koła,drugie nad pokrywą > silnika zobacz czy napinacz paska osprzetu ci nie lata jak głupi moze guma koła pasowgoe sie skonczyla.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielu41 Napisano 6 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2010 > zobacz czy napinacz paska osprzetu ci nie lata jak głupi moze guma koła pasowgoe sie > skonczyla.... napinacz oraz pasek wymieniałem przy przebiegu 122000 teraz ma167000 napinacz INA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 6 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2010 > napinacz oraz pasek wymieniałem przy przebiegu 122000 teraz ma167000 napinacz INA a te kółko pasowe ? nie ma przy tym stuku jakiegoś dźwięku przypominającego świerszcza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielu41 Napisano 6 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2010 > a te kółko pasowe ? nie ma przy tym stuku jakiegoś dźwięku przypominającego świerszcza? może to być koło pasowe dżwięk jest prawie identyczny jak na tym http://www.youtube.com/watch?v=LsbYdlm3QlM&feature=related Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 6 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2010 > może to być koło pasowe dżwięk jest prawie identyczny jak na tym > http://www.youtube.com/watch?v=LsbYdlm3QlM&feature=related no to zrzuc pasek i posluchaj silnika cos jak to to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielu41 Napisano 11 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > no to zrzuc pasek i posluchaj silnika cos jak to to ? zmienułem koło pasowe wału korbowego i wszystko wróciło do normy, mechanik powiedział że to właśnie koło tak hałasowało, ponoewaz zniszczeniu uległ tłumik drgań na kole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > zmienułem koło pasowe wału korbowego i wszystko wróciło do normy, mechanik powiedział że to właśnie > koło tak hałasowało, ponoewaz zniszczeniu uległ tłumik drgań na kole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paulusstilo Napisano 14 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 > a te kółko pasowe ? nie ma przy tym stuku jakiegoś dźwięku przypominającego świerszcza? A co może oznaczać ten dzwięk przypominający świerszcza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 14 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 > A co może oznaczać ten dzwięk przypominający świerszcza? zużyte koło pasowe dwumasowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paulusstilo Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > zużyte koło pasowe dwumasowe Koledzy co jaki czas takie koło pasowe pada? (co ile KM/Lat?) Jest to jakiś czuły punkt w JTD? Jakie są obajwy zużytego koła pasowego wału. Uwaga : Nie chodzi mi o koło dwumasowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 > Koledzy co jaki czas takie koło pasowe pada? (co ile KM/Lat?) Jest to jakiś czuły punkt w JTD? > Jakie są obajwy zużytego koła pasowego wału. > Uwaga : Nie chodzi mi o koło dwumasowe. pada jak się zuzyje, nie trafisz z km i latami, koledze się rozleciało po 8 latach i ok 210 tys km, wczoraj odebrałem służbówe stilo 3d 9 lat i 150 tys km, ja mam 10 lat stilo i 190 tys km i jest dobre. Padnie to padnie. Czy newralgiczne - zużywa się jak każdy element, a że jest specyficzny (ma tłumik drgań - coś jak zamachowe koło dwumasowe) to się zużywa w zalezności od tego jak się jeździ. Nowe w ASO 435 zł brutto, zamienniki są za ok połowę tej ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 > Koledzy co jaki czas takie koło pasowe pada? (co ile KM/Lat?) Jest to jakiś czuły punkt w JTD? > Jakie są obajwy zużytego koła pasowego wału. > Uwaga : Nie chodzi mi o koło dwumasowe. Można sprawdzić jego zużycie. W kole są takie "okienka" przez które widać stan gumy. Nie da się określić lekkiego zużycia ale przy dużym na pewno guma będzie popękana. Jak wymieniać to według mnie tylko na oryginał, tym bardziej że w konstrukcji koła była zmiana, nie jestem pewien czy zamienniki ją uwzględniają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.