Skocz do zawartości

wymiana wkładu filtra powietrza


jarecki76

Rekomendowane odpowiedzi

> Witajcie,

> przy jakich przebiegach w praktyce trzeba wymieniać filtr powietrza ?

> oczywiście przy założeniu, że optymistyczne zalecenia opla mamy w d.. podobnie jak to miało miejsce

> w przypadku olejów silnikowych.

a ja z kolei zmieniam tak jak pisze książka - co 30kkm czyli raz do roku,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> a ja z kolei zmieniam tak jak pisze książka - co 30kkm czyli raz do roku,

> Hehehe... Czyli ja w/g książki moge wymieniac co 5 lat..? Tyle zrobiłem..... Zaszalałem co..?

a nie 270751858-jezyk.gif

bo w Twoim przypadku w/g książki mały przegląd (olej, f. pyłkowy) jest co roku lub 15kkm a duży (olej, kpl. filtrów ) jest co 30kkm lub 2 lata, tak więc jeżeli jeździ się mało to w/g "starego" systemu przeglądów można wymieniać filtry paliwa i powietrza co drugi rok ok.gifwink.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wymieniam co 10 kkm i filtr kabinowy i filtr powietrza . Oba po tym czasie są ciemnoszare a

> kabinowy przytyka się po około 8 kkm .

rozumiem że przy tak częstej wymianie stosujesz zamienniki. Czy zamienniki markowane logo filtron-a są solidne i bezpieczne w stosowaniu, tj np. czy nie było przypadków przerwania filtra powietrza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wklady Filtrona sa bardzo dobrej jakosci. W swoim wozie stosowalem juz szeroka game filtrow, od 4Max do Bosch, wszystkie spelniaja swoje zadanie. Poza tym niezliczona ilosc filtrow podczas normalnej obslugi samochodow klientow...

Pozwole sobie na jedna uwage: w silnikach doladowanych filtr powietrza nalezy wymieniac wraz z wymiana oleju (interwal wypada pomiedzy 10 a 20 kkm), a dlaczego, to juz wyjasniam. Otoz silnie zanieczyszczony filtr zdecydowanie ogranicza ilosc zasysanego przez turbosprezarke (lub sprezarke, co w silnikach Opla akurat nie ma miejsca) powietrza. Ogromne podcisnienie wytwarzane przez wirnik, przy braku odpowiedniego przeplywu przez filtr powoduje zwiekszony pobor oleju przez uszczelnienie wirnika, co skutkuje wieloma nieprzyjemnymi konsekwencjami....

Poza tym: zamiennikami moze byc Filtron, Bosch, Mahle (pomijajac juz innych, mniej znanych producentow)-wszystkie te firmy produkuja filtry na pierwszy montaz dla wielu marek, rowniez dla Opla.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozumiem że przy tak częstej wymianie stosujesz zamienniki. Czy zamienniki markowane logo filtron-a

> są solidne i bezpieczne w stosowaniu, tj np. czy nie było przypadków przerwania filtra

> powietrza ?

używam filtrów firmy Mann-Hummel . Filtr powietrza "na oko" nie odbiega wyglądem od Filtrona czy oryginału GM robionego przez właśnie Filtrona , jest solidnie wykonany , dość ciężki i ciasno spasowany do obudowy . Natomiast jakość wykonania filtra kabinowego Mann jest nieporównywalnie wyższa od Filtrona , którego warstwa filtrująca jest cienka , łamliwa i nie ma na bokach gąbkowej uszczelki, co powoduje , że dość luźno leży w obudowie . Komplet 4 filtrów Manna do silnika jak w podpisie kosztuje około 80 PLN skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> używam filtrów firmy Mann-Hummel

Czyli marki Człowiek-Trzmiel grinser006.gif

Ja przerabiałem oprócz tego Knechta i też nie wzbudzał zastrzeżeń. Co ciekawe, Knecht wyprodukował obudowę filtra i chyba puszkę nad przepustnicą do monowtrysku.

Co ciekawe, można kupić niedrogo filtry GM razem z olejem na allegro. Ja kupowałem u GSI Goszczyńskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.