AxiT Napisano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 Dokładnie chodzi mi o jednostkę 1,6 26V montowana w Megance I i 2,0 16V montowe w Scenikach . Jak to znosi LPG? Czy ma jkies szczególne bolączki? Opinie mile widziane - na temat tych dwóch modeli szczególnie Scenic dla przykładu. meganka dal przykładu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 Jeśli te silniki mają (a 16V już chyba mają) hydraulicznie regulowane luzy zaworów to żadnego - dosłownie - problemu nie powinno być. Na tle dzisiejszych rozwiązań to przecież prosty silnik, prosta instalacja elektryczna. Oczywiście nic innego jak sekwencja, chociaż kiedyś widziałem scenica takiego z II gen. i jeździł, ale jak - nie wnikałem. Edyta: powyższe to oczywiście pod kątem LPG. A ogólnie miłe, dopracowane silniki, tyle tylko że zdaje się był tam jakiś problem z kołem i fazami rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 silniki pod gaz rewelacyjne a koło zmiennych faz trzeba wymienic z rozrządem i już Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 3 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 > silniki pod gaz rewelacyjne a koło zmiennych faz trzeba wymienic z rozrządem i już Moge prosic o szersze info na ten temat. OCB z ta wymuianą? Jakie koszta, trudnosci itd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 > Moge prosic o szersze info na ten temat. OCB z ta wymuianą? Jakie koszta, trudnosci itd? Musisz doliczyc kilkaset PLN >600 do ceny rozrzadu. Ale chyba nie wszystkie 1,6 to mialy. Zalezy od rocznika, poszukaj na francowatych. PS. Jeszcze nic nie kupiles Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 3 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 > Musisz doliczyc kilkaset PLN Ale chyba nie wszystkie 1,6 to mialy. Zalezy od rocznika, poszukaj na > francowatych. A czy to się tez tyczy 2.0 > PS. Jeszcze nic nie kupiles Jak bym kupił to bym sie nie pytał - tylko najpierw bym sie wam pochwalił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 > A czy to się tez tyczy 2.0 > Jak bym kupił to bym sie nie pytał - tylko najpierw bym sie wam pochwalił Z tego co sie orientuje to w 2,0 tez wystepuje. Ale jak to we francuskich autach moze byc roznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 W 1.6 16V padaly dosc czesto cewki zaplonowe , znajomy wymienial w ASO na gwarancji chyba cos ponad 2 lata temu. Auto mialo wtedy przebieg 35 -40 kkm. P.S. Inna przypadlosc to psujace sie silniczki elektrycznie sterowanych szyb, ale to juz inna bajka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemicq Napisano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 > W 1.6 16V padaly dosc czesto cewki zaplonowe , znajomy wymienial w ASO na gwarancji chyba cos ponad > 2 lata temu. Te produkcji firmy Sagem są bardzo nietrwałe. Inni producenci robili znacznie lepsze (=trwalsze). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 > Te produkcji firmy Sagem są bardzo nietrwałe. Inni producenci robili znacznie lepsze (=trwalsze). Zgadza sie, znajomemu zmienili chyba na Beru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 Koło zmiennych faz rozrządu jest we wszystkich silnikach F4R czyli 2,0 16V. W 1,8 16v czyli F3R nie ma (choć nie wiem jak w ostatnich wypustach tych silników było). W 1,6 16v czyli K4M jest albo nie ma. W K4M 720 i 724 nie ma, a w nowszych pewnie juz jest we wszystkich. Do gazu nie nadaje się 2,0 16v IDE bo to bezpośredni wtrysk benzyny. Cewki rzeczywiście padały ale ja mam 2 sagem i działają. Z tym, że nie wiem czy nie były wymieniane w serwisie dawno temu, a ponoć sagem też wypuścił poprawione. Najlepiej jak jest denso albo beru. Koło zmiennych faz kosztuje około 600 zł i trzeba doliczyć do ceny rozrządu. Jeśki na wolnych obrotach silnik stuka jak TDI to na 100% koło jest na skraju żywota i koniecznie trzeba wymienić. Z wymianą jet o tyle problem że musi być kumaty mechanik i musi mieć blokady do Renault. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba_13 Napisano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 > Koło zmiennych faz rozrządu jest we wszystkich silnikach F4R czyli 2,0 16V. W 1,8 16v czyli F3R nie > ma (choć nie wiem jak w ostatnich wypustach tych silników było). W 1,6 16v czyli K4M jest > albo nie ma. W K4M 720 i 724 nie ma, a w nowszych pewnie juz jest we wszystkich. > Do gazu nie nadaje się 2,0 16v IDE bo to bezpośredni wtrysk benzyny. > Cewki rzeczywiście padały ale ja mam 2 sagem i działają. Z tym, że nie wiem czy nie były wymieniane > w serwisie dawno temu, a ponoć sagem też wypuścił poprawione. Najlepiej jak jest denso albo > beru. > Koło zmiennych faz kosztuje około 600 zł i trzeba doliczyć do ceny rozrządu. Jeśki na wolnych > obrotach silnik stuka jak TDI to na 100% koło jest na skraju żywota i koniecznie trzeba > wymienić. > Z wymianą jet o tyle problem że musi być kumaty mechanik i musi mieć blokady do Renault. Proszę nie wprowadzać w błąd silnik F3R to 2.0 8V a nie tak jak napisano 1,8 16V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 Silniki sa trwałe .Za rozrzad ,pompe wody i pasek 620zł. Cewki Sagem wadliwe.Ja mam Beru .Co do psucia . Łożyska kół tylnych siadaja co 80-100 tys.Amory tylne się łamią.Przełaczniki el szyb szwankuja.Czasami poduszka pod skrzynia sie zrywa (koszt 90zł) Da sie jeżdzic ,spalanie dośc małe jak na ten silnik. Ale pierdoły wyskakuja nie raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 > Proszę nie wprowadzać w błąd silnik F3R to 2.0 8V a nie tak jak napisano 1,8 16V Sorki. Pomerdałem. Oczywiście chodziło o F4P. Ale jak się robi kilka rzeczy na raz to się człowiek machnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 > Dokładnie chodzi mi o jednostkę 1,6 26V montowana w Megance I Chyba literówka w zaworach Zrobiłem na tym silniku 170 kkm na gazie... Silnikowo ( szeroko mówiąc ) przez ten czas działo sie nie za wiele... 1. 4x cewki 2. jakaś rolka napinacza paska rozrządu - niezbyt droga trudna do znalezienia.. 3 wymieniona przy okazji rozrządu pompa wodna okazala się wadliwa i wymieniłem ja po 200km. 4.... wiecej z silnikiem nic się nie działo. Silnik cichy elastyczny równo pracujący i w miarę oszczedny. Instalacja gazowa Zavoli alisea Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.