Skocz do zawartości

Francuskie jednostki napędowe - Benzyna


AxiT

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie chodzi mi o jednostkę 1,6 26V montowana w Megance I i 2,0 16V montowe w Scenikach .

Jak to znosi LPG?

Czy ma jkies szczególne bolączki?

Opinie mile widziane - na temat tych dwóch modeli szczególnie grinser006.gif

Scenic dla przykładu.

meganka dal przykładu biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli te silniki mają (a 16V już chyba mają) hydraulicznie regulowane luzy zaworów to żadnego - dosłownie - problemu nie powinno być. Na tle dzisiejszych rozwiązań to przecież prosty silnik, prosta instalacja elektryczna. Oczywiście nic innego jak sekwencja, chociaż kiedyś widziałem scenica takiego z II gen. i jeździł, ale jak - nie wnikałem.

Edyta: powyższe to oczywiście pod kątem LPG. A ogólnie miłe, dopracowane silniki, tyle tylko że zdaje się był tam jakiś problem z kołem i fazami rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> silniki pod gaz rewelacyjne a koło zmiennych faz trzeba wymienic z rozrządem i już

Moge prosic o szersze info na ten temat. OCB z ta wymuianą? Jakie koszta, trudnosci itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moge prosic o szersze info na ten temat. OCB z ta wymuianą? Jakie koszta, trudnosci itd?

Musisz doliczyc kilkaset PLN >600 do ceny rozrzadu.

Ale chyba nie wszystkie 1,6 to mialy. Zalezy od rocznika, poszukaj na francowatych.

PS. Jeszcze nic nie kupileshehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musisz doliczyc kilkaset PLN Ale chyba nie wszystkie 1,6 to mialy. Zalezy od rocznika, poszukaj na

> francowatych.

A czy to się tez tyczy 2.0

> PS. Jeszcze nic nie kupiles

Jak bym kupił to bym sie nie pytał - tylko najpierw bym sie wam pochwalił grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.6 16V padaly dosc czesto cewki zaplonowe , znajomy wymienial w ASO na gwarancji chyba cos ponad 2 lata temu. Auto mialo wtedy przebieg 35 -40 kkm.

P.S. Inna przypadlosc to psujace sie silniczki elektrycznie sterowanych szyb, ale to juz inna bajka zakrecony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W 1.6 16V padaly dosc czesto cewki zaplonowe , znajomy wymienial w ASO na gwarancji chyba cos ponad

> 2 lata temu.

Te produkcji firmy Sagem są bardzo nietrwałe. Inni producenci robili znacznie lepsze (=trwalsze). clown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło zmiennych faz rozrządu jest we wszystkich silnikach F4R czyli 2,0 16V. W 1,8 16v czyli F3R nie ma (choć nie wiem jak w ostatnich wypustach tych silników było). W 1,6 16v czyli K4M jest albo nie ma. W K4M 720 i 724 nie ma, a w nowszych pewnie juz jest we wszystkich.

Do gazu nie nadaje się 2,0 16v IDE bo to bezpośredni wtrysk benzyny.

Cewki rzeczywiście padały ale ja mam 2 sagem i działają. Z tym, że nie wiem czy nie były wymieniane w serwisie dawno temu, a ponoć sagem też wypuścił poprawione. Najlepiej jak jest denso albo beru.

Koło zmiennych faz kosztuje około 600 zł i trzeba doliczyć do ceny rozrządu. Jeśki na wolnych obrotach silnik stuka jak TDI to na 100% koło jest na skraju żywota i koniecznie trzeba wymienić.

Z wymianą jet o tyle problem że musi być kumaty mechanik i musi mieć blokady do Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koło zmiennych faz rozrządu jest we wszystkich silnikach F4R czyli 2,0 16V. W 1,8 16v czyli F3R nie

> ma (choć nie wiem jak w ostatnich wypustach tych silników było). W 1,6 16v czyli K4M jest

> albo nie ma. W K4M 720 i 724 nie ma, a w nowszych pewnie juz jest we wszystkich.

> Do gazu nie nadaje się 2,0 16v IDE bo to bezpośredni wtrysk benzyny.

> Cewki rzeczywiście padały ale ja mam 2 sagem i działają. Z tym, że nie wiem czy nie były wymieniane

> w serwisie dawno temu, a ponoć sagem też wypuścił poprawione. Najlepiej jak jest denso albo

> beru.

> Koło zmiennych faz kosztuje około 600 zł i trzeba doliczyć do ceny rozrządu. Jeśki na wolnych

> obrotach silnik stuka jak TDI to na 100% koło jest na skraju żywota i koniecznie trzeba

> wymienić.

> Z wymianą jet o tyle problem że musi być kumaty mechanik i musi mieć blokady do Renault.

Proszę nie wprowadzać w błąd silnik F3R to 2.0 8V a nie tak jak napisano 1,8 16V old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki sa trwałe .Za rozrzad ,pompe wody i pasek 620zł. Cewki Sagem wadliwe.Ja mam Beru .Co do psucia .

Łożyska kół tylnych siadaja co 80-100 tys.Amory tylne się łamią.Przełaczniki el szyb szwankuja.Czasami poduszka pod skrzynia sie zrywa (koszt 90zł) Da sie jeżdzic ,spalanie dośc małe jak na ten silnik. Ale pierdoły wyskakuja nie raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proszę nie wprowadzać w błąd silnik F3R to 2.0 8V a nie tak jak napisano 1,8 16V

Sorki. Pomerdałem. Oczywiście chodziło o F4P. Ale jak się robi kilka rzeczy na raz to się człowiek machnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie chodzi mi o jednostkę 1,6 26V montowana w Megance I

Chyba literówka w zaworach zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Zrobiłem na tym silniku 170 kkm na gazie...

Silnikowo ( szeroko mówiąc ) przez ten czas działo sie nie za wiele...

1. 4x cewki

2. jakaś rolka napinacza paska rozrządu - niezbyt droga trudna do znalezienia..

3 wymieniona przy okazji rozrządu pompa wodna okazala się wadliwa i wymieniłem ja po 200km.

4.... wiecej z silnikiem nic się nie działo.

Silnik cichy elastyczny równo pracujący i w miarę oszczedny.

Instalacja gazowa Zavoli alisea

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.