BenY21 Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 Witam, Panowie nie ma to jak pierdzielone POLSKIE drogi - 1 dzień w pl i już mam wydatki otóż jadac musialem mocno uderzyc w dziurę(wiem ze mialo to miejsce ale nie wiedzialem ze sprezyna spadla) nie wiem jakim cudem spadła sprężyna i porwała mi nowa opone zimowa ... Moje pytanie jest takie czy jak spadłą sprezyna to trzeba wymienic caly amortyzator + sprezyne + gume na sprezyne ??? Jaki jest koszt tych części ( komplet na przednia oś ) i jakiej firmy polecacie ??? Nawet nie wiecie jaki jestem wkurw... Przejechac 1200 km a pod domem taki pech ... ( ale dobrze że to sie stalo w Pl a nie w de lub nl ...) Co radzicie Panowie bo jutro auto chce zawiesc do mechanika ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 imho nie spadla a pekla - brakuje pewno jednego zwoja. Nie masz oslon ktore ASO dawalo w ramach kampani nawrotowej? Wymien dwie sprezyny i reszte zostaw. Powinno byc ok. No i of kors opone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > nie wiem jakim cudem spadła sprężyna i porwała mi nowa opone zimowa ... A masz te dodatkowe podstawy przykręcone do amortyzatora na wypadek pęknięcia sprężyny? Jak nie masz to jesteś sam sobie winien bo była na to akcja nawrotowa i teoretycznie każde stilo powinno je mieć za darmo założone w ASO lub w fabryce. > Moje pytanie jest takie czy jak spadłą sprezyna to trzeba wymienic caly amortyzator + sprezyne + > gume na sprezyne ??? Co rozumiesz pod pojęciem gumy? Jeśli chodzi Ci o łożysko amortyzatora to nie musisz wymieniać. Sprężyny wymieniasz parami. Jeśli amortyzator nie został uszkodzony to nie musisz go wymieniać. Amortyzatory wymienia się parami. Ile przejechałeś na amorkach, może warto przy okazji wymienić? > Nawet nie wiecie jaki jestem wkurw... Domyślam się. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenY21 Napisano 19 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 Panowie mechanikiem nie jestem ale sprężyna raczej nie pękła bo mam założona oponę zapasową( jest duzo węższa od zimówki i nie ociera ) i na niej dojechalem do domu ... Na oponie ewidentnie widać ze przetarła ją sprężyna ( na sprezynie tez jest slad ) sprezyna po prostu chyba wypadła i zjechala troszke w dół i zatrzymała sie na jakiś wzmocnieniu ... A masz te dodatkowe podstawy przykręcone do amortyzatora na wypadek pęknięcia sprężyny? Kolego Stilo mam od 2 miechow i nie wiem ze takie akcje miały miejsce i czy mam te dodatkowe podstawy ... Amorki mam w dobrym stanie bo chyba ponad 67 %( tyle bylo na badaniu tech ) ale chyba sprezyna je uszkodzila bo jakos musiala zleciec z tego amora ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudy607 Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 oglądnij dobrze sprężynę na końcu zwoju. powinna być pęknięta, tak jak 99,9% oryginalnych sprężyn w stilo z pierwszego montażu po pewnym czasie ... większość z nas to przeżyła... bo jeśli to nie to, to kielich amortyzatora miałeś chyba z blachy na puszki od coca-coli ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > Panowie mechanikiem nie jestem ale sprężyna raczej nie pękła bo mam założona oponę zapasową( jest > duzo węższa od zimówki i nie ociera ) i na niej dojechalem do domu ... > Na oponie ewidentnie widać ze przetarła ją sprężyna ( na sprezynie tez jest slad ) sprezyna po > prostu chyba wypadła i zjechala troszke w dół i zatrzymała sie na jakiś wzmocnieniu ... > A masz te dodatkowe podstawy przykręcone do amortyzatora na wypadek pęknięcia sprężyny? > Kolego Stilo mam od 2 miechow i nie wiem ze takie akcje miały miejsce i czy mam te dodatkowe > podstawy ... To wzmocnienie(wygląda jak koszyk przykręcony do amorka), o którym piszesz to jest właśnie ta dodatkowa podstawa zabezpieczająca, żeby w razie pęknięcia sprężyny mieć jakieś szanse przeżycia na autostradzie. Chodzi o te "koszyki" na dole sprężyny, to jest właśnie to zabezpieczenie. Policz ile zwojów masz po obu stronach, obstawiam że jednak pękła Ci sprężyna. Sprężyny mają to do siebie, że zwykle nie wypadają jak nie pękną. > Amorki mam w dobrym stanie bo chyba ponad 67 %( tyle bylo na badaniu tech ) ale chyba sprezyna je > uszkodzila bo jakos musiala zleciec z tego amora ... To ile ma amorek na ścieżce to jest dość pobieżna diagnoza. Sprężyna pękając i spadając nie musiała uszkodzić amorka, ale mogła. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 poczytaj i tu i tu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenY21 Napisano 19 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 Panowie dzięki za rady - jutro pojde sprawdzić ile mam tych zwojów i czy mam to zabezpieczenie ... Oby było jak piszecie że do wymiany tylko sprężyny + opona + robocizna to zle nie bedzie ... W JAKIEJ cenie sa orginalne sprężyny i jakiej są one firmy ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 kolejny dowód na nieczytanie, nieszukanie Akuki masz prawie na miejscu - Mikołów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 Dwie opony. Nierównomiernie zużyty bieżnik na przedniej osi skutkuje znoszeniem dość upierdliwym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 Napisz lepiej gdzie ta dziura, coby się przygotować do sezonu ich omijania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > Dwie opony. Nierównomiernie zużyty bieżnik na przedniej osi > skutkuje znoszeniem dość upierdliwym. jak ci powiem numer z oponami to fikniesz na plecy zimowki niedawno - jak chyba kazdy - zmienialem. Caly kpl razem z felga i... ze srubami (!). do stalowek mam ciut krotsze sruby itd.. Trik polega na tym ze brakuje mi jednej sruby z zimowego kompletu i mam wstawiona jakas podla srubke zywcem z malucha wyjeta Trzyma na 2-3 zwoje I teraz wisienka na torcie. W zaleznosci w ktore kolo wkrece mniejsza/krotsza srube w ta strone ciagnie auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenY21 Napisano 19 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 Panowie mam pytanie : Czym sie różni zwykła orginalna sprężyna cena ok 175 zl szt od wzmacnianej cena ok 225 zl szt ??? Wiem że tym ze jest wzmacniana ale jak to wygląda w praktyce ??? A co do amorków to mam przebiegu jakies 155 tys km - wymieniać przy okazji czy nie( nie wiem czy musze to robić )??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudy607 Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 moje oryginalne amorki jeżdżące po polskich drogach były na szmelc po 80 000km (przednie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenY21 Napisano 20 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > moje oryginalne amorki jeżdżące po polskich drogach były na szmelc po 80 000km (przednie) Tak mnie ta sprawa wkurw że dzwoniłem do poprzedniego właściciela i pytalem czy wymieniał amorki i sprężyny na przód i okazało sie że wymienił przy przebiegu ok 60-80 tys dokładnie nie pamieta ile było przebiegu... Musze iść sprawdzić w to pizgawe czy mam te osłonki i czy dojade na "zapasowej oponie do mechanika " Panowie jednak mieliście racje pękła sprężyna i zjechała aż do tego czegoś prawie przy samej tarczy ... Foty nie robiłem bo nie miałem czym ale tak mniej wiecej to wygląda...(foto w załączniku ) Nie wiem jakiej firmy były te sprężyny ale przetrwały prawie 100 tys km ( zostały wymienione przy ok 60 tys km a obecnie ponad 155 tys - miały 2 takie zółte kropeczki ale nie wiem jaka to firma ) Panowie czy cena 215 zl za sztuke orginalnym sprężyn to dobra cena ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > miały 2 takie zółte kropeczki ale nie wiem jaka to > firma ) Kropeczki nie oznaczają firmy tylko twardość spręży a co za tym idzie przyporządkowanie do danego silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenY21 Napisano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 Panowie mam do Was ogromną prośbe - właśnie wróciłem od mechnika i mamy dylemat jak ma byc osadzona spręzyna na dolnym kielichu : Końcówka ma być równo z taka wypustką czy rowkiem ??? Przedstawiam fotkę : mechanik mówi że w miejscu nr 1 ma być końcówka sprężyny ale po co jest to miejsce nr 2 Aby nie było że szukałem - znalazlem takie foto: Spręzyna ma sie konczyc na tym wypukleniu ??? Oraz 2 pytanie : Czy też mieliście problem z odkręceniem srub ( tych zaznaczonych na fotce) bo przy prawej stronie dolna sruba pekła i jutro czeka mnie wiercenie a z lewej stronie szło bardzo cięzko ale wkoncu sruby puściły ... Psss Tak wygladała spręzyna stara ( zaczymała sie tak nisko ) Tylko proszę bez spamu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 > Panowie mam do Was ogromną prośbe - właśnie wróciłem od mechnika i mamy dylemat jak ma byc osadzona > spręzyna na dolnym kielichu : > Końcówka ma być równo z taka wypustką czy rowkiem ??? > Przedstawiam fotkę : > mechanik mówi że w miejscu nr 1 ma być końcówka sprężyny > ale po co jest to miejsce nr 2 sprężyna powinna być osadzona w miejscu dla neij tam przeznaczonym czyli wypełnia cały "kielich" mcpersona az do jego końca (zagłębienie na zwój) tu dobrze widać (foto z netu) > Oraz 2 pytanie : > Czy też mieliście problem z odkręceniem srub ( tych zaznaczonych na fotce) bo przy prawej stronie > dolna sruba pekła i jutro czeka mnie wiercenie a z lewej stronie szło bardzo cięzko ale wkoncu > sruby puściły ... > Psss > Tak wygladała spręzyna stara ( zaczymała sie tak nisko ) > Tylko proszę bez spamu ... zdarza się dlatego warto się zaopatrzyć w nowe śruby jeżeli się urwała nakrętka to możesz resztę śruby wybić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenY21 Napisano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 Kolego nie widze dokładnie wiec spytam na przykładzie tej foty : W miejscu czarnej strzałki czy w miejscu czerwonej strzałki ... Tutaj widać chyba wyrażnie że w miejscu czarnej strzałki jest prawidłowo : Mam rację ??? Sruby sie nie da wybić(nawet ją podgrzewaliśmy i nic) będę musiał wiercic ( będą zamontowane nowe śruby bo te stare sie już nie nadają ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 > Oraz 2 pytanie : > Czy też mieliście problem z odkręceniem srub ( tych zaznaczonych na fotce) bo przy prawej stronie > dolna sruba pekła i jutro czeka mnie wiercenie a z lewej stronie szło bardzo cięzko ale wkoncu > sruby puściły ... Odpowiedź - żadnych problemów - dobry pistolet pneumatyczny i nie poczułem że śruba stawia opór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 musi dojść do ogranicznika (czarny napis) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenY21 Napisano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 > Odpowiedź - żadnych problemów - dobry pistolet pneumatyczny i nie poczułem że śruba stawia opór Kolego niestety nie dało rady - moj mechanik też ma sprzęt i pow jedno ze z takimi srubami nie spotkał sie w autach 15-20 letnich a tutaj w aucie 7 letnim taka akcja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 > Kolego nie widze dokładnie wiec spytam na przykładzie tej foty : > W miejscu czarnej strzałki czy w miejscu czerwonej strzałki ... > Tutaj widać chyba wyrażnie że w miejscu czarnej strzałki jest prawidłowo : > Mam rację ??? tak masz to jest ogranicznik zwoju sprężyny > Sruby sie nie da wybić(nawet ją podgrzewaliśmy i nic) będę musiał wiercic ( będą zamontowane nowe > śruby bo te stare sie już nie nadają ) dobry klucz i przedłużka oraz polanie odrdzewiaczem czynią cuda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenY21 Napisano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 > tak masz to jest ogranicznik zwoju sprężyny > dobry klucz i przedłużka oraz polanie odrdzewiaczem czynią cuda Oby dobre wiertło i moje "lewe" rączki dały radę wywiercić ta "trefną śrubę " bo inaczej to nie wiem jak to będzie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 > Oby dobre wiertło i moje "lewe" rączki dały radę wywiercić ta "trefną śrubę " bo inaczej to nie > wiem jak to będzie ... jak ukręciłeś śrubę to weź dobrego wybijaka i wybij ją no i w lewo kręcić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2010 Problem to tam jest taki że w tym odlewie od zwrotnicy te śruby lubią po prostu się zapiec na amen i tyle. Problem stary jak T/T czy BBM bo taki sam sposób mocowania. Pytanie czy urwałeś łeb śruby czy kawałek śruby z nakrętką. Zawsze Ci pozostaje druga strona do kręcenia. Trzeba dobry klucz, rurkę i kręcić aż się to troche rozrusza, wtedy młotek i wybijak i tłuc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2010 Beny znalazłeś moje zdjęcia, poczytaj w DIY'u tam jest wszystko opisane, o ten języczek ma się opierać koniec zwoju sprężyny, pamietaj jeszcze że sprężyna ma "górę" i "dół" , inaczej są zawinięte, "góra" jest bardziej płaska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenY21 Napisano 28 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2010 Witam, Panowie dzieki za rady - Stilo już gotowe ... Wkońcu dałem radę przewiercić sie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.