koziol99 Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 witam szykuje sie wymiana oleju. do tej pory jezdzilem na quaker state 10w40 (polsyntetyk) i bardzo go sobie chwalę, aczkolwiek ze względu na małą dostępność zastanawiam sie nad zmiana na inna markę. myslałem o lotosie city. jakie wasze opinie? na jakich olejach wasze unoloty lataja? ps. moj jest juz wiekowy troche - 92 rok 154 tys przebiegu - plus pewnie ze 40 cofane.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 > witam > szykuje sie wymiana oleju. do tej pory jezdzilem na quaker state 10w40 (polsyntetyk) i bardzo go > sobie chwalę, aczkolwiek ze względu na małą dostępność zastanawiam sie nad zmiana na inna > markę. myslałem o lotosie city. > jakie wasze opinie? > na jakich olejach wasze unoloty lataja? > ps. moj jest juz wiekowy troche - 92 rok 154 tys przebiegu - plus pewnie ze 40 cofane.... wlej jakiegoś mobila albo lotosa i tyle. 1.1 nie jest na tyle wytężonym silnikiem żeby lać do niego oleje droższe od całego samochodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OldHorse Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 > witam > szykuje sie wymiana oleju. do tej pory jezdzilem na quaker state 10w40 (polsyntetyk) i bardzo go > sobie chwalę, aczkolwiek ze względu na małą dostępność zastanawiam sie nad zmiana na inna > markę. myslałem o lotosie city. Lotos city jest mineralny, 15W40. Proponuję raczej lotos połsyntetyczny 10W40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rychuslu89 Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 Jak pałujesz autko to lepiej zalać lepszym olejem jakimś takim co polecają a jak spokojna jazda to raczej lotosik albo coś takiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshi Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 w 1.0 zrobiłem jakieś 250 kkm na Lotosie 10w40 i nic się działo w 1.6 na początku lałem Castrola, a teraz zalałem Gulfem - oba też 10w40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 Ja w tym roku zalałem Orlen Platinum czerwony 10w40, prosto z rafinerii, jeszcze bańka ciepła była Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 dopisz, że cena za 4 litry to 50 zł tez na takim jeżdzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubg5 Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 a ile litrów wchodzi do Una 1.4? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 > a ile litrów wchodzi do Una 1.4? 4l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr86rze Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 > witam > szykuje sie wymiana oleju. do tej pory jezdzilem na quaker state 10w40 (polsyntetyk) i bardzo go > sobie chwalę, aczkolwiek ze względu na małą dostępność zastanawiam sie nad zmiana na inna > markę. myslałem o lotosie city. > jakie wasze opinie? > na jakich olejach wasze unoloty lataja? > ps. moj jest juz wiekowy troche - 92 rok 154 tys przebiegu - plus pewnie ze 40 cofane.... Ja w tamtym tygodniu zmieniałem. Lotos mineralny 15W40 bańka 4L za 67 zł plus filterek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 > w 1.0 zrobiłem jakieś 250 kkm na Lotosie 10w40 i nic się działo > w 1.6 na początku lałem Castrola, a teraz zalałem Gulfem - oba też 10w40 A ja w Ścierze - nie zmieniałem oleju już z trzy lata - dolałem może z litr jakiegoś minerała za 5 pln/litr stosowanego do smarowania łańcuchów w piłach spalinowych i Ściera dalej jeździ I nie kopci i ma przelatane ponad 500kkm A i panewki nie stukają - sprzęt nie do zajechania - nie chce ktoś kupić? - bo dizajn mi się znudził Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 > dopisz, że cena za 4 litry to 50 zł > tez na takim jeżdzę Tak cena to ca. 50zł, więc nawet można zaszaleć u wymieniać częściej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marconit1991 Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 Moje Uno chodzi na Mobil Super 1000 X1 i nie narzekam xD super się sprawuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 > A ja w Ścierze - nie zmieniałem oleju już z trzy lata - dolałem może z litr jakiegoś minerała za 5 > pln/litr stosowanego do smarowania łańcuchów w piłach spalinowych i Ściera dalej jeździ > I nie kopci i ma przelatane ponad 500kkm to dobry silnik masz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 > to dobry silnik masz Szału nie ma jesli chodzi o osiagi, ale zywuszczy - nie daje sie zarznac Sorry za brak polskich znakow, ale pisze jednym palcem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshi Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 ja w 1.0 przez ostatnie 30 kkm też nie zmieniałem oleju tylko co 10 kkm zapalała się kontrolka smarowania, więc dolałem "do pełna" i dalej jazda dobra, ale nie o tym mowa, więc EOT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinqqq Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 > ja w 1.0 przez ostatnie 30 kkm też nie zmieniałem oleju tylko co 10 kkm zapalała się kontrolka > smarowania, więc dolałem "do pełna" i dalej jazda > dobra, ale nie o tym mowa, więc EOT ja tak samo w swoim unolocie nie wymieniam oleju jedynie to dolewam:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 > ja tak samo w swoim unolocie nie wymieniam oleju jedynie to dolewam:) super podejście a później są tematy: klepie mi silnik... kopci na niebiesko... itd proszę M o wyrozumiałość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinqqq Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 > super podejście a później są tematy: klepie mi silnik... kopci na niebiesko... > itd > proszę M o wyrozumiałość a co mam innego zrobić jak zaczyna brać olej??? przecież silnika nie będę robił może na wiosnę dopiero Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OldHorse Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 > a co mam innego zrobić jak zaczyna brać olej??? przecież silnika nie będę robił może na wiosnę > dopiero Możesz spróbować nalać jakiegoś oleju specjalnie przeznaczonego do zużytych silników. Takie oleje mają z reguły wyższą od standardowej lepkość, xxW50 lub xxW60. Czasem to pomaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 > Możesz spróbować nalać jakiegoś oleju specjalnie przeznaczonego do zużytych silników. Takie oleje > mają z reguły wyższą od standardowej lepkość, xxW50 lub xxW60. Czasem to pomaga. U mnie wlanie gęstszego niewiele dało niestety Tak btw. po co dolewać olej jak przez 20kkm doleje się 4 czy 5 litrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinqqq Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 > U mnie wlanie gęstszego niewiele dało niestety > Tak btw. po co dolewać olej jak przez 20kkm doleje się 4 czy 5 litrów to nie jest śmieszne ale co mówisz jest zbliżone do prawdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 > to nie jest śmieszne ale co mówisz jest zbliżone do prawdy Niby jakim cudem jest zbliżone do prawdy? Dolewanie oleju (nawet jeśli ilość tego oleju wyjdzie równa lub większa ilości potrzebnej do wymiany po określonym przebiegu) to nie to samo co wymiana. Olej oprócz smarowania silnika ma za zadanie również zbierać i zatrzymywać w sobie wszystkie osady, produkty spalania itp. które wraz z wymianą oleju zostają usunięte z silnika. Jeśli nie wymieniasz oleju to gdzie one zostaną? W silniku. Coś gdzieś się zatka, przestanie być smarowane, zatrze się i wtedy dopiero będzie płacz... Aczkolwiek znam opinie, że ten ciemny osad jest najlepszym środkiem smarnym dla silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PCuno Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 > Niby jakim cudem jest zbliżone do prawdy? > Dolewanie oleju (nawet jeśli ilość tego oleju wyjdzie równa lub większa ilości potrzebnej do > wymiany po określonym przebiegu) to nie to samo co wymiana. Olej oprócz smarowania silnika ma > za zadanie również zbierać i zatrzymywać w sobie wszystkie osady, produkty spalania itp. które > wraz z wymianą oleju zostają usunięte z silnika. Jeśli nie wymieniasz oleju to gdzie one > zostaną? W silniku. Coś gdzieś się zatka, przestanie być smarowane, zatrze się i wtedy dopiero > będzie płacz... > Aczkolwiek znam opinie, że ten ciemny osad jest najlepszym środkiem smarnym dla silnika Dolewam około 1-1.5litra na 1000km i co 10000-15000tys km wymieniam filtr oleju. Jeżdżę tak już trzeci rok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 > Dolewam około 1-1.5litra na 1000km i co 10000-15000tys km wymieniam filtr oleju. > Jeżdżę tak już trzeci rok. nie lepiej wymienić pierścionki, uszczelniacze i nie dolewać? chyba że ten silnik już jest na tyle kaput że nie kala się tego robic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PCuno Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 > nie lepiej wymienić pierścionki, uszczelniacze i nie dolewać? chyba że ten silnik już jest na tyle > kaput że nie kala się tego robic Uszczelniacze zmieniałem, zużycie minimalnie spadło, co do wymiany pierścieni, miałem taki zamiar ale fachowcy z większym doświadczeniem których się radziłem odradzali twierdząc, że nie pomoże to na długo, raczej poważniejszy remont: szlif i wymiana tłoków. Nawiązując do tego zapytam czy ktoś wymieniał same pierścienie i na ile to pomogło, jak długo jeszcze nim jeżdził? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 > i na ile to pomogło, jak długo jeszcze nim jeżdził? zależy czy gładzie cylindrów są powycierane, jeżeli tak to nie ma co wymieniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 > Nawiązując do tego zapytam czy ktoś wymieniał same pierścienie > i na ile to pomogło, jak długo jeszcze nim jeżdził? Wymieniałem same pierścionki(gładzie cylindrów miałem równe, bez wyżłobień) - po wymianie - oleju praktycznie nie brał - wcześniej na 400 km - 3,4 litry (nie chciałbyś wtedy jechać za mną) Starczyło to na około 50kkm i zaczął znowu papusiac olej po troszku.Moja wina, bo przegrzałem dziada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PCuno Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 > Wymieniałem same pierścionki(gładzie cylindrów miałem równe, bez wyżłobień) - po wymianie - oleju > praktycznie nie brał - wcześniej na 400 km - 3,4 litry (nie chciałbyś wtedy jechać za mną) > Starczyło to na około 50kkm i zaczął znowu papusiac olej po troszku.Moja wina, bo przegrzałem > dziada Moj przegrzany nigdy nie był, 162tys.km.,użytkowany głównie na krótkich trasach,jeździł trochę z przyczepą czasem i 800kg. Z wyjątkiem zużycia oleju, nie sprawia problemów jeździ jeszcze możliwie, na dojazdy do pracy dobre auto. Nie chce pakować pieniędzy w niepewny remont, wolałbym zmienić silnik na 1.1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 > Dolewam około 1-1.5litra na 1000km i co 10000-15000tys km wymieniam filtr oleju. > Jeżdżę tak już trzeci rok. opłaca Ci się dolewać około 20 litrów oleju na 15kkm co które wg. książki powinieneś wymienić 4 litry ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 > opłaca Ci się dolewać około 20 litrów oleju na 15kkm co które wg. książki powinieneś wymienić 4 > litry ? 20 litrów oleju możesz mieć za "grosze". Np. GM 10W40 47 zł za 5 litrów * 4 = 188 zł / 20 litrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zly Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 > witam > szykuje sie wymiana oleju. do tej pory jezdzilem na quaker state 10w40 (polsyntetyk) i bardzo go > sobie chwalę, aczkolwiek ze względu na małą dostępność zastanawiam sie nad zmiana na inna > markę. myslałem o lotosie city. > jakie wasze opinie? > na jakich olejach wasze unoloty lataja? > ps. moj jest juz wiekowy troche - 92 rok 154 tys przebiegu - plus pewnie ze 40 cofane.... Ja jeżdzę na mobil 1 10W40 zadowolony jestem z tego oleju. A co do autka to moj tez wiekowy 93' przebieg 200 tys. jeśli nie więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PCuno Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 > opłaca Ci się dolewać około 20 litrów oleju na 15kkm co które wg. książki powinieneś wymienić 4 > litry ? Jak trzy lata temu kupiłem drugie auto to 15kkm przejeżdża w ciągu dwóch lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 > 20 litrów oleju możesz mieć za "grosze". > Np. GM 10W40 47 zł za 5 litrów * 4 = 188 zł / 20 litrów. Ja kupuję Lubro Orlena, Arge, albo Tesco za 9-11zł/litr Daje radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PCuno Napisano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 > Ja kupuję Lubro Orlena, Arge, albo Tesco za 9-11zł/litr > Daje radę LOTOS mineralny 15W40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 > jakie wasze opinie? Nadaje się każdy dowolny olej 15W40, 10W40 a od biedy 5 czy 0 W50, aczkolwiek na ten ostatni to szkoda kasy. Generalnie czynnikiem przewodnim powinna być cena (bo mimo znacznych różnic w cenie jakość jest porównywalna). Dla samochodu kolor kanistra ani jego kształt i napisy nie grają żadnej roli. Obecnie nie spotka się już chyba na rynku żadnego oleju do samochodów benzynowych, którego nie mógłbyś wlać do swojego UNO. Ja osobiście kupuję jakiś niemiecki olej VENOL 10W40 po 40 kilka zł za 4L bańkę. Biorę go, bo jest najtańszy w markecie. > na jakich olejach wasze unoloty lataja? > ps. moj jest juz wiekowy troche - 92 rok 154 tys przebiegu - plus pewnie ze 40 cofane Więc tym bardziej szkoda wydawania kasy na jakiś nie wiadomo jak cudowny olej, bo nic to nie da. Reasumując, polecam Ci kupić najtańszy olej w sklepie olej 10W40 i na tym poprzestać z wymianą filtra włącznie. Tak prymitywny silnik jak w uno będzie jeździł na wszystkim przez długie lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koziol99 Napisano 30 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 ok dziękuję wszystkim za porady i pomoc. kupuje jakis tani 10 w 40. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 Mobil 1 obecnie mam zalany Elf 10W/40, droższy od Mobila, ale dość często w promocji w selgross Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.