whitepawer Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 Sytuacja wygląda następująco, przód hamuje dobrze i równo, tył natomiast tylko równo, na rolkach nie blokuje kół. Ręczny jest ok, cylinderki pracują dobrze (tył hamulce bębnowe, przód tarczowe). Zastanawiające jest to że chyba serwo nie pracuje, odpalając z wciśnięty pedałem hamulca, nie ma żadnej reakcji, tzn ze zostaje w tym samym położeniu. Na jałowym biegu wciskając pedał hamulca i odpuszczać go, obroty sa na chwile podbijane do góry. Czy to są efekty i skutki (słabe tylne hamulce) nie działającego serwa? Przyznam szczerze ze w normalnym użytkowaniu nie ma żadnej różnicy, dopiero jak mi pies wyskoczył, to przy hamowaniu awaryjnym wyszło ze aby zablokować koła trzeba się zaprzeć w fotelu. Pacjent: Hyundai atos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_M Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 Korektor siły hamowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 po pierwsze, podpompuj hamulec na zgaszonym silniku. I trzymajac go odpal wtedy powinien opasc w dol. Po drugie hamulec reczny nie dziala poprzez cylinderki tylko rozpieracze, jezeli to klasyczny beben i dziala na dol okladziny. Hamulec zasadniczy poprzez cylinderek rozpiera gorna czesc zacisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 > Sytuacja wygląda następująco, przód hamuje dobrze i równo, tył natomiast tylko równo, na rolkach > nie blokuje kół. nie blokuje tyłu, czy przodu? > Ręczny jest ok, cylinderki pracują dobrze (tył hamulce bębnowe, przód tarczowe). <ciach> kiedy ostatnio zmieniany był płyn? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 > Korektor siły hamowania? wg mnie nie... Gdyby to był korektor, to moim zdaniem blokowałoby tył w przypadku mocnego hamowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitepawer Napisano 16 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 > po pierwsze, podpompuj hamulec na zgaszonym silniku. I trzymajac go odpal wtedy powinien opasc w > dol. > Po drugie hamulec reczny nie dziala poprzez cylinderki tylko rozpieracze, jezeli to klasyczny beben > i dziala na dol okladziny. > Hamulec zasadniczy poprzez cylinderek rozpiera gorna czesc zacisku. wiem jak działa hamulec ręczny chciałem zaznaczyć ze bęben i szczeki są raczej ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitepawer Napisano 16 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 > nie blokuje tyłu, czy przodu? przód blokuje i hamuje chyba z odpowiednią siłą nawet, diagnosta nic nie mówił tył równo tyle ze słabo, nie potrafi się zablokować żadne koło > kiedy ostatnio zmieniany był płyn? rok temu. Pozatym stary płyn który podciągnął wodę będzie się gotował szybciej, i dopiero słabiej hamował, tu na zimno tez jest problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitepawer Napisano 16 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 > Korektor siły hamowania? tylko że korektory są chyba dwa? na każde koło? możliwe żeby się dwa zrypały jednocześnie? i prawie identyczne ciśnienie dawały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 > przód blokuje i hamuje chyba z odpowiednią siłą nawet, diagnosta nic nie mówił > tył równo tyle ze słabo, nie potrafi się zablokować żadne koło > rok temu. > Pozatym stary płyn który podciągnął wodę będzie się gotował szybciej, i dopiero słabiej hamował, tu > na zimno tez jest problem. A jak wyglada regulacja hamulcow z tylu, moze trzeba sciagnac pokrywe i podkrecic je troszke aby zmiejszyc skok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 sprawdź stan zużycia bębnów/szczęk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 > tylko że korektory są chyba dwa? Niekoniecznie. Sprawdź, jak to jest u Ciebie w Atosie. A czy w innych Atosach koła się blokują? Bo może TTTM? > na każde koło? A nie chodzi Ci przypadkiem o samoregulatory? Pozdro Bartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitepawer Napisano 16 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 > A jak wyglada regulacja hamulcow z tylu, moze trzeba sciagnac pokrywe i podkrecic je troszke aby > zmiejszyc skok. zrobiłem tak, ze szczeki szurały o bębny i na stacje diagnostyczną. nic to nie dało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 > przód blokuje i hamuje chyba z odpowiednią siłą nawet, diagnosta nic nie mówił > tył równo tyle ze słabo, nie potrafi się zablokować żadne koło no to dobrze, że żadne tylne się nie blokuje, bo inaczej tył by Cię zaczął wyprzedzać > rok temu. > Pozatym stary płyn który podciągnął wodę będzie się gotował szybciej, i dopiero słabiej hamował, tu > na zimno tez jest problem. Kumpel miał tak, że przy hamowaniu na suchym nie mógł zablokować przednich kół. Po wymianie płynu minęło jak ręką odjął... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitepawer Napisano 16 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 > Niekoniecznie. Sprawdź, jak to jest u Ciebie w Atosie. > A czy w innych Atosach koła się blokują? Bo może TTTM? rok temu wyskoczył z rolek w tym roku nie chce co do innych nie mam pojecia, to raczej nie jest popularny model > A nie chodzi Ci przypadkiem o samoregulatory? powiem tak: wiem co to jest korektor siły hamowania, ale stan mojej wiedzy nie pozwala mi określić czy sie nie myle. wiem ze w cinquecento sa dwa, stad moje zalozenie > Pozdro > Bartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitepawer Napisano 16 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 > no to dobrze, że żadne tylne się nie blokuje, bo inaczej tył by Cię zaczął wyprzedzać no tak, po to są korektory siły hamowania żeby cie nie wyprzedził tył przy hamowaniu, ale na rolkach zawsze się blokowały, a ma już 11lat i u nas > Kumpel miał tak, że przy hamowaniu na suchym nie mógł zablokować przednich kół. Po wymianie płynu > minęło jak ręką odjął... no nie wiem, w razie braku innych koncepcji rozważę i tą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 > no tak, po to są korektory siły hamowania żeby cie nie wyprzedził tył przy hamowaniu, ale na > rolkach zawsze się blokowały, a ma już 11lat i u nas dziwne... U mnie w aucie podobnej wielkości i masy (Matiz) nigdy nie blokowało tylnych kół podczas ostrego hamowania (od nowości). Za to jak w zastępczym Seicento mi podczas hamowania na mokrym przyblokowało tył (niesprawny korektor) to prawie się obróciłem. Jeśli chodzi o rolki, to nie wiem. > no nie wiem, w razie braku innych koncepcji rozważę i tą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitepawer Napisano 16 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 inaczej. w warunkach drogowych się nie blokują, przynajmniej nie zauważyłem, ale na rolkach (na przeglądzie)hamowało tak ze go "wynosiło" z rolek. Teraz tył siada na maksa, koła schowane w nadkola, ale koła kręcą się dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 > inaczej. > w warunkach drogowych się nie blokują, przynajmniej nie zauważyłem, ale na rolkach (na > przeglądzie)hamowało tak ze go "wynosiło" z rolek. w takim razie > Teraz tył siada na maksa, koła schowane w nadkola, ale koła kręcą się dalej hmmm... samoregulatory w bębnach? I jeszcze głupia sprawa - jesteś pewien, że bębny są dobrze zmontowane? Bo np. w Matizie stosunkowo łatwo można popełnić właśnie taki błąd przy składaniu bębna, że koła tylne hamują bardzo słabo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 > wg mnie nie... Gdyby to był korektor, to moim zdaniem blokowałoby tył w przypadku mocnego > hamowania. Wystarczy urwana sprężyna korektora (takiego mocowanego na belce) i tył prawie nie hamuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 > tylko że korektory są chyba dwa? > na każde koło? > możliwe żeby się dwa zrypały jednocześnie? i prawie identyczne ciśnienie dawały? Korektor jest jeden. Ma co prawda dwa osobne zawory korekcyjne ale dociskane są jedną sprężyną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitepawer Napisano 16 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 > Korektor jest jeden. Ma co prawda dwa osobne zawory korekcyjne ale dociskane są jedną sprężyną. ok, dzięki. muszę wejść pod auto i poszukać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 > inaczej. > w warunkach drogowych się nie blokują, przynajmniej nie zauważyłem, ale na rolkach (na > przeglądzie)hamowało tak ze go "wynosiło" z rolek. Mówiąc bardzo oględnie, masz bardzo słabą pamięć, albo po prostu robisz zamieszanie na forum wprowadzając nas wszystkich w błąd. Wynoszenie z rolek tylnej osi podczas testu hamulców jest NIEMOŻLIWE, chyba że przednia oś ma wyjęte hamulce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 albo diagnosta ma śliskie płytki na hali... i jest to możliwe ps. do autora wątku, tak jak napisał kolega wyżej, może sprężyna powiedziała w tym roku papa i korektor nie działa... ps. 2, w cc układ hamulców jest krzyżowy, stąd dwa korektory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 > Wynoszenie z rolek tylnej osi podczas testu hamulców jest NIEMOŻLIWE, chyba że przednia oś ma > wyjęte hamulce. taaa? a co się stanie, gdy na rolkach ręcznym zablokujesz tylne koła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 > taaa? a co się stanie, gdy na rolkach ręcznym zablokujesz tylne koła? Czytamy raz jeszcze, teraz ze zrozumieniem Quote: Ręczny jest ok, cylinderki pracują dobrze (...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 > Czytamy raz jeszcze, teraz ze zrozumieniem no, jeśli próby hamulca ręcznego nie kwalifikujesz jako badanie hamulców - to tak - masz rację - przecież ręczny to nie hamulce dla mnie to jest oczywiste, że auto wyjedzie z napędzanych rolek, kiedy zablokujesz mu tylne koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 > dla mnie to jest oczywiste, że auto wyjedzie z napędzanych rolek, kiedy zablokujesz mu tylne koła. tak ma być i basta .... jesli tak nie jest a masz szczeki z tyłu to : -mechaniczne korektory luzu w tylnych bębnach nie działaja - linki ( dokładnie to pancerze ) układu hamulca ręcznego sa popękane i nie wracają - tłoczki ciekną i zalewają wszystko - brak okładzin - w bębnach sa juz takie ranty, że szczęki się na nich wieszają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 > Wynoszenie z rolek tylnej osi podczas testu hamulców jest NIEMOŻLIWE, chyba że przednia oś ma > wyjęte hamulce. Dzisiaj byłem na rolkach podczas przegladu okresowego i podobnie jak inne moje fiaty i ten po zaciagnięciu hamulca ręcznego zleciał z rolek.... tak ma byc.... hamulec ręczny działa tylko na tylne koła... ( i nie pisać o ciężarówkach z pneumatycznym układem hamulcowym bo takich nie macie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 17 Marca 2011 Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 > Dzisiaj byłem na rolkach podczas przegladu okresowego i podobnie jak inne moje fiaty i ten po > zaciagnięciu hamulca ręcznego zleciał z rolek.... tak ma byc.... Kolejny czytający między wierszami. Autora wątku nie obchodzi ręczny, chyba że mu wysiadło to serwo ręcznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.