leszeksz2 Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 Witam. Chcę wymienić rolkę paska wieloklinowego, ale nie mogłem odkręcić śruby mocującej rolkę. Wyjąłem cały napinacz zamontowałem w imadle i nic. Boję się zbyt mocno ciągnąć (założyć rurkę na klucz) aby nie urwać śruby. Czy macie jakieś sposoby na to? Dodam że nie mam wspomagania i klimy. Zdjęcie w załączniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 Jak się boisz to podjedź do gumiarzy, mają nasadki to Ci pneumatycznym odkręcą. Albo będą mniej strachliwi Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 Ja odkręcałem przy zamontowanym napinaczu... Zaparłem się i poszło Trochę siły, WD, kilka uderzeń młotkiem w śrubę i musi pójść... Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_78 Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 > Chcę wymienić rolkę paska wieloklinowego, ale nie mogłem odkręcić śruby mocującej rolkę. Tam jest lewy gwint? Może w tym problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ver8 Napisano 18 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 > Tam jest lewy gwint? Może w tym problem. Czy ktoś może potwierdzić, że tu nie ma lewego gwintu? Też mam podobny problem ze swoim napinaczem w Astrze H, silnik Z13DTH. Tylko, że nie mogę odkręcić całego napinacza od korpusu silnika. Nie chciał bym tego ukręcić. Lepiej odkręcać na zimnym, czy na ciepłym silniku, jak radzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jadoa Napisano 18 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 > Czy ktoś może potwierdzić, że tu nie ma lewego gwintu? Potwierdzam, w benzyniakach jest gwint normalny-prawy. Niedawno zmieniałem w C16NZ. Zmieniałem cały napinacz, natomiast sama rolka kręci się w lewo, więc ma także lewy gwint. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszeksz2 Napisano 18 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 > Czy ktoś może potwierdzić, że tu nie ma lewego gwintu? > Też mam podobny problem ze swoim napinaczem w Astrze H, silnik Z13DTH. Tylko, że nie mogę odkręcić > całego napinacza od korpusu silnika. Nie chciał bym tego ukręcić. > Lepiej odkręcać na zimnym, czy na ciepłym silniku, jak radzicie? Odkręcałem i faktycznie tam jest LEWY gwint. Nie wiem jak jest w twoim silniku. Możesz sprawdzić w którą stronę kręci się rolka napinacza. Jeżeli w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) to na 90% jest prawy gwint. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stefekp80 Napisano 18 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 Przerabiałem to dwa miechy temu, więc potwierdzam LEWY gwint. Przynajmniej u mnie, a rolka wygląda tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ver8 Napisano 19 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 Koledzy, zauważcie, że w napinaczu są dwie śruby. Pierwsza przykręca napinacz do silnika a druga śruba przykręca rolkę do napinacza. Lewy gwint mają obie, czy tylko ta od napinacza i silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ver8 Napisano 19 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 > Odkręcałem i faktycznie tam jest LEWY gwint. Nie wiem jak jest w twoim silniku. > Możesz sprawdzić w którą stronę kręci się rolka napinacza. Jeżeli w prawo (zgodnie z ruchem > wskazówek zegara) to na 90% jest prawy gwint. prawy? nie pomyliłeś się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 19 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 > Koledzy, zauważcie, że w napinaczu są dwie śruby. Pierwsza przykręca napinacz do silnika a druga > śruba przykręca rolkę do napinacza. > Lewy gwint mają obie, czy tylko ta od napinacza i silnika. ZTCP w G x16xel mocowanie napinacza do korpusu silnika ma normalny gwint a mocowanie rolki do napinacza ma odwrotny gwint. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszeksz2 Napisano 19 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 A o którą śrubę ci chodzi? Śruba mocująca napinacz do korpusu silnika ma prawdopodobnie prawy gwint, a mocująca rolkę do napinacza prawdopodobnie lewy > prawy? nie pomyliłeś się? Jeżeli rolka kręci się w prawo to gwint musi być prawy ponieważ śruba jest "zaciskana obrotami" rolki. Można to porównać np. do mocowania tarczy w szlifierkach kątowych. Tam nakrętkę można dokręcić palcami, po uruchomieniu i tak się sama zaciśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ver8 Napisano 27 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2011 zrobiłem, u mnie w Z13DTH wszędzie (napinacz i rolka) jest normalny tradycyjny gwint Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 27 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2011 U mnie w X16SZR wszystkie 3 śruby(2 trzymające napinacz i jedna trzymająca rolkę do napinacza) mają zwykły gwint. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.