Skocz do zawartości

Jak odkręcić rolkę napinacza paska wieloklinowego


leszeksz2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chcę wymienić rolkę paska wieloklinowego, ale nie mogłem odkręcić śruby mocującej rolkę. Wyjąłem cały napinacz zamontowałem w imadle i nic. Boję się zbyt mocno ciągnąć (założyć rurkę na klucz) aby nie urwać śruby.

Czy macie jakieś sposoby na to?

Dodam że nie mam wspomagania i klimy.

Zdjęcie w załączniku

post-68410-14352512176714_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odkręcałem przy zamontowanym napinaczu... Zaparłem się i poszło zeby.GIF Trochę siły, WD, kilka uderzeń młotkiem w śrubę i musi pójść...

Powodzenia smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

> Tam jest lewy gwint? Może w tym problem.

Czy ktoś może potwierdzić, że tu nie ma lewego gwintu?

Też mam podobny problem ze swoim napinaczem w Astrze H, silnik Z13DTH. Tylko, że nie mogę odkręcić całego napinacza od korpusu silnika. Nie chciał bym tego ukręcić.

Lepiej odkręcać na zimnym, czy na ciepłym silniku, jak radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś może potwierdzić, że tu nie ma lewego gwintu?

20.GIF

Potwierdzam, w benzyniakach jest gwint normalny-prawy. Niedawno zmieniałem w C16NZ.

Zmieniałem cały napinacz, natomiast sama rolka kręci się w lewo, więc ma także lewy gwint.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś może potwierdzić, że tu nie ma lewego gwintu?

> Też mam podobny problem ze swoim napinaczem w Astrze H, silnik Z13DTH. Tylko, że nie mogę odkręcić

> całego napinacza od korpusu silnika. Nie chciał bym tego ukręcić.

> Lepiej odkręcać na zimnym, czy na ciepłym silniku, jak radzicie?

Odkręcałem i faktycznie tam jest LEWY gwint. Nie wiem jak jest w twoim silniku.

Możesz sprawdzić w którą stronę kręci się rolka napinacza. Jeżeli w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) to na 90% jest prawy gwint.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, zauważcie, że w napinaczu są dwie śruby. Pierwsza przykręca napinacz do silnika a druga śruba przykręca rolkę do napinacza.

Lewy gwint mają obie, czy tylko ta od napinacza i silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odkręcałem i faktycznie tam jest LEWY gwint. Nie wiem jak jest w twoim silniku.

> Możesz sprawdzić w którą stronę kręci się rolka napinacza. Jeżeli w prawo (zgodnie z ruchem

> wskazówek zegara) to na 90% jest prawy gwint.

prawy? nie pomyliłeś się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledzy, zauważcie, że w napinaczu są dwie śruby. Pierwsza przykręca napinacz do silnika a druga

> śruba przykręca rolkę do napinacza.

> Lewy gwint mają obie, czy tylko ta od napinacza i silnika.

ZTCP w G x16xel mocowanie napinacza do korpusu silnika ma normalny gwint a mocowanie rolki do napinacza ma odwrotny gwint.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o którą śrubę ci chodzi?

Śruba mocująca napinacz do korpusu silnika ma prawdopodobnie prawy gwint, a mocująca rolkę do napinacza prawdopodobnie lewy

> prawy? nie pomyliłeś się?

Jeżeli rolka kręci się w prawo to gwint musi być prawy ponieważ śruba jest "zaciskana obrotami" rolki.

Można to porównać np. do mocowania tarczy w szlifierkach kątowych. Tam nakrętkę można dokręcić palcami, po uruchomieniu i tak się sama zaciśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie w X16SZR wszystkie 3 śruby(2 trzymające napinacz i jedna trzymająca rolkę do napinacza) mają zwykły gwint.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.