Skocz do zawartości

Wahacze - alternatywa dla TRW ?


Wafer

Rekomendowane odpowiedzi

odgrzewam kotleta..

powiedzcie jak u Was z wahaczami sprawa wyglada..? u mnie zbieznosc sprawdzana i jest OK ale na rondzie piszcza opony (zimówki), diagnosta powiedzial ze tuleja pionowa na wahaczu z jednej strony jest bardziej zuzyta jak z drugiej i to moze (nie musi) byc przyczyna..i mam teraz problem bo jesli wymienie sama tuleje to nie wiadomo czy to pomoze..a wymiana i robocizna to 130 zl..wole doplacic i miec cale nowe wahacze bo te maja juz przejechane ok 50k km i nie wiadomo jak sworzen dlugo wytrzyma.. sick.gif

nie chce sie bawic w blaszane wahacze bo autem chce jezdzic jeszcze z rok moze dwa..

nie usmiecha mi sie kupowac TRW, moze kupic DELPHI? albo FAST?

poradzcie cos irked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie jak piszczały opony to miałem opony do wymiany oraz zbieżność do ustawienia. Po tej czynności piski ustały grinser006.gif

Można brać wahacze delphi/swag , czy też jakieś tańsze chinole (tylko one lubią po pół roku być do wymiany w niektórych pojazdach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wahacz jak niechcesz wydac na org, to mozesz kupic chinola tylko autkiem bedzie dobrze sie jezdzic na poczatku puki guma tulejki podluznej sie nie wyrobi, w chinola to szajs, mozna kupic chiny i wymienic tuleje na Febi wtedy bedzie dobrze na dluzszy okres,swozen wytrzyma pare lat,, ja mam poliuretany i jest twardo ale pewnie w zakretach (17" 215x45), ale nastepnym razem stawiam na komfort...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie jak piszczały opony to miałem opony do wymiany oraz zbieżność do ustawienia. Po tej czynności

> piski ustały

> Można brać wahacze delphi/swag , czy też jakieś tańsze chinole (tylko one lubią po pół roku być do

> wymiany w niektórych pojazdach)

bylem na przegladzie i jak przejezdzalem autem nad jakas plyta to pokazywalo ze lewe kolo ucieka..a jak diagnosta rozstawil wszystkie graty do ustawiania zbieznosci to powiedzial ze wszystko jest OK..

a takie wahacze jak Master Sport? ktos gdzies cos slyszal o nich? ja czytalem ostatnio na fotum audi ze sa dobre i wkladaja je zamiast 2.5 raza drozszych oryginalow..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wahacz jak niechcesz wydac na org, to mozesz kupic chinola tylko autkiem bedzie dobrze sie jezdzic

> na poczatku puki guma tulejki podluznej sie nie wyrobi, w chinola to szajs, mozna kupic chiny

> i wymienic tuleje na Febi wtedy bedzie dobrze na dluzszy okres,swozen wytrzyma pare lat,, ja

> mam poliuretany i jest twardo ale pewnie w zakretach (17" 215x45), ale nastepnym razem stawiam

> na komfort...

tuleje to pol biedy..bo tuleje moge nawet w tych wahaczach wymienic..tylko co mi to da jak tuleje wymienie a nie wiem ile mi jeszcze sworzen pociagnie..? oink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak jestes wstanie przewidziec kiedy sworzen powie papa,,,to bedziesz czarodziejem

> MASTER SPORT

> http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=83807

biorac pod uwage ze wahacze maja juz przelatane prawie 50k km to nie licze na to ze sworzen dlugo pociagnie..

dzieki za linka..z MS dam sobie spokoj..

ale co wybrac..? oslabiony.gif ori drogo..delphi chinszczyzna..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja założyłem w tamtym roku Fortuna Line, 160 za sztukę, zrobiłem 3,5kkm po Krakowskich bezdrożach i jak na razie nie narzekam. Z pewnością wiele nie wytrzymają, ale w cenie jednego TRW mam dwie strony i jak przejadą 10-15kkm to sobie wymienię znów, prosta banalna robota, pod blokiem sobie z nimi poradziłem.

Obecnie jestem po wymianie amorków i sprężyn, komplet KYB, i tu niestety gorzej, jak amorki to jeszcze spoko, nic dodać nic ująć, ale sprężyny - porażka. Przód z początku założony odwrotnie no więc zmieniłem, po tym zabiegu jedna wygięła się lekko w banana - na razie zostawiam. Tył - założyłem z powrotem stare, wymiana nie potrzebna, jak się okazało. I teraz została mi para sprężynek na tył, może ktoś chętny , choć od razu mówię że do kombi nie polecam , siadły po 3 tygodniach 2cm (niżej niż na starych), ale wiem że są tacy co z kombi zakładają do hatchbacka co by podnieść go troszkę.

Pozdrawiam Stilomaniaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...

z wahaczy to moge polecic z tanszych rozwiazan dwie metody (swoznie nie wymienne) kupujesz nowe i zakladasz poliuretany, lub kupujesz nowe i zakladasz tuleje febi bilstein, swozen wytrzyma spokojnie do 60.000 tysi, mowa o jezdzie o lepiankach naszych polskich, bo na lepszej nawiezchni bedzie wiecej (ja mam juz 45 tys i jest dobrze, malopolskie drogi sa fatalne odcinkami )

w wahaczach trw chodzi glownie o jakosc tulei gumowych sa z lepszej gumy niz zamienniki, dlatego wytrzymuja wiecej,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jezdzij az odpadnie, moze akurat odpadnie nowemu włascicielowi, po co wydawac ?

+++++++++++++++++++++++++++++++

Zawieszenie TEKNOROT i DELPHI- ciekawe informacje:

Teknorot podpisał parę lat temu umowę "joint venture" z firmą Delphi i w ten sposób wszystkie części zawieszenia i ukł. kierowniczego firmy Delphi są produkowane właśnie przez Teknorota... Oto link potwierdzający to wydarzenie http://www.just-auto.com/interview/delph...i_id115587.aspx .

oraz polska strona Teknorota http://www.teknorot.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

U mnie TRW wytrzymały 110-120k km, w sumie po tym przebiegu padł tylko prawy sworzeń, cała reszta bez najmniejszego luzu, ale że miałem dłuższy wyjazd to włożyłem cały nowy komplet też TRW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Panowie ile u Was w okolicy kosztuja wahacze do Stilo JTD ?

 

Jak patrze na czesci z intercars to z najtanszych sa 2 do wyboru

 

Fortune Line za ok 230 zl

 

Magneti Marelli za ok 240 zl

 

Potem ceny od 340 w gore ... :hmm:

 

Wahacze mozna wymieniac pojedynczo czy trzeba parami ( wg mechanika prawa strona do wymiany lewa ok ) a wiec mozna wymienic 1 czy trzeba dwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie parami, w praktyce to nie amortyzator ani sprężyna, więc jeśli lewy jest dobry to nie widzę nic złego w wymianie tylko prawego.

 

U mnie TRW płaciłem coś 260zł u mojego sąsiada - http://www.henkiel.com.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.