Skocz do zawartości

II gen. strzały.


aquila

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent Punto I 1.1 + II generacja. Ostatnio przeprowadzona regulacja.

Pytanie jest takie:

Nie zawsze, ale czasami podczas przyspieszania samochód potrafi strzelić podczas jazdy na LPG. Nie jest to taki typowy strzał bo samochód dalej jedzie, nie gaśnie, nie zalewa się.

Poprostu następuje strzał na przez ułamek sekundy i dalej samochód jedzie normlanie, przyspiesza itp.

Zauważyłem, że dzieje się to zazwyczaj gdy chcę dynamiczniej ruszyć lub gdy chwilę postoję (na przykład w korku ) i wtedy strzeli podczas ruszania.

Nie dzieje się to często, ale i tak jest denerwujące.

Zauważyłem, że samochód mniej pali ( może za uboga mieszanka?) Musiałbym sprawdzić w A-monie ( Autronic AL-700)

Czy któs miał podobny przypadek ? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do gazu powinno się zmniejszyć odstęp na elektrodach świecy. może masz za duży?

Problem polega na tym, że wcześniej było ok.

Wszystko zaczęło się pewnego dnia gdy praktycznie nie chciał chodzić na gazie. okazało się, że jeden przewód WN był wypięty ( jak to się stało nie wiem wink.gif ) Więc odrazu zrobiłem mu regulację od nowa ( dużo palił ogólnie ) no i teraz udało się uzyskać zadowalające spalanie, lecz są właśnie te "pierdnięcia" clown.gif

Może jest za ubogo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie sporadyczne strzały na LPG są zazwyczaj spowodowane chwilowym zubożeniem mieszanki, np. podczas gwałtownego przyśpieszenia (często po hamowaniu silnikiem) silnik dostaje za dużo powietrza lub za mało LPG. Teraz dojdź sam do przyczyny, ja zasugeruję takie:

- źle wyregulowana instalacja, nastawiona na małe spalanie

- za mała czułość reduktora LPG

- za mała prędkość silnika krokowego

- zacinający się, gubiący kroki krokowiec (w konsekwencji nie otwierający się na tyle ile zadała centralka = za mało LPG)

- zapchany filterek LPG, a nie filtr powietrza!

- nieszczelność w dolocie (chwilowy brak podciśnienia)

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie sporadyczne strzały na LPG są zazwyczaj spowodowane chwilowym zubożeniem mieszanki, np.

> podczas gwałtownego przyśpieszenia (często po hamowaniu silnikiem) silnik dostaje za dużo

> powietrza lub za mało LPG. Teraz dojdź sam do przyczyny, ja zasugeruję takie:

> - źle wyregulowana instalacja, nastawiona na małe spalanie

> - za mała czułość reduktora LPG

> - za mała prędkość silnika krokowego

> - zapchany filterek LPG, a nie filtr powietrza!

> - nieszczelność w dolocie (chwilowy brak podciśnienia)

> Pozdr.

Jak sprawdzić czułość reduktora ? Czy podchodzi to pod złą regulację razem z krokowcem ? Filterek gazu sprawdzę, był wymieniany 6 kkm temu ale czort wie czy to nie to wink.gif

dolot odrzucam, napewno szczelny ok.gif

dzięki piwo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak sprawdzić czułość reduktora ? Czy podchodzi to pod złą regulację razem z krokowcem ?

Tak, zmiana czułości ma wpływ na parametry regulacyjne, zwłaszcza na PWA min i PWAmax. Są to parametry statyczne, które podczas autokalibracji ustawiają się niżej, jeśli czułość reduktora jest duża i odwrotnie, więc zawsze wychodzi na to, że przy wolno zachodzących zmianach warunków jazdy wszystko jest oki. Ale podczas zmian dynamicznych, jak np. gwałtowny but, czułość reduktora ma większe znaczenie.

Nalezy ją dobrać doświadczalnie i zweryfikować podczas jazdy próbnej w róznych warunkach: obciążenie, obroty, przyśpieszanie. Po zmianie czułości nalezy koniecznie wyregulować instalkę.

W duzym uproszczeniu: za mała czułość - mozliwość strzałów z powodu chwilowych zubożeń mieszanki, za duża czułość - zwiększone spalanie z powodu chwilowych wzbogaceń mieszanki, zwłaszcza w cyklu miejskim, gdzie często zwalniamy i przyśpieszamy. Podczas jazdy jednostajnej, bez przyśpieszania lub zwalniania czułość nie ma znaczenia, gdyż krokowiec ma czas, aby skorygować dawkę gazu do właściwej!

PS. do mozliwych przyczyn strzałów dodałem zacinający się, gubiący kroki krokowiec (w konsekwencji nie otwierający się na tyle ile zadała centralka = za mało LPG)

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

Pytanie do autora wątku, czy ustalił przyczynę problemu, bo od wczoraj mam identyczne objawy w mojej astrze, tez instalacja II generacji.

U mnie dodatkowo pojawiło się jeszcze coś takiego, że jak przełącza sie na gaz przy opadających obrotach to kilka razy zgaśnie zanim zacznie pracować, początkowo kuleje na biegu jałowym (wówczas mieszanaka jest uboga), trzeba go przegazować i wtedy jest dobrze (pojawia sie osylacja). Po podpieciu laptopa niby jest wszystko dobrze, sonda oscyluje w każdym zakresie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie do autora wątku, czy ustalił przyczynę problemu, bo od wczoraj mam identyczne objawy w

> mojej astrze, tez instalacja II generacji.

> U mnie dodatkowo pojawiło się jeszcze coś takiego, że jak przełącza sie na gaz przy opadających

> obrotach to kilka razy zgaśnie zanim zacznie pracować, początkowo kuleje na biegu jałowym

> (wówczas mieszanaka jest uboga), trzeba go przegazować i wtedy jest dobrze (pojawia sie

> osylacja). Po podpieciu laptopa niby jest wszystko dobrze, sonda oscyluje w każdym zakresie

> obrotów.

Z tego co pamiętam pomogła wymiana filtra gazu i ponowna regulacja wink.gif ;ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.