aquila Napisano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 Pacjent Punto I 1.1 + II generacja. Ostatnio przeprowadzona regulacja. Pytanie jest takie: Nie zawsze, ale czasami podczas przyspieszania samochód potrafi strzelić podczas jazdy na LPG. Nie jest to taki typowy strzał bo samochód dalej jedzie, nie gaśnie, nie zalewa się. Poprostu następuje strzał na przez ułamek sekundy i dalej samochód jedzie normlanie, przyspiesza itp. Zauważyłem, że dzieje się to zazwyczaj gdy chcę dynamiczniej ruszyć lub gdy chwilę postoję (na przykład w korku ) i wtedy strzeli podczas ruszania. Nie dzieje się to często, ale i tak jest denerwujące. Zauważyłem, że samochód mniej pali ( może za uboga mieszanka?) Musiałbym sprawdzić w A-monie ( Autronic AL-700) Czy któs miał podobny przypadek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 -Źle wyregulowana instalacja -przebicia na kablach WN -zużyte świece zapłonowe -filtr powietrza zapchany ;p posprawdzaj to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aquila Napisano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 regulacja -sprawdzę kable WN -sprawdzę świece -mają 6kkm filtr -ma j/w Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 >świece -mają 6kkm do gazu powinno się zmniejszyć odstęp na elektrodach świecy. może masz za duży? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aquila Napisano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 > do gazu powinno się zmniejszyć odstęp na elektrodach świecy. może masz za duży? Problem polega na tym, że wcześniej było ok. Wszystko zaczęło się pewnego dnia gdy praktycznie nie chciał chodzić na gazie. okazało się, że jeden przewód WN był wypięty ( jak to się stało nie wiem ) Więc odrazu zrobiłem mu regulację od nowa ( dużo palił ogólnie ) no i teraz udało się uzyskać zadowalające spalanie, lecz są właśnie te "pierdnięcia" Może jest za ubogo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 Takie sporadyczne strzały na LPG są zazwyczaj spowodowane chwilowym zubożeniem mieszanki, np. podczas gwałtownego przyśpieszenia (często po hamowaniu silnikiem) silnik dostaje za dużo powietrza lub za mało LPG. Teraz dojdź sam do przyczyny, ja zasugeruję takie: - źle wyregulowana instalacja, nastawiona na małe spalanie - za mała czułość reduktora LPG - za mała prędkość silnika krokowego - zacinający się, gubiący kroki krokowiec (w konsekwencji nie otwierający się na tyle ile zadała centralka = za mało LPG) - zapchany filterek LPG, a nie filtr powietrza! - nieszczelność w dolocie (chwilowy brak podciśnienia) Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aquila Napisano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 > Takie sporadyczne strzały na LPG są zazwyczaj spowodowane chwilowym zubożeniem mieszanki, np. > podczas gwałtownego przyśpieszenia (często po hamowaniu silnikiem) silnik dostaje za dużo > powietrza lub za mało LPG. Teraz dojdź sam do przyczyny, ja zasugeruję takie: > - źle wyregulowana instalacja, nastawiona na małe spalanie > - za mała czułość reduktora LPG > - za mała prędkość silnika krokowego > - zapchany filterek LPG, a nie filtr powietrza! > - nieszczelność w dolocie (chwilowy brak podciśnienia) > Pozdr. Jak sprawdzić czułość reduktora ? Czy podchodzi to pod złą regulację razem z krokowcem ? Filterek gazu sprawdzę, był wymieniany 6 kkm temu ale czort wie czy to nie to dolot odrzucam, napewno szczelny dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 > Jak sprawdzić czułość reduktora ? Czy podchodzi to pod złą regulację razem z krokowcem ? Tak, zmiana czułości ma wpływ na parametry regulacyjne, zwłaszcza na PWA min i PWAmax. Są to parametry statyczne, które podczas autokalibracji ustawiają się niżej, jeśli czułość reduktora jest duża i odwrotnie, więc zawsze wychodzi na to, że przy wolno zachodzących zmianach warunków jazdy wszystko jest oki. Ale podczas zmian dynamicznych, jak np. gwałtowny but, czułość reduktora ma większe znaczenie. Nalezy ją dobrać doświadczalnie i zweryfikować podczas jazdy próbnej w róznych warunkach: obciążenie, obroty, przyśpieszanie. Po zmianie czułości nalezy koniecznie wyregulować instalkę. W duzym uproszczeniu: za mała czułość - mozliwość strzałów z powodu chwilowych zubożeń mieszanki, za duża czułość - zwiększone spalanie z powodu chwilowych wzbogaceń mieszanki, zwłaszcza w cyklu miejskim, gdzie często zwalniamy i przyśpieszamy. Podczas jazdy jednostajnej, bez przyśpieszania lub zwalniania czułość nie ma znaczenia, gdyż krokowiec ma czas, aby skorygować dawkę gazu do właściwej! PS. do mozliwych przyczyn strzałów dodałem zacinający się, gubiący kroki krokowiec (w konsekwencji nie otwierający się na tyle ile zadała centralka = za mało LPG) Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2011 Kable WN i ubogo - to mi się zawsze przytrafiało jak miałem strzały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin231276 Napisano 25 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2011 Pytanie do autora wątku, czy ustalił przyczynę problemu, bo od wczoraj mam identyczne objawy w mojej astrze, tez instalacja II generacji. U mnie dodatkowo pojawiło się jeszcze coś takiego, że jak przełącza sie na gaz przy opadających obrotach to kilka razy zgaśnie zanim zacznie pracować, początkowo kuleje na biegu jałowym (wówczas mieszanaka jest uboga), trzeba go przegazować i wtedy jest dobrze (pojawia sie osylacja). Po podpieciu laptopa niby jest wszystko dobrze, sonda oscyluje w każdym zakresie obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aquila Napisano 26 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2011 > Pytanie do autora wątku, czy ustalił przyczynę problemu, bo od wczoraj mam identyczne objawy w > mojej astrze, tez instalacja II generacji. > U mnie dodatkowo pojawiło się jeszcze coś takiego, że jak przełącza sie na gaz przy opadających > obrotach to kilka razy zgaśnie zanim zacznie pracować, początkowo kuleje na biegu jałowym > (wówczas mieszanaka jest uboga), trzeba go przegazować i wtedy jest dobrze (pojawia sie > osylacja). Po podpieciu laptopa niby jest wszystko dobrze, sonda oscyluje w każdym zakresie > obrotów. Z tego co pamiętam pomogła wymiana filtra gazu i ponowna regulacja ;ok: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.