Skocz do zawartości

1.5 spi >>>>>>>> 1.5 mpi


Glaca

Rekomendowane odpowiedzi

Co trzeba zmienić w osprzęcie, żeby przerobić uno 1.5 spi na mpi?

Wiem, że kolektor z wtryskami, przepustnicą, krokowcem i TPS, wiem że komputer ale coś jeszcze?

Czy wiązka będzie pasowała?

I proszę nie pytajcie o zasadność takiej operacji bo ma ona głębszy sens o którym może później cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czepiasz się, czy pomożesz?

Mogę opowiedzieć o 1.5spi, ale nie wiem co trzeba zmienić z mpi i jakie są różnice.

Podejrzewam że może, poza wymienionymi przez Ciebie, będzie zmiana sygnału z wałka? niewiem.gifhmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mogę opowiedzieć o 1.5spi, ale nie wiem co trzeba zmienić z mpi i jakie są różnice.

> Podejrzewam że może, poza wymienionymi przez Ciebie, będzie zmiana sygnału z wałka?

Czekaj, ale tam jest jakiś sygnał z wałka? Przecież to full-group chyba jest.

Brakuje mi fachowej wiedzy, dlatego czekamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czekaj, ale tam jest jakiś sygnał z wałka? Przecież to full-group chyba jest.

> Brakuje mi fachowej wiedzy, dlatego czekamy.

Ja mam jeden czujnik, zasadniczo wskazuje cztery położenia wału, potrzebne do odpowiedniego ustawienia iskry i jej wyprzedzenia. Jest tez i drugie miejsce dla czujnika położenia wału nad kołem zamachowym (u mnie go nie ma tylko czytałem o nim)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam jeden czujnik, zasadniczo wskazuje cztery położenia wału, potrzebne do odpowiedniego

> ustawienia iskry i jej wyprzedzenia. Jest tez i drugie miejsce dla czujnika położenia wału nad

> kołem zamachowym (u mnie go nie ma tylko czytałem o nim)

No jak zmienialiśmy u Gobela to tam był ale to jest w osprzęcie od 1.4 stosowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co trzeba zmienić w osprzęcie, żeby przerobić uno 1.5 spi na mpi?

> Wiem, że kolektor z wtryskami, przepustnicą, krokowcem i TPS, wiem że komputer ale coś jeszcze?

> Czy wiązka będzie pasowała?

> I proszę nie pytajcie o zasadność takiej operacji bo ma ona głębszy sens o którym może później

będziesz musiał kombinować z wiązką pod wtryskiwacze, to na pewno. z tego co mi wiadomo to wałek w spi ma szybsze czasy otwarcia niż mpi

turbo klecisz na sohc? cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co trzeba zmienić w osprzęcie, żeby przerobić uno 1.5 spi na mpi?

> Wiem, że kolektor z wtryskami, przepustnicą, krokowcem i TPS, wiem że komputer ale coś jeszcze?

> Czy wiązka będzie pasowała?

> I proszę nie pytajcie o zasadność takiej operacji bo ma ona głębszy sens o którym może później

wiązka jest inna - podobna do tej z cromy czy uno turbo - tam jest przepływomierz 3stanowy czujnik położenia przepustnicy itp....

jeśli coś pokręciłem - poprawcie mnie.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiązka jest inna - podobna do tej z cromy czy uno turbo - tam jest przepływomierz 3stanowy czujnik

> położenia przepustnicy itp....

> jeśli coś pokręciłem - poprawcie mnie.

> pozdr

Hmmm a może w punto 1.6 mpi nie ma przepływki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co trzeba zmienić w osprzęcie, żeby przerobić uno 1.5 spi na mpi?

> Wiem, że kolektor z wtryskami, przepustnicą, krokowcem i TPS, wiem że komputer ale coś jeszcze?

> Czy wiązka będzie pasowała?

> I proszę nie pytajcie o zasadność takiej operacji bo ma ona głębszy sens o którym może później

Z tego co ja się orientowałem, bo chciałem to kiedyś zrobić, to raczej mało co zostanie z SPI. MPI to jest praktycznie UT, tylko że nie ma T no i pewnie są inne mapy w ECU.

Wiązka jest inna i raczej z wiązki SPI nie uda się ulepić wiązki do MPI. Dodatkowo w MPI zapłon fabrycznie jest na microplexie tak jak w UT 1.3 w SPI jest digiplex 2.

Z tego co gadałem z Zibim to zapłon z wtryskiem jest połączony jednym kabelkiem, niestety nie do końca wiem jaki w tym kabelku idzie sygnał (najprawdopodobniej jest to sygnał z cewki zapłonowej do ECU benzynowego). Teoretycznie można by było zostawić zapłon z SPI czyli cały digiplex 2, a zmienić tylko samo zasilanie z mono-jetronic na L-jetronic. Potem tylko z cewki doprowadzić sygnał do ECU L-jetronic i powinno śmigać, także potrzebujesz cała wiązkę z kompem i do tego czujniki w kolektorze dolotowym, przepływkę.

PS 1.5 MPI ma mniejszy stopień sprężania niż 1.5 SPI przynajmniej wg tego co znalazłem w książce.

1.5 MPI ma większą przepustnicę niż 1.3T.

1.5 CHYBA ma 5 wtryskiwacz rozruchowy.

1.5 SPI ma ostrzejszy wałek niż MPI

PS 2 jak chcesz to mam kolektor z wtryskami, czujnikiem przy przepustnicy od 1.3 T. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co ja się orientowałem, bo chciałem to kiedyś zrobić, to raczej mało co zostanie z SPI. MPI

> (...)

> 1.5 SPI ma ostrzejszy wałek niż MPI

No dobra, to nie ma w takim razie co kombinować, trzeba szukać całego osprzętu z UT.

> PS 2 jak chcesz to mam kolektor z wtryskami, czujnikiem przy przepustnicy od 1.3 T.

No tak, w sumie chcę - obgadajmy sprawę na prv grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.