Skocz do zawartości

TDI na PD...czy są różnice w "gołym" silniku???


Prozaq

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie?Czy poszczególne wersje silnikowe różnią się zasadniczo w budowie czy jedyna różnica polega na pompowtryskach (ich wydajności)oraz kompem(czyli programem)?Czy np. taki ARL jak mam u siebie (150kM) różni się czymś od np.115kM AJM-a czy 101kM AXR-a? Bo jeśli chodzi o głowice od PD to na 100% są takie same(sprawdzane organoleptycznie),jedynie hydroregulatory w mocniejszych wersjach są wzmacniane.A co z dołem silnika?Czekam na jakieś sprawdzone opinie.Po raz trzeci zabrakło smarowania u mnie na górze co poskutkowało ponownym wytarciem się wałka i posypem głowicy dlatego rozważam opcję wymiany całego słupka,gdyż jest ewentualność jakiegoś babola związanego z pompą oleju.Czekam na opinie.

Pozdrawiam,Prozaq. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowice te same, słupek zasadniczo też.

Różnice wynikają jak sam napisałeś głównie w osprzęcie:

Pompkach(w ASZ i ARL sa najmocniejsze AL), turbinach (w ASZ GT1749VA, w ARL GT1749VB, w AJM i AXR bodajze VNT15), SMIC w AXR i AJM ten sam, w ASZ deczko grubszy, w ARL FMIC oraz w dolocie (w ASZ i ARL alu miedzy puszką a turbiną), w asz/arl jest większa chłodniczka oleju no i w samym programie.

Co do samego słupka to zasadniczo jest ten sam we wszystkich, z tym że w ASZ/ARL wał i korby są poprostu grubsze, co odbija się w wytrzymałości tych elementów.

Kwestia przeniesienia napędu pomijam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to ARL/ASZ to to samo i rożni sie osprzętem - turbo, wtryski, coler. Posiiadają one grubsze korby niż pozostałe silniki i co ważne, natrysk oleju na denko tłoka, o czym nikt wczesniej nie wspomnial devil.gif

Co do ajm to bym sobie darowal - piersze tdi pd, podobno mialo problemy z pekajacymi glowicami itp.

Nie wiem czemu pytasz, czcesz zmienic silnik? jeżeli tak to na forum leona chlopaki wkladali silnik BLT - jest to nowsza wersja ASZ podobno rownie wytrzymala ale da sie wyrwac ze smiesznym przebiegiem ...

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co wiem to ARL/ASZ to to samo i rożni sie osprzętem - turbo, wtryski, coler. Posiiadają one

> grubsze korby niż pozostałe silniki i co ważne, natrysk oleju na denko tłoka, o czym nikt

> wczesniej nie wspomnial

Wszystkie TDI maja natrysk oleju na denko tłoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za info,muszę zagłębić wiedzę na temat tego BLT. ok.gifCo do oleju na jakim jeździł poprzedni właściciel to był chyba Liqui Moly. no.gifJa jeździłem na oleju GM 5W30 z normą do pompek,ale też naczytałem się nie najlepszych opinii na temat tego oleju.Teraz nauczony doświadczeniem zalewam Motula.Szkoda,że Polak mądry po szkodzie,ale problem musi tkwić gdzieś indziej.Wcześniej zjadło mi wałek z popychaczami po 10tys km. icon_eek.gif,a po zmianie kompletnej góry wytrzymało tylko 30tys km.,ciśnienia smarowania ok. ok.gifNie mam już pomysłu i trzecie raz nie zamierzam reanimować tego silnika,za duża strata pieniędzy i czasu,a auto musi jeździć. oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co konkretnie się stało??? Wałek wytarł szklanki czy jeszcze masz rozjechane gniazda na pompki???

Wałek i szklanki wkładane były nowiutkie??? Jełsi tak to jakiej firmy.

Raz to rozumiem, każdy mocny PD to przechodzi. Ale kolejny raz w tak krótkim okresie??? Coś to mocno śmierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale co konkretnie się stało??? Wałek wytarł szklanki czy jeszcze masz rozjechane gniazda na

> pompki???

> Wałek i szklanki wkładane były nowiutkie??? Jełsi tak to jakiej firmy.

> Raz to rozumiem, każdy mocny PD to przechodzi. Ale kolejny raz w tak krótkim okresie??? Coś to

> mocno śmierdzi.

Szklanki były zakładane za każdym razem nowe,moja wina,że założyłem szklanki starszego typu od silników na pompie,te nowe są sporo mocniejsze.Poza tym w obecnej głowicy mam wywalone gniazda od PD-ków czyli standard. no.gifdlatego muszę zrucać czapkę.Tak bym dał nowy wałek Febiego,hydroregulatory nowego typu,półpanewki wałka z oryginału i heja,ale niestety nie ma lekko.Stawiam na pompę oleju,ale to na dniach będę wiedział na 100%. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szklanki były zakładane za każdym razem nowe,moja wina,że założyłem szklanki starszego typu od

> silników na pompie,te nowe są sporo mocniejsze.Poza tym w obecnej głowicy mam wywalone gniazda

> od PD-ków czyli standard. dlatego muszę zrucać czapkę.Tak bym dał nowy wałek

> Febiego,hydroregulatory nowego typu,półpanewki wałka z oryginału i heja,ale niestety nie ma

> lekko.Stawiam na pompę oleju,ale to na dniach będę wiedział na 100%.

Ale czekaj czekaj. Bo soś mnie świta że szklanki do VP i do PD są inne. Na pewno w VP były dwa rodzaje, Wyższe i niższe.

O masz tutaj:

http://motofocus.pl/nowosci/2195/wazna-wskazowka-do-montazu-hydraulicznych-popychaczy-zaworow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam jest napisane na temat popychaczy do VP. Te nowszego typu od VP sa identyczne jak te od PD-ka

> ,ale wydaje mi się,że nie można ich zamiennie stosować.

> EDIT: Tutaj jest wszystko b.fajnie opisane.

Na pewno nie można ich zamiennie stosować. Z katalogu INA do pompek są te: 420 0209 10. Mają też jeszcze jakąś odmianę czarnych niby wzmacnianych szklanek.

Dlaczego pytam. Jakoś ze dwa miechy temu trafił się pasek b6 z podobną awarią jak twoja. Jak się później okazało przy wymianie rozrządu wymieniali także wałek i szklanki. Po 30kkm zrobił się rozpierdziel jak u ciebie. Koniec końców po wyjaśnieniu wszystkiego okazało się że gość wsadził szklanki od VP. I tak z takimi szklankami wyjachał właśnie ten pasek, touran i a4. Wszystkie wróciły z tą samą awarią z czego touran od początku nie chodził dobrze.

Trzeba uważać co się wkłada do PD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego też u mnie szklanki będą już czarne wzmacniane z tym,że Ruville'a,ale cena i tak zabija. sick.gif Głowkę już zanabyłem, jutro tylko oddaje na sprawdzenie szczelności,zabielenie i mam nadzieję do końca tygodnia poskładam. ok.gifMichę też raczej ściągam i pompę oleju out,ale to okaże się w środę jak zmierzę ciśnienie oleju.

P.S Masz może dane z Autodaty jakie nominalnie powinno być ciśnienie smarowania w PD-ku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego też u mnie szklanki będą już czarne wzmacniane z tym,że Ruville'a,ale cena i tak zabija.

> Głowkę już zanabyłem, jutro tylko oddaje na sprawdzenie szczelności,zabielenie i mam nadzieję

> do końca tygodnia poskładam. Michę też raczej ściągam i pompę oleju out,ale to okaże się w

> środę jak zmierzę ciśnienie oleju.

> P.S Masz może dane z Autodaty jakie nominalnie powinno być ciśnienie smarowania w PD-ku?

Musze zobaczyć czy sa podane tam takie dane. Jeśli są to nie widze problemu wink.gif

Michę to ja bym i tak zdjął by ją dobrze wymyć z opiłków z wałka i szklanek. Jak zresztą i resztę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszukaj czy INA nie ma taniej bo generalnie to to samo

> Pompe sprawdż tak czy siak ,nawet jeśli cisnienie które powinno byc ok 2bar/2000 . Zdejmij miske

> sprawdż pompe i przede wszystkim zobacz czy nie ma syfu na smoku

Śledzę ceny na bieżąco z racji wykonywanego zawodu i taniej niż ok.50zł/szt. popychacza nie udało mi się znaleźć,Ruville'a wyszły nawet ciutkę taniej niż INA.Co do ciśnienia smarowania dzięki za podanie danych,wkręcę manometr i będę miał jasność.Michę ściągnę tak czy tak aby to wyczyścić. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Śledzę ceny na bieżąco z racji wykonywanego zawodu i taniej niż ok.50zł/szt. popychacza nie udało

> mi się znaleźć,Ruville'a wyszły nawet ciutkę taniej niż INA.

No tak ,zapomniałem zlosnik.gif

Co do ciśnienia smarowania dzięki

> za podanie danych,wkręcę manometr i będę miał jasność.Michę ściągnę tak czy tak aby to

> wyczyścić.

sprawdze jeszce czy serwisówka podaje na wolnych ale raczej podobnie jak autodata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak ,zapomniałem

> Co do ciśnienia smarowania dzięki

> sprawdze jeszce czy serwisówka podaje na wolnych ale raczej podobnie jak autodata

Będę niezwykle zobowiązany,jakby dało radę sprawdzić jeszcze moment przykręcenia śrub mocujących pompki i momenty dokręcenia tych 10 śrub mocujący podpory z panewkami wałka to już w ogóle będę wniebowzięty. zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Będę niezwykle zobowiązany,jakby dało radę sprawdzić jeszcze moment przykręcenia śrub mocujących

> pompki i momenty dokręcenia tych 10 śrub mocujący podpory z panewkami wałka to już w ogóle

> będę wniebowzięty.

Jutro będziesz miał tutaj całą rozpiskę co do momentów rotfl.gif

Ale spoko dla potomności będzie wink.gif

Aha, i jeszcze tak żeby nie umknęło. Śruby głowicy to wiadomo że nowe. Śruby do pompek również. Bo o uszczelniaczach to nie wypada już wspominać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elsa- 2bary /2000 więc pewnie na wolnych cos ok 1,5 powinno byc , na wysokich nie powinno przekraczać 7bar oczywiście przy tak 80*

Odbierz meila z profilu zlosnik.gif mam nadzieje ze to ci styknie ,inaczej nie mogłem wysłac bo laptop ograniczony w odpowiednie programy grinser006.gif

Ok poprawiłem troche i wysłałem troche lepsze zlosnik.gif Mam nadziej ze sie przydadzą waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Elsa- 2bary /2000 więc pewnie na wolnych cos ok 1,5 powinno byc , na wysokich nie powinno

> przekraczać 7bar oczywiście przy tak 80*

> Odbierz meila z profilu mam nadzieje ze to ci styknie ,inaczej nie mogłem wysłac bo laptop

> ograniczony w odpowiednie programy

Niech Ci Bóg w dzieciach wynagrodzi,oczywiście w jakości nie w ilości. zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro odbieram drugą głowicę od szlifiarza po sprawdzeniu szczelności,planowaniu,wstawieniu nowych prowadnic zaworowych,hydroregulatorów wzmacnianych oraz półpanewek wałka rozrządu i myślę,że koło weekendu zacznie się składanie wszystkiego do kupy.Z ciekawostek wymieniane były zawory ssące i przy nich należy przy głowicach PD-ków zwrócić szczególną uwagę:jest kilka typów do PD-ków,standardowe mają całkowitą długość 89,9(taka jest podana w większości katalogów dla PD,np.w AMP Paradowskich),ale występują też zawory(tak było u mnie w przypadku ssących) o długości całkowitej 89,4mm.Różnica to niby "tylko" 0,5mm,ale przy dłuższej eksploatacji może objawić się to zbyt wczesnym wybiciem popychaczy hydraulicznych.Jak nie zapomnę wkleję jutro zdjęcie jak wyglądają popychacze wyjęte z mojej głowicy. ok.gifRobią wrażenie. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapewne w hydrach masz dziury wytarte przez walek. Standardowy widok w glowicy TDI PD

Przy pierwszej awarii jeden hydroregulator był wytarty do tego stopnia,że środek wypadł i sobie latał luźno w głowicy.Szczęście,że nie zablokował zaworu bo byłoby wesoło.Teraz hydro są "tylko" finezyjnie" powgniatane na okrągło,jakby każdego kciukiem potraktował. zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lepiej zdejmij dekiel u siebie i obejrzyj wałek.

Jak tak mówię użytkownikom PD to się w czoło stukają.

Kiedyś ziomek przyjechał skodą fabią. Chciał kupić to auto. Przyjechał z właścicielem. Z oględzin zewnętrznych w sumie auto było całkiem spoko. Zaproponowałem więc podniesienie dekla. Właściciel nie zgodził się na rozkręcanie silnika. A chciałem tylko zobaczyć bo choć pracował równo to tak jakoś głośno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak tak mówię użytkownikom PD to się w czoło stukają.

> Kiedyś ziomek przyjechał skodą fabią. Chciał kupić to auto. Przyjechał z właścicielem. Z oględzin

> zewnętrznych w sumie auto było całkiem spoko. Zaproponowałem więc podniesienie dekla.

> Właściciel nie zgodził się na rozkręcanie silnika. A chciałem tylko zobaczyć bo choć pracował

> równo to tak jakoś głośno...

Bedac szczerym to sa teraz auta bez wad?

Chcialem zmienic auto zony na cos mniejszego i myslalem o malym nieproblemowym samochodzie. I miala to byc ibiza 1.9tdi cupra. Ale chyba sie powstrzymam niech jezdzi narazie swoim lwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jabym się nie znał na mechanice to samo bym powiedział. Wystarczy,że jeden hydroregulator zacznie

> postukiwać i już wiem,że bedą problemy.

mój postukiwał ok 1 sek po odpaleniu na zimnym, ale później cisza... tzn , że dobrze że sprzedałem? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak widać na załączonych obrazkach nie wróży to specjalnie nic dobrego,odpowiedz sobie sam.

kurdę, ale i tak w porównaniu do innych tdi moich znajomych to mój chodził najciszej i najbardziej kultularnie zlosnik.gifhehe.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> .................u mnie nic sie nie dzieje to po co mam ściągać

Taa. A co ma się dziać?? Kultura pracy tego silnika jest tak tragiczna ze ciężko na ucho wyczuć że akurat wycierają się szklanki i wałek. Dowiesz się dopiero jak w szklance będzie dziura i auto przestanie palic na któryś z cylindrów wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kultura pracy tego silnika jest tak tragiczna ze ciężko na ucho wyczuć że

> akurat wycierają się szklanki i wałek.

A mnie tam kultura pracy wisi jaka jest zlosnik.gif Ważne że ma kopa i mało pali, reszta mnie nie interesuje grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jedno. Druga sprawa to wyregulowanie pompek. To jest bardzo istotne, sama regulacja potrafi

> czasem zmienić kulturę pracy silnika nie do poznania

ja akurat przez 3 lata użytkowania nic do silnika nie zaglądałem ok.gif seria hamowana w tym roku bez katalizatora pokazała az 124km ok.gif silnik pracował równo, w porównaniu z innymi cicho i równo ponadto od wymiany do wymiany oleju nie ubywało na bagnecie oleju 5w40 wczesniej 0w30 ok.gif niestety po postoju min 12 godzinnym po odpaleniu klekotał głośniej przez 1-2 sek po czym się wyciszał, pewnie pierwsze oznaki szklanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.