Skocz do zawartości

Tajemnicze zachowanie w zależności od ilości paliwa


joshua79

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent Mundek 1,8TD. Jeśli poziom paliwa spadnie poniżej połowy w zbiorniku zaczyna się szarpanko przy próbie dynamicznego przyspieszania, oporne odpalanie na zimno i widoczne pęcherzyki powietrza w przewodzie dochodzącym do pompy wtrysk.

Częstotliwość bąbelków nasila się wraz ze wzrostem obrotów. Zjawisko to praktycznie nie występuje gdy paliwa jest powyżej połowy.

Co może być przyczyną i czy są jakieś metody na chwilowe zminimalizowanie zjawiska, oczywiście poza stałym utrzymywaniem wysokiego poziomu paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej masz uszkodzoną pompę paliwa w zbiorniku lub jej ssak. Trzeba tam po prostu zajrzeć.

Miałem kiedyś problem z powietrzem w Escorcie 1.8 D, uszkodzona była ręczna pompka na filtrze paliwa, ale to występowało niezależnie od poziomu w zbiorniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najprawdopodobniej masz uszkodzoną pompę paliwa w zbiorniku lub jej ssak. Trzeba tam po prostu

> zajrzeć.

> Miałem kiedyś problem z powietrzem w Escorcie 1.8 D, uszkodzona była ręczna pompka na filtrze

> paliwa, ale to występowało niezależnie od poziomu w zbiorniku.

Nie ma w tym modelu pompki w baku, a filtr paliwa zaadaptowałem z innego modelu (zabudowany, 2 króćce) żeby właśnie pominąć ten sprawiający problemy oryginał obudowy filtra z ręczną pompką.

Zamontowałem swego czasu gruszkę ale wywaliłem ponieważ w czasie jazdy ją ściskało/zasysało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, w takim razie szukaj problemów ze ssakiem w zbiorniku. Choć niepokoi mnie to, co napisałeś, o zwiększaniu się ilości pęcherzyków wraz z obrotami - może jednak coś puszcza na mechanicznej pompie ? Ale wtedy raczej nie byłoby związku między powietrzem a poziomem w zbiorniku. Dziwnie to wszystko wygląda hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent Mundek 1,8TD. Jeśli poziom paliwa spadnie poniżej połowy w zbiorniku zaczyna się szarpanko

> przy próbie dynamicznego przyspieszania, oporne odpalanie na zimno i widoczne pęcherzyki

> powietrza w przewodzie dochodzącym do pompy wtrysk.

> Częstotliwość bąbelków nasila się wraz ze wzrostem obrotów. Zjawisko to praktycznie nie występuje

> gdy paliwa jest powyżej połowy.

> Co może być przyczyną i czy są jakieś metody na chwilowe zminimalizowanie zjawiska, oczywiście poza

> stałym utrzymywaniem wysokiego poziomu paliwa?

Weź słomkę z dziurką w połowie i pij. Do momentu osiągnięcia dziurki przez poziom płynu wszystko OK, a potem dochodzi powietrze. Im mocniej ciągniesz, tym więcej bąbelków. Taka analogia mi się nasunęła zlosnik.gif Szukałbym właśnie w "ssaku" w baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Weź słomkę z dziurką w połowie i pij. Do momentu osiągnięcia dziurki przez poziom płynu wszystko

> OK, a potem dochodzi powietrze. Im mocniej ciągniesz, tym więcej bąbelków. Taka analogia mi

> się nasunęła Szukałbym właśnie w "ssaku" w baku.

"lwewe powietrze"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "lwewe powietrze"

zrobiłem test i:

- poniżej połowy szarpanie i bąbelki powietrza

- poniżej połowy z odkręconym korkiem nadal bąbelki ciut mniejsze szarpanie

- dolałem powyżej połowy zero szarpania brak bąbelków nawet na wysokich obrotach,

jakieś konkluzje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach diesla koncernu VW ( np: Pasek ) takie objawy oznaczają uszkodzenie pompy paliwa ... tej przy silniku sick.gif... jak jest u Forda i jak tam jest skonstruowany układ zasysania paliwa - zaworki zwrotne tego nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.