sherif Napisano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2011 > i wyraźnie tańsze od Outbacka bo mniejsze znacznie , za to ladniejsze 10x. Nic, jest nadzieje, ze marka idzie w dobra strone i nowe LGC/OBK beda znow ladne > widać Subaru uważa, że diesel dla masochistów jest albo jedynie, ze to rozwiazanie niszowe dla EU > bo ten 2.0 150KM nadal będzie miał "dziurę w obrotach" gdzies czytalem, ze Subaru w zwiazku z nowymi wymaganiami Eco przeprojektowala silniki, miedzy innymi zmieniajac skok tloka, AFAIR dotyczylo to takze 2.0, wiec moze i to poprawili. > powiedz lepiej, czy do tego 1.6 będzie tempomat do dokupienia w "akcesoriach"? Nie wiem, czytaj na SIP, dla mnie jak pisalem to zbedny gadzet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 > ile problemów się zacznie z oprocentowaniem kredytu stałe weź, stałe albo ten, lizing kilometrowy > swoją drogą strasznie trudno znaleźć wolnossaka Subaru Forester rocznik ~2003 z gazem do kwoty ~ > 25000 niemożliwe przerabiałem już to, ładne Subaru z kompletem papierów kosztują tyle, że przechodzi ochota na kupno kup nowe - to lepsza inwestycja niż w złoto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 > bo mniejsze znacznie , za to ladniejsze 10x. Nic, jest nadzieje, ze marka idzie w dobra strone i > nowe LGC/OBK beda znow ladne a tył widział? > albo jedynie, ze to rozwiazanie niszowe dla EU "dla mnie to zbędny gadżet" > gdzies czytalem, ze Subaru w zwiazku z nowymi wymaganiami Eco przeprojektowala silniki, miedzy > innymi zmieniajac skok tloka, AFAIR dotyczylo to takze 2.0, wiec moze i to poprawili. zdałoby się > Nie wiem, czytaj na SIP, dla mnie jak pisalem to zbedny gadzet oficjalnie do Imprezy i Forestera nie ma takiej możliwości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 > bo mniejsze znacznie , za to ladniejsze 10x. no, kompaktowe takie, szczególnie od środkowego słupka w tył bagażnik 380l no nic, trzeba pisać do Św. Mikołaja na przyszły rok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2011 > no, kompaktowe takie, szczególnie od środkowego słupka w tył > bagażnik 380l Byłem w sobotę na premierze, pooglądałem, posiedziałem w środku. Bagażnik rzeczywiście mały. Jeszcze ma wysoki próg załadunku. Silniki 1.6 benzyna (zupełnie nowy) - 5 MT lub jakiś bezstopniowy automat, 2.0 (6 MT lub bezstopniowy automat) i 2.0 diesel tylko MT. Ktoś tu pytał o tempomat - z papierów wynika że będzie możliwość dołożenia do każdej wersji. Generalnie auto fajne ale ja jestem fanem marki więc ciężko mi się obiektywnie wypowiadać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2011 > Byłem w sobotę na premierze, pooglądałem, posiedziałem w środku. Bagażnik rzeczywiście mały. to jest kompakt, na 2 osoby styknie > Jeszcze ma wysoki próg załadunku . Silniki 1.6 benzyna (zupełnie nowy) - 5 MT lub jakiś gadasz jak panienka to już fytnesklubu nie potrzeba > bezstopniowy automat, 2.0 (6 MT lub bezstopniowy automat) i 2.0 diesel tylko MT. Ktoś tu pytał > o tempomat - z papierów wynika że będzie możliwość dołożenia do każdej wersji . Generalnie auto > fajne ale ja jestem fanem marki więc ciężko mi się obiektywnie wypowiadać. a środek jak? wczesna korea czy ujdzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2011 > gadasz jak panienka to już fytnesklubu nie potrzeba Dla niektórych to jest istotne Faktem jest że w starym Forku mam płasko a tu jest taki z 10-centymetrowy próg. I to mi bardziej przeszkadzało. > a środek jak? wczesna korea czy ujdzie? Ten, który był na prezentacji miał skórę - bardzo ładnie wykonaną ale uszytą na miejscu Jeśli chodzi o deskę to nie macałem . Z wyglądu nie jest to z pewnością klasa wyższa. Ale też nie ma specjalnie się do czego przyczepić. Wyświetlacze fajne. przyciski normalne. Solidnie wykonane auto bez wodotrysków ale też ze wszystkim co potrzeba. Nie zrobili z niego jarmarku co też jest na plus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2011 > Ten, który był na prezentacji miał skórę - bardzo ładnie wykonaną ale uszytą na miejscu Jeśli pachnie skórą w środku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2011 > pachnie skórą w środku? Dla mnie pachnie. Ale moja żona twierdzi że śmierdzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2011 > Dla mnie pachnie. Ale moja żona twierdzi że śmierdzi mi ta skóra na foto na "ceratkę" wygląda, ale mniejsza o to; oprócz tego, że demonem prędkości nie jest, same pozytywy do tej pory czytałem; zastanawia mnie jedno i do wiosny dużo czasu jeszcze, ale może ktoś lubi takie równania z wieloma niewiadomymi albo ma szklaną kulę i pomoże Outback 2.5 167KM CVT na trasie, czyli 50-70-100 pali 9,2l LPG ile benzyny spali na tej trasie XV 1.6 114KM CVT??? XV jest około 250kg lżejszy, opony te same Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2011 > ile benzyny spali na tej trasie XV 1.6 114KM CVT??? a ja jestem ciekawy czy ten 1.6 to nowy silnik z rodziny FB czy przekonstruowany stary EJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2011 > a ja jestem ciekawy czy ten 1.6 to nowy silnik z rodziny FB czy przekonstruowany stary EJ dobre pytanie rodzi jeszcze lepsze odpowiedzi Google donosi: For the first time in 21 years, Subaru has developed a new engine to replace the EJ engine currently used in all Subaru passenger vehicle lines. Developed in response to heightened demand for environmentally-friendly functionality, this new FB engine retains the proven benefits of the horizontally-opposed engine while enhancing fuel efficiency and delivering performance better tuned to practical use, with a focus on torque in the low- and mid-speed ranges. This core engine marks the beginning of a new era for Subaru. ale perpetum moblie oczekiwać chyba nie ma sensu? Active torque split AWD (Lineartronic models) Irrespective of the driver's level of expertise or skill, Subaru's unique AWD system allows the benefits of all-wheel drive to be utilized to their maximum potential and with a high level of safety. Subaru's electronically controlled all-wheel drive system integrates a MP-T (Multi-plate transfer (multi-plate clutch)) into the transfer used to distribute torque to the rear wheels. Operating based on a 60:40 (front:rear) torque distribution pattern, the transmission control unit responds to driving conditions such as acceleration, climbing, and turning in order to adjust the front-rear torque distribution in real time. Whenever slipping of the front wheels is detected, the system increases the amount of torque being distributed to the rear wheels, thus ensuring sufficient traction. Centre differential AWD with viscous LSD (5MT and 6MT models) The system is a combination of the bevel-gear-type centre differential with the basic torque distributions of 50:50 and the viscous coupling for limited slip differential. When the front wheel or rear wheel slips, the viscous coupling corrects the torque distributions to ensure traction. Centre differential AWD with viscous LSD is combined with the 5-speed and 6-speed manual transmission. ----------------- The new generation Boxer Engine A new design was implemented wîth a bore/stroke ratio that is more advantageous for fuel efficiency. The stroke has been lengthened without altering the overall engine width compared to the previous generation. Both environmental friendliness and regular-use mid-low range torque have been improved due to the adoption of a longer stroke and dual AVCS*2. This engine offers excellent accelerating performance and its superior response gives the driver a feeling of instant acceleration, especially when the accelerator is lightly depressed. The new Lineartronic Making use of the inherent advantages of Chain-driven CVT (Continuously Variable Transmission) such as lightness, compactness, superior fuel efficiency, and wide ratio coverage, Subaru successfully developed a new CVT for the new XV for improved environmental friendliness and drivability. The new Auto Start Stop system By automatically stopping the engine in situations where the vehicle is temporarily stationary, such as idling at traffic lights, it boosts the fuel efficiency. This new system has a newly developed 'change of mind control'*4 function to enable smooth restart without sacrificing driving comfort. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2011 > dobre pytanie rodzi jeszcze lepsze odpowiedzi > Google donosi: czyli ma FB = lancuch rozrzadu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2011 > czyli ma FB = lancuch rozrzadu rzuciło mi się to w oczy już na jakiejś fotce reklamowej - przekrój silnika; czy do tej pory 2.0 150KM, ten EJ, miał też łańcuch? czekaj, a co z moim pytaniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2011 > rzuciło mi się to w oczy już na jakiejś fotce reklamowej - przekrój silnika; czy do tej pory 2.0 > 150KM, ten EJ, miał też łańcuch? > czekaj, a co z moim pytaniem? EJ n/a byl SOHC AVLS, pasek rozrzadu http://drive2.subaru.com/Spring07_whatmakes.htm EJ turbo był/jest DOHC AVCS, pasek rozrzadu http://drive2.subaru.com/Win05_WhatsInside.htm FB n/a jest DOHC AVCS, łancuch rozrzadu http://drive2.subaru.com/Win11/itsWhatMakes.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2011 > EJ n/a byl SOHC AVLS, pasek rozrzadu > http://drive2.subaru.com/Spring07_whatmakes.htm > EJ turbo był/jest DOHC AVCS, pasek rozrzadu > http://drive2.subaru.com/Win05_WhatsInside.htm > FB n/a jest DOHC AVCS, łancuch rozrzadu > http://drive2.subaru.com/Win11/itsWhatMakes.htm mniam, fajna stronka czyli 2.0 w XV pewnie też będzie z serii FB a problem "dziury w obrotach" odchodzi do przeszłości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konkie Napisano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2011 > czyli 2.0 w XV pewnie też będzie z serii FB a problem "dziury w obrotach" odchodzi do przeszłości? Akurat problem nie leżał w samym silniku tylko w jego sterowaniu, a ponadto został przez użytkowników rozpracowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2011 > a ja jestem ciekawy czy ten 1.6 to nowy silnik z rodziny FB czy przekonstruowany stary EJ Według Pana z salonu to całkowicie nowy silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2011 > Według Pana z salonu to całkowicie nowy silnik. bardzo jestem ciekawy jaki on jest w pratyce bo na papierze przynajmiej 2.5 nie zachwyca 2011 FB 2010 EJ Displacement, cc (cu in) 2,498 (152) 2,457 (150) Bore/stroke, mm (in) 94.0/90.0 (3.70/3.54) 99.5/79.0 (3.92/3.11) Peak horsepower, @ rpm 170 @ 5,800 rpm 170 @ 6,000 rpm Peak torque, lb-ft @ rpm 174 @ 4,100 rpm 170 @ 4,400 rpm Compression ratio, :1 10.5 10.0 Fuel requirement Unleaded gasoline (87 octane) Unleaded gasoline (87 octane) Valvetrain configuration 16-valve, double overhead camshaft 16-valve, single overhead camshaft Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2011 > bardzo jestem ciekawy jaki on jest w pratyce bo na papierze (...) Zobaczymy. Ten był bardziej projektowany pod oszczędność paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2011 > Zobaczymy. Ten był bardziej projektowany pod oszczędność paliwa . nie wiem, mi jako klientowi już tylko o to chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2011 > Zobaczymy. Ten był bardziej projektowany pod oszczędność paliwa. na szczescie zostawili klasyczny wtrysk wiec pewnie pod LPG sie nadaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > na szczescie zostawili klasyczny wtrysk wiec pewnie pod LPG sie nadaje a wiesz, że Subaru Deutschland wycofało się z programu LPG (Ecomatic), podobnie jak Kia? oficjalna wieść niesie, że nie dało się zapewnić odpowiedniego poziomu technicznego i 2.0 FB teraz pali tak mało, że gaz nie ma sensu przy `zwiększonych kosztach obsługi instalacji LPG` a co z 2.5 albo 3.6? ludzie gadajo, że EJ20 i EJ25 od 2006 miały fabrycznie twarde głowice, ale inna wieść niesie, że jednak tylko EJ25 co do XV, to skoro nie ma muldy na koło zapasowe, to sprawa LPG jakby komplikuje się; a szkoda, bo diesel jest 3.000 euro droższy niż 2.0 i 5.000 niż 1.6, więc gaz miałby duży sens Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > a wiesz, że Subaru Deutschland wycofało się z programu LPG (Ecomatic), podobnie jak Kia? dla mnie to zrozumiale z biznesowego pkt. wtedy nie mieli diesla i LPG bylo alternatywa wydali kupe pieniedzy na projekt diesla i na "poprawienie" wreszcie go wiec trzeba wreszcie zaczac na nim zarabiac a LPG nie pomagalo sprzedazy diesla > oficjalna wieść niesie, że nie dało się zapewnić odpowiedniego poziomu technicznego i 2.0 FB teraz > pali tak mało, że gaz nie ma sensu przy `zwiększonych kosztach obsługi > instalacji LPG` bardzo jestem ciekawy jak to wyjdzie w praniu bo mam wielka ochote na XV 2.5 CVT z USA dla zony (a moze siebie ) > a co z 2.5 albo 3.6? 2.5 tez jest FB 3.6 to rozwiercony 3.0 czyli EJ > ludzie gadajo, że EJ20 i EJ25 od 2006 miały fabrycznie twarde głowice, ale inna wieść niesie, że > jednak tylko EJ25 tak twierdzi gazowe goru z forum.subaru.pl > co do XV, to skoro nie ma muldy na koło zapasowe, to sprawa LPG jakby komplikuje się; a szkoda, bo > diesel jest 3.000 euro droższy niż 2.0 i 5.000 niż 1.6, więc gaz miałby duży sens sam se zaloze tylko co na to zawory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > dla mnie to zrozumiale z biznesowego pkt. > wtedy nie mieli diesla i LPG bylo alternatywa > wydali kupe pieniedzy na projekt diesla i na "poprawienie" wreszcie go wiec trzeba wreszcie zaczac > na nim zarabiac > a LPG nie pomagalo sprzedazy diesla ale jak ktoś chce diesla bez sprzęgła, to pójdzie do konkurencji > bardzo jestem ciekawy jak to wyjdzie w praniu bo mam wielka ochote na XV 2.5 CVT z USA dla zony (a > moze siebie ) XV = współczesny Forester II? > 2.5 tez jest FB tearz już tak chodzi mi o to, że oprócz strasznie oszczędnego 2.0 są jeszcze 2.5 i 3.6, które klienci chętnie widzieliby w gazie > sam se zaloze > tylko co na to zawory czyżby seria FB miała miękką głowicę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > ale jak ktoś chce diesla bez sprzęgła, to pójdzie do konkurencji fakt ale dziwie sie ze nie wkladaja AT do D przeciez maja 5EAT w 3.6 i STI i jesli tam wytrzymuje to w D tez sobie poradzi poza tym CVT tez jest "policzone" na 400Nm > XV = współczesny Forester II? wspolczesny Forester II czyli 2003-2008 ? plyta VX jest z imprezy czyli ze starego legacy wiec w srodku bedzie wiekszy od ww. forstera > chodzi mi o to, że oprócz strasznie oszczędnego 2.0 są jeszcze 2.5 i 3.6, które klienci chętnie > widzieliby w gazie polityka jest jasna chcesz oszczedzac = D poza tym caly czas wisi w planach 2.5 D +200KM +400Nm ale kiedy on bedzie > czyżby seria FB miała miękką głowicę? tego "jeszcze" nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > wspolczesny Forester II czyli 2003-2008 ? no tak, bo nowego Forestera chyba byś nie pragnął? > plyta VX jest z imprezy czyli ze starego legacy ja wyczytałem, że XV ma płytę i wnętrze nowej Imprezy, która wchodzi latem > wiec w srodku bedzie wiekszy od ww. forstera chyba tylko na szerokość reszta podobna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > no tak, bo nowego Forestera chyba byś nie pragnął? jedynie wersje 2.5 XT S-edition 5EAT http://www.subaru.ky/11forester_sedition.html > ja wyczytałem, że XV ma płytę i wnętrze nowej Imprezy, która wchodzi latem moze > chyba tylko na szerokość reszta podobna w nowej (obecnej) imprezie jest wiecej miejsca z tylu (na nogi) niz w moim forku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > ludzie gadajo, że EJ20 i EJ25 od 2006 miały fabrycznie twarde głowice, ale inna wieść niesie, że > jednak tylko EJ25 co przez z to rozumiesz ? Wiem, ze byla zmiana glowic bo dodali VVti i od tego momentu moc wzrosla o te kilka KM (2.5) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > jedynie wersje 2.5 XT S-edition 5EAT > http://www.subaru.ky/11forester_sedition.html > moze > w nowej (obecnej) imprezie jest wiecej miejsca z tylu (na nogi) niz w moim forku a w nowym Forku niz w starym OBK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > co przez z to rozumiesz ? > Wiem, ze byla zmiana glowic bo dodali VVti i od tego momentu moc wzrosla o te kilka KM (2.5) ja to rozumiem tak, że 2.5 do końca serii EJ był gazoodporny, a 2.0 EJ od 2006 już niby miał miękką głowicę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > a w nowym Forku niz w starym OBK a to dziwne bo plyte maja taka sama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > ja to rozumiem tak, że 2.5 do końca serii EJ był gazoodporny, a 2.0 EJ od 2006 już niby miał miękką > głowicę 2.5 byl zawsze gazoodporny, przynajmniej N/A, przy turbo ztego co widze zdania sa podzielone. 2.0 - mowisz ze stal sie wrazliwy na gaz , ostatnio widzialem podczas przegladu mojej LPG, jak zakladali gaz do nowego Forka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supiotr Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 To jak w końcu jest z tymi głowicami w 2.0? Mam na oku Forka AT z 2007/8r z tym motorem i ewentualnie w planach gaz do tego. To co, nie zagazuje go? Jakieś problemy po takiej operacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > To jak w końcu jest z tymi głowicami w 2.0? Mam na oku Forka AT z 2007/8r z tym motorem i > ewentualnie w planach gaz do tego. To co, nie zagazuje go? Jakieś problemy po takiej operacji? brac, azowac i sie nie przejmowac problem w 2.0 N/A DOHC 158KM to dziura w obrotach 2-3tys obr. (czujnik, splania stukowego szaleje), ale temat do ogarniecia i okresowa kontrola/regulacja zaworow trzeba kontrolowac luz zawory przy LPG co 50kkm i jak wyjdzie ze sa szklanki do wymiany to trzeba silnik wyciagac przy SOHC N/A (2.0 i 2.5) nie ma ww. problemow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supiotr Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Ok, dzieki. Chciałem się upewnić, bo powyższa dyskusja zasiała we mnie ziarno niepewności. Co do auta, wersji SOHC czy innej nie planuję, czekam po prostu na konkretny egzemplarz - a jest to DOHC 158KM, który znam od nowości i będzie do wzięcia w przyszłym roku. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > Ok, dzieki. Chciałem się upewnić, bo powyższa dyskusja zasiała we mnie ziarno niepewności. Co do > auta, wersji SOHC czy innej nie planuję, czekam po prostu na konkretny egzemplarz - a jest to > DOHC 158KM, który znam od nowości i będzie do wzięcia w przyszłym roku. > Pzdr brac w praktyce czeso gesto luz zawory przy LPG wymaga 'regulacji' dopiero po 100kkm wiec i tak jest do roboty wtedy rozrzad wiec za jednym zamachem robi sie to i to na wyciagnietym motorze ale kontrolawac trzeba co 50kkm! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > a to dziwne bo plyte maja taka sama jestes tego pewien ?? OBK/ LGC 4 gen maja IMO wyrazniej wieksze zwisy z przodu i z tylu . Poza tym moze byc rozna deska, inne fotele, nie ma co ukrywac ale OBK nie jest przepastnym autem jezeli chodzi o wnetrze, nadrabia za to bagaznikiem i ... komora silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > brac, azowac i sie nie przejmowac > problem w 2.0 N/A DOHC 158KM to dziura w obrotach 2-3tys obr. (czujnik, splania stukowego szaleje), > ale temat do ogarniecia i okresowa kontrola/regulacja zaworow > trzeba kontrolowac luz zawory przy LPG co 50kkm i jak wyjdzie ze sa szklanki do wymiany to trzeba > silnik wyciagac a to nie ty mi pisales, ze dotyczy to jedynie silnikow turbo (wyciaganie silnika) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > a to nie ty mi pisales, ze dotyczy to jedynie silnikow turbo (wyciaganie silnika) ? dotyczy kazdego DOHC a ze turbo jest tez DOHC to tez... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > 2.5 byl zawsze gazoodporny, przynajmniej N/A, przy turbo ztego co widze zdania sa podzielone. > 2.0 - mowisz ze stal sie wrazliwy na gaz , ostatnio widzialem podczas przegladu mojej LPG, jak > zakladali gaz do nowego Forka ja tylko powtarzam, co ludzie wypisujo a jaka jest prawda w rajchu tez gaz zakładali i teraz już nawet do 2.5 nie zakładają, ale gdzieś jakaś przyczyna musiała być najpewniej jest zapytać producenta z VINem albo frmy-producenta z branży LPG wg Borel np. gazoodporność w Forku skończyła się na silniku H4 i H4Turbo - EJ20 od 2003 "miękki" i co Ty na to? http://www.borel.fr/faisabilites/vehicules-realisables-gpl.php?marque=30 skąd oni mają te dane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > jedynie wersje 2.5 XT S-edition 5EAT > http://www.subaru.ky/11forester_sedition.html przedni, oprócz osiągów, których nie potrzebuję, i spalania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > ja tylko powtarzam, co ludzie wypisujo a jaka jest prawda > w rajchu tez gaz zakładali i teraz już nawet do 2.5 nie zakładają, ale gdzieś jakaś przyczyna > musiała być > najpewniej jest zapytać producenta z VINem albo frmy-producenta z branży LPG > wg Borel np. gazoodporność w Forku skończyła się na silniku H4 i H4Turbo - EJ20 od 2003 "miękki" i > co Ty na to? > http://www.borel.fr/faisabilites/vehicules-realisables-gpl.php?marque=30 > skąd oni mają te dane? to jak z SIPem, nie bo gaz to zło i tyle. Kiedys dyrekcja wypowiadala sie ze nawet testy robili i auto nie przeszlo pomyslnie, wiec nie bawia sie. Oczywiscie 0 szczegolow . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrulez Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > a to dziwne bo plyte maja taka sama a impreza GD 2.0 125 KM da sie pod gaz ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > to jak z SIPem, nie bo gaz to zło i tyle. Kiedys dyrekcja wypowiadala sie ze nawet testy robili i > auto nie przeszlo pomyslnie, wiec nie bawia sie. Oczywiscie 0 szczegolow . to wyżej trzeba pytać, FHI Japan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > a impreza GD 2.0 125 KM da sie pod gaz ?? bez najmniejszego problemu osobiscie zrobilem na tym silniku 100kkm na LPG (100-200KKM) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrulez Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > bez najmniejszego problemu > osobiscie zrobilem na tym silniku 100kkm na LPG (100-200KKM) a jak tam jest z rozrzadem bo sprzeczne infa sie pojawiaja ze co 100 tys za 4 tys a raz czytam ze za podobna cene co w innych autach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2011 > a jak tam jest z rozrzadem bo sprzeczne infa sie pojawiaja ze co 100 tys za 4 tys a raz czytam ze > za podobna cene co w innych autach 100kkm/ ~1000,- części z robotą (pasek, rolki, napinacz, pompa wody) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sw_irek Napisano 20 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2012 i wczoraj kupiłem subaru forestera 2.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2012 Ładny Bezawaryjności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.