Skocz do zawartości

Subaru czy Mitsubishi ?


Sw_irek

Rekomendowane odpowiedzi

> i wyraźnie tańsze od Outbacka

bo mniejsze znacznie grinser006.gif, za to ladniejsze 10x. Nic, jest nadzieje, ze marka idzie w dobra strone i nowe LGC/OBK beda znow ladne wink.gif

> widać Subaru uważa, że diesel dla masochistów jest

albo jedynie, ze to rozwiazanie niszowe dla EU tongue.gif

> bo ten 2.0 150KM nadal będzie miał "dziurę w obrotach"

gdzies czytalem, ze Subaru w zwiazku z nowymi wymaganiami Eco przeprojektowala silniki, miedzy innymi zmieniajac skok tloka, AFAIR dotyczylo to takze 2.0, wiec moze i to poprawili.

> powiedz lepiej, czy do tego 1.6 będzie tempomat do dokupienia w "akcesoriach"?

Nie wiem, czytaj na SIP, dla mnie jak pisalem to zbedny gadzet grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ile problemów się zacznie z oprocentowaniem kredytu

stałe weź, stałe zlosnik.gif albo ten, lizing kilometrowy zlosnik.gif

> swoją drogą strasznie trudno znaleźć wolnossaka Subaru Forester rocznik ~2003 z gazem do kwoty ~

> 25000

icon_eek.gif niemożliwe

zlosnik.gif

przerabiałem już to, ładne Subaru z kompletem papierów kosztują tyle, że przechodzi ochota na kupno frown.gif

kup nowe - to lepsza inwestycja niż w złoto grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo mniejsze znacznie , za to ladniejsze 10x. Nic, jest nadzieje, ze marka idzie w dobra strone i

> nowe LGC/OBK beda znow ladne

a tył widział? zlosnik.gif

Subaru_XV_10.jpg

> albo jedynie, ze to rozwiazanie niszowe dla EU

"dla mnie to zbędny gadżet" zlosnik.gif

> gdzies czytalem, ze Subaru w zwiazku z nowymi wymaganiami Eco przeprojektowala silniki, miedzy

> innymi zmieniajac skok tloka, AFAIR dotyczylo to takze 2.0, wiec moze i to poprawili.

zdałoby się

> Nie wiem, czytaj na SIP, dla mnie jak pisalem to zbedny gadzet

oficjalnie do Imprezy i Forestera nie ma takiej możliwości frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no, kompaktowe takie, szczególnie od środkowego słupka w tył

> bagażnik 380l

Byłem w sobotę na premierze, pooglądałem, posiedziałem w środku. Bagażnik rzeczywiście mały. Jeszcze ma wysoki próg załadunku. Silniki 1.6 benzyna (zupełnie nowy) - 5 MT lub jakiś bezstopniowy automat, 2.0 (6 MT lub bezstopniowy automat) i 2.0 diesel tylko MT. Ktoś tu pytał o tempomat - z papierów wynika że będzie możliwość dołożenia do każdej wersji. Generalnie auto fajne ale ja jestem fanem marki więc ciężko mi się obiektywnie wypowiadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem w sobotę na premierze, pooglądałem, posiedziałem w środku. Bagażnik rzeczywiście mały.

to jest kompakt, na 2 osoby styknie zlosnik.gif

> Jeszcze ma wysoki próg załadunku . Silniki 1.6 benzyna (zupełnie nowy) - 5 MT lub jakiś

gadasz jak panienka zlosnik.gif to już fytnesklubu nie potrzeba grinser006.gif

> bezstopniowy automat, 2.0 (6 MT lub bezstopniowy automat) i 2.0 diesel tylko MT. Ktoś tu pytał

> o tempomat - z papierów wynika że będzie możliwość dołożenia do każdej wersji . Generalnie auto

> fajne ale ja jestem fanem marki więc ciężko mi się obiektywnie wypowiadać.

cool.gif

a środek jak? wczesna korea czy ujdzie? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gadasz jak panienka to już fytnesklubu nie potrzeba

Dla niektórych to jest istotne smile.gif Faktem jest że w starym Forku mam płasko a tu jest taki z 10-centymetrowy próg. I to mi bardziej przeszkadzało.

> a środek jak? wczesna korea czy ujdzie?

Ten, który był na prezentacji miał skórę - bardzo ładnie wykonaną ale uszytą na miejscu smile.gif Jeśli chodzi o deskę to nie macałem smile.gif. Z wyglądu nie jest to z pewnością klasa wyższa. Ale też nie ma specjalnie się do czego przyczepić. Wyświetlacze fajne. przyciski normalne. Solidnie wykonane auto bez wodotrysków ale też ze wszystkim co potrzeba. Nie zrobili z niego jarmarku co też jest na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie pachnie. Ale moja żona twierdzi że śmierdzi

mi ta skóra na foto na "ceratkę" wygląda, ale mniejsza o to;

oprócz tego, że demonem prędkości nie jest, same pozytywy do tej pory czytałem; zastanawia mnie jedno i do wiosny dużo czasu jeszcze, ale może ktoś lubi takie równania z wieloma niewiadomymi albo ma szklaną kulę i pomoże zlosnik.gif

Outback 2.5 167KM CVT

na trasie, czyli 50-70-100

pali 9,2l LPG

ile benzyny spali na tej trasie XV 1.6 114KM CVT??? zlosnik.gif

XV jest około 250kg lżejszy, opony te same

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja jestem ciekawy czy ten 1.6 to nowy silnik z rodziny FB czy przekonstruowany stary EJ

dobre pytanie rodzi jeszcze lepsze odpowiedzi love_4.gifzlosnik.gif

Google donosi:

For the first time in 21 years, Subaru has developed a new engine to replace the EJ engine currently used in all Subaru passenger vehicle lines. Developed in response to heightened demand for environmentally-friendly functionality, this new FB engine retains the proven benefits of the horizontally-opposed engine while enhancing fuel efficiency and delivering performance better tuned to practical use, with a focus on torque in the low- and mid-speed ranges. This core engine marks the beginning of a new era for Subaru.

ale perpetum moblie oczekiwać chyba nie ma sensu? grinser006.gif

Active torque split AWD (Lineartronic models)

Irrespective of the driver's level of expertise or skill, Subaru's unique AWD system allows the benefits of all-wheel drive to be utilized to their maximum potential and with a high level of safety. Subaru's electronically controlled all-wheel drive system integrates a MP-T (Multi-plate transfer (multi-plate clutch)) into the transfer used to distribute torque to the rear wheels. Operating based on a 60:40 (front:rear) torque distribution pattern, the transmission control unit responds to driving conditions such as acceleration, climbing, and turning in order to adjust the front-rear torque distribution in real time. Whenever slipping of the front wheels is detected, the system increases the amount of torque being distributed to the rear wheels, thus ensuring sufficient traction.

Centre differential AWD with viscous LSD (5MT and 6MT models)

The system is a combination of the bevel-gear-type centre differential with the basic torque distributions of 50:50 and the viscous coupling for limited slip differential. When the front wheel or rear wheel slips, the viscous coupling corrects the torque distributions to ensure traction. Centre differential AWD with viscous LSD is combined with the 5-speed and 6-speed manual transmission.

-----------------

The new generation Boxer Engine

A new design was implemented wîth a bore/stroke ratio that is more advantageous for fuel efficiency. The stroke has been lengthened without altering the overall engine width compared to the previous generation. Both environmental friendliness and regular-use mid-low range torque have been improved due to the adoption of a longer stroke and dual AVCS*2. This engine offers excellent accelerating performance and its superior response gives the driver a feeling of instant acceleration, especially when the accelerator is lightly depressed.

The new Lineartronic

Making use of the inherent advantages of Chain-driven CVT (Continuously Variable Transmission) such as lightness, compactness, superior fuel efficiency, and wide ratio coverage, Subaru successfully developed a new CVT for the new XV for improved environmental friendliness and drivability.

The new Auto Start Stop system

By automatically stopping the engine in situations where the vehicle is temporarily stationary, such as idling at traffic lights, it boosts the fuel efficiency. This new system has a newly developed 'change of mind control'*4 function to enable smooth restart without sacrificing driving comfort.

cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rzuciło mi się to w oczy już na jakiejś fotce reklamowej - przekrój silnika; czy do tej pory 2.0

> 150KM, ten EJ, miał też łańcuch?

> czekaj, a co z moim pytaniem?

EJ n/a byl SOHC AVLS, pasek rozrzadu

http://drive2.subaru.com/Spring07_whatmakes.htm

EJ turbo był/jest DOHC AVCS, pasek rozrzadu

http://drive2.subaru.com/Win05_WhatsInside.htm

FB n/a jest DOHC AVCS, łancuch rozrzadu

http://drive2.subaru.com/Win11/itsWhatMakes.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EJ n/a byl SOHC AVLS, pasek rozrzadu

> http://drive2.subaru.com/Spring07_whatmakes.htm

> EJ turbo był/jest DOHC AVCS, pasek rozrzadu

> http://drive2.subaru.com/Win05_WhatsInside.htm

> FB n/a jest DOHC AVCS, łancuch rozrzadu

> http://drive2.subaru.com/Win11/itsWhatMakes.htm

mniam, fajna stronka zlosnik.gif

czyli 2.0 w XV pewnie też będzie z serii FB a problem "dziury w obrotach" odchodzi do przeszłości? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Według Pana z salonu to całkowicie nowy silnik.

bardzo jestem ciekawy jaki on jest w pratyce bo na papierze przynajmiej 2.5 nie zachwyca

2011 FB 2010 EJ

Displacement, cc (cu in) 2,498 (152) 2,457 (150)

Bore/stroke, mm (in) 94.0/90.0 (3.70/3.54) 99.5/79.0 (3.92/3.11)

Peak horsepower, @ rpm 170 @ 5,800 rpm 170 @ 6,000 rpm

Peak torque, lb-ft @ rpm 174 @ 4,100 rpm 170 @ 4,400 rpm

Compression ratio, :1 10.5 10.0

Fuel requirement Unleaded gasoline (87 octane) Unleaded gasoline (87 octane)

Valvetrain configuration 16-valve, double overhead camshaft 16-valve, single overhead camshaft

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na szczescie zostawili klasyczny wtrysk wiec pewnie pod LPG sie nadaje

a wiesz, że Subaru Deutschland wycofało się z programu LPG (Ecomatic), podobnie jak Kia? zlosnik.gif

oficjalna wieść niesie, że nie dało się zapewnić odpowiedniego poziomu technicznego i 2.0 FB teraz pali tak mało, że gaz nie ma sensu przy `zwiększonych kosztach obsługi instalacji LPG` zlosnik.gif

a co z 2.5 albo 3.6?

ludzie gadajo, że EJ20 i EJ25 od 2006 miały fabrycznie twarde głowice, ale inna wieść niesie, że jednak tylko EJ25 niewiem.gif

co do XV, to skoro nie ma muldy na koło zapasowe, to sprawa LPG jakby komplikuje się; a szkoda, bo diesel jest 3.000 euro droższy niż 2.0 i 5.000 niż 1.6, więc gaz miałby duży sens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a wiesz, że Subaru Deutschland wycofało się z programu LPG (Ecomatic), podobnie jak Kia?

dla mnie to zrozumiale z biznesowego pkt.

wtedy nie mieli diesla i LPG bylo alternatywa

wydali kupe pieniedzy na projekt diesla i na "poprawienie" wreszcie go hehe.gif wiec trzeba wreszcie zaczac na nim zarabiac

a LPG nie pomagalo sprzedazy diesla

> oficjalna wieść niesie, że nie dało się zapewnić odpowiedniego poziomu technicznego i 2.0 FB teraz

> pali tak mało, że gaz nie ma sensu przy `zwiększonych kosztach obsługi > instalacji LPG`

bardzo jestem ciekawy jak to wyjdzie w praniu bo mam wielka ochote na XV 2.5 CVT z USA dla zony (a moze siebie biglaugh.gif )

> a co z 2.5 albo 3.6?

2.5 tez jest FB

3.6 to rozwiercony 3.0 czyli EJ

> ludzie gadajo, że EJ20 i EJ25 od 2006 miały fabrycznie twarde głowice, ale inna wieść niesie, że

> jednak tylko EJ25

tak twierdzi gazowe goru z forum.subaru.pl

> co do XV, to skoro nie ma muldy na koło zapasowe, to sprawa LPG jakby komplikuje się; a szkoda, bo

> diesel jest 3.000 euro droższy niż 2.0 i 5.000 niż 1.6, więc gaz miałby duży sens

sam se zaloze 270751858-jezyk.gif

tylko co na to zawory icon_rolleyes.gifconfused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dla mnie to zrozumiale z biznesowego pkt.

> wtedy nie mieli diesla i LPG bylo alternatywa

> wydali kupe pieniedzy na projekt diesla i na "poprawienie" wreszcie go wiec trzeba wreszcie zaczac

> na nim zarabiac

> a LPG nie pomagalo sprzedazy diesla

ale jak ktoś chce diesla bez sprzęgła, to pójdzie do konkurencji clown.gif

> bardzo jestem ciekawy jak to wyjdzie w praniu bo mam wielka ochote na XV 2.5 CVT z USA dla zony (a

> moze siebie )

XV = współczesny Forester II? zlosnik.gif

> 2.5 tez jest FB

tearz już tak

chodzi mi o to, że oprócz strasznie oszczędnego 2.0 grinser006.gif są jeszcze 2.5 i 3.6, które klienci chętnie widzieliby w gazie

> sam se zaloze

> tylko co na to zawory

czyżby seria FB miała miękką głowicę? biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale jak ktoś chce diesla bez sprzęgła, to pójdzie do konkurencji

fakt ok.gif

ale dziwie sie ze nie wkladaja AT do D

przeciez maja 5EAT w 3.6 i STI i jesli tam wytrzymuje to w D tez sobie poradzi

poza tym CVT tez jest "policzone" na 400Nm ok.gif

> XV = współczesny Forester II?

wspolczesny Forester II czyli 2003-2008 ?

plyta VX jest z imprezy czyli ze starego legacy

wiec w srodku bedzie wiekszy od ww. forstera

> chodzi mi o to, że oprócz strasznie oszczędnego 2.0 są jeszcze 2.5 i 3.6, które klienci chętnie

> widzieliby w gazie

polityka jest jasna chcesz oszczedzac = D

poza tym caly czas wisi w planach 2.5 D +200KM +400Nm

ale kiedy on bedzie spineyes.gif

> czyżby seria FB miała miękką głowicę?

tego "jeszcze" nie wiem clown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wspolczesny Forester II czyli 2003-2008 ?

no tak, bo nowego Forestera chyba byś nie pragnął? zlosnik.gif

> plyta VX jest z imprezy czyli ze starego legacy

ja wyczytałem, że XV ma płytę i wnętrze nowej Imprezy, która wchodzi latem spineyes.gif

> wiec w srodku bedzie wiekszy od ww. forstera

chyba tylko na szerokość zlosnik.gif reszta podobna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tak, bo nowego Forestera chyba byś nie pragnął?

jedynie wersje 2.5 XT S-edition 5EAT devil.gif

http://www.subaru.ky/11forester_sedition.html

> ja wyczytałem, że XV ma płytę i wnętrze nowej Imprezy, która wchodzi latem

moze confused.gif

> chyba tylko na szerokość reszta podobna

w nowej (obecnej) imprezie jest wiecej miejsca z tylu (na nogi) niz w moim forku icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ludzie gadajo, że EJ20 i EJ25 od 2006 miały fabrycznie twarde głowice, ale inna wieść niesie, że

> jednak tylko EJ25

co przez z to rozumiesz ?

Wiem, ze byla zmiana glowic bo dodali VVti i od tego momentu moc wzrosla o te kilka KM (2.5)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja to rozumiem tak, że 2.5 do końca serii EJ był gazoodporny, a 2.0 EJ od 2006 już niby miał miękką

> głowicę

2.5 byl zawsze gazoodporny, przynajmniej N/A, przy turbo ztego co widze zdania sa podzielone.

2.0 - mowisz ze stal sie wrazliwy na gaz hmm.gif, ostatnio widzialem podczas przegladu mojej LPG, jak zakladali gaz do nowego Forka hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak w końcu jest z tymi głowicami w 2.0? Mam na oku Forka AT z 2007/8r z tym motorem i ewentualnie w planach gaz do tego. To co, nie zagazuje go? Jakieś problemy po takiej operacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jak w końcu jest z tymi głowicami w 2.0? Mam na oku Forka AT z 2007/8r z tym motorem i

> ewentualnie w planach gaz do tego. To co, nie zagazuje go? Jakieś problemy po takiej operacji?

brac, azowac i sie nie przejmowac

problem w 2.0 N/A DOHC 158KM to dziura w obrotach 2-3tys obr. (czujnik, splania stukowego szaleje), ale temat do ogarniecia i okresowa kontrola/regulacja zaworow

trzeba kontrolowac luz zawory przy LPG co 50kkm i jak wyjdzie ze sa szklanki do wymiany to trzeba silnik wyciagac spineyes.gif

przy SOHC N/A (2.0 i 2.5) nie ma ww. problemow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzieki. Chciałem się upewnić, bo powyższa dyskusja zasiała we mnie ziarno niepewności. Co do auta, wersji SOHC czy innej nie planuję, czekam po prostu na konkretny egzemplarz - a jest to DOHC 158KM, który znam od nowości i będzie do wzięcia w przyszłym roku.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, dzieki. Chciałem się upewnić, bo powyższa dyskusja zasiała we mnie ziarno niepewności. Co do

> auta, wersji SOHC czy innej nie planuję, czekam po prostu na konkretny egzemplarz - a jest to

> DOHC 158KM, który znam od nowości i będzie do wzięcia w przyszłym roku.

> Pzdr

brac

w praktyce czeso gesto luz zawory przy LPG wymaga 'regulacji' dopiero po 100kkm wiec i tak jest do roboty wtedy rozrzad wiec za jednym zamachem robi sie to i to na wyciagnietym motorze

ale kontrolawac trzeba co 50kkm!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to dziwne bo plyte maja taka sama

jestes tego pewien ??

OBK/ LGC 4 gen maja IMO wyrazniej wieksze zwisy z przodu i z tylu hmm.gif. Poza tym moze byc rozna deska, inne fotele, nie ma co ukrywac ale OBK nie jest przepastnym autem jezeli chodzi o wnetrze, nadrabia za to bagaznikiem i ... komora silnika grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> brac, azowac i sie nie przejmowac

> problem w 2.0 N/A DOHC 158KM to dziura w obrotach 2-3tys obr. (czujnik, splania stukowego szaleje),

> ale temat do ogarniecia i okresowa kontrola/regulacja zaworow

> trzeba kontrolowac luz zawory przy LPG co 50kkm i jak wyjdzie ze sa szklanki do wymiany to trzeba

> silnik wyciagac

a to nie ty mi pisales, ze dotyczy to jedynie silnikow turbo (wyciaganie silnika) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2.5 byl zawsze gazoodporny, przynajmniej N/A, przy turbo ztego co widze zdania sa podzielone.

> 2.0 - mowisz ze stal sie wrazliwy na gaz , ostatnio widzialem podczas przegladu mojej LPG, jak

> zakladali gaz do nowego Forka

ja tylko powtarzam, co ludzie wypisujo zlosnik.gif a jaka jest prawda niewiem.gif

w rajchu tez gaz zakładali i teraz już nawet do 2.5 nie zakładają, ale gdzieś jakaś przyczyna musiała być niewiem.gif

najpewniej jest zapytać producenta z VINem albo frmy-producenta z branży LPG

wg Borel np. gazoodporność w Forku skończyła się na silniku H4 i H4Turbo - EJ20 od 2003 "miękki" spineyes.gif i co Ty na to? zlosnik.gif

http://www.borel.fr/faisabilites/vehicules-realisables-gpl.php?marque=30

skąd oni mają te dane? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tylko powtarzam, co ludzie wypisujo a jaka jest prawda

> w rajchu tez gaz zakładali i teraz już nawet do 2.5 nie zakładają, ale gdzieś jakaś przyczyna

> musiała być

> najpewniej jest zapytać producenta z VINem albo frmy-producenta z branży LPG

> wg Borel np. gazoodporność w Forku skończyła się na silniku H4 i H4Turbo - EJ20 od 2003 "miękki" i

> co Ty na to?

> http://www.borel.fr/faisabilites/vehicules-realisables-gpl.php?marque=30

> skąd oni mają te dane?

to jak z SIPem, nie bo gaz to zło i tyle. Kiedys dyrekcja wypowiadala sie ze nawet testy robili i auto nie przeszlo pomyslnie, wiec nie bawia sie. Oczywiscie 0 szczegolow tongue.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak tam jest z rozrzadem bo sprzeczne infa sie pojawiaja ze co 100 tys za 4 tys a raz czytam ze

> za podobna cene co w innych autach

100kkm/ ~1000,- części z robotą (pasek, rolki, napinacz, pompa wody)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.