Skocz do zawartości

Fiat Croma - do tych co mają benzyniaka i nie tylko


kitson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam nadzieję, że już niedługo bede pełnoprawnym członkiem tego forum bo decyzja juz zapadła - będzie croma tylko mam pewien dylemat. Patrząc tak na szybujące ceny ON i to co czeka to paliwo po nowym roku coraz bardziej zastanawiam się nad benzyniakiem 1.8 140KM i stwierdziłem, że praktycznie nikt o niej nic nie pisze. Jeżeli ktoś może to powiedzcie coś o tych silnikach (wiem ze są oplowskie) jak się jeździ cromami z tym motorkiem, ile palą, czy są jakieś awarie i CZY MA KTOŚ W NICH ZAŁOŻONY LPG i jak się on sprawuje na tym gazie bo różne opinie czytałem na forum opla. A tak na marginesie to ciekawe czemu jest tak mało benzyniaków bo średnio na jednego benzyniaka przypada 30 diesli?

mam jeszcze jedno pytanie odnośnie diesla (bo cały czas on też mi siedzi w głowie a decyzja co do silnika jeszcze nie zapadła ). Z uwagi na małe przebiegi jednorazowe całkowicie wyeliminowałem silnik z DPF. W instrukcji obsługi wyczytałem, że modele bez DPF miały kod nadwozia z literką "B" na końcu. Wyczytałem też że ktoś ma z literka "H" i też jest bez DPF a ja w swoich poszukiwaniach natknąłem sie jeszcze na literki "S" i "C" i też prawdopodobnie nie maja DPF. I tu moje pytanie czy można założyć, że kody nadwozia które kończą się na jakąkolwiek literkę są bez DPF?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Patrząc tak na szybujące ceny ON i to co czeka to

> paliwo po nowym roku

> A tak na marginesie to ciekawe czemu jest tak mało benzyniaków bo średnio na

> jednego benzyniaka przypada 30 diesli?

Ile litrów ON wciągnie Ci Krowa a ile litrów noPb?

Żeby taka masa jakoś jechała to minimum 2.2noPB.

> mam jeszcze jedno pytanie odnośnie diesla (bo cały czas on też mi siedzi w głowie a decyzja co do

> silnika jeszcze nie zapadła ). Z uwagi na małe przebiegi jednorazowe całkowicie wyeliminowałem

> silnik z DPF. W instrukcji obsługi wyczytałem, że modele bez DPF miały kod nadwozia z literką

> "B" na końcu. Wyczytałem też że ktoś ma z literka "H" i też jest bez DPF a ja w swoich

> poszukiwaniach natknąłem sie jeszcze na literki "S" i "C" i też prawdopodobnie nie maja DPF. I

> tu moje pytanie czy można założyć, że kody nadwozia które kończą się na jakąkolwiek literkę są

> bez DPF?

Z literkami to nic o tym nie wiem(nie spotkałem VIN w Croma/Stilo, żeby poza ZFA na początku występowały jeszcze jakieś literki).

Z dieslem jest ból zimą bo na początku jedziesz delikatnie, żeby się olej trochę podgrzał a to powoduje wolne nagrzewanie się(czytaj brak ogrzewania), w Łodzi zdarza mi się ostatnio dojechać do biura a silnik jeszcze nie osiągnął temperatury roboczej.

Da się go szybciej ugrzać, ale trzeba pałować co może spowodować padnięcie turbo, więc tak źle i tak niedobrze.

Do miasta, na małe przebiegi benzynka będzie lepsza, ale licz się, że będzie wciągać kilkanaście litrów noPB/LPG.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeśli masz małe przebiegi to PB było by wskazane... ale nawet na LPG przy małych przebiegach jeśli nie dojdzie do zagzania się płynu do tych 24- 34 C to i tak będziesz na PB pomykał - nie przełaczy się układ więc nie możesz liczyć tylko LPG a LPG+PB w kalkulacjach...

Co do silnika na PB to był 2.2 z stajni Opla i nie jest zbyyt chwalony a co do 1,8 to nie pamientam czy jest to Fiatowski który połyka znaczne ilości oleju / nawet 1 litr-1000 km confused.gif mało tego jest....

Co do DPF-u to z tymi literkami jest mętlik... więc tak naprawde ja nie wiem bo sam szukałem... DPF-w Polsce był za dopłata jako opcja więc wszystkie Cromy które znajdziesz w Polsce kupione tego nie mają ... tak jak moja bo kosztował cos koło 6 tys zł wink.gif a jak nie wiesz to niestety musisz zobaczyć pod autem ... wiele autek miało DPF ale własciciele usuneli je więc niegdy na podstawie literek nie możesz być pewny co masz lub czego nie masz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z literkami to nic o tym nie wiem(nie spotkałem VIN w Croma/Stilo, żeby poza ZFA na początku

> występowały jeszcze jakieś literki).

>

Kolega sie pomylił ... chodzi o numer silnika i tam ostatnia literka oznacza to czy auto ma DPF czy nie i jaki .... w instrukcji Cromy masz na końcu nawet to .... ale jest straszny mętlik confused.gif .... tak jak kolega opisał tych literek jest więcej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> DPF-w Polsce był za dopłata jako opcja więc wszystkie Cromy które znajdziesz w Polsce kupione

> tego nie mają ... tak jak moja bo kosztował cos koło 6 tys zł

Wszystkie wersje z automatem miały DPF na polskim rynku, przynajmniej po FL.

285535049-ak-dpf.jpg

Pozdrawiam BAS

post-23749-14352514763519_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chodzi o numer silnika i tam ostatnia literka oznacza to czy auto ma DPF czy

> nie i jaki .... w instrukcji Cromy masz na końcu nawet to .... ale jest straszny mętlik ....

Otóż to - najwięcej mówią oględziny na kanale albo podpięcie pod kompa i sprawdzenie parametrów związanych z DPF-em .

Jak swego czasu szukałem Cromy to właśnie była najpewniejsza metoda ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystkie wersje z automatem miały DPF na polskim rynku, przynajmniej po FL.

> Pozdrawiam BAS

Od któregoś tam roku wszystkie diesle musiały spełniać normy Euro... i DPF stał sie "obowiązkowy" nawet w Polsce... do 2008 na pewno był w Polsce za dopłatą zlosnik.gif dlatego ja nie mam DPF-u zlosnik.gif a co do automatu to możliwe....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.8 nadaje sie do gazu ?

> Pzdr

Jeśli jest to silnik Fiata to Tak.... w Stilo sie sprawdzał ale tam 1,8 miał coś ponad 130 KM... w Cromie nie widziałem tego silnika wiec nie powiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich.

> Mam nadzieję, że już niedługo bede pełnoprawnym członkiem tego forum bo decyzja juz zapadła -

> będzie croma tylko mam pewien dylemat. Patrząc tak na szybujące ceny ON i to co czeka to

> paliwo po nowym roku coraz bardziej zastanawiam się nad benzyniakiem 1.8 140KM i stwierdziłem,

> że praktycznie nikt o niej nic nie pisze. Jeżeli ktoś może to powiedzcie coś o tych silnikach

> (wiem ze są oplowskie) jak się jeździ cromami z tym motorkiem, ile palą, czy są jakieś awarie

Mam taką Cromę z 1.8 140KM.

Silnik jest zdecydowanie oplowski.

Spalanie ~8l/100km przy trasie 20% miasto i jeździe 90-100km/h.

Osiągi dla mnie więcej niż zadowalające. To nie jest samochód do jazdy szybkiej i agresywnej. Silnik b. elastyczny. Rozpędzanie się od 50km/h na 5-tym biegu nie stanowi problemu ale oczywiście nie przy wyprzedzaniu.

Przeglądy co 35tyś, nie ma egr, dpf, turbo ani innych awariotwórczych elementów diesla.

Co do gazu to nie mam pojęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam taką Cromę z 1.8 140KM.

> Silnik jest zdecydowanie oplowski.

> Spalanie ~8l/100km przy trasie 20% miasto i jeździe 90-100km/h.

> Osiągi dla mnie więcej niż zadowalające. To nie jest samochód do jazdy szybkiej i agresywnej.

> Silnik b. elastyczny. Rozpędzanie się od 50km/h na 5-tym biegu nie stanowi problemu ale

> oczywiście nie przy wyprzedzaniu.

> Przeglądy co 35tyś, nie ma egr, dpf, turbo ani innych awariotwórczych elementów diesla.

> Co do gazu to nie mam pojęcia

Nie żebym marudził, jednak dla mnie silnik benzynowy wolnossący o tej mocy i pojemności w tej budzie to nieporozumienie. Ostatnio zastanawiałem się nad kupnem 2.2 w Pugu 407 SW i w stosunku do Stilo JTD 115, to to nie jeździło. Pozwolę sobie zaryzykować tezę, że jednostka benzynowa wolnossąca w celu dostarczenia podobnych doznań w stosunku do TD, powinna mieć pojemność od 1,5 do 2,5 razy większą. Osobiście nie wyobrażam sobie jazdy Cromą z 1.8, nie wspominam o LPG - może da się wtedy toczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie żebym marudził, jednak dla mnie silnik benzynowy wolnossący o tej mocy i pojemności w tej

> budzie to nieporozumienie. Ostatnio zastanawiałem się nad kupnem 2.2 w Pugu 407 SW i w

> stosunku do Stilo JTD 115, to to nie jeździło. Pozwolę sobie zaryzykować tezę, że jednostka

> benzynowa wolnossąca w celu dostarczenia podobnych doznań w stosunku do TD, powinna mieć

> pojemność od 1,5 do 2,5 razy większą. Osobiście nie wyobrażam sobie jazdy Cromą z 1.8, nie

> wspominam o LPG - może da się wtedy toczyć.

W dieslach uczucie przyspieszenia jest zludne...

Postaw obok siebie takie 2 auta, a zrozumiesz wink.gif

Co nie zmienia faktu, ze z turbo jezdzi sie przyjemniejok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie żebym marudził, jednak dla mnie silnik benzynowy wolnossący o tej mocy i pojemności w tej

> budzie to nieporozumienie. Ostatnio zastanawiałem się nad kupnem 2.2 w Pugu 407 SW i w

> stosunku do Stilo JTD 115, to to nie jeździło. Pozwolę sobie zaryzykować tezę, że jednostka

> benzynowa wolnossąca w celu dostarczenia podobnych doznań w stosunku do TD, powinna mieć

> pojemność od 1,5 do 2,5 razy większą. Osobiście nie wyobrażam sobie jazdy Cromą z 1.8, nie

> wspominam o LPG - może da się wtedy toczyć.

To zależy do czego potrzebujesz samochód. Jeśli, jak piszesz, dla doznań to masz rację. Ja potrzebuję samochód do bezpiecznego i wygodnego przemieszczania mojej rodziny z A do B. IMO do doznań to żadna Croma sie nie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W dieslach uczucie przyspieszenia jest zludne...

> Postaw obok siebie takie 2 auta, a zrozumiesz

> Co nie zmienia faktu, ze z turbo jezdzi sie przyjemniej

Jechałeś JTD po dobrym programie? Mass do dyspozycji potężny moment i to nisko, wyprzedzanie to przyjemność. Każdy jeździ czym lubi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jechałeś JTD po dobrym programie? Mass do dyspozycji potężny moment i to nisko, wyprzedzanie to

> przyjemność. Każdy jeździ czym lubi

Masz i nie masz racji zlosnik.gif ... owszem jazda Stilo po programie 155KM@345 Nm była suuuuuper ale Stilo to nie Croma sick.gif masa robi tu swoje.... i bez tego musze podpierac się lewym kolanem o boczek drzwi aby nie wypaść z fotela podczas pokonywania szybkich zakrętów sick.gif Zawieszenie Croma ma znacznie lepsze smile.gif... Jeśli ma być to auto do miasta / osobiście nie nadaje się do tego / to tylko PB .... a czy to silnik 1,8 czy 2.2 to już nie ma znaczenia - tyle sie potoczy i napewno od 0 do 70 km/ h wyprzedzi wszystkie MJTD zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znacznie lepsze ... Jeśli ma być to auto do miasta / osobiście nie nadaje się do tego / to

> tylko PB .... a czy to silnik 1,8 czy 2.2 to już nie ma znaczenia - tyle sie potoczy i napewno

> od 0 do 70 km/ h wyprzedzi wszystkie MJTD

Stilo noPB+automat byłoby idealne do miasta.

Czasami jeżdżę(jak akurat stoi na wylocie) po Łodzi moim Stilo 3d 1.6 16V 103KM LPG i muszę przyznać, że do zapie.......a po mieście nadaje się lepiej niż Krowa bo:

- jest krótsze - łatwiej przeszatkować pasy,

- ma mniejszą masę(bezwładność) - łatwiej przeszatkować pasy,

- nie muszę się cackać z turbo.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stilo noPB+automat byłoby idealne do miasta.

> Czasami jeżdżę(jak akurat stoi na wylocie) po Łodzi moim Stilo 3d 1.6 16V 103KM LPG i muszę

> przyznać, że do zapie.......a po mieście nadaje się lepiej niż Krowa bo:

> - jest krótsze - łatwiej przeszatkować pasy,

> - ma mniejszą masę(bezwładność) - łatwiej przeszatkować pasy,

> - nie muszę się cackać z turbo.

> Pozdrawiam BAS

Zdecydowanie tak.... w centrum 3-miesta i przy but.gif Croma mi połyka ponad 8,5 litrów ON/100 km... podczas gdy w trasie potrafi bez kapelusza spokojnie zejść obecnie do 4,6 litra... taki na przykłąd dzisiaj mi się wynik pokazał na trasie z Gdańska do Łeby ... gdy bardzo rano pomykałem smile.gif

Croma do typowego miasta ze względu na swoje prawie 5 metrów długości to średni pomysł... zlosnik.gif ale co kto lubi... lepsza Croma od Hamera-1 hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdecydowanie tak.... w centrum 3-miesta i przy Croma mi połyka ponad 8,5 litrów ON/100 km...

> podczas gdy w trasie potrafi bez kapelusza spokojnie zejść obecnie do 4,6 litra... taki na

> przykłąd dzisiaj mi się wynik pokazał na trasie z Gdańska do Łeby ... gdy bardzo rano

> pomykałem

Dodaj do tego automat, dpf i moją nogę to po mieście dojdziesz do 12L, na autostradzie przy maksymalnych dopuszczalnych prędkościach 8,5L.

> Croma do typowego miasta ze względu na swoje prawie 5 metrów długości to średni pomysł... ale co

> kto lubi... lepsza Croma od Hamera-1

Ostatnio bawiłem się(trudno to nazwać jazdą) Smartem mulher.gif kumpla, autko ma 2,5m długości czyli ~połowa Krowy, parkuje się tym bajecznie, ale komfort jazdy nie występuje, nie mógłbym jeździć tym na co dzień.

Minimum tego czym można jeździć to Panda a tak naprawdę jazda zaczyna się od auto segmentu C.

Stilo po mieście jest bardzo fajne, na trasy lepiej nadaje się Krowa, na kapciu zimowym 205/55/16 przy podmuchach wiatru jest średnio przyjemnie, ale na 215/55/16 i pewnie większych na autostradzie jest bardzo fajnie(stabilnie).

Autostrady zwykle pokonuję na tempomacie z maksymalnymi dopuszczalnymi prędkościami, niemieckie autostrady pokonuję ciut poniżej prędkości maksymalnej autka.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale na 215/55/16 i pewnie większych na

> autostradzie jest bardzo fajnie(stabilnie).

Mam takie letnie i zimowe i jestem zadowolony jeśli chodzi o trzymanie boczne w zakrętach jak i Vmax...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam takie letnie i zimowe i jestem zadowolony jeśli chodzi o trzymanie boczne w zakrętach jak i

> Vmax...

Można tylko żałować, że Fiat nie zdecydował się na mocny silnik benzynowy V6 lub turbo benzynę. Kupił bym bez wahania w pierwszej kolejności wolnossący V6 food.gif. Można by dodać LPG V generacji i cieszyć się dynamiką i oszczędną eksploatacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest Croma z silnikiem od Maserati.... kup i ciesz się

Najpierw , to Cromie należało by dodać napęd na tył a dopiero cieszyć się mocną V6 , lub silnikiem od Maserati.

Ona przy 200 KM i automatem , ledwo sobie radzi z szybkim ruszaniem z pod świateł ! I elektronika w tym nie pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ona przy 200 KM i automatem , ledwo sobie radzi z szybkim ruszaniem z pod świateł ! I elektronika w

> tym nie pomaga.

Muszę przyznać, że nawet przy 150 KM na mokrym ciężko szybciej ruszyć bez zrywania przyczepności... blush.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ona przy 200 KM i automatem , ledwo sobie radzi z szybkim ruszaniem z pod świateł ! I elektronika w

> tym nie pomaga.

dlatego jej nie kupiłem..... za ciężka jest a 150 KM w manualu i tak dorównuje 200 KM w automacie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Muszę przyznać, że nawet przy 150 KM na mokrym ciężko szybciej ruszyć bez zrywania przyczepności...

Zastosowanie odpowiednich opon zmienia tę sytuację. Na zimówkach i to bardzo dobrych Dunlop Sport 3d 205/55/16 są problemy z trakcją przy dynamicznej jeździe - jest za to komfortowo. Na Bridgestonach Turanza ER 300 215/55/16 trudno zerwać trakcję na suchej drodze, jest za to dużo twardziej i ciągnie na koleinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastosowanie odpowiednich opon zmienia tę sytuację. Na zimówkach i to bardzo dobrych Dunlop Sport

> 3d 205/55/16 są problemy z trakcją przy dynamicznej jeździe - jest za to komfortowo. Na

> Bridgestonach Turanza ER 300 215/55/16 trudno zerwać trakcję na suchej drodze, jest za to dużo

> twardziej i ciągnie na koleinach.

Ja mogę dodać, że na zimówkach Nokian 215/55/16 jest sick.gif natomiast letnie Bridgestonach Turanza ER 300 215/55/16 z rantem trzymają znacznie lepiej ale i na nich nie raz zrywam przyczepność starając się dynamicznie przyspieszyć frown.gif zwłaszcza pod górke wink.gif masa auta sick.gif i jego podsterowność wynikająca z tej masy jest straszna .... ostatnio na rądzie chciałem marudera po wewnętrznym kręgu wyprzedzić i mało nie przypłaciłem tego wypadnięciem z pasa ... na szczęście ESP opanowało to czego ja nie byłem w stanie już opanować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastosowanie odpowiednich opon zmienia tę sytuację. Na zimówkach i to bardzo dobrych Dunlop Sport

> 3d 205/55/16 są problemy z trakcją przy dynamicznej jeździe - jest za to komfortowo. Na

> Bridgestonach Turanza ER 300 215/55/16 trudno zerwać trakcję na suchej drodze, jest za to dużo

> twardziej i ciągnie na koleinach.

zaraz, zaraz... nie porównujmy gruszek ze śliwkami... Co z tego, że i to, i to jest owocem...

Oczywiście, że szersze opony letnie na suchym trzymają lepiej niż węższe, miększe zimówki na mokrym...

Co do zimówek, to nie mam okazji potestować 205/60/16 Dunlopa 4D... Na mokrym nie jest aż tak trudno zerwać przy ruszaniu. Jednak jestem pod dużym wrażeniem zachowania ich w koleinach i kałużach. Zupełnie nie czuję, że jadę w koleinie pełnej wody. Za sobą widzę tylko niezłą fontannę wink.gif Trzymanie boczne w zakrętach na mokrej nawierzchni również bardzo OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlatego jej nie kupiłem..... za ciężka jest a 150 KM w manualu i tak dorównuje 200 KM w

> automacie...

Z tym się z Tobą nie zgodzę !

Moją 1-szą Cromą przez 5 miesięcy była 1.9 150 KM , ale kiedy miałem okazje przejechać się 2.4 200 KM, to już wiedziałem , że czas na zmiany. I tak bordowa 150 trafiła do mojej siostry , a w moich rękach pozostała (już 1,5 roku) grafitowa 200.

I zapewniam Ciebie że 2.4 pod każdym względem przewyższa osiągami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastosowanie odpowiednich opon zmienia tę sytuację. Na zimówkach i to bardzo dobrych Dunlop Sport

> 3d 205/55/16 są problemy z trakcją przy dynamicznej jeździe - jest za to komfortowo. Na

> Bridgestonach Turanza ER 300 215/55/16 trudno zerwać trakcję na suchej drodze, jest za to dużo

> twardziej i ciągnie na koleinach.

A ja jeżdżę na 225/45/18 Pirelli jakieś tam i zrywam na suchym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tym się z Tobą nie zgodzę !

> Moją 1-szą Cromą przez 5 miesięcy była 1.9 150 KM , ale kiedy miałem okazje przejechać się 2.4 200

> KM, to już wiedziałem , że czas na zmiany. I tak bordowa 150 trafiła do mojej siostry , a w

> moich rękach pozostała (już 1,5 roku) grafitowa 200.

> I zapewniam Ciebie że 2.4 pod każdym względem przewyższa osiągami.

Za wiele 200 KM Croma nie pojeździłem więc nie moge polemizować.... zlosnik.gif zapewne różnica jest bo musi być 400 Nm robi swoje ale przy V autostradowych od 120 - 230 km/h jak dla mnie manual z 150 KM silnikiem jest idealny - spalanie o 0,4 litra większe od Stilo icon1.png a jednak komfort jazdy który coraz bardziej doceniam znacznie większy no i bagaznik 500 litrowy zlosnik.gif wreszcie sie mieszzczą torby mojej mulher.gif

150-tke miałeś z automatem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie , manual. Ale pierwszą jaką oglądałem i próbowałem , była 1.9 aut.

i tu się zgodzę , różnica pomiędzy nimi w dynamice była odczuwalna na korzyść manuala. Stąd , aczkolwiek z bólem serca , wybrałem wersję z manualem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.