Skocz do zawartości

"Gniazdo zapalniczki".


MARS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chcę założyć w swoim motocyklu takie gniazdo, aby np. zasilać nawigację. Na coś powinienem zwrócić szczególną uwagę, czy może być jakiekolwiek gniazdo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> chcę założyć w swoim motocyklu takie gniazdo, aby np. zasilać nawigację. Na coś powinienem zwrócić

> szczególną uwagę, czy może być jakiekolwiek gniazdo?

ważnym czynnikiem jest miejsce montażu: jeśli ma być nie chronione w żaden sposób przed czynnikami atmosferycznymi (opady), to przydało by się gniazdo "hermetyzowane" (są takie z korkiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na pewno schowam je pod siedzeniem.

a to w takim razie problem hermetyzacji odpada. masz zatem do wyboru gniazdo typowo samochodowe - do montażu w otworze lub takie do montażu nawierzchowego (tak jak np. osprzęt elektryczny - podtynkowy i natynkowy biglaugh.gif) lub takie przelotowe - "wiszące" na kablu smile.gif

> Zastanawiam się nad bezpiecznikiem.

jest jak najbardziej wskazany. możesz dać osobny lub podpiąć się do już istniejącego. sposób podłączenia - przed lub po zapłonie - w zasadzie bez znaczenia, zależy, co kto lubi i jakie ma preferencje. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej zainwestowac w porzadny zestaw, za pare dyszek, masz w zestawie bezpiecznik, grube kable, peszel ochronny, korek, wszystko jest idealnie spasowane, dziala od lat bezawaryjnie, nawet w ulewach, pomimo montazu na kierownicy

a zestaw budzetowy za pare zlotych rozpadl sie w rekach podczas montazu, luzy ogromne, w praktyce do wywalenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> chcę założyć w swoim motocyklu takie gniazdo, aby np. zasilać nawigację. Na coś powinienem zwrócić

> szczególną uwagę, czy może być jakiekolwiek gniazdo?

Może być jakieś drogie z wodotryskami ale równie dobrze będzie działało tanie, np. takie:

http://www.laro.com.pl/index.php5/sklep/gniazd/1303

albo takie:

http://www.laro.com.pl/index.php5/sklep/gniazd/4189

Jedno i drugie sprawdzone podczas wieloletniej eksploatacji zarówno w samochodzie jak i motocyklu.

Do kompletu bezpiecznik w oprawce takiej:

http://www.laro.com.pl/index.php5/sklep/gniazd/1236

albo takiej:

http://www.laro.com.pl/index.php5/sklep/gniazd/1238

i gitara!

Przyjemnej pracy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba sensniej zostawić zasilane stale - można sobie gustowną wtyczkę do ładowania bez prucia

> boczków dorobić...

Lepiej nie. Ja by dal na przekazniku i 12V po stacyjce. Nigdy nie wiesz co sie stanie jak Ciebie nie bedzie w poblizu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lepiej nie. Ja by dal na przekazniku i 12V po stacyjce. Nigdy nie wiesz co sie stanie jak Ciebie

> nie bedzie w poblizu

Może i tak, ale ja mam na stałe pod siedzeniem i np mogę sobie telefon wrzucić pod kanapę, żeby mi się przez noc ładował jak jestem powiedzmy na zlocie czy pod namiotem gdzieś. Jakby było pod stacyjką, to bym się bał kluczyka zostawić na noc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba sensniej zostawić zasilane stale - można sobie gustowną wtyczkę do ładowania bez prucia

> boczków dorobić...

dla mnie sensowniej, bo jak padnie aku to z kopa odpale, ale wiekszosc motocykli jednak nie ma takiej opcji, a wowczas lepiej nie zapominac, ze cos jest stale podlaczone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. przekaznik

2. bezpiecznik

3. dowolne gniazdo zapalczniki (zaraz wyjasnie dlaczego dowolne)

4. kilka metrow grubszego kabla

5. kawalek cienkiego kabla.

6. peszla

7. ewentualnie wlacznik hermetyczny.

8. konektorki

A teraz tlumacze dlaczego.

Zestawy ... nawet znanych firm maja konkretnej dlugosci kable.

Czesto za krotkie, czasami za dlugie. A samemu mozesz zrobic tak jak chcesz.

Po kolei, przekaznik. U siebie wykorzystalem go do podawania pradu na gniazdko ... dopiero po wlaczeniu swiatel postojowych.

Wiem..... zeby podladowac .. musze wlaczyc zasilanie i swiatla .. nie przeszkadza mi to. Zaleta ... wiekszosc zestawow i samych ladowarek nie radzi sobie ze skokami napiec przy odpalaniu motocykla. Tutaj nie musisz pamietac o wkladaniu zasilacza dopiero po odpaleniu silnika.

Dlaczego dowolne gniazdo .. mam takie za 5PLN .. mialem takie samo w poprzednim motocyklu. Gniazda hermetyczne sa szczelne .. gdy sa zamkniete. ... a w przypadku jazdy w deszcz .. tak samo sie zachowuja jak najtansze gniazdka. Najczesciej ludzie montuja gniazdka na kierownicy, w okolicy zegarow, na plastikach gdzies z przodu. NAjczesciej sa to miejsca otwarte, czasami osloniete przed woda. Dlatego u siebie zrobilem otworek, aby woda w razie czego mogla odplynąć.

Bezpiecznik - obowiazkowo.

schowany wlacznik - gdyby ktos chcial zrobic sobie bypass i miec zasilanie przy wylaczonym zasilaniu.

Odradzam podlaczenie gniazdka bezposrednio do aku, bez jakiegokolwiek wylacznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po kolei, przekaznik. U siebie wykorzystalem go do podawania pradu na gniazdko ... dopiero po

> wlaczeniu swiatel postojowych.

> Wiem..... zeby podladowac .. musze wlaczyc zasilanie i swiatla .. nie przeszkadza mi to. Zaleta ...

> wiekszosc zestawow i samych ladowarek nie radzi sobie ze skokami napiec przy odpalaniu

> motocykla. Tutaj nie musisz pamietac o wkladaniu zasilacza dopiero po odpaleniu silnika.

Zwróć uwagę że w większości nowszych motocykli światła są załączane automatycznie po włączeniu zapłonu i nie ma możliwości ich ręcznego wyłączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zwróć uwagę że w większości nowszych motocykli światła są załączane automatycznie po włączeniu

> zapłonu i nie ma możliwości ich ręcznego wyłączenia.

Nie w wiekszosci ...tylko w czesci .. ale nie w tym rzecz.

Jezeli komus automatycznie zalaczaja sie swiatla .. to podlaczylbym poprzez przekaznik i dodatkowy wlacznik (np do pozycji). Wlacznik wtedy mozna dac gdzies na wierzchu, bo napiecie i tak pojawialoby sie w gniazdku dopiero po wlaczeniu zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może i tak, ale ja mam na stałe pod siedzeniem i np mogę sobie telefon wrzucić pod kanapę, żeby mi

> się przez noc ładował jak jestem powiedzmy na zlocie czy pod namiotem gdzieś. Jakby było pod

> stacyjką, to bym się bał kluczyka zostawić na noc.

To dodajesz bypass z wlacznikiem do w/w instalacji i masz zasilanie bez kluczyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie w V-stromie zrobiłem inny patent. Zainstalowałem automatyczny włącznik świateł z allegro za około 25,- zł. Mam pod to podłączone gniazdo zapalniczki, podgrzewane manetki oraz scotoiler. Zaleta jest taka że zasilanie jest podawane dopiero jak alternator zacznie ładować, wbudowane dwa przekaźniki i nic z dodatków nie pobiera prądu w trakcie rozruchu silnika. Gniazdo zapalniczki podłączone pod ten wynalazek mam na kierownicy, natomiast pod kanapą jest drugie gniazdo w którym jest napięcie niezależnie od stacyjki i pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie gniazdo zapalniczki zamontowane na kierownicy i podłączone do akumulatora poprzez bezpiecznik. Nie widzę potrzeby zabezpieczania go dodatkowo bo niby dlaczego, czy ktoś czai się za każdym rogiem aby podpiąć się pod moje gniazdo hehe.gif ? Poza tym jak ono niby ma obciążać dodatkowo akumulator w momencie rozruchu ? Jak ktoś się boi, że nie odpali to może wyjąć wtyczkę nawigacji/telefonu z gniazda zapalniczki na czas rozruchu.

Acha, pod kanapą zamontuję drugie jakieś tańsze gniazdo w ten sam sposób podłączone pod aku, gdyż miałem już sytuację, że musiała działać mi nawigacja a bateria telefonu wołała o ładowarkę więc teraz podłączę i siup telefon pod kanapę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za porady ok.gif. Jak już wcześniej wspomniałem, gniazdo będzie pod siedzeniem, więc kupię zwykłe, ale dołożę bezpiecznik. Gniazdo będzie używane bardzo rzadko, czyli tylko wtedy, gdy będę jechał gdzieś dalej, np. na zlot ( będzie podłączona nawigacja ). Po włączeniu stacyjki włączają się u mnie od razu światła pozycyjne, a po uruchomieniu silnika włącza się dodatkowo światło mijania. W swoim Vulcanie mam już wyprowadzone fabrycznie dodatkowe kable. W instrukcji mam taki wpis: " The electric power of the battery can be used through the electric accessory connectors regardless of ignition switch position." I spiking inglisz "e litel", więc zrozumiałem, że napięcie jest w tych kablach po włączeniu stacyjki. Poprawnie zrozumiałem? Ciekawe, czy jest już tam bezpiecznik? Muszę zapytać na forum Vulcanerii.

Poza tym jest tabelka, w której jest napisane, że mam dwa takie "wyjścia": pod siedzeniem i pod zbiornikiem paliwa, oraz że maksymalnie może być 10 A i nie można przekraczać 70 W. Nada się do gniazda zapalniczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym jak ono niby ma obciążać

> dodatkowo akumulator w momencie rozruchu ? Jak ktoś się boi, że nie odpali to może wyjąć

> wtyczkę nawigacji/telefonu z gniazda zapalniczki na czas rozruchu.

Gniazdo nie będzie obciążać, natomiast podgrzewane manetki już tak i to znacznie. W moim przypadku nie muszę pamiętać żeby je wyłączać i dla mnie jest to wygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> instrukcji mam taki wpis: " The electric power of the battery can be used through the electric

> accessory connectors regardless of ignition switch position."

"niezależnie od położenia przełącznika zapłonu"

> zbiornikiem paliwa, oraz że maksymalnie może być 10 A i nie można przekraczać 70 W. Nada się

> do gniazda zapalniczki?

Jak nie będziesz przekraczać 6A poboru, to ok.gif

smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie widzę potrzeby zabezpieczania go dodatkowo bo niby dlaczego, czy ktoś czai

> się za każdym rogiem aby podpiąć się pod moje gniazdo ?

Nie chodzi o podlaczenie sie pod Twoj aku .. ale przypadkowe zwarcie (wiem ..bezpiecznik ... ale to tez moze zawiesc)

> Poza tym jak ono niby ma obciążać dodatkowo akumulator w momencie rozruchu ?

Nie chodzi o obciazanie alternatora podczas odpalania ... ale o zabezpieczenie navi, czy samej ladowarki przed zniszczeniem.

Wiem ... bo mi tak wlasnie strzelila ladowarka, gdy mialem podpiete gniazdo pod zasilanie na stacyjce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chodzi o podlaczenie sie pod Twoj aku .. ale przypadkowe zwarcie (wiem ..bezpiecznik ... ale to

> tez moze zawiesc)

to co może nie zawieść ?

najpewniej to brak gniazda zapalniczki hehe.gif

> Nie chodzi o obciazanie alternatora podczas odpalania ... ale o zabezpieczenie navi, czy samej

> ladowarki przed zniszczeniem.

> Wiem ... bo mi tak wlasnie strzelila ladowarka, gdy mialem podpiete gniazdo pod zasilanie na

> stacyjce.

no to mówię, ze podłączać nie po stacyjce tylko wprost pod aku przez odpowiedni bezpiecznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.