Skocz do zawartości

Astra G sterowanie ogrzewaniem, wskaźnik temp. czy tak macie


figur

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zawsze udaje mi się znaleść odpowiedź na naszym forum bez pisania do Was ale niestety odpowiedzi tym razem nie znalazłem.

Kontrolując sobie stan naładowania akumulatora i ładowanie alternatora przy włączonych odbiornikach coś mnie tkneło by wyłączyć ogrzewanie ( pokrętło na pole niebieskie smile.gif ) i obserwując miernik wzrosło mi ładowanie alternatora zarazem zmalało zużycie paliwa na kompie, troche mnie to zdziwiło. Zrobiłem potem odwrotnie włączyłem ogrzewanie to ładowanie zmalało a zużycie paliwa wzrosło. O co w tym chodzi ? Przecież sterowanie ogrzewaniem odbywa się za pomocą linki która otwiera nagrzewnice - chyba że się myle. Bo w mojej byłej Asterce F takich objawów nie było. Co dziwne przekręcając pokrętło od ogrzewania, w połowie słychać cyknięcie jakby to był jakiś włącznik lub przekaźnik.

Na ogrzewanie nie narzekam, po około 6 km zaczyna lecieć ciepławe powietrze jak na obecne mrozy i na diesla. Termostat wymieniłem przed zimą. Tylko też mnie dziwi fakt że gorące powietrze leci z kratek a temperatura na wskaźniku nawet się nie podnosi nawet jak zrobie 20 km, chyba że autko przegonie to wskazówka zaczyna się poruszać coraz wyżej.

Więc kolejne pytanie czy czujnik teperatury jest przed termostatem czy za-kurcze sam wymieniałem termoostat i nie pamiętam. Może czujnik jest zepsuty?

Sprawdzcie prosze drodzy forumowicze czy też tak macie w astrach g diesel i nawet benzynkach.

I jeszcze jedna prośba jakie macie ładowanie w dieselkach bo moje 13.6V przy włączonym ogrzewaniu mnie niepokoi chociaż mój elektryk powiedział że jest wszystko ok.

Czekam na odpowiedzi smile.gif

Dzięki za cierpliwość i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przekręceniu pokrętła na zimne wyłącza się elektrozawór kierujący płyn na nagrzewnicę. Jest to po to, żeby - w lato - gorąca nagrzewnica nie ogrzewała obudowy i parownika klimy.

Czujnik jest oczywiście przed termostatem, ale jego sygnał przechodzi najpierw przez ecu, a dopiero ten podaje, już obrobiony, sygnał na zegary. Dlatego to co widać na wskaźniku to nie jest prawdziwa temp. płynu. Poza tym czujnik masz z przodu silnika i wiejące na niego lodowate powietrze może lekko fałszować wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> włączyłem ogrzewanie to ładowanie zmalało a zużycie paliwa wzrosło.

Wentylator przetłacza wtedy powietrze dodatkowo przez nagrzewnicę, na pewno są wtedy nieco większe opory, rośnie prąd pobierany przez silnik wentylatora i zuzycie paliwa. Szukaj tu przyczyny, może korytko, w którym spoczywa nagrzewnica jest zanieczyszczone? Idź tym tropem...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie

Sprawa się wyjaśniła. Po przeczytaniu posta podanego przez kolege Pawkiller poszperałem jeszcze w necie, trafiłem na forum vectry tam też są opisane nagrzewnice elektryczne. Na dodatek wczytałem się w VIN który rozkodował mi kolega przemyty nim kupiłem auto. Z Vinu wynika że mam :

C32 = DLA SYSTEMU SZYBKIEGO OGRZEWANIA czyli nagrzewnice elektryczną no i alternator 120A co by to pogonił.

Teraz jestem spokojniejszy dlaczego tak spada ładowanie przy włączonym ogrzewaniu. No i zadowolony że ciepełko szybciej się robi w aucie i mam nadzieje że ta nagrzewnica wspomaga układ chłodzenia silnika co by się szybciej nagrzał. Zresztą dziwiło mnie jak mówiono że diesel sie wolno nagrzewa, tym bardziej poprzednia moja bęzynka ledwo co się nagrzała przez 10 km jazdy do pracy przy temp.-10.

Dzięki za pokierowanie mnie i rady.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.