Skocz do zawartości

Komputer pokładowy


Sw_irek

Rekomendowane odpowiedzi

> witam

> montował ktoś komputer pokładowy

> zastanawiam się nad nim gdyż w aucie mam dystans w milach a temperaturę w Farenhajtach a

> dodatkowo można mieć wyświetlane spalanie

> ?

a jaki silnik masz? Nie lepiej komputerek podłaczany przez OBD II np. Turbogauge?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale diesel z common rail czy bez lub benzyna? Bo jeśli to pierwsze to nie da się uzyskac pomiaru

> chwilowego zużycia paliwa tym komputerkiem z linku

Na bank benzynowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak patrzę iż największy problem będzie znaleźć kabel od prędkości w liczniku

Lipa, panie, lipa.

Szukaj czegoś podobnego z wejściem pod łącze serwisowe OBD.

Mam coś podobnego i cały montaż polegał na odszukaniu gniazda serwisowego, wetknięciu wtyczki w gniazdo i...

jazda smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lipa, panie, lipa.

> Szukaj czegoś podobnego z wejściem pod łącze serwisowe OBD.

> Mam coś podobnego i cały montaż polegał na odszukaniu gniazda serwisowego, wetknięciu wtyczki w

> gniazdo i...

> jazda

gniazdo mam pod kierownicą a jak to wygląda z tym OBD ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OBD to złącze diagnostyczne jaki ma to związek z temperaturą i milami ?

Ma taki, że wszystkie te dane podaje na tacy, i znacznie więcej.

Możesz zdefiniować w urządzeniu system metryczny i wtedy podaje Ci temperaturę nie w *F, a *C, a drogę nie w milach a km.

Tak naprawdę, to jest czytnik danych z ECU nie ingerujący w pracę samochodu, oprócz funkcji kasowania błędów.

Edit:

Bardzo przydatne urządzenie w sytuacjach, kiedy są kłopoty.

Ostatnio, przy mrozach rzędu -18*C, pojawił mi się błąd P0251, co oznacza brak ciśnienia na listwie zasilającej common rail. Urządzonko oprócz zapamiętanego błędu, pokazało mi parametry w czasie wystąpienia błędu: prędkość auta, obroty silnika, obciążenie silnika, ciśnienie po turbinie, temp. sprężonego powietrza po turbinie, temperaturę zewnętrzną i coś tam jeszcze. Nie pamiętam.

To wszystko pozwala wywnioskować o przyczynach kłopotów. Dla mnie mnie wniosek był jeden prawidłowy. Kiepskie paliwo. Na forach naczytałem się o warsztatach, które na podstawie tego błędu zaczynają ciąg niepotrzebnych wymian podzespołów u klientów, wpędzając ich w niepotrzebne koszty.

Warto zapłacić te kilka zł, aby mieć ten komfort wiedzy o problemach auta.

Co mam na myśli? P0251 może kosztować parędziesiąt zł (wymiana filtra paliwa) do 5-10 tys. zł w przypadku padniętej pompy i wtryskiwaczy.

Rozkoszna wiara w komputer jest niestety w wielu warsztatach powalająca, a ja postanowiłem sam wziąć (no prawie) sprawy w swoje ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma taki, że wszystkie te dane podaje na tacy, i znacznie więcej.

> Możesz zdefiniować w urządzeniu system metryczny i wtedy podaje Ci temperaturę nie w *F, a *C, a

> drogę nie w milach a km.

> Tak naprawdę, to jest czytnik danych z ECU nie ingerujący w pracę samochodu, oprócz funkcji

> kasowania błędów.

z tego co wyczytałem to nie da się po przez OBD zmienić F na C i Mil na km oslabiony.gif można jedynie sczytać dane z kości pamięci w liczniku i zmienić np w 20 linii F2 na N1 i wtedy mamy km tylko nie wiadomo dokładnie które to jest F2 sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co wyczytałem to nie da się po przez OBD zmienić F na C i Mil na km można jedynie

> sczytać dane z kości pamięci w liczniku i zmienić np w 20 linii F2 na N1 i wtedy mamy km tylko

> nie wiadomo dokładnie które to jest F2

Na systemowym wyświetlaczu oczywiście że się nie da, ale masz 4 pola na wyświetlaczu i tam możesz mieć np. przejechaną drogę w km, a prędkość w km/h, a na dwóch pozostałych, co tam chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na systemowym wyświetlaczu oczywiście że się nie da, ale masz 4 pola na wyświetlaczu i tam możesz

> mieć np. przejechaną drogę w km, a prędkość w km/h, a na dwóch pozostałych, co tam chcesz.

ale gdzie te 4 pola są ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> montował ktoś komputer pokładowy

> zastanawiam się nad nim gdyż w aucie mam dystans w milach a temperaturę w Farenhajtach a

> dodatkowo można mieć wyświetlane spalanie

> ?

jesli masz gniazdo OBD2 i posiadasz telefon z androidem albo iphone to kup sobie interfejs OBD2 - BlueTooth, zainstaluj odpowiednia aplikacje (np cos z tych) i swiety spokoj wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na wyświetlaczu urządzonka (komputera) wpinanego w gniazdo OBD. Miałem Autel MaxiTrip TP100, teraz

> mam Kiwi MPG. Alternatywnie najtaniej w tej roli sprawdza się interfejs OBDII na BT i stary

> palmtop.

czyli kupuję tego MaxiTrip ™ TP100 podłączam i mam km i C* ? gdzie go kupić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli kupuję tego MaxiTrip ™ TP100

Albo Turbogauge, Scangauge - jest dużo tego typu urządzeń.

> podłączam i mam km i C* ?

Masz to co ustawisz,żeby pokazywało (prędkość, obroty, spalanie, temperatura płynu, dystans itp.) w jednostkach które sobie wybierzesz.

> gdzie go kupić ?

Ja ściągałem z USA - zakup na amazonie, przesyłka przez shipito.com.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo Turbogauge, Scangauge - jest dużo tego typu urządzeń.

> Masz to co ustawisz,żeby pokazywało (prędkość, obroty, spalanie, temperatura płynu, dystans itp.) w

> jednostkach które sobie wybierzesz.

> Ja ściągałem z USA - zakup na amazonie, przesyłka przez shipito.com.

w pl się nie dostanie ? frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli co można przerobić ten zestaw by można było podłączyć pod OBD ?

raczej mocno watpie, to pewnie jest zestaw gdzie V idzie impulsowo do zegara, a obd2 to caly protokol na laczu szeregowym.

albo bierzesz to co wskazales i dziubiesz kabelki, albo kupujesz gotowy komputer pod OBD2 i podpinasz do zlaczki diagnostycznej i po prostu dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli co można przerobić ten zestaw by można było podłączyć pod OBD ?

Nie wiem, nie znam tego zestawu.

Natomiast wiem, jakie dane mozna zczytac np EcuExplorerem w Subaru poprzez OBD2, samych predkosci u mnie pojawia sie kilka, z czego ejdna to V obecna pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem, nie znam tego zestawu.

> Natomiast wiem, jakie dane mozna zczytac np EcuExplorerem w Subaru poprzez OBD2, samych predkosci u

> mnie pojawia sie kilka, z czego ejdna to V obecna pojazdu

w obd2 jest wartosc i jednostka, a to ze pokazuje ci sie kilka to jest po prostu bajer softu ktory to w locie przelicza i wyswietla wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raczej mocno watpie, to pewnie jest zestaw gdzie V idzie impulsowo do zegara, a obd2 to caly

> protokol na laczu szeregowym.

> albo bierzesz to co wskazales i dziubiesz kabelki, albo kupujesz gotowy komputer pod OBD2 i

> podpinasz do zlaczki diagnostycznej i po prostu dziala.

hmm.gifhmm.gifhmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tu chyba nie ma co dumac... masz w aucie OBD2 to kupujesz kompa i spokoj (a nawet wiecej, bo nie dosc ze rozwiazujesz problem z wyswietlaniem, to jeszcze mozesz sobie obejrzec diagnostyke auta i ew. samodzielnie pomodyfiowac ustawienia, albo pokasowac bledy) , nie masz - to musisz dziubac wink.gif

nie wiem jaka masz ta subaryne, ale poszukaj tego gniazda bo IMO warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale tu chyba nie ma co dumac... masz w aucie OBD2 to kupujesz kompa i spokoj (a nawet wiecej, bo

> nie dosc ze rozwiazujesz problem z wyswietlaniem, to jeszcze mozesz sobie obejrzec diagnostyke

> auta i ew. samodzielnie pomodyfiowac ustawienia, albo pokasowac bledy) , nie masz - to musisz

> dziubac

> nie wiem jaka masz ta subaryne, ale poszukaj tego gniazda bo IMO warto.

jak w profilu forester biglaugh.gif te "komputery to tylko z usa ? "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak w profilu forester te "komputery to tylko z usa ? "

ze forek to widze, ale modeli az tak nie znam zeby ci powiedziec - tak masz zlaczke nad prawym kolanem... musisz sprawdzic w dokumentacji.

co do zrodla - poszukaj na allegro. A co do 'usa' to tez jakos strachu nie ma - tam tez (podobno) maja cywilizacje wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Turbogauge mozna kupic np.tutaj :

> http://www.ebay.pl/itm/Aus-DE-TurboGauge...=item27c35526d9

a nasz kolega juz sprzedał chyba wszystkie http://www.fmic.pl/product.php?id_product=203

Może by zamówił kolejną partię, ale musialby chyba obnizyc cenę smile.gif

TG mamy rozpracowany, wiec jakby co to mozemy pomóc nowemu uzytkownikowi. Instrukcja jest tu http://www.leagend.com/support.asp?id=65 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Popatrz o czym mowa

tak tak widziałem na allegro były po 480 zł sick.gif sam nie wiem czy wziąć kredyt na dom i kupić tego turbogauge czy tego z allegro i bawić się z kabelkami spineyes.gif w sumie interesuje mnie temperatura zewnętrzna i przejechany dystans hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w obd2 jest wartosc i jednostka, a to ze pokazuje ci sie kilka to jest po prostu bajer softu ktory

> to w locie przelicza i wyswietla

To nie jest bajer softu, tylko dokladnie to co jest zapisane w ECU. Myslisz ze np predkosc ostatnio zaprogramowana w tempomacie to sw przelicza grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie jest bajer softu, tylko dokladnie to co jest zapisane w ECU. Myslisz ze np predkosc ostatnio

> zaprogramowana w tempomacie to sw przelicza

nie wiem, moje komputery na OBD2 maja opcje w konfiguracji ktora powoduje ze tak samo ladnie wyswietla spalanie w milach na galon jak i w galonach na mile jak rowniez w litrach na km, albo km/litr... przy czym na 100% jestem pewien ze moj fiat nie rozumie mil i galonow wink.gif

wiec nadal obstaje przy swoim ze ECU ma wprogramowane jednostki globalnie i trzyma tylko liczniki w tych jednostkach. To co sie wyswietla to po prostu sie wyswietla zgodnie z odpowiednim ustawieniem i przelicznikiem wink.gif

edyta:

bo tempomatowi to w sumie obojetne czy 15jednostek ktore ma pilnowac to km/h czy mile/h - ustawione? to tak jedzie wink.gif a kierownik chyba wie najlepiej czy chce jechac 15km/h czy 15mil/h - a reguluje wg wyswietlacza ktory ma tak albo inaczsej wyskalowany wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> montował ktoś komputer pokładowy

Mam, używam, polecam smile.gif Jedyny problem to przy temp. poniżej -10 wyświetlacz wariował. Albo wyświetlał z dużym opóźnieniem, albo wyświetlał tylko połowę, albo wcale. Po ponownym odpaleniu problem znikał. Poza tym urządzenie przemyślane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam, używam, polecam Jedyny problem to przy temp. poniżej -10 wyświetlacz wariował. Albo

> wyświetlał z dużym opóźnieniem, albo wyświetlał tylko połowę, albo wcale. Po ponownym

> odpaleniu problem znikał. Poza tym urządzenie przemyślane.

problem z podłączeniem ?

gdzie szukać kabli ?

co masz podłączone ?

możesz dać fotki jak zamontowałeś ?

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> problem z podłączeniem ?

Instrukcja dość dobrze napisana, wiec problemów żadnych.

> gdzie szukać kabli ?

Ja u siebie mam blisko do ECU auta. Wszytko miałem pod ręką. Pomocna w tym była książka "sam naprawiam..." i rozpiska złącza kompa samochod.

> co masz podłączone ?

Na początku miałem ambitne plany, aby podpiąć wszystko wraz z sonda lambda. Skończyło się na temperaturach, czujniku drogi, czasie wtrysku, zapalonych światłach. Na razie jest zimno, choć zakładałem we wrześniu wink.gif

> możesz dać fotki jak zamontowałeś

na szybko komórką

6b0f2526c0f6c8f7med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Instrukcja dość dobrze napisana, wiec problemów żadnych.

> Ja u siebie mam blisko do ECU auta. Wszytko miałem pod ręką. Pomocna w tym była książka "sam

> naprawiam..." i rozpiska złącza kompa samochod.

> Na początku miałem ambitne plany, aby podpiąć wszystko wraz z sonda lambda. Skończyło się na

> temperaturach, czujniku drogi, czasie wtrysku, zapalonych światłach. Na razie jest zimno, choć

> zakładałem we wrześniu

> na szybko komórką

długo ustawiałeś ? np spalanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> długo ustawiałeś ? np spalanie ?

Pierwszą ustawiłem stałą drogi. Akurat miałem trasę 300 km. Fajne jest to, że po prawidłowym ustawieniu pokazuje prawidłową prędkość. Można również ustawić drogę zczytując odległość z GPS, będzie jeszcze dokładniej.

Spalanie to pestka, tankujesz to pełna, jeździsz i ustawiasz smile.gif Bardzo pomocna jest przy tym aplikacja obsługująca UKP, praktycznie sama wszystko robi. Jedynie co musisz wiedzieć, to ile paliwa spaliłeś. U mnie udało się dostroić do max 0,5 litra odchyłki na zbiornik.

Ogólnie polecam, tylko nie w każdym aucie uda się jakoś sensownie zabudować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.