woox Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 Mam taki problem, w moim aucie ( saxo ) na jednym połączeniu, jest to 6-pinowa wtyczka od regulatora biegu jałowego, cały czas regularnie utleniają się styki i robią się zielone w następstwie czego ma miejsce brak przejścia i auto nie chce odpalić, bo nie otwiera się silniczek w owym regulatorze. Wystarczy jednak zdjąć wtyczkę i spryskać sprayem "kontakt S" i styki momentalnie robią się pięknie błyszczące i jakiś tydzień jest OK. Po kilku dniach normalnej pracy auto zaczyna nie trzymać wolnych obrotów, a po dłuższym postoju nie zapala inaczej niż w ten sposób, że trzeba dodać lekko gazu i trzymać dopóki nie złapie jako takiej temperatury. Wtedy procedura od nowa zdejmuje wtyczkę spray i tydzień spokoju. Pytanie jest takie - czy jest jakiś sprawdzony sposób, żeby te styki nie zieleniały w takim tempie. Pierwszy raz spotykam się z takim problem, w żadnym z aut, które użytkowałem i użytkuję, nic takiego się nie działo. Co więcej tak się dzieje tylko na tym jednym połączeniu. Auto ma lpg jeżeli to ma jakieś znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 A gniazdo też pryskasz ? Może tam śniedź zostaje i korozja znów postępuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 Kontakt 61 Jak chcesz tańszy preparat, to poszukaj konserwujących, np. Kontakt Ualbo cos z oferty Motip. Chyba że koledzy cos jeszcze doradzą Szybkie zielenienie styków (powstaje węglan miedzi) wskazuje na jakąs agresywną atmosferę - moze sprawdź czy jakies syfy sie w tym aucie nie wydzielają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woox Napisano 4 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > A gniazdo też pryskasz ? Może tam śniedź zostaje i korozja znów postępuje. Też, pryskam najpierw kontaktem S a potem spłukuję kontaktem U, poprawa następuję natychmiast, co z tego jeżeli tylko na kilka dni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Też, pryskam najpierw kontaktem S a potem spłukuję kontaktem U, poprawa następuję natychmiast, co z > tego jeżeli tylko na kilka dni Spróbuj napakować tam wazeliny technicznej i zamknąć połączenie. Jak to nie pomoże, to może styki już po prostu straciły warstwę ochronną i korodują... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 Musi byc cos tak podlaczone, zeby potencjał sprzyjał korodowaniu. Mozesz sprobowac wziasc mase tego polaczenia z innego miejsca. Doraźnie zaizoluj szczelnie złącze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 Wymień styki i problem zniknie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woox Napisano 4 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Wymień styki i problem zniknie Wymieniłem regulator biegu jałowego bo najpierw na to stawiałem, potem okazało się , że ten stary też był OK. Nowy regulator to nowe piny i właśnie one są ciągle zielone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakafoto Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 Elektrosol i dokładna izolacja. Albo wymiana styków i dokładna izolacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Wymieniłem regulator biegu jałowego bo najpierw na to stawiałem, potem okazało się , że ten stary > też był OK. Nowy regulator to nowe piny i właśnie one są ciągle zielone a co z pinami w kostce ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woox Napisano 4 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > a co z pinami w kostce ? no nic, od nowości, na nich nie widać tego zielonego nalotu ale psikam również, sam nie wiem może się coś wyrobiło i nie zaciska się już tak dobrze na pinach regulatora czy co? może wcisnąć przez jakąś folie aluminiową żeby ciaśniej było? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > no nic, od nowości, na nich nie widać tego zielonego nalotu ale psikam również, sam nie wiem może > się coś wyrobiło i nie zaciska się już tak dobrze na pinach regulatora czy co? może wcisnąć > przez jakąś folie aluminiową żeby ciaśniej było? Wymień piny w kostce ,wszystkie oczywiśćie do kupienia w wyspecjalizowanych sklepach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 w clio można by co pół roku wymieniać lampkę oświetlenia tablicy, z tego samego powodu. Rozwiaznia były dwa: zlutować na stałe, albo dokładnie wyczyścić i napakować we wtyczki wazeliny technicznej i połączyć. Wybrałem drugi wariant i przez 7 lat tam nie musiałem zaglądać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 wyczysc papierem sciernym a potem wazelina techniczna i problem minie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 > Mam taki problem wurth - spray do usuwania korozji konektorowej - myjesz , suszysz, myjesz , dajesz wazeliny duużo i po problemie - oczywiście i gniazdo i wtyczkę , wazeliny do pełna i zamykasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.