Skocz do zawartości

Samochód ze Szwajcarii


Milczar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

rozglądam się za kolejnym autem i padła propozycja poszukania czegoś ciekawego w Szwajcarii ponieważ mam kogoś kto by mi pomógł w obejrzeniu i dogadaniu się ze sprzedającym. Sporo słyszałem o świetnie wyposażonych i na bieżąco serwisowanych autach, które jednak swoje kosztują przez to.

Sprowadzał ktoś auto stamtąd ? Dużo papierkologii ? Warto szukać czegoś w 100% sprawnego za większą kasę czy czegoś do delikatnych poprawek (zderzaki, błotniki itp. przytarte, obite ale nie zmiażdżone) za mniejszą ? Interesuje mnie powrót tylko na kołach. Czy oprócz AutoScout24.ch jest jeszcze coś gdzie można przejrzeć oferty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam takiego auta ale znam mechanika który pracuje w Szwajcarii. Faktycznie z reguły Szwajcarzy pilnują okresów w jakich auto powinno być serwisowane i nie dziadują. Jak jest to bmw to robią w bmw, jak VW to VW.

Ale od każdej reguły jest odstępstwo, też się trafiają auta zapuszczone.

Jeżeli Szwajcar dbał o samochód i przy aucie było wymieniane to co trzeba to nie licz na to, że tanio kupisz. Auto w dobrym stanie ale już leciwe powiedzmy z początku produkcji może mieć cenę wyższą niż kilkulatek o którego średnio dbano. Przebiegi też nie są takie do których jesteś przyzwyczajony odbiegają od "polskiej średniej".

Tanio to można wyrwać tylko to co wymaga sporych inwestycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie słyszałem, że dbają o serwis. Przebieg rzędu 200-300tyś mnie zupełnie nie przeraża chociaż rozglądam się za benzyną więc myślę, że aż takich nie będzie. Jednak gdyby trafił się diesel to wolałbym żeby miał te 350tyś na blacie niż nasze piękne 180tyś. Rozbitki owinięte trzy razy wokół drzewa i prostowane na kowadle mnie nie interesują i jestem świadom ceny adekwatnej do stanu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy jak "starego" auta szukasz ale 10-cio letnia benzyna będzie miała w okolicach podchodzących pod 300 tyś. km. Widziałem auto tego mechanika A-4 z 2006r i jego benzyna miała powyżej 300 tyś. Wg. jego słów jest to taki przebieg jeden ze średnio wyższych. Po aucie w rzeczywistości nie widać tego nalotu. Jak Szwajcar będzie sprzedawał to da Ci wszystkie rachunki jakie tylko ma od początku posiadania auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> rozglądam się za kolejnym autem i padła propozycja poszukania czegoś ciekawego w Szwajcarii

> ponieważ mam kogoś kto by mi pomógł w obejrzeniu i dogadaniu się ze sprzedającym. Sporo

> słyszałem o świetnie wyposażonych i na bieżąco serwisowanych autach, które jednak swoje

> kosztują przez to.

w kwestii serwisowania, to tez kiedys myslalem, ze poza pl to nie kombinuja i wszystko jest X razy lepiej robiony. Moje auto bylo sprowadzone z CH i kupione jako rozbite w pl, przebieg potwierdzony z ASO, stan tez. Na pierwszy przeglad po naprawie blacharskiej pojechalem do serwisu suabru w pl. Tam, sie dowiedzialem, ze mieli mnostow "problemow" z autami serwisowanymi w CH, tzn w ksiazce jest wpisany przeglad miesiac temu a polowa rzeczy nie zrobiona. U mnie bylo tak z rozrzadem, ktory zarowno aso potweirdzilo, jak i byl stosowny wpis w ksiazce, ze byl wymieniany 3m i ok 1kkm wczesniej, opinia (niestety) dwoch serwisow byla, ze jednak nie byl tongue.gif

Tak sie tez sklada, ze wlscie z CH duzo sie ciagnie Subaru, wiec serwisy maja na to jakis poglad.

> Sprowadzał ktoś auto stamtąd ? Dużo papierkologii ? Warto szukać czegoś w 100% sprawnego za większą

> kasę czy czegoś do delikatnych poprawek (zderzaki, błotniki itp. przytarte, obite ale nie

> zmiażdżone) za mniejszą ? Interesuje mnie powrót tylko na kołach. Czy oprócz AutoScout24.ch

> jest jeszcze coś gdzie można przejrzeć oferty ?

Papierkologii wiecej, niz z EU, ale do ogarniecia, poczytanie w sieci ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy, który podrzucił tą opcję szukał tam właśnie Subaru dla kogoś bo w Niemczech był z tym

> spory problem a tam tego jest dosyć dużo i można wybrać.

w D to raz dziecko na ulicy mnie pytalo co to za ladne auto grinser006.gif, choc oczywisce zalezy to od regionu.

W CH jest tego sporo, z racji, ze duzo jest aut noPb + AWD, nawet widac to po ksiazce serwisowej, ASO prawie w kazdej miescinie icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukam auta od 2005r w górę, poniżej nie zejdę bo mija się to z moimi założeniami.

mogę Ci podrzucić namiary na A4 1.8Tq 2005 z navi i webasto z przebiegiem 178kkm za 8k ojro. Mam historię serwisową biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mogę Ci podrzucić namiary na A4 1.8Tq 2005 z navi i webasto z przebiegiem 178kkm za 8k ojro. Mam

> historię serwisową

Heh dzięki ale nie smile.gif Audi już mam i mimo, że to bardzo przyjemne auta to trzeba zmienić na coś innego 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważaj tylko na papierologię. Sam miałem przypadek gdzie mogłem zakupić auto ze Szwajcari (ładne, zadbane) ale niestety jeden podpis i byłbym bez pieniędzy i z samochodem bez prawa rejestracji w PL. Także uprzedzam aby patrzeć na zgodność dokumentów z prawem polskim. Potem mogą być kłopoty frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupisz auto to masz dwie mozliwosci wyjazdu nim z CH.

1. Laweta

2. Kupujwsz nr wyjazdowe.

14-sto dniowe za 199CHF

lub

35-cio dniowe za 299CHF

tzn. jezeli kupujesz nr po polowie miesiaca to masz ocje na dwa tyg.

opcja 35 dni zaczyna sie np: 27marzec do konca kwietnia.

Ok, masz juz auto i ew. numery.

Jedziesz autem lub z autem na granice CH/D i po niemieckiej stronie

placisz w okienku 19% podatku i jezeli auto jest z poza EU (produkcja)

to placisz na miejscu 10% cla.

Musisz miec jakas umowe kupna auta (mozesz sam sobie napisac)

W PL na umowie wymagaja nazwisko i adres sprzedajacego i kupujacego.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szczegółowe wyjaśnienie ok.gif Jak mam już te tablice i umowę K-S ze szwajcarem, to na nich spokojnie przebijam się przez Niemcy aż do Polski tak ? I tu u nas załatwiam już te wszystkie recyklingi, tłumaczenia i inne duperele bez żadnych problemów.

Zobaczymy jak to będzie, na razie padła propozycja, auto będzie poszukiwane w D oraz CH i tam gdzie się trafi tam się kupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za szczegółowe wyjaśnienie Jak mam już te tablice i umowę K-S ze szwajcarem, to na nich

> spokojnie przebijam się przez Niemcy aż do Polski tak ? I tu u nas załatwiam już te wszystkie

> recyklingi, tłumaczenia i inne duperele bez żadnych problemów.

> Zobaczymy jak to będzie, na razie padła propozycja, auto będzie poszukiwane w D oraz CH i tam gdzie

> się trafi tam się kupi.

Dokladnie ok.gif

Napisz umowe w dwóch jezykach i nie bedziesz musial tlumaczyc.

Tu masz przyklad umowy, ktora moj tata wykorzystal

i nie bylo zadnych problemow.

Kaufvertrag.xls

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.