Skocz do zawartości

Ups... czyli przesunięcie paska na jednym wałku o 1 ząbek


mati6630

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Ogólnie rzadko zaglądam na techniczny BBM z racji że moja Bravka jest bezawaryjna(oby cały czas). Jednak ostatnio zachciało mi się założyć klimatyzację. Elektryka ogarnięta zgodnie ze schematami jak w fabryce. Jednak przy próbie odkręcenia koła pasowego coś delikatnie strzeliło. Wałki były zblokowane. Wydaje mi się że pasek mógł przeskoczyć o jeden ząbek na wałku od zaworów wydechowych. Ale czy to możliwe confused.gif Pasek ma niecałe 10kkm nalotu. Silnik odpala jeździ nie grzeje się nic niepokojącego nie występuje. Ale lepiej być pewnym. Pozdrawiam wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przepraszam, a w jakim celu blokowałeś wałki?

Ponieważ mam automat i nie widzę innej możliości zblokowania rozrządu no oczywiście oprócz blokad wkręcanych w gniazda świec wink.gif A raczej jeśli wał będzie mi się obracał to moge sobie tą śrubę kręcić i kręcić zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponieważ mam automat i nie widzę innej możliości zblokowania rozrządu no oczywiście oprócz blokad

> wkręcanych w gniazda świec A raczej jeśli wał będzie mi się obracał to moge sobie tą śrubę

> kręcić i kręcić

Żeby odkręcić nakrętkę koła pasowego, trzeba użyć klucza udarowego lub nasadowy i puknąć w niego młotkiem, ewentualnie zablokować wieniec zębaty na kole zamachowym płaskim śrubokrętem.

Blokowanie wałków w takim celu, to proszenie się o kłopoty, przecież na wale masz przełożenie x2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie. Ogólnie rzadko zaglądam na techniczny BBM z racji że moja Bravka jest bezawaryjna(oby

> cały czas). Jednak ostatnio zachciało mi się założyć klimatyzację. Elektryka ogarnięta zgodnie

> ze schematami jak w fabryce. Jednak przy próbie odkręcenia koła pasowego coś delikatnie

> strzeliło. Wałki były zblokowane. Wydaje mi się że pasek mógł przeskoczyć o jeden ząbek na

> wałku od zaworów wydechowych. Ale czy to możliwe Pasek ma niecałe 10kkm nalotu. Silnik odpala

> jeździ nie grzeje się nic niepokojącego nie występuje. Ale lepiej być pewnym. Pozdrawiam

Pomyśl, jeśli miałeś zblokowane wałki to nie mógł przeskoczyć pasek tylko na jednym z nich.

Pomijam fakt, że Ty prosiłeś się o to, żeby ten pasek przeskoczył mlot.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardziej niż pewien że pasek na wałku ssącym nie przeskoczył bo się na niego patrzyłem w momencie stuknięcia. wink.gif Za chwilę odkręce osłone i zobacze po moich znakach czy coś sie przesunęło. Echh zachciało mi sie klimy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem bardziej niż pewien że pasek na wałku ssącym nie przeskoczył bo się na niego patrzyłem w

> momencie stuknięcia. Za chwilę odkręce osłone i zobacze po moich znakach czy coś sie

> przesunęło. Echh zachciało mi sie klimy

Umówiłem się na jutro ze znajomym który ma blokady wałków. Jeżeli dobrze rozumuje to jak 1 tłok ustawie w GMP i uda mi się założyć te blokady bez problemów to znaczy że rozrząd dobrze ustawiony? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze dwa tłoki mają byc na jednej wysokości (GMP) i wtedy ma pojawić się na "okienku" głowiczki wcięcie w wałku na blokadę. Idealnie wyśrodkowane względem otworu.

Ja tak z sąsiedniego kącika, bo własnie wczoraj to przerabiałem i piszę 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli przeskoczyłby Ci pasek to bank wyczułbyś złą pracę silnika.

Mi kiedyś ścięło klina na dolnym kole i jechałem do domu jakieś 30km z odkręcającym się kołem, jedyne co wyczułem to wskazania EGT które zachowywały się bardzo dziwnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi kiedyś ścięło klina na dolnym kole i jechałem do domu jakieś 30km z odkręcającym się kołem,

> jedyne co wyczułem to wskazania EGT które zachowywały się bardzo dziwnie...

Dzięki jutro się z nim ustawiłem ostatecznie na sprawdzenie tego. A tak wgl to nie ma ktoś węża wodnego z 1.6 który łączy termos z chłodnicą i zbiorniczkiem wyrównawczym? wink.gif zaraz ogłoszę się na giełdzie skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pierwsze dwa tłoki mają byc na jednej wysokości (GMP) i wtedy ma pojawić się na "okienku" głowiczki

> wcięcie w wałku na blokadę. Idealnie wyśrodkowane względem otworu.

> Ja tak z sąsiedniego kącika, bo własnie wczoraj to przerabiałem i piszę

Gdyby pierwsze dwa tłoki były na jednej wysokości to na pewno niebyłby to GMP.

Tłoki 1 i 4 w górze i wtedy jest GMP . Ale co drugi obrót wałem można założyć blokady bo wtedy jest 1 cylinder w GMP.

Jeżeli pierwsze dwa tłoki byłyby na jednej wysokości to trzeci i czwarty byłby na tej samej wysokości (w połowie wysokości swojej pracy) .

Tłoki chodzą parami 1 z 4 ,a 2 z 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.