Skocz do zawartości

Astra III


TorLan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie kolegów. Jestem z kącika Lanosa a że zamierzam zakupić Astrę III kombi z silnikiem 1,7 CDTI 80 KM to proszę o spostrzeżenia i uwagi odnośnie tego autka z tym właśnie silnikiem. Czy warto zakupić Asterkę z tym motorem czy też ogladać się za czymś innym. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO Z17DTL to najlepszy z możliwych wyborów do w miarę dynamicznej i oszczędnej jazdy. Już wyjaśniam dlaczego. Za 900 -1000 zł robisz auto na 100KM czyli masz tak jak zwykły Z17DTH. Ale kupujesz auto taniej niż jednostki 100KM i NIE MASZ w tym silniku 2 potencjalnie kosztownych i awaryjnych elementów jak koło dwumasowe oraz DPF.

Do tego osprzęt wtryskowy Boscha ktory jest prostszy i tanszy w serwisie niż Denso z modeli DTJ/DTR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_w

> IMHO Z17DTL to najlepszy z możliwych wyborów do w miarę dynamicznej i oszczędnej jazdy. Już

> wyjaśniam dlaczego. Za 900 -1000 zł robisz auto na 100KM czyli masz tak jak zwykły Z17DTH.

> Ale kupujesz auto taniej niż jednostki 100KM i NIE MASZ w tym silniku 2 potencjalnie

> kosztownych i awaryjnych elementów jak koło dwumasowe oraz DPF.

> Do tego osprzęt wtryskowy Boscha ktory jest prostszy i tanszy w serwisie niż Denso z modeli DTJ/DTR

Sporo jeżdżę ASTRĄ H z silnikiem diesla. Tj 1.7cdti 100KM (Z17DTH). I wg mnie ten właśnie silnik jest optymalny. Mocy nie brakuje na żadnym biegu, bardzo sprawnie można się nim poruszać zarówno w cyklu miejskim jak i w trasie.

Pamiętać należy, że klimatyzacja jaka jest zamontowana w aucie, zabiera trochę mocy po włączeniu, co niby diesla nie dotyczy to jak benzyniaka ale trzeba to wziąć pod uwagę. 80KM dla tego auta, w dodatku kombi to zbyt mało wg mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMHO Z17DTL to najlepszy z możliwych wyborów do w miarę dynamicznej i oszczędnej jazdy. Już

> wyjaśniam dlaczego. Za 900 -1000 zł robisz auto na 100KM czyli masz tak jak zwykły Z17DTH.

> Ale kupujesz auto taniej niż jednostki 100KM i NIE MASZ w tym silniku 2 potencjalnie

> kosztownych i awaryjnych elementów jak koło dwumasowe oraz DPF.

DPF'a nie ma też Z17DTH. Filtr cząstek stałych wprowadzono dopiero w silnikach Z17DTJ i Z17DTR (110 i 125km).

Wg mnie w serii Z17DTL jest trochę słaby, aczkolwiek samym softem można dobić do tych 100KM (widziałem już zrobione DTL'e na 95KM oraz tyle samo momentu co w DTH), różnica między DTL'em a DTH jest taka, że ten drugi ma inne turbo i inny soft. Nie licząc innego sprzęgła i innych niewielkich pierdół jest to praktycznie ten sam motor. Ponoć wtryski są jeszcze inne,natomiast jaka jest ich wydajność to nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_w

> DPF'a nie ma też Z17DTH. Filtr cząstek stałych wprowadzono dopiero w silnikach Z17DTJ i Z17DTR (110

> i 125km).

> Wg mnie w serii Z17DTL jest trochę słaby, aczkolwiek samym softem można dobić do tych 100KM

> (widziałem już zrobione DTL'e na 95KM oraz tyle samo momentu co w DTH), różnica między DTL'em

> a DTH jest taka, że ten drugi ma inne turbo i inny soft. Nie licząc innego sprzęgła i innych

> niewielkich pierdół jest to praktycznie ten sam motor. Ponoć wtryski są jeszcze inne,natomiast

> jaka jest ich wydajność to nie mam pojęcia.

Nie wiem czy jest sens bawić się softem i uzyskać 100KM bo pójdzie to kosztem czegoś zapewne w dalszej eksploatacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy jest sens bawić się softem i uzyskać 100KM bo pójdzie to kosztem czegoś zapewne w

> dalszej eksploatacji...

Raczej soft wyjdzie tylko na dobre temu silnikowi bo nie będzie trzeba go męczyć podczas jazdy wysokimi obrotami. A jak sama nazwa wskazuje DTL - czyli silnik o obniżonej mocy, z reguły stosowany w DE z uwagi na ich podatki od mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pójdzie to kosztem czegoś zapewne w

> dalszej eksploatacji...

Zawsze jest jakieś ryzyko, aczkolwiek coś może się rozsypać niekoniecznie z powodu chipa. GT1544 (takie turbo ma Z17DTL) montował np. Fiat w swoich JTD o mocy 105KM, więc sądzę że te 100km po chipie zbytnio nie zmęczy tej turbinki, a o ile wiem to seria GT15 ma wydajność do około 150KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy jest sens bawić się softem i uzyskać 100KM bo pójdzie to kosztem czegoś zapewne w

> dalszej eksploatacji...

Zapewne? biglaugh.gifTwierdzę ze nie pójdzie. Skrzynia biegów, układ napędowy itp wszystko jest takie same jak w Z17DTH. Sprzęgło jest zwykłe a nie dwumasowe to nawet lepiej. Ma co prawda o ok 1,5 cm mniejszą średnicę ale to akurat nie wpływa na żywontość bo po tuningu moment sie wypłaszcza i tak nie obciąża sprzegła. To co takiego może zapewne pójść po podniesieniu mocy Z17DTL do 100KM co nie wysypie sie przy normalnej eksploatacji Z17DTH? Turbina? Na pewno nie bo ten model ma stałą geometrię jest mniej podatny na uszkodzenia niż turbo ze zmienną geometrią stosowane w Z17DTH. Mam kumpla który pracuje jako PH i miał firmową Astrę II z tym silnikiem. Za własną kase po cichu zrobił moda i jak sie zwalniał z firmy to było coś pod 200 tyś. Skoro sie nic nie wysypało pod nogą PH to normalny user też łatwo niczego nie zajedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przesiadłem się z Lanosa 1.5 16V do Astry 3 DTH 101KM , różnica jest bardzo duża pomiędzy tymi autami , zdecydowanie odradzam ci wersję 80KM , jest po prostu za słaba do auta które waży 1360kg , silnik DTH daje radę , jak brałem Astrę miała 110kkm teraz ma 160kkm (mam ją czwarty rok) jak do tej pory wszystko pięknie lata i pamiętaj że nie jest to auto które lubi emerycką jazdę , ten silnik lubi w palnik dostawać , wręcz powiem nawet że musi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja przesiadłem się z Lanosa 1.5 16V do Astry 3 DTH 101KM , różnica jest bardzo duża pomiędzy tymi

> autami , zdecydowanie odradzam ci wersję 80KM , jest po prostu za słaba do auta które waży

> 1360kg , silnik DTH daje radę , jak brałem Astrę miała 110kkm teraz ma 160kkm (mam ją czwarty

> rok) jak do tej pory wszystko pięknie lata i pamiętaj że nie jest to auto które lubi emerycką

> jazdę , ten silnik lubi w palnik dostawać , wręcz powiem nawet że musi .

Mam Astre od niedawna,też sie z Lanosa przesiadlem zlosnik.gif

A tak dokładniej to o co chodzi z tym palnikem?

Ps.Warto z Twojego doświadczenia lać paliwo typu Verva/Ultimate/V-Power do 1.7 DTH 101KM? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak dokładniej to o co chodzi z tym palnikem?

Od czasu do czasu trza auto przegonić zlosnik.gif

> Ps.Warto z Twojego doświadczenia lać paliwo typu Verva/Ultimate/V-Power do 1.7 DTH 101KM?

Wg mnie nie warto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od czasu do czasu trza auto przegonić

Wiem co znaczy dać w palnik,ale oczekiwałem jakiś konkretnych powodów,czemu akurat temu silnikowi jazda emerycka nie służy zlosnik.gif

> Wg mnie nie warto

Zauważyłem,ze silnik na vervie ciszej pracuje po uruchomieniu,i przejechany dystans na pełnym zbiorniku mam nieco większy,tak ok 50km.

Tankowanie powtórzone 2 krotnie dla potwierdzenia tezy. wpysk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem co znaczy dać w palnik,ale oczekiwałem jakiś konkretnych powodów,czemu akurat temu silnikowi jazda emerycka nie służy

Każde autko z turbiną o zmiennej geometrii łopatek trzeba czasem przegonić. Inaczej zapiekają się kierowniczki łopatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu masz rację.Samochód na co dzień służy żonie głównie na dojazdy do pracy.Dziennie pokonuje ok 50 km,ale niestety w warunkach typowo miejskich.

Muszę się z żoną zamienić na kilka dni i dać Astrze trochę ambitniejszych zajęć na trasie. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Muszę się z żoną zamienić na kilka dni i dać Astrze trochę ambitniejszych zajęć na trasie.

Lepiej pod karą jazdy na glonojada komunikacja miejską kazać jeździć dynamicznie. Skoro sie da w porannych warszawskich korkach to da sie i w innych mniej zakorkowanych miejscach. Zmiana biegu w miarę możliwości powyżej 3 tyś obr. i problem zapiekania łopatek z głowy.

Moja zona.gif już sie tak nauczyła jeździć dieslem że nawet wie na słuch kiedy sie DPF wypala i wtedy czeka grzecznie aż sie skończy. biglaugh.gif

Ja nie mam takiej cierpliwości biglaugh.gifcfaniak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lepiej pod karą jazdy na glonojada komunikacja miejską kazać jeździć dynamicznie.

Wiesz- z Lanosa sie przesiadła to i wolne obroty na skrzyżowaniu,zdają sie być bardzo dynamiczne. zlosnik.gif

> porannych warszawskich korkach to da sie i w innych mniej zakorkowanych miejscach. Zmiana

> biegu w miarę możliwości powyżej 3 tyś obr. i problem zapiekania łopatek z głowy.

Sam się muszę najpierw przejechać powyżej 3000 obrotów i zobaczyć czy jest to zadanie wykonalne dla mojej kobiety boje_sie.gif

> Moja już sie tak nauczyła jeździć dieslem że nawet wie na słuch kiedy sie DPF wypala i wtedy

DPF-Brak claps.gif

> czeka grzecznie aż sie skończy.

> Ja nie mam takiej cierpliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam się muszę najpierw przejechać powyżej 3000 obrotów i zobaczyć czy jest to zadanie wykonalne dla mojej kobiety

Pamiętaj że każdy silnik 16v odżywa dopiero od 2500 obr/min

Wcześniejsza zmiana biegu na wyższy IMO nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy Ty rozumiesz pojęcie słowa KAŻDY ?????

Tak, rozumiem.

A Ty wiesz co to ironia ?

Jakbyś chciał się w razie czego dowiedzieć, to poszukaj sobie w sieci wykresów mocy i momentu dla silnika Hondy iVTEC (czy jak to się pisze) , Toyoty Valvematic ,

2500 rpm w tych silniczach , hmmmmm yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ps.Warto z Twojego doświadczenia lać paliwo typu Verva/Ultimate/V-Power do 1.7 DTH 101KM?

Szkoda kasy na ten shit sprawdzałem osobiście , efekt jest taki że ty oczekujesz większej mocy w palnik wkładasz , co za tym idzie rośnie EGT a ECU tnie dawkę paliwa i moc spada , zawsze leję zwykłą gnojówkę na BP .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, rozumiem.

ok.gif

> A Ty wiesz co to ironia ?

Jak najbardziej, sprawdzałem nawet w googlach co to znaczy

> Jakbyś chciał się w razie czego dowiedzieć,

Poważnie? Miałem Opla Combo z tym silnikiem....

>to poszukaj sobie w sieci wykresów mocy i momentu

nie muszę bo j/w

> dla silnika Hondy iVTEC (czy jak to się pisze) ,

Jest to silnik Isuzu 1.7 CTDi jak już coś, taki sam jak w oplu tylko inne oznaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak najbardziej, sprawdzałem nawet w googlach co to znaczy

> Poważnie? Miałem Opla Combo z tym silnikiem....

> nie muszę bo j/w

> Jest to silnik Isuzu 1.7 CTDi jak już coś, taki sam jak w oplu tylko inne oznaczenie

nono.gifnono.gifnono.gif

Kolego Cent - ja piszę o japońskich silnikach BENZYNOWYCH 16V , a nie jakichś popierdułkach na ropę 1,7 CDTI z Opla Combo zlosnik2.gif.

Stąd moje ironiczne pytanie ( na twoje kategoryczne stwierdzenie >>KAŻDY<<) : "czy w benzynowych też ? "

Jednak poszukaj tych wykresów, to zobaczysz od jakich rpm odżywają silniki benzynowe 16V (zresztą nie tylko przytoczone japońskie , ale i europejskie też).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego Cent - ja piszę o japońskich silnikach BENZYNOWYCH 16V , a nie jakichś popierdułkach na ropę 1,7 CDTI z Opla

To napisz że chodzi o benzynkę, a popierdułka 1.7cdti z Opla też jest japońska

Teraz się pochwal jak jezdzisz silnikiem 16v, przy jakich obrotach zmieniasz biegi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To napisz że chodzi o benzynkę, a popierdułka 1.7cdti z Opla też jest japońska

Kolego, przecież na twoje kategoryczne :

> Pamiętaj że każdy silnik 16v odżywa dopiero od 2500 obr/min

zadałem pytanie (ironiczne) :

> czy benzynowe też ?

Zresztą użytkownik z takim stażem powinien przynajmniej słyszeć, że iVTEC czy Valvematic czy Dual VVTi to technologia benzynowa i nie trzeba chyba tego dodawać ?

A jak się jeździ takim silnikiem ?

Moja była AI 60KM , 8V do 2,5k rpm zbierała się lepiej niż obecny dwukrotnie mocniejszy silnik 16V.

A kiedy zmieniam biegi ?

To zależy zlosnik.gif.

Czasami zgodnie z podpowiadaczem (czyli ok. 2000 rpm) , a czasami na czerwonym polu (ok. 6,5 - 7,0k rpm) bo to benzyna grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pamiętaj że każdy silnik 16v odżywa dopiero od 2500 obr/min

> Wcześniejsza zmiana biegu na wyższy IMO nie ma sensu.

Spokojnie,mam już nalatane w Corolli D4D 468kkm.

Co nie co się orientuje jak jeździć.

Tylko tyle,że nie mam w Toyocie turbodmuchadła ze zmienną geometrią.

Ale ogólnie temat ogarniam. cfaniak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moja była AI 60KM , 8V do 2,5k rpm zbierała się lepiej niż obecny dwukrotnie mocniejszy silnik 16V.

Silnik 8v ma mocniejszy dół, a każda 16v jest lepsza od 2500 obr/min. Niezależnie od tego czy to ON czy Pb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik 8v ma mocniejszy dół, a każda 16v jest lepsza od 2500 obr/min. Niezależnie od tego czy to ON

> czy Pb

Mnie nie trzeba tego tłumaczyć.

Więc mentorski ton na moje posty nie jest potrzebny.

Jeździłem w swoim życiu benzynami zweitakte (Trabi und Wartbi) , benzynami 8V , dislem turbo TDI a teraz benzyną 16V więc wiem jaką one mają charkterystykę wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego, przecież na twoje kategoryczne :

> zadałem pytanie (ironiczne) :

> Zresztą użytkownik z takim stażem powinien przynajmniej słyszeć, że iVTEC czy Valvematic czy Dual

> VVTi to technologia benzynowa i nie trzeba chyba tego dodawać

Nie wiem co ma się piernik do wiatraka, mowa jest o dieslu, w tym wypadku 16v i tego powinniśmy się trzymać, charakterystyka pracy silnika diesla a benzynowego jest różna i to bardzo, więc na klnie.gif porównywać np. Hondowskie VTEC'ki (mowa np. o D-serii), które moc max mają gdzieś w okolicach 6krpm, moment max ca. 5,2krpm, z dieslem CDTI który takie wartości osiąga w dwukrotnie mniejszym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem co ma się piernik do wiatraka

> charakterystyka pracy silnika diesla a benzynowego jest różna i to bardzo

Koledze analyzer jak już zabrał głos to proponuję dokładnie poczytać ostatnie 2-3 strony wątku facepalm%5B1%5D.gif

Cent napisał :

> Pamiętaj że każdy silnik 16v odżywa dopiero od 2500 obr/min

Więc jak każdy silnik, to ironicznie zapytałem czy benzynowe też.

Bo np. benzynowe 16V "odżywają" przy większych obrotach (szczególnie te wspomniane przeze mnie japońskie iVTEK-i , Valvematici , itp.)

PS

A tak wogóle , to jeśli analyzer jeździ tym co ma w podpisie to wie z autopsji, że przy 2,5k rpm te silniki nie istnieją. Budzą się pewnie do życia gdzieś tak pewnie przy 3,5k rpm (gdzie tak na marginesie diesle 8v i 16V zdychają).

Dzięki Kolegom za troskę (prośbę do moda możecie odwołać) nie będę wypisywał listy moich byłych samochodów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak wogóle to kolega czym jeździ? Bo w podpisie nie ma żadnego, a może wstydzi się przyznać?

Kolega jezdził tyloma że nie ma miejsca żeby wpisać dokładnie czym..... zlosnik.gif

Quote:

Jeździłem w swoim życiu benzynami zweitakte (Trabi und Wartbi) , benzynami 8V , dislem turbo TDI a teraz benzyną 16V więc wiem jaką one mają charkterystykę


P.S.

prośba do MODa o umożliwienie wpisania wynalazków którymi jezdził kolega....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega jezdził tyloma że nie ma miejsca żeby wpisać dokładnie czym.....

Cent, nie próbuj być złośliwy (bo i ja będę).

Staż na forum masz duży , czasami piszesz z głową ale o iVTEC-u pisałeś jako o dieslu 1,7 cdti Isuzu , a to już jest dyskwalifikujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledze analyzer jak już zabrał głos to proponuję dokładnie poczytać ostatnie 2-3 strony wątku

> Cent napisał :

> Więc jak każdy silnik, to ironicznie zapytałem czy benzynowe też.

> Bo np. benzynowe 16V "odżywają" przy większych obrotach (szczególnie te wspomniane przeze mnie

> japońskie iVTEK-i , Valvematici , itp.)

> PS

> A tak wogóle , to jeśli analyzer jeździ tym co ma w podpisie to wie z autopsji, że przy 2,5k rpm te

> silniki nie istnieją. Budzą się pewnie do życia gdzieś tak pewnie przy 3,5k rpm (gdzie tak na

> marginesie diesle 8v i 16V zdychają).

Oczywiście, że wiem o co chodzi, poza tym miałem styczność z silnikami o zmiennych fazach rozrządu (miałem Hondę Civic 5gen)

Aczkolwiek nadal wg mnie nie ma co dyskutować o charakterystykach silników benzynowych i wysokoprężnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aczkolwiek nadal wg mnie nie ma co dyskutować o charakterystykach silników benzynowych i

> wysokoprężnych.

Podyskutować zawsze można 20.GIF .

Byle mądrze i na temat (ale im więcej 20.GIF tym mądrości w dyskusjach coraz mniej biglaugh.gif ).

Analyzer masz rację , tak jak są na świecie wielbiciele blondynek , są wielbiciele brunetek , są tacy co wolą diesla , ale są też tacy co preferują benzynę. I nie ma co sobie na siłę udowadniać zalet któregokolwiek z napędów.

Jeździsz tymi 16V z podpisu ?

Tak z ciekawości zapytam , od jakich obrotów zaczynają jechać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździsz tymi 16V z podpisu ?

> Tak z ciekawości zapytam , od jakich obrotów zaczynają jechać ?

Jeżdżę jeżdżę smile.gif 1.6 w sumie zaczyna jechać od 3,2-3,4krpm. 1.4 od 4krpm bo auto cięższe i felga 16 a nie 15" jak w AG. W normalnej jeździe (większość to jazda miejska) zmieniam biegi przy 3-3,2krpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jestem

> Taki już mam po prostu charakter

To jeżeli nie jesteś , to już cię lubię 20.GIF.

A charakter, no cóż popracujemy nad tym, żeby go zmienić na lepszy ok.gif.

Żartowałem.

Chłopaki , 20.GIF , jeśli kogoś uraziłem to przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.