artur-wiater Napisano 26 Maja 2012 Udostępnij Napisano 26 Maja 2012 Jako, że kolega nie lubi DU i ma Skodę (prawie VW ) i śmiełem (ośmieliłem się ) zadrwić z jego klimy dokonaliśmy jak małe dzieci zakładu o piwko (tu już jak dorośli ) o to która klima jest lepszejsza ., bo przecież DU nie może być w czymkolwiek lepsze niż prawie VW Testowane auta: 1. Chevrolet Evanda 2004 rok klima automatyczna klima świezo po serwisie. 2. Skoda Octavia 2010 klima świeżo po serwisie manual Temperatura zewnętrzna 26 i słonecznie w autach 44 skoda 45 Eva więc prawie identycznie. Założenie - czas potrzebny na ochłodzenie auta do 15 stopni. Termometry znajdujace sie na siedzeniu z tyłu za kierowcą. Oba auta ustawione na obieg zamkniety wentylatory na maxa. No to sru...... Eva potrzebowała 14 minut, Skoda po 25 miałą 17 stopni i uznaliśmy , że szkoda paliwa. Dlaczego Eva wygrała - temp. z nawiewów 3 stopnie, w Skodzie 6 stopni.. Chevrolet góra I jeszcze jedno w frmie obok mają C5 tam klima jest tak tragiczna, że już ją reklamowali odpowiedz ASO TTTM... temperatura z nawiewów 10 stopni i tak ma być.. Bez komentarza.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 26 Maja 2012 Udostępnij Napisano 26 Maja 2012 Na miejscu Kolegi wynik pojedynku skwitowałbym stwierdzeniem w stylu: W Twoim aucie łatwiej się przeziębić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 26 Maja 2012 Udostępnij Napisano 26 Maja 2012 > Jako, że kolega nie lubi DU i ma Skodę (prawie VW ) i śmiełem (ośmieliłem się ) zadrwić z jego > klimy dokonaliśmy jak małe dzieci zakładu o piwko (tu już jak dorośli ) o to która klima jest > lepszejsza ., bo przecież DU nie może być w czymkolwiek lepsze niż prawie VW > (...) Akurat w Chevroletach jest bardzo wydajna klima. Twój kolega nie miał szans. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 26 Maja 2012 Udostępnij Napisano 26 Maja 2012 > Akurat w Chevroletach jest bardzo wydajna klima. Twój kolega nie miał szans. W Fabii II jak dam nawiew na klata+płetwy to mi stopy marzną po kilku minutach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 26 Maja 2012 Udostępnij Napisano 26 Maja 2012 > Akurat w Chevroletach jest bardzo wydajna klima. E tam. W moim L szału ni ma. A klima dopiero co nabita... W lanosie za to była rewelacyjna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid1 Napisano 26 Maja 2012 Udostępnij Napisano 26 Maja 2012 > E tam. W moim L szału ni ma. A klima dopiero co nabita... > W lanosie za to była rewelacyjna. To podobnie jak u mnie, 7,3 stopnia przy kratce nawiewu. Przy 5 osobach jest lichutko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 26 Maja 2012 Udostępnij Napisano 26 Maja 2012 > W Fabii II jak dam nawiew na klata+płetwy to mi stopy marzną po kilku minutach Ja w Lacetti zakleiłem część otworów nawiewu na stopy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 > Akurat w Chevroletach jest bardzo wydajna klima. Pozwolę sobie mieć zdanie odmienne. W Rezzo było przeciętnie - ale to pewnie "zasługa" bardzo dużej powierzchni szyb. Pewnie można było zaprojektować bardziej wydajną klimatyzację - co jednak by podniosło koszty, a tak można było wstawić z Nu/Leg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 > Pozwolę sobie mieć zdanie odmienne. W Rezzo było przeciętnie - ale to pewnie "zasługa" bardzo dużej > powierzchni szyb. Się nie zgodzę W Captivie powierzchnia szyb jest ogromna a klima daje, że hej. Z reguły rezygnuję z ustawień AUTO i daję nawiew na najwolniejszym biegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 > Się nie zgodzę W Captivie No, ale captiva to raczej nie ma już klimy z nubiry/leganzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 W Epice tryb "auto" tak skutecznie potrafi schłodzić auto, że jestem w szoku. To chyba najbardziej wydajna klima jaką kiedykolwiek miałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 > No, ale captiva to raczej nie ma już klimy z nubiry/leganzy. Czytamy ze zrozumieniem Quote: powierzchnia szyb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 > W Epice tryb "auto" tak skutecznie potrafi schłodzić auto, że jestem w szoku. To chyba najbardziej > wydajna klima jaką kiedykolwiek miałem Ja miałem kiedyś szron na "chromowanych" klamkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 > Ja miałem kiedyś szron na "chromowanych" klamkach Tak kiedyś miałem w służbowym Espero - szronem wiało z nawiewów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 28 Maja 2012 Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 > Się nie zgodzę W Captivie powierzchnia szyb jest ogromna a klima daje, że hej. Z reguły rezygnuję > z ustawień AUTO i daję nawiew na najwolniejszym biegu Pogodzę Was. Zauważylem, że na klimę w Chevroletach narzekają ci, co mają manualną. Użytkownicy automatycznych są zwykle zaskoczeni jej wydajnością in plus. Jak znam życie to pewnie oba układy mają więcej różnic niż tylko sterowanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafik11 Napisano 28 Maja 2012 Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 pewnie masz rację z tą automatyczną, ale ja miałem w nubirze i w aveo manualne i powiem że naprawde dawały radę. Porównując klimę w aveo do tej która miałem w yarisce to w toyocie była tragedia. Tam gdzie w aveo miałem na pierwszym biegu to w toyocie musiałem zmienić na trzeci bieg dmuchawę. Teraz mam octavie z automatyczną klima i nie jest źle natomiast i tak denerwuje mnie tryb tzw półautomatyczny po przejściu na manualny tryb sterowania. Chodzi o to ze owszem sterujemy nawiewami ale i tak dobranie odpowiedniej tem nawiewu steruje komp. najbardziej denerwujące jest to w okresie wiosna jesien kiedy ja chce mieć cieplejsze powietrze, a on i tak wieje chłodnym . A i jeszcze dodam ze i w nubirze i w aveo jak przechodziłem w obieg zamknięty powietrza to faktycznie było chłodniejsze powietrze, a w toyocie i skodzie juz tak wyraźnej różnicy nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 28 Maja 2012 Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 > Czytamy ze zrozumieniem Tak - są 2 zmienne: x - wydajność klimatyzacji y - powierzchnia szyb. x powinno być dopasowane do y, w przypadku rezzo y jest duże, x przeciętne. Klimatyzacja o tym samym x w nubirze/leganzie daje radę, bo y jest mniejsze, żeby dawała radę w rezzo x powinno być większe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 28 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 > W Epice tryb "auto" tak skutecznie potrafi schłodzić auto, że jestem w szoku. To chyba najbardziej > wydajna klima jaką kiedykolwiek miałem Eva ma identyczny układ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 29 Maja 2012 Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 Normalne jest ze co 2 lata musze nabijac klime manualną? 2 lata temu nabijałem,w tamtym roku jeszcze chłodziła ale nie tak mocno jak swiezo po nabiciu2 lata temu ,w tym leci tylko ledwo chłodne.Bardzo mało uzywam klimy ...Zawsze jak sprawdzaja szczelnośc to jest dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaSRS Napisano 29 Maja 2012 Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 > Normalne jest ze co 2 lata musze nabijac klime manualną? > 2 lata temu nabijałem,w tamtym roku jeszcze chłodziła ale nie tak mocno jak swiezo po nabiciu2 > lata temu ,w tym leci tylko ledwo chłodne.Bardzo mało uzywam klimy ...Zawsze jak sprawdzaja > szczelnośc to jest dobrze. Właśnie miałem pytać ile czynnika może upłynąć przez 6 lat, bo na gruponie jest promocja na nabicie i nie wiem czy brać 150gram, czy 300 i jak będzie mało to dokupić jeszcze 100gram za 15 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 29 Maja 2012 Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 > .Bardzo mało uzywam klimy ... I to właśnie podstawowy błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 29 Maja 2012 Udostępnij Napisano 29 Maja 2012 > która miałem w yarisce to w toyocie była > tragedia. To widocznie Toyota TTTM - w służbowej Corolli 1,6 VVTi w gorące dni klima dopiero co po serwisie i nabiciu nie dawała rady nawet na max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 30 Maja 2012 Udostępnij Napisano 30 Maja 2012 > I to właśnie podstawowy błąd. Czy klima manualna ma tylko chłodzic ?czy można dac na ciepłe i tez jej uzywać.jak to jest?Nie znam się .Wiem że klimatronik to co innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 30 Maja 2012 Udostępnij Napisano 30 Maja 2012 > Pogodzę Was. Zauważylem, że na klimę w Chevroletach narzekają ci, co mają manualną. Użytkownicy > automatycznych są zwykle zaskoczeni jej wydajnością in plus. Jak znam życie to pewnie oba > układy mają więcej różnic niż tylko sterowanie... imo ta różnica wynika z tego że automatyczna zamyka obieg powietrza (co klika minut go otwiera na chwile) a na przy ręcznej ludzie jeżdżą na otwartym i klima nie daje rady przy 30st... przez co wydajność mocno spada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 30 Maja 2012 Udostępnij Napisano 30 Maja 2012 > Czy klima manualna ma tylko chłodzic ?czy można dac na ciepłe i tez jej uzywać. Jak najbardziej. Szczególnie w chłodne jesienne dni - włączasz klimę i ciepłe powietrze i parowanie szyb z głowy. Klima także wysusza powietrze. Trzymaj się zasady, że klima musi być włączona przynajmniej na 20 minut non stop raz na dwa tygodnie. To absolutne minimum - podczas pracy klima "uszczelnia" cały układ ( o konieczności smarowania sprężarki nie wspominając ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 30 Maja 2012 Udostępnij Napisano 30 Maja 2012 > Jak najbardziej. Szczególnie w chłodne jesienne dni - włączasz klimę i ciepłe powietrze i parowanie > szyb z głowy. Klima także wysusza powietrze. > Trzymaj się zasady, że klima musi być włączona przynajmniej na 20 minut non stop raz na dwa > tygodnie. To absolutne minimum - podczas pracy klima "uszczelnia" cały układ ( o konieczności > smarowania sprężarki nie wspominając ) W autach w których miałem manualną klimatyzację jeździłem z guziczkiem klimy wciśniętym non stop przez cały rok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 31 Maja 2012 Udostępnij Napisano 31 Maja 2012 > To widocznie Toyota TTTM - w służbowej Corolli 1,6 VVTi w gorące dni klima dopiero co po serwisie i > nabiciu nie dawała rady nawet na max. A jak to jest ,np. jadę na samym ogrzewaniu (z czasem robi sie albo duszno ,albo chłodno,trzeba manewrować pokrętłem ). Lub jak jade z włąnczoną klima non stop i tez daje na ciepłe.Manualna wtedy nie zyżywa czynnika na ciepłym?Wtedy w aucie nie robi sie duszno ,za ciepło bo klima reguluje temperature? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 31 Maja 2012 Udostępnij Napisano 31 Maja 2012 > Lub jak jade z włąnczoną klima non stop i tez daje na ciepłe.Manualna wtedy nie zyżywa czynnika na > ciepłym?Wtedy w aucie nie robi sie duszno ,za ciepło bo klima reguluje temperature? Czynnik nie jest nigdy "zużywany" - to nie jest rodzaj "paliwa". W manualnej klimie zawsze sam regulujesz temperaturę pokrętłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 31 Maja 2012 Udostępnij Napisano 31 Maja 2012 > Czynnik nie jest nigdy "zużywany" - to nie jest rodzaj "paliwa". > W manualnej klimie zawsze sam regulujesz temperaturę pokrętłem. No dobra,ale czy jak dam na ciepłe powietrze czy temp jest jednostajna w aucie wtedy? bo nie rozumiem ,na jakiej zasadzie działa klima grzejąc ,skąd pobiera ciepłe powietrze .Czy to jest to samo działanie co zwykły nawiew? czy jak.A moze dopiero po włączeniu klimy załancza sie jakis czujnik od klimy co reguluje temp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 > No dobra,ale czy jak dam na ciepłe powietrze czy temp jest jednostajna w aucie wtedy? bo nie > rozumiem ,na jakiej zasadzie działa klima grzejąc ,skąd pobiera ciepłe powietrze .Czy to jest > to samo działanie co zwykły nawiew? czy jak.A moze dopiero po włączeniu klimy załancza sie > jakis czujnik od klimy co reguluje temp. Nie wiem jak to jeszcze prościej napisać W manualnej klimatyzacji temperaturę regulujesz sam pokrętłem - czy jest włączona czy nie. Ciepłe powietrze bierze się stąd, że przelatuje przez nagrzewnicę - czy jest włączona czy nie. Przy włączonej klimatyzacji i ustawieniu "na ciepło" masz suche powietrze - nie parują szyby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.