Skocz do zawartości

Test klim - a co


artur-wiater

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że kolega nie lubi DU i ma Skodę (prawie VW cfaniaczek.gif) i śmiełem (ośmieliłem się ) zadrwić z jego klimy dokonaliśmy jak małe dzieci zakładu o piwko (tu już jak dorośli hehe.gif) o to która klima jest lepszejsza hahaha.gif., bo przecież DU nie może być w czymkolwiek lepsze niż prawie VW

Testowane auta:

1. Chevrolet Evanda 2004 rok klima automatyczna klima świezo po serwisie.

2. Skoda Octavia 2010 klima świeżo po serwisie manual

Temperatura zewnętrzna 26 i słonecznie w autach 44 skoda 45 Eva więc prawie identycznie. Założenie - czas potrzebny na ochłodzenie auta do 15 stopni. Termometry znajdujace sie na siedzeniu z tyłu za kierowcą. Oba auta ustawione na obieg zamkniety wentylatory na maxa.

No to sru...... Eva potrzebowała 14 minut, Skoda po 25 miałą 17 stopni i uznaliśmy , że szkoda paliwa.

Dlaczego Eva wygrała - temp. z nawiewów 3 stopnie, w Skodzie 6 stopni..

Chevrolet góra 033102bebe_1_prv.gif

I jeszcze jedno w frmie obok mają C5 tam klima jest tak tragiczna, że już ją reklamowali odpowiedz ASO TTTM...

temperatura z nawiewów 10 stopni i tak ma być..

Bez komentarza..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako, że kolega nie lubi DU i ma Skodę (prawie VW ) i śmiełem (ośmieliłem się ) zadrwić z jego

> klimy dokonaliśmy jak małe dzieci zakładu o piwko (tu już jak dorośli ) o to która klima jest

> lepszejsza ., bo przecież DU nie może być w czymkolwiek lepsze niż prawie VW

> (...)

Akurat w Chevroletach jest bardzo wydajna klima. Twój kolega nie miał szans.

hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat w Chevroletach jest bardzo wydajna klima.

Pozwolę sobie mieć zdanie odmienne. W Rezzo było przeciętnie - ale to pewnie "zasługa" bardzo dużej powierzchni szyb. Pewnie można było zaprojektować bardziej wydajną klimatyzację - co jednak by podniosło koszty, a tak można było wstawić z Nu/Leg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozwolę sobie mieć zdanie odmienne. W Rezzo było przeciętnie - ale to pewnie "zasługa" bardzo dużej

> powierzchni szyb.

Się nie zgodzę grinser006.gif W Captivie powierzchnia szyb jest ogromna a klima daje, że hej. Z reguły rezygnuję z ustawień AUTO i daję nawiew na najwolniejszym biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Się nie zgodzę W Captivie powierzchnia szyb jest ogromna a klima daje, że hej. Z reguły rezygnuję

> z ustawień AUTO i daję nawiew na najwolniejszym biegu

Pogodzę Was. Zauważylem, że na klimę w Chevroletach narzekają ci, co mają manualną. Użytkownicy automatycznych są zwykle zaskoczeni jej wydajnością in plus. Jak znam życie to pewnie oba układy mają więcej różnic niż tylko sterowanie...

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie masz rację z tą automatyczną, ale ja miałem w nubirze i w aveo manualne i powiem że naprawde dawały radę. Porównując klimę w aveo do tej która miałem w yarisce to w toyocie była tragedia. Tam gdzie w aveo miałem na pierwszym biegu to w toyocie musiałem zmienić na trzeci bieg dmuchawę. Teraz mam octavie z automatyczną klima i nie jest źle natomiast i tak denerwuje mnie tryb tzw półautomatyczny po przejściu na manualny tryb sterowania. Chodzi o to ze owszem sterujemy nawiewami ale i tak dobranie odpowiedniej tem nawiewu steruje komp. najbardziej denerwujące jest to w okresie wiosna jesien kiedy ja chce mieć cieplejsze powietrze, a on i tak wieje chłodnym . A i jeszcze dodam ze i w nubirze i w aveo jak przechodziłem w obieg zamknięty powietrza to faktycznie było chłodniejsze powietrze, a w toyocie i skodzie juz tak wyraźnej różnicy nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytamy ze zrozumieniem

Tak - są 2 zmienne:

x - wydajność klimatyzacji

y - powierzchnia szyb.

x powinno być dopasowane do y, w przypadku rezzo y jest duże, x przeciętne.

Klimatyzacja o tym samym x w nubirze/leganzie daje radę, bo y jest mniejsze, żeby dawała radę w rezzo x powinno być większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne jest ze co 2 lata musze nabijac klime manualną?

2 lata temu nabijałem,w tamtym roku jeszcze chłodziła ale nie tak mocno jak swiezo po nabiciu2 lata temu ,w tym leci tylko ledwo chłodne.Bardzo mało uzywam klimy ...Zawsze jak sprawdzaja szczelnośc to jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Normalne jest ze co 2 lata musze nabijac klime manualną?

> 2 lata temu nabijałem,w tamtym roku jeszcze chłodziła ale nie tak mocno jak swiezo po nabiciu2

> lata temu ,w tym leci tylko ledwo chłodne.Bardzo mało uzywam klimy ...Zawsze jak sprawdzaja

> szczelnośc to jest dobrze.

Właśnie miałem pytać ile czynnika może upłynąć przez 6 lat, bo na gruponie jest promocja na nabicie i nie wiem czy brać 150gram, czy 300 i jak będzie mało to dokupić jeszcze 100gram za 15 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pogodzę Was. Zauważylem, że na klimę w Chevroletach narzekają ci, co mają manualną. Użytkownicy

> automatycznych są zwykle zaskoczeni jej wydajnością in plus. Jak znam życie to pewnie oba

> układy mają więcej różnic niż tylko sterowanie...

imo ta różnica wynika z tego że automatyczna zamyka obieg powietrza (co klika minut go otwiera na chwile) a na przy ręcznej ludzie jeżdżą na otwartym i klima nie daje rady przy 30st... przez co wydajność mocno spada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy klima manualna ma tylko chłodzic ?czy można dac na ciepłe i tez jej uzywać.

Jak najbardziej. Szczególnie w chłodne jesienne dni - włączasz klimę i ciepłe powietrze i parowanie szyb z głowy. Klima także wysusza powietrze.

Trzymaj się zasady, że klima musi być włączona przynajmniej na 20 minut non stop raz na dwa tygodnie. To absolutne minimum - podczas pracy klima "uszczelnia" cały układ ( o konieczności smarowania sprężarki nie wspominając )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak najbardziej. Szczególnie w chłodne jesienne dni - włączasz klimę i ciepłe powietrze i parowanie

> szyb z głowy. Klima także wysusza powietrze.

> Trzymaj się zasady, że klima musi być włączona przynajmniej na 20 minut non stop raz na dwa

> tygodnie. To absolutne minimum - podczas pracy klima "uszczelnia" cały układ ( o konieczności

> smarowania sprężarki nie wspominając )

W autach w których miałem manualną klimatyzację jeździłem z guziczkiem klimy wciśniętym non stop przez cały rok.

cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To widocznie Toyota TTTM - w służbowej Corolli 1,6 VVTi w gorące dni klima dopiero co po serwisie i

> nabiciu nie dawała rady nawet na max.

A jak to jest ,np. jadę na samym ogrzewaniu (z czasem robi sie albo duszno ,albo chłodno,trzeba manewrować pokrętłem ).

Lub jak jade z włąnczoną klima non stop i tez daje na ciepłe.Manualna wtedy nie zyżywa czynnika na ciepłym?Wtedy w aucie nie robi sie duszno ,za ciepło bo klima reguluje temperature?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lub jak jade z włąnczoną klima non stop i tez daje na ciepłe.Manualna wtedy nie zyżywa czynnika na

> ciepłym?Wtedy w aucie nie robi sie duszno ,za ciepło bo klima reguluje temperature?

Czynnik nie jest nigdy "zużywany" - to nie jest rodzaj "paliwa".

W manualnej klimie zawsze sam regulujesz temperaturę pokrętłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czynnik nie jest nigdy "zużywany" - to nie jest rodzaj "paliwa".

> W manualnej klimie zawsze sam regulujesz temperaturę pokrętłem.

No dobra,ale czy jak dam na ciepłe powietrze czy temp jest jednostajna w aucie wtedy? bo nie rozumiem ,na jakiej zasadzie działa klima grzejąc ,skąd pobiera ciepłe powietrze .Czy to jest to samo działanie co zwykły nawiew? czy jak.A moze dopiero po włączeniu klimy załancza sie jakis czujnik od klimy co reguluje temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra,ale czy jak dam na ciepłe powietrze czy temp jest jednostajna w aucie wtedy? bo nie

> rozumiem ,na jakiej zasadzie działa klima grzejąc ,skąd pobiera ciepłe powietrze .Czy to jest

> to samo działanie co zwykły nawiew? czy jak.A moze dopiero po włączeniu klimy załancza sie

> jakis czujnik od klimy co reguluje temp.

Nie wiem jak to jeszcze prościej napisać blagam.gif

W manualnej klimatyzacji temperaturę regulujesz sam pokrętłem - czy jest włączona czy nie.

Ciepłe powietrze bierze się stąd, że przelatuje przez nagrzewnicę - czy jest włączona czy nie.

Przy włączonej klimatyzacji i ustawieniu "na ciepło" masz suche powietrze - nie parują szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.