Skocz do zawartości

Zagotowałem seja.


urwis

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć i czołem.

Mam pytanie. W korku zagotowałem auto. Zapewne wentylator nie zabanglał. Chciałem sprawdzić na krótko, czy działa... i nie znalazłem wtyczki ;D Jest jakaś na wężu wchodzącym do chłodnicy, nawet podobna (2 żyły, niebieskie elementy wtyczki), ale po zwarciu nie ruszył wentyl tylko nastąpił klik z okolic kompa zlosnik.gif

1,5 roku temu zmieniałem chłodnicę i pewnie wsadzili jakiś syf. Po oględzinach zauważyłem, że wywaliło plastikowy korek z chłodnicy z napisem DO NOT OPEN. Szary mówi, że nie ma pojęcia co to za chłodnica zlosnik.gif

Może ktoś spotkał się z taką sytuacją?

Gdybym zatkał tę dziurę i zalał nawet wodę, to bym wiedział, czy UPG do wymiany i dojechał do warsztatu.

Jakieś sugestie? zlosnik.gif

EDIT: Zapomniałem dodać, że korek się ułamał i nie ma normalnego gwintu, tylko taki zatrzaskowy, równoległy do siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak ułamał się korek to pewnie dlatego się zagotował.

Korek wyleciał przez wysokie ciśnienie w układzie. Podejrzewam, że sie ułamał wylatując z gwizdem, przy akompaniamencie wszechogarniającej pary i sikającego płynu chłodniczego zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Korek wyleciał przez wysokie ciśnienie w układzie. Podejrzewam, że sie ułamał wylatując z gwizdem,

> przy akompaniamencie wszechogarniającej pary i sikającego płynu chłodniczego

Podejrzenia tu nie pomogą.

Sprawdź najpierw wiatrak podaj napięcie (najpierw rusz go ręką czy się nie zatarł),sprawdź czy po zwarciu czujnika idzie prąd na wiatrak potem czujnik na końcu termostat.

Proste.

A korek na zbiorniczku powinien upuszczać ciśnienie a nie wyrywać jakieś gniazdo w chłodnicy.Bo jak dobrze pamiętam w seju nie ma korka w chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.auto-sas.pl/?425,chlodnica-wody-fiat-seicenti-1.1-mpi-2000r.-

> Taką chłodnicę mam. Połamał się ten korek na zdjęciu po lewej. Jakiś pomysł jak to zaślepić, choćby

> tymczasowo?

> Auta nie mam jak holować seja do warsztatu, bo ucho się wyrywa z gniazda

złap seja za otwór w wahaczu, holowalem swojego tak wielokrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> złap seja za otwór w wahaczu, holowalem swojego tak wielokrotnie

Wydaje mi się, że w ten sposób połamię szumacherowy zderzak.

Chyba przepchnę kawałek dziada i pogrzebię w sobotę pod domem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wsadzili ci chłodnice od seja 1.1 spi w którym pracą wiatraka steruje czujnik w chłodnicy

E głupoty gadasz panie. Chłodnica spi ma czujnik wkręcany z boku i wygląda inaczej. Kolega ma chłodnice z mpi a ma silnik z spi (na kompie jest napisane nawet). Ktoś chciał zostawić chłodnice z mpi i czujnik wentylatora wkręcił w przewodzie chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> E głupoty gadasz panie. Chłodnica spi ma czujnik wkręcany z boku i wygląda inaczej. Kolega ma

> chłodnice z mpi a ma silnik z spi (na kompie jest napisane nawet). Ktoś chciał zostawić

> chłodnice z mpi i czujnik wentylatora wkręcił w przewodzie chłodnicy.

Tak mi się wydawało na początku. Czyli ta wtyczka to od wentyla na bank? Klik przy zwarciu na krótko oznacza śmierć wentyla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

chlopaki

dzis i mnie zagotowoalo.

ale chyba nie wlacza sie wiatrak.

\mozna przejechac 10 km i wywala plyn.

jedzie normalnie , nic nie dymi.

gdzie jest wtyczka kt zewrzec aby sprawdzic wentyl?

w ukladzie jest chya niezly syf. jak kupilem od poprzednika - w zbiorniku bylo rudo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czujnik jest wkręcany w bok chłodnicy odepnij od niego wtyczkę i zewrzyj piny

> zobacz czy da się wiatrak obrócić ręką

tak to sprawdzalem pierwsze.

poprzednie punto - mialem zatarty wiatrak.

teraz sie luzno kreci.

a jezeli po 10 km zaczyna wrzec to moze tytlko nie ma chlodzenia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czujnik jest wkręcany w bok chłodnicy odepnij od niego wtyczkę i zewrzyj piny

> zobacz czy da się wiatrak obrócić ręką

jeśli wiatrak się obraca, a przy zwarciu na krótko np spinaczem biurowym (uwaga, bardzo grzeje) nadal nie działa, sprawdź bezpieczniki za akumulatorem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli wiatrak się obraca, a przy zwarciu na krótko np spinaczem biurowym (uwaga, bardzo grzeje)

> nadal nie działa, sprawdź bezpieczniki za akumulatorem...

zobacz czy wirnik w pompie prawidłowo podaje - czy jest obieg - miałem sytuację, że kawałem się oderwał kiedyś i nie było obiegu - na szczęście nie poszedł w blok tylko w wąż w stronę chłodnicy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.