Skocz do zawartości

tylne drogowe 5w a 21w można dać więcej?


grand1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szybkie pytanko w instrukcji zaznaczone jest że na tył ma być 5w na postojowe drogowe, mogę dać 21w? Bo tych 5w prawie nie widać żeby świeciły. Czy może to skutkować jakimś przepalenie kabli itd?. Gdy dam 21w zamiast 5w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam szybkie pytanko w instrukcji zaznaczone jest że na tył ma być 5w na postojowe drogowe, mogę

> dać 21w? Bo tych 5w prawie nie widać żeby świeciły. Czy może to skutkować jakimś przepalenie

> kabli itd?. Gdy dam 21w zamiast 5w.

Rozumiem że chodzi Ci o pozycyjne? Po pierwsze, to tam żarówki chyba są dwuwłóknowe - 5W na pozycję i 21W na stopy.

Po drugie nawet gdyby nie, to świeciłyby tak jasno, jak stopy, więc szybko byś kogoś w kufrze zaliczył.

Po trzecie - wyjmij lampy i przeczyść oprawki żarówek i styk do kostki, ewentualnie zrób masę "na krótko" od lampy do karoserii, świecenie powinno się radykalnie poprawić.

Po czwarte, możesz wkleić pod te żarówki odbłyśniki z aluminium, można je zrobić z rozciętej puszki po piwie, bo oryginalnie komora żarówki jest z czarnego plastiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem że chodzi Ci o pozycyjne? Po pierwsze, to tam żarówki chyba są dwuwłóknowe - 5W na pozycję

> i 21W na stopy.

> Po drugie nawet gdyby nie, to świeciłyby tak jasno, jak stopy, więc szybko byś kogoś w kufrze

> zaliczył.

> Po trzecie - wyjmij lampy i przeczyść oprawki żarówek i styk do kostki, ewentualnie zrób masę "na

> krótko" od lampy do karoserii, świecenie powinno się radykalnie poprawić.

> Po czwarte, możesz wkleić pod te żarówki odbłyśniki z aluminium, można je zrobić z rozciętej puszki

> po piwie, bo oryginalnie komora żarówki jest z czarnego plastiku.

po pierwsze primo to w Uno NIE MA żarówek dwuwłuknowych nono.gif

po drugie primo to można kupić żarówki 10W i z powodzeniem je zastosować

po trzecie primo to warto wkład lampy pomalować srebrzanką

po czwarte primo to nie wkładamy tam żarówek 21W bo przy dłuższym użytkowaniu szlak trafi /podtopi się/ klosz lampy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po pierwsze primo to w Uno NIE MA żarówek dwuwłuknowych

Dlatego napisałem "chyba", bo nie pamiętałem.

> po drugie primo to można kupić żarówki 10W i z powodzeniem je zastosować

Owszem, mam takie w Audi, ale jako "drugie pozycyjne" za światłami odblaskowymi, przez co świecą z identyczną jasnością, jak 5W obok za zwykłymi szybkami klosza.

> po trzecie primo to warto wkład lampy pomalować srebrzanką

Tu będę bronił puszki od piwa, bo od razu robisz wklęsłe lustro, a srebrzanką to pomalujesz prostopadłe powierzchnie.

> po czwarte primo to nie wkładamy tam żarówek 21W bo przy dłuższym użytkowaniu szlak trafi /podtopi

> się/ klosz lampy

Nie dam głowy, czy 21W i 5W nie mają w innym miejscu "cycków' na cokole, żeby ich nie można było przypadkowo zamienić?

Po drugie, jeżeli kolega ma kiepskie styki, to tylko je bardziej by podpalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P21W, P10W i P5W mają ten sam cokół, oznaczony przez P, inny rozstaw bolców ma żarówka PY21W czyli pomarańczowa od kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 W to 4x za dużo pod pozycyjne, przy 10W już potrafi przytopić lampę od środka (klosz i podstawę), więc załóż 5W i nie rób cyrków.

ps. jeżeli chcesz to wyczyść lampy, pomaluj spód albo daj puszę z piwa, ale nie mocniejsze żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało osób zapewne wie, że w lampie tylnej z Uno można wyciągnąć holder i pomalować sam tylny plastik tak żeby nie trzeba było się bawić z zabezpieczaniem wszystkich gniazd żarówek... wtedy można nawet spód chromem pociągnąć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ok założe 21w stopię boczki celi żarówek czy klosz??

Co byś nie robił pamiętaj o jednej sprawie - światła stopu mają być wyraźnie mocniejsze niż światła pozycyjne w każdych warunkach "oświetleniowych".

PS - 10W to dobry pomysł w tym przypadku.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Narazie dałem te 21w i nic nie topi zostawiać czy wyamiana na 10w? Co wy na to? Stop świeci

> podobnie jak pozycyjne na 21w poz.

Mam nadzieję, że ktoś Ci zasadzi w kufer i jeszcze TY będziesz mu płacił odszkodowanie bo powie, że nie widział STOP-u.

Pozatym jakbyś tafił na mnie w nocy to jakbym się ustawł za tobą i dałbym Ci długimi to zaraz byś zmądrzał.

Tak jak teraz wszyscy co udałą światła dzienne włączając pozycyjne i halogeny (a w wielu autach halogeny przód i tył palą razem) to jak widzę takiego do długie, klakson a jak wyjdzie to ryj! Jakbym jeżdził w Policji to za mną mogłyby jeździć sznury lawet - co chwila dowód zabrany i na lawetę - w tym kraju to już nawet współużytkownicy dróg mają w d przepisy i bezpieczeństwo na drogach. angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może macie i rację co do nocy ale 5/10w w słoneczny dzień wogóle nie widać jakby wogóle ich nie

> było.

nie prawda, 10W w zupełności wystarcza

a jak pociągniesz srebrzanką lampy wewnątrz to będzie bajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może macie i rację co do nocy ale 5/10w w słoneczny dzień wogóle nie widać jakby wogóle ich nie

> było.

w autach z dziennymi w ogóle nie świecą się światła z tyłu i jest ok więc po co wkładać 21W yikes.gif 5W niech się tli, w nocy widać grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie prawda, 10W w zupełności wystarcza

> a jak pociągniesz srebrzanką lampy wewnątrz to będzie bajka

Jak pociągniesz srebrzanką klosze to możesz pożegnać się z dowodem rejestracyjnym. O "agrotuningowym" walorze tego rozwiązania już nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak pociągniesz srebrzanką klosze to możesz pożegnać się z dowodem rejestracyjnym. O

> "agrotuningowym" walorze tego rozwiązania już nie wspomnę.

po pierwsze to nie napisałem klosze

czytaj ze zrozumieniem

a po drugie to jesteś w błędzie i co tutaj nazywasz "agrotuningiem" hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak pociągniesz srebrzanką klosze to możesz pożegnać się z dowodem rejestracyjnym. O

> "agrotuningowym" walorze tego rozwiązania już nie wspomnę.

A kto pisał o kloszach? W Uno komory żarówek w lampie są odlane z czarnego plastiku. Jeżeli te komory tryśniesz nawet na biało, srebrzanką tudzież wyłożysz odblaskową blachą z puszki od piwa, zwiększysz ilość światła kierowanego na klosz, z którym nic nie robisz, a więc światła będą świeciły jaśniej.

Pomijam jeszcze jedną sprawę - w moich obydwu uniakach uszczelki kloszy nie były do końca hermetyczne i wystarczy co jakiś czas zdjąć klosze i obdmuchać wnętrze lampy i żarówki z kurzu sprężonym powietrzem, a klosze umyć. Od razu świecą jaśniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 5/10w w słoneczny dzień wogóle nie widać jakby wogóle ich nie było.

No to szkoda, bo miałem (po zakupie) w skuterku żarówki 27/8W, ale że nie miałem rezerwowych o takich samych parametrach, to je zutylizowałem. A teraz były by jak znalazł - był byś dobrze oświetlony nawet za dnia biglaugh.gifrotfl.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po pierwsze to nie napisałem klosze

> czytaj ze zrozumieniem

> a po drugie to jesteś w błędzie i co tutaj nazywasz "agrotuningiem"

Mój błąd nie widziałem że w uniaku nie ma odbłyśników i w takim układzie pryśnięcie srebrzanką tam gdzie trzeba jest jak najbardziej na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może macie i rację co do nocy ale 5/10w w słoneczny dzień wogóle nie widać jakby wogóle ich nie

> było.

jak juz koledzy ci napisali, swiatla pozycyjne tylne maja byc widoczne po zmroku i miec natezenie znaczaca mniejsze niz stop, wiec wkladanie zarowek 21W moze grozic oplata dodatkowa w przypadku kontroli policial.gif, nie wspomne o setkach ku... i hu... sypanych przez jadacych za toba w nocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to szkoda, bo miałem (po zakupie) w skuterku żarówki 27/8W, ale że nie miałem rezerwowych o

> takich samych parametrach, to je zutylizowałem. A teraz były by jak znalazł - był byś dobrze

> oświetlony nawet za dnia

O ile pamiętam, to takie żarówki Hella dawała do fabrycznie przyciemnianych i homologowanych lamp VW - właśnie po to, żeby większą mocą skompensowały przyciemnienie kloszy i by jaskrawość świateł była taka sama, jak w lampach normalnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.