grand1 Napisano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2012 Witam szybkie pytanko w instrukcji zaznaczone jest że na tył ma być 5w na postojowe drogowe, mogę dać 21w? Bo tych 5w prawie nie widać żeby świeciły. Czy może to skutkować jakimś przepalenie kabli itd?. Gdy dam 21w zamiast 5w. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2012 > Witam szybkie pytanko w instrukcji zaznaczone jest że na tył ma być 5w na postojowe drogowe, mogę > dać 21w? Bo tych 5w prawie nie widać żeby świeciły. Czy może to skutkować jakimś przepalenie > kabli itd?. Gdy dam 21w zamiast 5w. Rozumiem że chodzi Ci o pozycyjne? Po pierwsze, to tam żarówki chyba są dwuwłóknowe - 5W na pozycję i 21W na stopy. Po drugie nawet gdyby nie, to świeciłyby tak jasno, jak stopy, więc szybko byś kogoś w kufrze zaliczył. Po trzecie - wyjmij lampy i przeczyść oprawki żarówek i styk do kostki, ewentualnie zrób masę "na krótko" od lampy do karoserii, świecenie powinno się radykalnie poprawić. Po czwarte, możesz wkleić pod te żarówki odbłyśniki z aluminium, można je zrobić z rozciętej puszki po piwie, bo oryginalnie komora żarówki jest z czarnego plastiku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2012 > Rozumiem że chodzi Ci o pozycyjne? Po pierwsze, to tam żarówki chyba są dwuwłóknowe - 5W na pozycję > i 21W na stopy. > Po drugie nawet gdyby nie, to świeciłyby tak jasno, jak stopy, więc szybko byś kogoś w kufrze > zaliczył. > Po trzecie - wyjmij lampy i przeczyść oprawki żarówek i styk do kostki, ewentualnie zrób masę "na > krótko" od lampy do karoserii, świecenie powinno się radykalnie poprawić. > Po czwarte, możesz wkleić pod te żarówki odbłyśniki z aluminium, można je zrobić z rozciętej puszki > po piwie, bo oryginalnie komora żarówki jest z czarnego plastiku. po pierwsze primo to w Uno NIE MA żarówek dwuwłuknowych po drugie primo to można kupić żarówki 10W i z powodzeniem je zastosować po trzecie primo to warto wkład lampy pomalować srebrzanką po czwarte primo to nie wkładamy tam żarówek 21W bo przy dłuższym użytkowaniu szlak trafi /podtopi się/ klosz lampy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2012 > po pierwsze primo to w Uno NIE MA żarówek dwuwłuknowych Dlatego napisałem "chyba", bo nie pamiętałem. > po drugie primo to można kupić żarówki 10W i z powodzeniem je zastosować Owszem, mam takie w Audi, ale jako "drugie pozycyjne" za światłami odblaskowymi, przez co świecą z identyczną jasnością, jak 5W obok za zwykłymi szybkami klosza. > po trzecie primo to warto wkład lampy pomalować srebrzanką Tu będę bronił puszki od piwa, bo od razu robisz wklęsłe lustro, a srebrzanką to pomalujesz prostopadłe powierzchnie. > po czwarte primo to nie wkładamy tam żarówek 21W bo przy dłuższym użytkowaniu szlak trafi /podtopi > się/ klosz lampy Nie dam głowy, czy 21W i 5W nie mają w innym miejscu "cycków' na cokole, żeby ich nie można było przypadkowo zamienić? Po drugie, jeżeli kolega ma kiepskie styki, to tylko je bardziej by podpalił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2012 P21W, P10W i P5W mają ten sam cokół, oznaczony przez P, inny rozstaw bolców ma żarówka PY21W czyli pomarańczowa od kierunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 6 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2012 > P21W, P10W i P5W mają ten sam cokół, oznaczony przez P, inny rozstaw bolców ma żarówka PY21W czyli > pomarańczowa od kierunku. No ok założe 21w stopię boczki celi żarówek czy klosz?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2012 21 W to 4x za dużo pod pozycyjne, przy 10W już potrafi przytopić lampę od środka (klosz i podstawę), więc załóż 5W i nie rób cyrków. ps. jeżeli chcesz to wyczyść lampy, pomaluj spód albo daj puszę z piwa, ale nie mocniejsze żarówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2012 Mało osób zapewne wie, że w lampie tylnej z Uno można wyciągnąć holder i pomalować sam tylny plastik tak żeby nie trzeba było się bawić z zabezpieczaniem wszystkich gniazd żarówek... wtedy można nawet spód chromem pociągnąć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2012 > No ok założe 21w stopię boczki celi żarówek czy klosz?? Co byś nie robił pamiętaj o jednej sprawie - światła stopu mają być wyraźnie mocniejsze niż światła pozycyjne w każdych warunkach "oświetleniowych". PS - 10W to dobry pomysł w tym przypadku. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 7 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2012 Narazie dałem te 21w i nic nie topi zostawiać czy wyamiana na 10w? Co wy na to? Stop świeci podobnie jak pozycyjne na 21w poz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2012 > Narazie dałem te 21w i nic nie topi zostawiać czy wyamiana na 10w? Co wy na to? Stop świeci > podobnie jak pozycyjne na 21w poz. wymieniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2012 > Narazie dałem te 21w i nic nie topi zostawiać czy wyamiana na 10w? Co wy na to? Stop świeci > podobnie jak pozycyjne na 21w poz. Mam nadzieję, że ktoś Ci zasadzi w kufer i jeszcze TY będziesz mu płacił odszkodowanie bo powie, że nie widział STOP-u. Pozatym jakbyś tafił na mnie w nocy to jakbym się ustawł za tobą i dałbym Ci długimi to zaraz byś zmądrzał. Tak jak teraz wszyscy co udałą światła dzienne włączając pozycyjne i halogeny (a w wielu autach halogeny przód i tył palą razem) to jak widzę takiego do długie, klakson a jak wyjdzie to ryj! Jakbym jeżdził w Policji to za mną mogłyby jeździć sznury lawet - co chwila dowód zabrany i na lawetę - w tym kraju to już nawet współużytkownicy dróg mają w d przepisy i bezpieczeństwo na drogach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2012 wymień na 10W! Żarówki 21W są tylko do świateł stop i przeciwmgłowych. Nie widziałeś jak rażą włączone przeciwmgielne tylne w normalnych warunkach? Poza tym na pewno będą trąbić i mrugać światłami, żebyś wyłączył przeciwmgielne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 9 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2012 Może macie i rację co do nocy ale 5/10w w słoneczny dzień wogóle nie widać jakby wogóle ich nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2012 > Może macie i rację co do nocy ale 5/10w w słoneczny dzień wogóle nie widać jakby wogóle ich nie > było. nie prawda, 10W w zupełności wystarcza a jak pociągniesz srebrzanką lampy wewnątrz to będzie bajka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2012 > Może macie i rację co do nocy ale 5/10w w słoneczny dzień wogóle nie widać jakby wogóle ich nie > było. w autach z dziennymi w ogóle nie świecą się światła z tyłu i jest ok więc po co wkładać 21W 5W niech się tli, w nocy widać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2012 > Może macie i rację co do nocy ale 5/10w w słoneczny dzień wogóle nie widać jakby wogóle ich nie > było. A po jaką cholerę musisz być widoczny w "słoneczny dzień"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeMWe Napisano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2012 > nie prawda, 10W w zupełności wystarcza > a jak pociągniesz srebrzanką lampy wewnątrz to będzie bajka Jak pociągniesz srebrzanką klosze to możesz pożegnać się z dowodem rejestracyjnym. O "agrotuningowym" walorze tego rozwiązania już nie wspomnę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2012 > Jak pociągniesz srebrzanką klosze to możesz pożegnać się z dowodem rejestracyjnym. O > "agrotuningowym" walorze tego rozwiązania już nie wspomnę. po pierwsze to nie napisałem klosze czytaj ze zrozumieniem a po drugie to jesteś w błędzie i co tutaj nazywasz "agrotuningiem" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2012 > Jak pociągniesz srebrzanką klosze to możesz pożegnać się z dowodem rejestracyjnym. O > "agrotuningowym" walorze tego rozwiązania już nie wspomnę. A kto pisał o kloszach? W Uno komory żarówek w lampie są odlane z czarnego plastiku. Jeżeli te komory tryśniesz nawet na biało, srebrzanką tudzież wyłożysz odblaskową blachą z puszki od piwa, zwiększysz ilość światła kierowanego na klosz, z którym nic nie robisz, a więc światła będą świeciły jaśniej. Pomijam jeszcze jedną sprawę - w moich obydwu uniakach uszczelki kloszy nie były do końca hermetyczne i wystarczy co jakiś czas zdjąć klosze i obdmuchać wnętrze lampy i żarówki z kurzu sprężonym powietrzem, a klosze umyć. Od razu świecą jaśniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2012 > 5/10w w słoneczny dzień wogóle nie widać jakby wogóle ich nie było. No to szkoda, bo miałem (po zakupie) w skuterku żarówki 27/8W, ale że nie miałem rezerwowych o takich samych parametrach, to je zutylizowałem. A teraz były by jak znalazł - był byś dobrze oświetlony nawet za dnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeMWe Napisano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2012 > po pierwsze to nie napisałem klosze > czytaj ze zrozumieniem > a po drugie to jesteś w błędzie i co tutaj nazywasz "agrotuningiem" Mój błąd nie widziałem że w uniaku nie ma odbłyśników i w takim układzie pryśnięcie srebrzanką tam gdzie trzeba jest jak najbardziej na miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 > Mój błąd nie widziałem że w uniaku nie ma odbłyśników i No mnie to też kiedyś przy zmianie pierwszej żarówki bardzo zaskoczyło. Tak samo, jak ilość kurzu gromadzącego się w lampach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 > Może macie i rację co do nocy ale 5/10w w słoneczny dzień wogóle nie widać jakby wogóle ich nie > było. jak juz koledzy ci napisali, swiatla pozycyjne tylne maja byc widoczne po zmroku i miec natezenie znaczaca mniejsze niz stop, wiec wkladanie zarowek 21W moze grozic oplata dodatkowa w przypadku kontroli , nie wspomne o setkach ku... i hu... sypanych przez jadacych za toba w nocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 > No to szkoda, bo miałem (po zakupie) w skuterku żarówki 27/8W, ale że nie miałem rezerwowych o > takich samych parametrach, to je zutylizowałem. A teraz były by jak znalazł - był byś dobrze > oświetlony nawet za dnia O ile pamiętam, to takie żarówki Hella dawała do fabrycznie przyciemnianych i homologowanych lamp VW - właśnie po to, żeby większą mocą skompensowały przyciemnienie kloszy i by jaskrawość świateł była taka sama, jak w lampach normalnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.