Skocz do zawartości

Megane1ph2 vs Laguna2ph1 vs Clio 2ph2


Pipper

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanowne Grono!

Jako,że w moim garażu do tej pory stacjonowała włoszczyzna, chciałbym zrobić mały desant i zakupić któryś z wymienionych w tytule pojazdów. Od razu zaznaczam, że pojazdy do zagazowania idą od razu, diesle nie wchodzą w rachubę wink.gif Szukamy wersji htb, tylko. zlosnik.gif Na zakup mam jakieś 12kpln, pakiet "startowy" liczę oddzielnie wink.gif Pojazdy muszą mieć klimę, nie ważne manual, czy automat, skrzynie manualne, no chyba, że są jakieś fajne, bezawaryjne automaty?

1. Megane 1ph2:

Jakie silniki brać pod uwagę, 1,4 16v 98KM i 1,6 16v 110KM?

Jak one się sprawują, jak się gazują, co się w nich często i boleśnie psuje?

Jak wyglądają usterki typowe dla tego modelu?

Jak wygląda eksploatacja tego pojazdu odnośnie kosztów paliwa i kosztów części?

2. Laguna 2ph1

Tak, wiem, że królowa lawet biglaugh.gif, ale jednak troszkę tego jeździ po drogach, a u mechaników więcej VAGów widzę, niż tych Lagun grinser006.gif

Co w tym się najczęściej psuje, jak wygląda eksploatacja?

Silniczek 1,6 16v może bć za słaby odrobinkę jak 1,8 16v?

3. Clio 2ph2

1,4 16v i 1,6 16v to takie jak w Megane 1ph2?

Jak z pozostałymi usterkami w tym pojeździe?

Pytania ogólne:

Jak z blachami i zawieszeniami w tych pojazdach?

Jak z wnętrzami jeśli chodzi o materiały, szczególnie welur/skóra/pół-skóra hmm.gif

Jak z reflektorami przednimi jeśli chodzi o oświetlanie drogi po zmroku, uwzględniamy fabryczny ksenon w Clio i Lagunie?

Ps. Mają być nie mniej zwinne niż moje dotychczasowe Punto 2 1,2 16v swiety.gifzlosnik.gif

I kosztowo mnie nie zjeść za mocno zlosnik.gif

Zawsze jako alternatywę mam zostanie przy Punto, tylko zakup młodszego i z klimą biglaugh.gif, ale chciałbym coś innego spróbować smile.gif

Pozdrawiam Serdecznie 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno jest pewne. Wymienione prze Ciebie silniki są wprost stworzone do zasilania gazem.

Do laguny minimum 1,8 16v, do megane 1,6 16v a do clio 1,4 wystarczy ale 1,6 będzie rwał do przodu już troszkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blachy są dobrze zabezpieczone przed korozją. Zawieszenia w clio są bardzo proste, w megane jest belka skrętna, która lubi się zużyć. W tych dwóch modelach naprawy zawieszenia są proste i tanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stałem przed podobnym dylematem tylko, ze pomiedzy megan IIphI a laguna II. Wybralem lagune z 2003 roku z silnikiem 1.8. Wiem, ze opinie ma jako krolowa ale moich wielu znajomych miało lub ma własnie laguny i żaden mi nie odradzał. Podobno silink 1.8 w tym aucie jest najmniej klopotliwy. Komfort jazdy taki, ze z auta nie chce sie wysiadać.

Jeżeli chodzi o Clio to tez fajny samochód jednak dwa rozmiary mniejszy od Laguny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Clio II PHII ale w dci i nie polecam zlosnik.gif

małe trochę choć bagażnik ok ok.gif komfort też taki sobie , zawieszenie bardzo twarde i słychać było każde dziury sciana.gif

teraz mam Megane II phI 1.6 16v i jestem jak na razie zauroczony ok.gif

co prawda zrobiłem dopiero około 1,5 tys km ale bardzo miło się jeździ wygodnie no i bagażnik fajny serduszka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę coś nie coś powiedzieć o Megane IphII z rocznika 2000 z silnikiem 1.4 16V - żona ma takie auto.

1. Silnik - dość żwawy, ma 95KM, nasz egzemplarz ma ok. 120kkm - nie ma żadnego problemu z braniem oleju, wyciekami itp. Generalnie poza świecami, filtrami i olejem nic nie wymagało naprawy. Spalanie jest różne - w trasie potrafi spalić niewiele ponad 6 litrów z włączoną stale klimą. Po mieście żona jeździ krótkie odcinki, ale nie stoi w korkach. Latem niewiele ponad 8 (z klimą) do 10 zimą (ale to zasługa odległości po 3-6km. Tyle o silniku - natomiast osprzęt już różnie. Potrafią padać cewki, nasze jeszcze żyją, nie pamiętam jakiej firmy są trwalsze a jakiej gorsze - wiem, że mamy te lepsze. Alternator już regenerowałem, ale sprężarka klimy działa bez zarzutu i klima wręcz mrozi a nie chłodzi. Pompę wspomagania też wymieniłem, ale to na własne życzenie. Poleciała maglownica i żona 2 dni jeździła prawie na sucho zlosnik.gif

2. Wyposażenie - bardzo bogate jak na cenę i wiek pojazdu. Nasza wersja nie jest najbogatsza a i tak ma w wyposażeniu klimatyzację, 4 poduszki, komputer pokładowy, inteligentne wycieraczki, elektryczne szyby i lusterka (też podgrzewane). Tapicerka welurowa - bardzo wytrzymała, gruby welur, nie wykazuje oznak zużycia. Jakość plastików całkiem przyzwoita - nic nie trzeszczy, nie skrzypi, nie odbarwia się.

3. Zawieszenie - uważam za trwałe. Gumy stabilizatora są chyba elementem najbardziej się zużywającym, kosztują kilka złotych, wymiana nie jest skomplikowana. Ale już jeżeli chodzi o elementy przeniesienia napędu - to tutaj ostatnio się lekko zdziwiłem. Pękła guma osłaniająca przegub zewnętrzny. Renault przewiduje w takim wypadku wymianę całej półosi z przegubem hehe.gif, na szczęście są uniwersalne gumy, które da się założyć praktycznie bez demontażu półosi wink.gif

Ogólnie auto fajne, niezłej jakości, dość spore w środku i posiadające bagażnik. Blacharka się jeszcze broni przed rudą, jest zdecydowanie lepiej niż w Megane IphI. A ceny używanych Megane z lat 2000-2002 są IMO bardzo przystępne zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyzej mam megane 1,6 16V..jak gazuja sie to nie wiem.

Co do słabych stron to cewki Sagem (siwe główki) sa kiepskie.Osobiście załozyłem Beru i od 4 lat i 40kkm nic sie nie dzieję,gumy stabilizatora ,praktycznie co 1,5roku wymienia się (puka na nierównościach ),poduszka skrzyni biegów lubi sie urwać koszt 75zł wymienisz sam (2 śrubki),łożyska kół tez słabe są. Ale jak kupisz firmy SNR (oryginał),to długo pojeżdzisz,przełączniki el.szyb szwankują , kupisz za 30-40zł .Ja osobiscie rozebrałem ,wyczysciłem i działają.

Silniki sa wytrzymałe ,zrobiłem 53kkm i wszystko gra,oleju nie bierze wcale.

Niskie spalanie benzyny .1,6 16V potrafi w trasie bez klimy spalić 5,7l ,z klima 6,5l jak jedziesz 100km/h. W trybie miejskim 50% i pozamiejskim 50% z małym ruchem 7-8l max. Części troche drogie.Np.tylne amory 250zł ,rozrząd 400zł ,pompa 160 ,pasek 50.łozyska kół SNR 2x80zł ,spręzyna wajchy biegów SNR orginał 40zł shocked.gifWarto wymienic olej w skrzyni biegów .Mój był czarny po 6 latach.Tłumiki jeszcze mam fabryczne w całości bez łączenia z końcowym..

Blacha jest odporna na rdzę ..

Auto w srodku wygodne,duze fotele,obszerny bagaznik.kupisz za małe pieniądze.

mój ma 10 lat i wiecej jak 8500 nie dostane zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane 1ph2 ma mój ojciec. Silnik 1,6 16V, wersja priviliage. Grzana szyba przednia, fotele coś jakby alkantara... Jest zagazowana. Porównując ją do mojej byłej laguny IIph1...hmm... trudno porównac. laguna jest poprostu lepsza ok.gif

Szukaj zadbanej 1,8 16V. Zadbana = naprawione podnośniki szyb, zamki itp.

Na temat laguny pisałem sporo. Poszukaj w arch.

BTW teraz mam też lagunę III i IIph2 w wersji initiale zlosnik.gif Nie mogę potwierdzić mitu o królowej lawet. Dziesiątki tysięcy bezawaryjnych km przejechałem po całej Europie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedno jest pewne. Wymienione prze Ciebie silniki są wprost stworzone do zasilania gazem.

> Do laguny minimum 1,8 16v, do megane 1,6 16v a do clio 1,4 wystarczy ale 1,6 będzie rwał do przodu

> już troszkę.

Jak są rozwiązane zawieszenia w tych 3 pojazdach, szczególnie interesuje mnie Laguna, bo chyba dziadzieje i coś wygodnego by się przydało zlosnik.gif

Jak rozwiązany jest rozrząd w 1,8 16v jeśli chodzi o elementy wymieniane?

Jakiś nietypowe rozwiązania?

Jak przeniesienie napędu się sprawuje?

Jakieś typowe bolączki, które sobie sam usunę/poprawię/usprawnię sam, żeby zawstydzać sąsiadów w pełnoletnich "ałdi" ? swiety.gifzlosnik.gif

Z tym kłopotu raczej nie będzie, bo mam 3 kFiaty w swoim garażu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> blachy są dobrze zabezpieczone przed korozją. Zawieszenia w clio są bardzo proste, w megane jest

> belka skrętna, która lubi się zużyć. W tych dwóch modelach naprawy zawieszenia są proste i

> tanie

A jak Laguna 2 pod tym względem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stałem przed podobnym dylematem tylko, ze pomiedzy megan IIphI a laguna II. Wybralem lagune z 2003

> roku z silnikiem 1.8. Wiem, ze opinie ma jako krolowa ale moich wielu znajomych miało lub ma

> własnie laguny i żaden mi nie odradzał. Podobno silink 1.8 w tym aucie jest najmniej

> klopotliwy. Komfort jazdy taki, ze z auta nie chce sie wysiadać.

> Jeżeli chodzi o Clio to tez fajny samochód jednak dwa rozmiary mniejszy od Laguny.

O wuaśnie, a jaki masz rozmiar kółek w tym zestawieniu, bo nie ukrywam, że mnie szpan na 18" jakoś nie kręci, wolałbym 195/65R15 i seryjną felę zlosnik.gif

Jak będę miał szpanować, to do swojej "taczki" włożę 16" i opuszczę jakieś 6-8cm jako democar zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś jakieś linki do instrukcji w PDF i książek serwisowych do wymienionych modeli?

Chiałbym troszkę się zapoznać z "przeciwnikami", bo nie ukrywam, że mając 3-4 pojazdy na głowie od strony kosztów, nie chciałbym się pakować na zbyt duże wydatki, przy czym świadomie patrzę w kierunku Laguny swiety.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Megane 1ph2 ma mój ojciec. Silnik 1,6 16V, wersja priviliage. Grzana szyba przednia, fotele coś

> jakby alkantara... Jest zagazowana. Porównując ją do mojej byłej laguny IIph1...hmm... trudno

> porównac. laguna jest poprostu lepsza

> Szukaj zadbanej 1,8 16V. Zadbana = naprawione podnośniki szyb, zamki itp.

Da rade to samemu naprawić, jakieś manuale są?

> Na temat laguny pisałem sporo. Poszukaj w arch.

> BTW teraz mam też lagunę III i IIph2 w wersji initiale Nie mogę potwierdzić mitu o królowej lawet.

> Dziesiątki tysięcy bezawaryjnych km przejechałem po całej Europie.

JA szukam czegoś w niewielkich pieniądzach wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli nie przekreślam Megane, jak z jakością oświetlania drogi w Megane?

Jedno z lepszych jakie spotkałem. Oświetla naprawdę dobrze drogę nawet na najtańszych żarówkach. IMHO o niebo lepiej niż np Avensis I Civic VI czy Golf IV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedno z lepszych jakie spotkałem. Oświetla naprawdę dobrze drogę nawet na najtańszych żarówkach.

> IMHO o niebo lepiej niż np Avensis I Civic VI czy Golf IV

Jakie żarówki tam siedzą? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> H7

a że tak jeszcze podpytam, reflektor z poliwęglanu ze skłonnością do żółknięcia, czy raczej nie? zlosnik.gif

Często żarówki padają i czy trudna jest wymiana? crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a że tak jeszcze podpytam, reflektor z poliwęglanu ze skłonnością do żółknięcia, czy raczej nie?

> Często żarówki padają i czy trudna jest wymiana?

Nie żółkną,nawet jak co jakis czas przelece papierem wodnym 2000,i czym przepoleruje sa gładsze.Żarówki te co mam bosh http://moto.allegro.pl/bosch-zarowka-pure-light-h7-12v-55w-i2423898234.html wystarczaja na min rok i 15kkm,ale nie ma problemu ,chyba że trefne zarówki jakieś. Wymiana jest prosta .Odkręcasz dekielek i i wychaczasz drut z mocowania .W załączniku masz moja 10 letnia lampę wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Megane I ph II 1.4 16V i powiem tak:

Autko rewelacja mało awaryjne jak się coś stanie to pierdoły które są tanie i jesteś w stanie sam zrobić.

Silnik 1.4 16V 95 KM uważam że do tego auta jest ciut za słaby, choć narzekać nie mogę. Jeżeli bym teraz kupował Megane to z silnikiem 1.6 16V pod warunkiem że jest tak samo bezawaryjny jak mój.

Generalnie autko jak najbardziej polecam i jeżeli kiedyś będę zmieniać auto to na 90% będzie zaś to Renault. Pewnie niektórzy zapytają dlaczego a odpowiedź jest prosta:

auto wygodne, w niskiej cenie rewelacyjne wyposażenie, ceny części takie same jak i innych aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Posiadam Megane I ph II 1.4 16V i powiem tak:

> Autko rewelacja mało awaryjne jak się coś stanie to pierdoły które są tanie i jesteś w stanie sam

> zrobić.

> Silnik 1.4 16V 95 KM uważam że do tego auta jest ciut za słaby, choć narzekać nie mogę. Jeżeli bym

> teraz kupował Megane to z silnikiem 1.6 16V pod warunkiem że jest tak samo bezawaryjny jak

> mój.

> Generalnie autko jak najbardziej polecam i jeżeli kiedyś będę zmieniać auto to na 90% będzie zaś to

> Renault. Pewnie niektórzy zapytają dlaczego a odpowiedź jest prosta:

> auto wygodne, w niskiej cenie rewelacyjne wyposażenie, ceny części takie same jak i innych aut.

Mnie kusi megane II taki po 2007r w kombi .Tylko nie wiem jak jest z KZFR bo 400 czy 500 nadproramowo.w 1,6 16V . W dodatku te kart zamiast kluczyka ,i ten kokpit smieszny ,ale auto dosc tanie.

Rozwazam tez foke II smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aha.teśc ma tez megane ale 1,4 16V 95KM i nie odczuwam tam braku mocy ,spalanie deko mniejsze 5,2

> l ,mniejsze koła 14 -tańsze opony,żarówki h4 .W 1,4 16V w srodku jest ciszej .Troche inaczej

> pracuje ten silnik.

o, to dobrze widzieć 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Posiadam Megane I ph II 1.4 16V i powiem tak:

> Autko rewelacja mało awaryjne jak się coś stanie to pierdoły które są tanie i jesteś w stanie sam

> zrobić.

> Silnik 1.4 16V 95 KM uważam że do tego auta jest ciut za słaby, choć narzekać nie mogę. Jeżeli bym

> teraz kupował Megane to z silnikiem 1.6 16V pod warunkiem że jest tak samo bezawaryjny jak

> mój.

> Generalnie autko jak najbardziej polecam i jeżeli kiedyś będę zmieniać auto to na 90% będzie zaś to

> Renault. Pewnie niektórzy zapytają dlaczego a odpowiedź jest prosta:

> auto wygodne, w niskiej cenie rewelacyjne wyposażenie, ceny części takie same jak i innych aut.

no ro miodnie się zapowiada, mi w sumie ten 1,4 16v ww Megane 1ph2 by wystarczył wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie kusi megane II taki po 2007r w kombi .Tylko nie wiem jak jest z KZFR bo 400 czy 500

> nadproramowo.w 1,6 16V . W dodatku te kart zamiast kluczyka ,i ten kokpit smieszny ,ale auto

> dosc tanie.

> Rozwazam tez foke II

ale przecież KZF nie wymieniasz co roku ok.gif

zazwyczaj zmienia się to po prostu razem z rozrządem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ro miodnie się zapowiada, mi w sumie ten 1,4 16v ww Megane 1ph2 by wystarczył

Pewnie.Teść nie raz przeciągnie biegi,powiem ci że idzie toto ok.gif

A ..zapomniałem napisac ze jak ciepły silnik nie zapala,to czujnik wału do przeczyszczenia lub nowy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Da rade to samemu naprawić, jakieś manuale są?

Są posty, jakieś manuale też się trafiają, wszystko na forum klubowym.

Generalnie wiele można zrobić samemu. Warto bo wielokrotnie używane elementy mogą popsuć się w identyczny sposób. Dotyczy to np. zamków. To warto regenerować samemu.

> JA szukam czegoś w niewielkich pieniądzach

Nie zrozumiałeś.Nie proponuje ci auta poza budżetem.

Mam już kolejną lagunę, która zachowuje się jakby była zaprzeczeniem mitu o królowej lawet. To powoduje, ze jestem wierny marce i modelowi, pomimo posiadania także passata i alfy w między czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są posty, jakieś manuale też się trafiają, wszystko na forum klubowym.

> Generalnie wiele można zrobić samemu. Warto bo wielokrotnie używane elementy mogą popsuć się w

> identyczny sposób. Dotyczy to np. zamków. To warto regenerować samemu.

no i mniut zlosnik.gif

> Nie zrozumiałeś.Nie proponuje ci auta poza budżetem.

> Mam już kolejną lagunę, która zachowuje się jakby była zaprzeczeniem mitu o królowej lawet. To

> powoduje, ze jestem wierny marce i modelowi, pomimo posiadania także passata i alfy w między

> czasie.

spoko, nie o to mi chodziło, bardziej o to, co różne marki i segmenty oferują za daną kwotę wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz z tych wszystkich ogłoszeń powinieneś poprosić o VIn i sprawdzić auta w serwisie z tego pewnie odpadnie 80% bo będzie kręcona i wtedy dopiero szukać i wybierać z tego co zostanie zlosnik.gif

Wiem jak szukałem mojego Megane to z dużej liczby egzemplarzy zostały 2 sztuki zlosnik.gif Oczywiście ani jedna kombi której szukałem i po długich poszukiwania kupiłem 5D sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.